Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

Hoi Frank,

He, da's leuk! :D

De Extremo gaat nog een stapje verder dan mijn T192 MKII (tegenwoordig ook gebalanceerd gelukkig).

Probeer ook de White Gold cable mee te krijgen, dan weet je niet wat je hoort. De kabel is (te) extreem duur (1800 euro) maar het is alsof je een nieuwe cd speler krijgt...

Veel plezier. Het zijn best Italiaanse snoepjes. De Extremo is wel bijna 2 keer zo duur dan de PS Audio.

Groet,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

tiptop

Citaat van: frank2 op januari 22, 2009, 19:37:54
tsja, ik ken het loopwerk niet, maar kan hij zich meten met het loopwerk van de Bow speler?

Ik ken de Bow niet, maar mijn loopwerk gaat erg ver. Dus.... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Ik heb gisteren de north star loopwerk en extremo dac opgehaald en meteen warm laten worden. Vanochtend heb ik eerst alleen het loopwerk getest in vehouding tot de Bow. Gelukkig dat zit wel goed. Als loopwerk doen ze niet voor elkaar onder.
Toen de PS Audio dac er af gehaald en de extremo dac ertussen gezet. Gelukkig kan ik de Bow ook aansluiten met de W&M kabels zodat er een beter a/b vergelijk is. De North Star heft nog maar 20 uur gespeeld, dus is nog niet goed ingespeeld. Toch zijn de verschillen tussen beide groot te noemen bij het beluisteren van sarah Brightman en een stuk klassiek van Rossinni. De Bow is warmer iets minder accuraat maar klinkt lekker, de NS is duidelijk accurater, smooth, helder, maar wel musikaal. (met de standaard I2S kabel) met de coax kabel (master van VD) is het iets rauwer/ruwer.
Ik laat de NS dac nu aan staan op de sat reciever, zodat hij kan inspelen.
Uitgebreide testen volgen later. Dit is de eerste indruk.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Vandaag uitgebreid geluisterd naar de north star set (loopwerk+extremo dac). Dit is wel mooi spul. Smooth, helder, zeer accuraat toch muzikaal. Maar ik mis iets; ik vind de instrumenten die je hoort niet " echt" Ik weet niet hoe ik dit het beste kan omschrijven maar hoewel het natuurlijk klinkt is dit het niet, de volheid van een trompet of bas hoor je niet, wel het plukken. Heerlijk om naar te luisteren deze set dat wel, vermoeid geen seconde vooral via de standaard I2S kabel. (de gold kabel zou nog aanmerkelijk beter zijn maar deze kost 1750 euro extra)
Als ik dan terugschakel nar m'n Bow aangesloten op dezelfde kabels, dan heb ik ook die detaillering, helderheid maar ook meer volheid, echtheid van instrumenten.
Had ik geen Bow gehad dan is dit een zeer serieuze kandidaat, maar om grofweg 2 a 3000 euro extra te betalen voor deze set en dan een geluidskwaliteit te hebben die globaal hetzelfde is.... dat gaat mij te ver. Wat ik tot nu toe geleerd heb is wel dat de Bow ZZ8 een werkelijk uitmuntende cd speler is, de PS audio dac is goed, zou ik kunnen kopen maar ik heb een loopwerk nodig, want dan moet de Bow verkocht worden, zit ik weer op een paar duizend euro extra. Wel vond ik de p audio muzikaal, niet beter, de extremo dac is preciezer accurater, maar de ps audio "swingt" meer.

Beide gaan terug, aankoop wordt niet gedaan.

Volgende optie: Audio Aero reference cd speler met ingebouwde voorversterker en allerlei ingangen erop. Deze wil ik ook nog proberen, Belles voorversterker uitschakelen alles via de audio aero. Kijken of dit het ultimatum is. (die extra dig en anologe ingangen zijn heel plezierig.)
Tot doel heb ik mij gesteld om voor "weinig" meer de set te verbeteren en digitale ingangen te hebben om de DCC of dvd speler te kunnen aansluiten om zodoende de muziek kwaliteit van beide apparaten te verbeteren.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Gisteren alle spullen die ik had geleend, teruggebracht. En met Karel gesproken over een vervolg. Deze resulteerde in de in audio aero capitool, cd speler+VV en digitale ingangen. Deze ga ik nog proberen, maar ik werd door de techneut die er ook was al gewaarschuwd dat ook deze cd speler niet mijn smaak zal zijn, te technisch geluid. Ik mag 'm natuurlijk testen als deze binnen is (is reeds besteld) Het vervelende is dat als dit goed zou bevallen, ik geen VV meer nodig heb maar tevens bij verkoop van de Belles 28A VV ik ook de zeer goede phone voortrap kwijt ben.
Langzamerhand kristaliseren mij plannen. Dit is niet een optie.
Ik wil digitale ingangen voor mijn DCC en dvd speler die daardoor een betere geluidskwaliteit geven dan aangesloten rechtstreeks op de VV, en daardoor hun eigen DAC gebruiken.
Daar aanbeland: De Onkyo doet het wat dat betreft niet zo geweldig, probeer eens een Cambridge 640R. Deze is aanmerkelijk beter dan de Onkyo. (Vlgs testen naderhand opgezocht van Audio is dit ook zo) Dus deze ga ik hier komende week neerzetten, als dit de beloofde verbetering oplevert welke ik zoek, koop ik deze AV reciever.

De nieuwe Cambridge V2 met HDMI formaten voor BD-HD is aanmerkelijk duurder....

solitaire

Ben benieuwd hoe de Audio Aero Capitool je gaat bevallen. Heb zelf langere tijd met de Prima MKII SE preamp/DAC gespeeld. Naar mijn ervaring op sich geheel niet technisch, maar meer een kameleon. Als de bron technisch klinkt laat 'ie je dat zeker horen, en de match met de eindversterker is critisch. Simpelweg in een bestaande set opnemen leverd vaak een niet optimale opstelling; bij mij klikte het in eens, maar dat schijnt een uitzondering te zijn.

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

frank2

Als ik 'm getest heb, zal ik dit zeker hier melden

tiptop

Mij benieuwen hoe de CA 640 je bevalt. :)
En de Audio Aeroi natuurlijk. :hehe:

Ik heb dus de ev van CA en doet het hier op de Ushers voortreffelijk :bigsmile:

Net heb ik eindelijk het gewone netsnoer vervangen voor een betere.
Had hier nl. een LAT int. MKII liggen zonder IEC-aansluiting. Op de CA zit een 16A (20A) aansluiting en die had ik vandaag bij de Audiofabriek gekocht.
Van Oyaide. De C237. Reteduur (104,50 euro) :o

Maar er dus net opgezet en aangesloten. Tsjonge! Je weet dat het waarschijnlijk beter gaat klinken, maar toch weer verbaast.
Meer rust (kon dat nog?!) en meer dynamiek. Ook is de stage iets groter en meer 3d geworden. Weer dat gemak wat toeneemt dus. Dat valt eigenlijk iedere keer weer op als een verandering echt een verbetering is. :thumbs-up:

Ook een aanrader dus, als je daar zelf nog niet aan gedacht had natuurlijk ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

ach je kent mij ondertussen wel een beetje. Gisteren met de hififreaks zitten kletsen; stroomvoorziening, powerplant maar wel een goede dan heb je nooit dynamiekverlies, betere powercords.. ik heb ze al, maar het kan beter. Alleen of ze ook bij mij goed klinken is afwachten. De set is al hoogstaand dan kan het voorkomen dat alles te steriel gaat klinken, te technisch, dat moet ook weer niet.

Maar first: apparatuur in evenwicht, extra coax kabels, powercords, stroomvoorziening, stekkerblok......dan ben ik wel 60 jaar ondertussen. Ik heb ook nog een vrouw die alles met argusogen aanziet, en natuurlijk de financiƫn, die zijn ook niet oneindig.

Ik heb ondertussen de Onkyo in de verkoop gezet, voor een lage prijs, weg is weg. Goed ding weinig gebruikt, gebruik 'm immers alleen als ik en film kijk. Als de cambrigde tegen valt gaat hij uit de verkoop, maar ik denk dat hij bij mijn set het goed zal doen.
Prijs v.d. cambridge is schappelijk, we zullen zien.

We blijven lekker bezig ::)

tiptop

Jaja, anders is de hobby afgelopen en wat moeten we dan?! :dozingoff: ;D

frank2

De Cambridge 640R wordt zaterdag- middag of avond bezorgt door Karel. Kan ik zondag eens luisteren...

tiptop

Citaat van: frank2 op februari  6, 2009, 19:21:52
De Cambridge 640R wordt zaterdag- middag of avond bezorgt door Karel. Kan ik zondag eens luisteren...

Meteen lekker laten inspelen, want dat heeft ie wel nodig. ;)

frank2

Als het nodig is zal ik het zeker doen, dit is een uitgepakt model in zwart, wat ik niet hebben wil, maar voor het luisteren zal dat geen probleem zijn. Zal vragen of ie al gespeeld heeft, anders laat ik 'm wel een week inspelen via de sat ontvanger, die staat toch altijd aan.

Stefan S.

frank2

Ja de cambridge is binnen, eerste indruk (na een hoop gezeik mbt de aansluitingen die ik niet goed kreeg) is zeker positief.

Stefan S.

Citaat van: frank2 op februari  8, 2009, 09:26:52
Ja de cambridge is binnen, eerste indruk (na een hoop gezeik mbt de aansluitingen die ik niet goed kreeg) is zeker positief.

LOL, jij altijd met je aansluitingen en kabels  :tounge2:

frank2

dat is ouderdom en een teveel aan kabels  :biggrin:

tiptop

Nu doet alles het dus wel?

En wat bedoel je met "positief" ? We willen meer weten :music: ;D

frank2

Een beetje een onhandige gebruiksaanwijzing en per ongeluk 2 kanaals ipv 4 kanaals in in surround waardoor de back speakers het niet deden. Maar goed hij doet het nu wel, na paar krachtige termen van ongenoegen.

Positief: ja, er zijn zeer duidelijke verschillen waar te nemen, maar eerst inspelen het apparaat is gloednieuw ( en ok nog de verkeerde kleur, maar voor testen maakt dat niet uit. Houdt wel in dat ik opnieuw kan gaan inspelen indien dit een aankoop wordt.

Review volgt volgende week wel, zal vast iets zeggen: aanmerkelijk meer detail.

tiptop

Hij heeft geen overbodige opsmuk.
En klinkt heel schoon ja :)

Alleen jammer dat ie geen audio over hdmi doet. Maar als je dat toch niet gebruikt is het prima. :)

De nieuwe krijgt dat overigens wel. ;)

Zwart vind ik juist mooier ;D

Denk wel dat deze gaat bevallen :)

Veelplezier met luisteren. 8)

frank2

Klopt, maar ik weet de prijs niet van de nieuwe.
(reciever Onkyo is zo goed als verkocht)

dat is ook nog even iets wat ik wil onderzoeken, wat is de prijs v.d. CA met hdmi+geluid?
Moet ik nog even vragen.

Ook zit ik nog te denken om de Cantons LE 103 weg te doen en er Usher S 520 mk2 voor in de plaats te zetten. De man die morgen komt voor de onkyo wilde ook graag speakers. Even bij Karel een prijs vragen.

frank2

De Onkyo is verkocht, de speakers niet dus die houd ik, ben er eigenlijk ook wel blij mee, redelijk geluid en de juiste kleur. (de Ushers hadden een straal verkeerde kleur)

Ik ga nu definitief de CA kopen zonder de nieuwe geluidsformaten, hoewel verleidelijk geloof ik nog steeds dat het geluid wat ik met de CA heb meer dan voldoende goed is. (beter kan wel....)
Ik heb nu een paar dagen de CA 640R aanstaan; aanzienlijk meer detial, schoner geluid, ook echter. Kanonnen komen bij de Onkyo er uit als een doffe dreun, terwijl bij de CA ze eruit komen als een harde strakke knal. En dan de dynamiek, werkelijk ongelofelijk, echt goed, zelfs de dcc met zijn DAC7 van philips haalt het net niet bij de CA, deze is iets beter, meer dynamiek. Strakker. Wat ook opvalt is de verdoorlopende hoge tonen, deze had de onkyo niet. Als we het hebben over DD of DTS, surround dus, ik hoor nu voor het eerst wat surround is, tjonge wat een verschil.

Een blijvertje dus, moet alleen de zilveren versie hebben, dus over 3 dagen zou ik'm dus binnen kunnen hebben.

tiptop

Veel plezier ermee :hehe: :D

(Ter info; de nieuwe zou op ong. 1400 euro komen)

frank2

Vandaag even contact gehad met Karel; met een beetje geluk wordt hij a.s. zaterdag bezorgt en kan ik 'm zondag z'n definitieve plaats geven. Vlgs Karel zou de reciever pas optimaal klinken na 2 weken inspeeltijd. Dus dat wordt 2 weken elke dag de reciever aan op radio 10gold.

tiptop