Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

tiptop

Morgen is de DAC er? Spannend :wacko: :bigsmile:

Wil je mijn Xindak cfd digitale kabel erbij kopen/proberen?
Want raadt eens welke er voor in de plaats gaat komen :hehe:

Ik kan je nu dus wel vertellen dat die het ontzettend lekker doet. (De Xindak ook, maar haalt het niet bij de Siltech. (maar is ook weer een stuk goedkoper natuurlijk) :)

Reageer maar via PM. :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

Citaat van: Antoine op januari 13, 2009, 22:11:30
Hoi Frank, interesse in 4G?  ;) http://www.senseofmusic.nl/product/Usher-BE-10-kersen/844

Ik weet dat ik redelijk gek ben, maar dit is echt te gek! Er zijn betere manieren om je geld kwijt te raken, bijv. beleggen?!

Nee eerst eens de DAC perikelen ontdekken en dan vind ik het al weer erg goed. Ik ben erg tevreden met wat ik heb.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

R

Have fun met testen, lees graag de resultaten.

frank2

Ik ben vandaag naar wenw geweest en heb de DAC opgehaald. Was weer erg gezellig, koffie, en natuurlijk even luisteren naar de nieuwe Ushers; de mini dancers. Z(Zie topic Nieuwe Ushers?)

Thuis meteen aangesloten onder fronsende blikken van wat is dit nou weer van mijn vrouw.
De dac is splinternieuw dus eerst maar eens een dag aan laten staan met het geluid van de sat reciever, waar meteen al wel verschil vooral in definitie, detaillering meer openheid te horen was.

Een review komt later.

Wel zei Karel mij dat een cec 5100 niet voldoende was om als loopwerk te dienen tov de Bow ZZ8.
Je had dan toch wel een cec 1 of 2 loopwerk nodig...

Maar ik concentreer mij eerst maar eens op de DAC. Een coax kabel van virtual dynamics krijg ik volgende week te leen van hem. De oelbach die ik nu gebruik is natuurlijk geen topkabel.
DAC is aangesloten met powercord 3 van Virt. Dyn. en Nite 2 interlinks van Virt. Dyn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

hifiman

Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik ben zelf ook geinteresseerd om de PS Audio Digital Link III in de loop van 2009 eens te proberen in mijn set (heb nu de PS Audio Ultralink II).

frank2

Helaas ken ik de ultralink II niet. Wat ik wel nu al kan zeggen dat deze DAC beduidend beter is dan de bel canto 2 die ik eerst te leen meekreeg.

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 15, 2009, 19:27:34
Helaas ken ik de ultralink II niet. Wat ik wel nu al kan zeggen dat deze DAC beduidend beter is dan de bel canto 2 die ik eerst te leen meekreeg.
Ok  :omg:

tiptop

He Arjen,
Kom je hier nog eens luisteren? ;)

@Frank.
Dus duidelijk al een verbetering, de nieuwe dac?!
Leuk :)
Mij benieuwen als ie ingespeeld is. :)
Veel plezier met luisteren.

frank2

hierbij al vast een foto.

frank2

Huidige set:

frank2

De eerste indrukken van de PS Audio DAC 3: Deze dac is beter dan de Bel Canto dac 2. Dat is zeker. Helaas heb ik nu nog niet de beschikking over een goede digitale coax kabel. Ik moet het nu doen met een oelbach van 45 euro, dus verre van optimaal. Karel gaat zorgen dat ik en virtual Dynamics master krijg, dat is dus wel meteen een topkabel.
Maar afgezien van deze grote restrictie valt wel 1 ding op: Als ik de DAC aansluit met interlinks van W&M, ipv Virtual Dynamics, ook een groot verschil in prijs, maar aangesloten met W&M+ Oelbach en dan een a/b schakeling gebruik tussen  de dac en de Bow ZZ8 met interne DAC en interlinks van Virtual Dynamics Nite 2 valt het volgende op:
Weinig verschil! Maar als ik wat interlinks omplug dus de DAC op virtual dynamics zet (helaas kan ik dan niet meer a/b schakelen) dan wordt het geluid mooier.
Dus optimaal zou zijn een goede digitale coax en interlinks van Virt. Dyn.

Maar de verschillen want ze zijn er wel en ik verwacht dat als ik en echt goede digitale coax aansluit dat deze verschillen groter worden; zijn, dat het geluid breder, grootser wordt, dus alsof de dynamiek toeneemt. De stemmen komen iets meer naar voren, het wordt iets grootser afgebeeld dan bij de Bow. Echter op dit ogenblik is dan verschil mij niet groot genoeg dat ik zeg, kopen. Dus een definitieve conclusie kan ik nog niet maken en dat doe ik ook nog niet. Het apparaat is net ingespeeld. Uitgebreid luisteren moet nog gebeuren. Dit zijn de eerste verschillen die mij opvallen.

wordt vervolgt

Martijn M

Citaat van: frank2 op januari 16, 2009, 16:34:46
Maar afgezien van deze grote restrictie valt wel 1 ding op: Als ik de DAC aansluit met interlinks van W&M, ipv Virtual Dynamics, ook een groot verschil in prijs, maar aangesloten met W&M+ Oelbach en dan een a/b schakeling gebruik tussen  de dac en de Bow ZZ8 met interne DAC en interlinks van Virtual Dynamics Nite 2 valt het volgende op:
Weinig verschil!

Omdat er zo'n handige A/B schakelaar op zit, zou je eigenlijk ook eens de VD en Oehlbach moeten vergelijken. Als je er dan uit bent hoe de beide kabels klinken, zou je het nog eens blind kunnen herhalen, door een huisgenoot de schakelaar te laten bedienen op een wijze dat jij onmogelijk kunt weten welke kabel aangesloten is.
Wie weet zien we jou nog terug in het kabeloorlogtopic ;).

Ik hoop dat je deze test in ieder geval gaat proberen.
Dutch & Dutch

frank2

Ik gebruik steeds de oelbach kabel, dus een andere a/b schakeling dan ik heb beschreven gaat niet, omdat veel kabels niet lang genoeg zijn of ik er maar 1 stel heb.

Ik heb me gemengd in de kabeloorlog topic, maar wat daar geschreven wordt slaat echt nergens meer op. Dus ik lees dat niet meer. (cd spelers zijn alle gelijk 200 of 5000 euro maakt niet uit) en dan hebben e het nog niet over de kabels en hun meetgegevens.

frank2

Ik heb vandaag (zaterdag) de virtual dynamics digitale coax kabel opgehaald, het type Master. Ja hier hoor je dus duidelijk het verschil tussen een eenvoudige en goede  (maar duurdere) kabel.
Nu kan ik gaan testen, heb ik ook al iets gedaan, review volgt later.

advr

Citaat van: frank2 op januari 17, 2009, 18:58:13
Ik heb vandaag (zaterdag) de virtual dynamics digitale coax kabel opgehaald, het type Master. Ja hier hoor je dus duidelijk het verschil tussen een eenvoudige en goede  (maar duurdere) kabel.

waar moet ik dan aan denken, duurder?
zoek ook een betere coax kabel :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

M

Citaat van: frank2 op januari 17, 2009, 18:58:13
Nu kan ik gaan testen, heb ik ook al iets gedaan, review volgt later.
Zie het probleem al, een veel te goedkope Oelbach :-\ Deze moet veel duurder zijn, minimaal 1500 euro ;), anders klinkt het niks. En dan voor je dac, minimaal 3 maand laten inspelen, dan pas gaat ie klinken.
Frank2 jij bent ook een geschikte kandidaat om mee te doen, jij hebt een goed gehoor :D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=67028.725
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

frank2

Ik houd niet van sarcasme. Bovendien kost die duurdere kabel echt geen 1500 euro. En 3 mnd inspelen is ook flauwekul.
Dus blijf aub mooi op dat onzinnige topic rondhangen en aub niet in dit topic
dank je wel.

M

Ik weet het, het is een beetje uitlokken. Maar zou het wel leuk vinden dat je er bij was. Want jij kan het verschil wel horen, zou mooi zijn als dat er dan ook uit kwam.
LG G2 83
Panasonic DP-UB824
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300 MK2
B&W PX 8 S2

advr

Citaat van: Mayko op januari 17, 2009, 22:30:35
Ik weet het, het is een beetje uitlokken. Maar zou het wel leuk vinden dat je er bij was. Want jij kan het verschil wel horen, zou mooi zijn als dat er dan ook uit kwam.
iedereen zonder gehoorbeschadiging hoort altijd verschillen.
ik ben het met Frank eens. laat dit zijn topic zijn en laat hem ook in zijn waarde :)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

tiptop

Citaat van: Mayko op januari 17, 2009, 22:30:35
Ik heb meerdere keren mensen uitgenodigd om hier te komen luisteren/vergelijken, maar opeens is het dan verdacht stil van hun kant. (Ik ben een believer) :hehe:
Terwijl ze maar blijven roepen dat wij niet zouden willen. ;D

Jammer genoeg reageerde ze niet meer, want ik had de ultieme verschillen hier liggen. Siltech Golden Ridge, Pink Faun, Van Medevoort, een onbekende maar goede, Xindak en dropveter.

Helaas moeten de Siltech en Pink Faun vandeweek weer terug, dus de extremen zijn er uit. Maar ook tussen de andere duidelijk waarneembaar. Kan me niet voorstellen dat iemand het niet kan horen die er even aandacht aan besteed en een open mind. (dus niet al zegt: "Er is niks dus ik hoor het toch niet." Want dan werkt de psychoacoustische beleving wellicht de andere kan op)

Niks voor jou om hier een avondje te komen? ;) 8)

frank2

Citaat van: advr op januari 17, 2009, 20:46:52
waar moet ik dan aan denken, duurder?
zoek ook een betere coax kabel :P

2e hands ongeveer 3 tot 400 euro.

Vraag: wie weet 2e hands een goed loopwerk? Zou een 2e hands marantz cd 17 dat kunnen zijn. Hij moet net zo mooi klinken als mijn Bow zz8 als loopwerk, dus rust, gemak.
Ik heb mijn marantz cdr6000 (cd+opname speler) en even achter gehad, daar zit de rust niet in, fractioneel meer onrust in het midden-hoog.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.