Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Wat leuk, Frank gaat analoog ;D ;)

Ook leuk om je positieve ervaring te lezen.

Benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

frank2

laatste review VPI:
Nu heb ik op de teller staan 35 uur. Ja een prima speler+element, ruimtelijkheid, diepte, laag en sprankelend hoog. Toch zit er een duidelijk verschil in de kwaliteit tussen LP en CD. De laatste wint met gemak, daar is echt helderheid, terwijl na beluisteren van diverse platen, LET OP meestal jaren 70 LP's mij toch vooral opvalt dat of de platen slecht zijn of ik te hoge eissen stel, het middengebied is niet lekker te nadrukkelijk, vooral bij de LP sailor nummer sailor. Ik heb de plaat vroeger vaak gedraaid, maar het klinkt eigenlijk nergens naar. Dit heb ik bij de meeste LP's. De VPI is goed, het element ook maar het klinkt niet. Na verwisseling van interlinks op virtual dynamics (te korte kabels dus slepen en slepen maar uiteindelijk stond de VPI op de plaats van de CD speler) klinkt het echt beter sprankelend. Maar het klinkt nog steeds nergens naar, hoewel de bas en het hoog goed is, de middentoon is te nadrukkelijk is bijna chaos.
Ik heb dit nummer ook nog vergeleken met m'n project, ja dan hoor je zeer duidelijk verschil, vpi geeft een betere spreiding meer gelaagdheid, instrumenten hoor je separaat ipv een grote brei. Maar een verschil tussen 330 en 3400 euro is dan weer fors, het is het mij nu niet waard.
Ik heb waarschijnlijk te slechte LP's, of ze zijn grijsgedraaid (sommige maar zeker niet alle) of ik moet gewoon iets anders gaan beluisteren en is dit element mijn sound niet. Een LP van Sommerset die kwalitatief goed is, weinig is gedraaid klinkt ook niet lekker. De VPI doet z'n werk goed maar het klinkt niet, ik heb nu al irritaties dus of ik stop geheel met het analoge gedeelte of ik probeer nog eens een ander merk en element.
Ik zal de VPI dinsdag maar weer terugbrengen heb 'm nu afgesloten en m'n project staat er weer. Aanmerkelijk minder maar ja....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

advr

Hoi Frank,

Blijft apart dat bij jou de cd speler blijft winnen maar het kan natuurlijk. Op het eerste gezicht heb ik dat ook wel eens totdat je echt gaat luisteren dan gaat het gemak van de LP12 toch winnen. ;D
Mijn platen zijn wel bijna allemaal goed schoongemaakt dat maakt een norm verschil. Alle stof en tikken zijn weg en de statische electriciteit is van de plaat verdwenen. Dat scheelt enorm veel. ;D

Maar goed je hebt wel weer heelrijk kunnen ruiken aan het huidige analoog. Zal zeker wel weer vervolgd worden. Misschien toch eens een echt massa loopwerk proberen, die hebben andere karakteristieken 8)

Prettige zondag. :)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Hoi Ad,

Het verschil is vergelijkbaarmet een eenvoudig cd spelertje en de mijne.
Maar wat bedoel je met een massa loopwerk.? Een thorens heb ik ook hier gehad maar dat was niets.
Op hifi.nl staat dat zoals Bjorn ook schreef dat de platenspeler an sich het belangrijkste is dan de arm en het element.
Voor mijzelf wil ik wel een goed geluid maar voor een platenspeler hoef ik niet de top. Ik ben hier nog lang niet uit, maar ik heb ook alle mogelijke tijd, moet eerst geld sparen.
Ik zat verder te denken aan een speler van 1000 euro incl. element, kijken wat dat doet. Of een ander element.

Het geluid wat ik nu gehoord heb, was oke maar rommelig terwijl tegelijkertijd er wel definitie was, van instrumenten, het rommelige werd veroorzaakt door de mid-hoge tonen zoals die er zijn met stemmen en sax.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

advr

Hoi frank,

Met een massaloopwerk bedoel ik zoiets als onderstaand, dus geen verend chasis:

De basis is natuurlijk belangrijk maar het moet gewoon op elkaar afgestemd zijn. Op jouw nieveau wordt alles gewoon belangrijk omdat jouw set alles laat horen. Een "verkeerd" element of arm zal zeker niet lekker uitpakken. :P

De Thorens, VPI is net als de LP12 ook weer verend. Zo'n massa loopwerk niet en blinkt uit in rust en laag en detaillering. Ga maar gewoon eens luisteren bij Wim van Kraanen, die heeft er een aantal staan. Kun je gewoon eens een idee krijgen.

Voor 1000 euro zal het lastig worden om aan jouw verwachtingen te voldoen ben ik bang. :P

Alleen mijn element was al meer :o :o

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

frank2

Ik dacht eigenlijk zo: 2e hands 1000 euro aardig element wat doet dat?
of anders 2000 euro nieuw of 2e hands ander element dan grado.
of massa loopwerk wat jij mij aanbeveelt....
opties opties.... ;D

advr

tiptop

Frank, ik kan je wel een Clearaudio aanraden. De Emotion icl. arm en element tot 1000 euro (875 euro) en de Performance incl. arm, bekabeling en element (mm maestro) voor 2000 euro.

Ik heb de emotion met andere voeten, gewicht en ortofon mc element. Klinkt erg goed voor zijn prijs. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

molle

Het verschil zit hem toch wel grotendeels in de LP's zelf vind ik. Jaag er eens een paar door een Okki Nokki(bij iemand dat deze heeft bv) of zet eens een LP van Stockfisch op. Dan weet je pas echt wat een draaitafel kan. Ook ik heb oude platen die op niks lijken. Eens gewassen is het al een stuk beter. Maar een nieuwe 180 of 200 gr doet toch wel wonderen vind ik ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

frank2

De hoofdmoot van het platen draaien zal mijn oude LP's zijn. Dus als die niet klinken hoef ik ook geen andere platenspeler. Het gaat juist erom dat die LP's aardig tot goed klinken en misschien is het wel top wat de VPI kan en doet, als dat zo is ben ik gauw klaar. Wel ken ik iemand uit hengelo die een platenwasmachine heeft, ga ik binnenkort naar toe zal de LP Sailor eens meenemen kijken wat er daar gebeurt, hij heeft een echte topset met een aso dure platenspeler.....

frank2

zo de platenspeler is terug. De reactie van Karel was dat waarschijnlijk het element niet matchte met de voorversterker of dat het element niet mijn smaak was.
Hij adviseerde mij om een ander element te gebruiken zoals sumiko of ortofon, deze elementen waren wat helderder. Ook een nottingham draaitafel was een goede keuze. Wel prefereerde hij de eenpunts armen boven een rega 250 of 300 arm.
wordt tzt wel vervolgd.

advr

hoi Frank,

het zou wel een match kunnen zijn, maar ook de niet goed schoongemaakte platen, dat scheelt ook enorm. ::)
het komt vanzelf een keer goed.  ;D ;D

Ad.

Roeland22

Gisteren gehoord van de importeur van VPI: W&W Audio doet aan grijze import van VPI en de VPI's die van daar komen worden door de importeur niet ondersteund en ook van VPI krijgen ze geen onderdelen (controle aan de hand van serienummer). Straffen toebak  :o :o
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

scrutinizer

Citaat van: frank2 op februari  8, 2008, 21:16:30
zo de platenspeler is terug. De reactie van Karel was dat waarschijnlijk het element niet matchte met de voorversterker of dat het element niet mijn smaak was.
Hij adviseerde mij om een ander element te gebruiken zoals sumiko of ortofon, deze elementen waren wat helderder. Ook een nottingham draaitafel was een goede keuze. Wel prefereerde hij de eenpunts armen boven een rega 250 of 300 arm.
wordt tzt wel vervolgd.
Altemeer een reden om een product als dit niet onder de arm van je klant mee te geven. ;).In my opinion...not done!
Plus als hij enigzins 'kijk' heeft op de producten welke hij aan de man brengt, waren opmerkingen als deze:
CiteerDe reactie van Karel was dat waarschijnlijk het element niet matchte met de voorversterker of dat het element niet mijn smaak was.
Hij adviseerde mij om een ander element te gebruiken zoals sumiko of ortofon, deze elementen waren wat helderder.
mijn inziens uitgebleven. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

frank2

Jij mag dat zo vinden en je hebt volkomen gelijk, echter voor het doel waarvoor ik hem onder de arm meenam, eens luisteren hoe een echte platenspeler klinkt was en blijft het afdoende en hoef je 'm niet perfect af te stellen, vooral ook omdat de verbindingskabel niet een optimale was waarvoor ik van te voren voor gewaarschuwd was.
Verder had de dealer nog geen tijd gehad om een VPI aan te sluiten op een Belles met BE 10 speakers zodat hij daar nog geen oordeel over vellen kon.
Wel heeft hij destijds tegen mij gezegd dat het beter was dat hij 'm kwam installeren.
Overigens is door omstandigheden alles op een laag pitje komen te staan. Ik zal tzt weer beginnen met platenspelers maar het zal nog enige tijd duren.

Wel geniet ik ten volle van het geluid wat ik nu heb, ik kan daar nog steeds over verbaasd zijn hoe zuiver en krachtig tegelijk, hoe natuurgetrouw en helder, deze set klinkt.  Ik heb tot nu toe nog maar 1 set gehoord die naast de mijne mij ook kon bekoren en wat een verbetering tov mijn eigen set zijn kon, helaas waren de speakers echt te groot 4 stuks van infinity 2,5 meter hoog maar wel een byzonder mooi geluid.

frank2

Er is weer wat nieuws te melden. Hoewel ik eigenlijk een full stop in aankopen op het audiogebeuren heb, wordt er komende week toch weer wat nieuws aangeschaft. De satelliet reciever wordt vervangen door een HD versie, de Technisat HD S2 met ingebouwde harde schijf. Het is een duur ding maar alle testen en reacties zijn overwegend positief zeker op het beeldgebeuren. Nu moest ik alleen m'n vrouw nog overtuigen, dus heel slim vandaag even naar de woonboulevard geweest, ze wilde er toch heen om plantjes te kopen. Dus ik we gaan ook even naar It's, de enige electronica winkel op de woonboulevard. Daar heb ik haar het verschil laten zien tussen SD en HD. Ja ze vond het wel erg mooi, maar blijft het onzin vinden.... Maar ze heeft de kleur van de sat reciever mogen uitzoeken.
Morgen door een sat expert een extra kop op de schotel laten zetten en dan een bestelling plaatsen.
Kan ik tenminste voetbal kijken in HD want dat zend canal digitaal gratis uit voor iedereen met een abbo.
En natuurlijk andere programma's zoals BBC HD. (ik heb 2 schotels astra 1 en astra 2)

tiptop

Het is net als een paringsritueel he ;D

Vrouwen hebben gewoon wat show en overtuiging nodig ;D

Gefeliciteerd met het resultaat. 8)

sultankat

Citaat van: tiptop op mei 12, 2008, 20:18:10
Het is net als een paringsritueel he ;D

Vrouwen hebben gewoon wat show en overtuiging nodig ;D

Zolang ze maar geen upgrade willen............... ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

frank2

vandaag de technisat besteld, deze is op voorraad, en de aston module is morgen weer op voorraad, dus eind van de week zal alles wel binnenkomen. Een uitgebreide review is in dit topic te verwachten.
net bericht gekregen, alleen de 500GB is op voorraad, de 160GB is in bestelling, dus het zal wel langer gaan duren

tiptop

Citaat van: sultankat op mei 12, 2008, 22:41:30
Zolang ze maar geen upgrade willen............... ;)

Dat ligt aan de upgrade. ;D Als je er zelf dan ook maar wat aan hebt. (Je doelde toch op een upgrade aan henzelf toch? ;D)

frank2

Eergisteren bij roderick, AV123 een W&M hdmi kabel besteld, vandaag al in huis.
Ik heb al een hdmi kabel van vivanco (dus geen profigold) en ik kan een mooi vergelijk maken. Ik laat de kabel nu even inspelen voor het geval dat dat nodig is.
Maar de eerste indrukken: wat een verschil, het beeld was met vivanco soms erg licht en een beetje een zachte waas van onscherpte over het beeld, witte vlakken werden iets overbelicht.
W&M: beduidend anders, het beeld is donkerder, meer diepte gen overbelichting meer en de scherpte is aanmerkelijk toegenomen, de waas is weg. De vivanco koste voor 2 meter 41,= euro. De W&M voor 1,5 meter 49,= euro. Nu de eerste indruk een erg goede kabel voor het geld.

hifi | Roderick

frank2

De technisat vandaag binnen gekregen, zal 'm morgen gaan installeren. De W&M kabel is echt een goede kabel, raad ik iedereen aan als je niet al te veel geld wilt uitgeven.

frank2

Zoals beloofd een review van de technisat HD S2 digicorder.
Als je deze sat reciever voor het eerst aansluit kun je op 3 manieren deze doos op zenders laten zoeken, ik heb de meest uitgebreide genomen, alle zenders. Na enige tijd had hij er ruim 2200 gevonden. Deze worden in een algemene lijst gezet die je alfabetisch of op provider (CD) of op taal kunt inkorten en dan kun je een favouritenlijst maken. Duurt allemaal even maar het werkt goed.
De reciever oogt goed en heeft een mooie display die duidelijk de naam van de zender weergeeft.
Wat ik nog niet kende was dat deze reciever alle zenders van de verschillende satellieten door elkaar gooit en daar geen problemen mee heeft, mijn rebox kon dat niet je kon alleen per sat kijken.
Maar het belangrijkste:
Het beeld, via scart (met goede oelbach kabel) is oke, maar niet echt een groot verschil met de rebox. Dan het beeld via hdmi, dit verschil is groot te noemen, het beeld wordt aanmerkelijk beter, de letters van het NOS journaal van 6 uur, de S is duidelijk te zien in de witte achtergrond, wat bij de rebox compleet wegviel. Maar het beeld (we praten hier over SD) is mooier door de upscaling en in verhouding tot de rebox echt beter. Als je naar HD kijkt, ja dat is ongeloofelijk mooi.
Ook het geluid is aanmerkelijk beter dan de rebox. Het geluid is opener, niet in elkaar gedrukt.
Trouwens wat ook erg leuk is, dolby D bij HD uitzendingen, dat klinkt zoals je het ook kent bij dvd's.
enig nadeel is tot nu toe dat het omschakelen van 4:3 uitzendingen naar 16:9 soms door een tekort van de zenders niet helemaal vlekkeloos verloopt zodat je dit handmatig bij moet stellen.

al met al een goede aankoop, wel duur, maar een sublieme beeldkwaliteit en een bovengemiddeld geluid.

tiptop

leuk reviewtje zo Frank. :)

Veel plezier ermee. Wel handig zoveel zenders. :)