Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

De Belles voorversterker staat nu 5 dagen elke dag 15 uur te spelen en na 70 uur kan ik wel duidelijk zeggen; woh wat speelt die VV lekker. Muziek luisteren wordt weer leuk, het is genieten, het klinkt gewoon lekker welke muziek je ook opzet. Natuurlijk minder goed opgenomen cd's klinken minder maar er is wel van te genieten. Elke avond van 7 tot 8 uur even lekker luisteren (daarna MOET de tv aan op rtl 4)
het gemak waarmee de VV de tonen laat klinken, elk detail, lage/hoge tonen met een enorme rust weergeven.... tja ik denk (heel voorzichtig) dat voor mij het audio walhalla er is.
Ik kan voor het eerst niets vinden waar ik mij aan kan storen, en ik stoor mij gauw aan iets....

Wel stoor ik mij dood aan mijn platenspeler; hoewel ie goed z'n best doet, het is geen partij voor de rest van de keten. Dat wordt prioriteit nr.1 voor volgend jaar. Ik heb mijn vrouw beloofd dit jaar geen dure uitgaven meer te doen en daar houd ik mij aan.

Zelfs het surround gebeuren dmv. de ht pastrough is iets magisch, het klinkt zeker voor het geld wat ik betaald heb voor de Onkyo erg lekker. Ik heb gisteren Dian Krall Live (op dvd) van mijn vrouw gekregen en het klonk in dts zeker goed.

zoals het er nu naar uitziet heb ik audiofiele rust :D
ongekend voor mij.......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

CiteerIk heb mijn vrouw beloofd dit jaar geen dure uitgaven meer te doen en daar houd ik mij aan.

die anderhalve maand moet wel gaan lukken ;D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november 15, 2007, 20:01:46
De Belles voorversterker staat nu 5 dagen elke dag 15 uur te spelen en na 70 uur kan ik wel duidelijk zeggen; woh wat speelt die VV lekker. Muziek luisteren wordt weer leuk, het is genieten, het klinkt gewoon lekker welke muziek je ook opzet. Natuurlijk minder goed opgenomen cd's klinken minder maar er is wel van te genieten. Elke avond van 7 tot 8 uur even lekker luisteren (daarna MOET de tv aan op rtl 4)
het gemak waarmee de VV de tonen laat klinken, elk detail, lage/hoge tonen met een enorme rust weergeven.... tja ik denk (heel voorzichtig) dat voor mij het audio walhalla er is.
Ik kan voor het eerst niets vinden waar ik mij aan kan storen, en ik stoor mij gauw aan iets....

Wel stoor ik mij dood aan mijn platenspeler; hoewel ie goed z'n best doet, het is geen partij voor de rest van de keten. Dat wordt prioriteit nr.1 voor volgend jaar. Ik heb mijn vrouw beloofd dit jaar geen dure uitgaven meer te doen en daar houd ik mij aan.

Zelfs het surround gebeuren dmv. de ht pastrough is iets magisch, het klinkt zeker voor het geld wat ik betaald heb voor de Onkyo erg lekker. Ik heb gisteren Dian Krall Live (op dvd) van mijn vrouw gekregen en het klonk in dts zeker goed.

zoals het er nu naar uitziet heb ik audiofiele rust :D
ongekend voor mij.......

Neeeeeeeeeeeee Frank ;D.
Audiofiele rust heb je niet na 5 dagen.
Ik speel al 2,5 jaar met de Plinius en Clearaudio en 2 jaar met de Classé.
EN zelfs ik mag met moeite praten over audiofiele rust.
Ik ken mensen met 10 tot 20 jaar nagnoeg dezelfde componenten.
Die hebben audiofiele rust ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Gelukkig schreef ik : zoals het er naar uitziet.....
Maar Rens 10 jaar das wel errug lang hoor, dan moeten er zeker weer apparaten vervangen worden, ik heb het nog nooit zo lang volgehouden.
Maar toch .......................de VV en EV konden wel eens erg lang blijven staan; vooral omdat mij door de dealer al werd verteld, als je nu nog beter wilt ben je meteen 10.000 euro of meer voor een beetje extra in kwaliteit kwijt, das wel erg veel, als mijn dealer nu al zegt Frank verder moet je niet gaan want (vrij vertaald) dat kost kapitalen terwijl je maar een beetje extra krijgt..... nou dan denk ik dat ik deze set nog lang heb. (tenminste EV en VV)
Je kunt altijd nog een leuke betere cd speler kopen de ASR CD77 schijnt erg mooi te zijn

Maar toch: ik heb een bepaalde rust, het klinkt lekker
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bones

Hoi Frank,

Gefeliciteerd met je nieuwe vv. Geef hem nog een paar weken de tijd, volgens mij groeit hij nog wel een tijdje door.

Audiofiele rust? Ik ben benieuwd wat er na de nieuwe platenspeler komt, een of ander super element? ;)

Karel heeft de vd kabels bij mij opgehaald, nu draai ik weer op MIT, jemig wat een verschil :o

De ASR CD 77 is zeker leuk (wat een understatement is), maar dan moet je ook even naar de audio aero capitole classic luisteren. Geen kwestie van beter dan, maar van anders dan...

Begin volgend jaar moeten we eens afspreken.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

frank2

Ik heb de kabels bij Karel zien liggen.

Je hebt wel gelijk Karel zei al tegen mij minstens 100 uur.......

En ik heb inderdaad al een idee een scout met inderdaad een super element, maar dat komt nog....... en een cd speler, hoeft voor mij voorlopig niet, ik heb een goede waar ik erg tevree mee ben. En je bent van harte welkom, ik heb trouwens tijd over de laatste week in december, ons bedrijf sluit namelijk 1 volle week.

bones

Citaat van: frank2 op november 15, 2007, 20:55:57
En je bent van harte welkom, ik heb trouwens tijd over de laatste week in december, ons bedrijf sluit namelijk 1 volle week.

December is voor mij de topmaand van het jaar, dan moet ik zien dat ik genoeg verdien voor een setje VD... In januari lijkt het mij prima om elkaar eens te bezoeken. Je zult dan overigens twee keer langs moeten komen, mijn huidige kabels zorgen voor een gekleurd beeld. Zodra ik nieuwe ingespeelde kabels heb moet je dan nog maar eens langs komen.

By the way, ik ben al een hele tijd niet meer bij Karel geweest heb jij de kleine dancers al gehoord?

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november 15, 2007, 20:46:22
Gelukkig schreef ik : zoals het er naar uitziet.....
Maar Rens 10 jaar das wel errug lang hoor, dan moeten er zeker weer apparaten vervangen worden, ik heb het nog nooit zo lang volgehouden.
Maar toch .......................de VV en EV konden wel eens erg lang blijven staan; vooral omdat mij door de dealer al werd verteld, als je nu nog beter wilt ben je meteen 10.000 euro of meer voor een beetje extra in kwaliteit kwijt, das wel erg veel, als mijn dealer nu al zegt Frank verder moet je niet gaan want (vrij vertaald) dat kost kapitalen terwijl je maar een beetje extra krijgt..... nou dan denk ik dat ik deze set nog lang heb. (tenminste EV en VV)
Je kunt altijd nog een leuke betere cd speler kopen de ASR CD77 schijnt erg mooi te zijn

Maar toch: ik heb een bepaalde rust, het klinkt lekker

Dan ben ik vreselijk jaloers als je die ASR zou kopen!!!!!!
Ik heb hem op de VAD show gehoord samen met de bijbehorende versterker en dat klonk zeer leuk.
Ben alleen niet kapot van Daluso. Maar dat is een kwestie van smaak.
Ben helemaal verliefd op ASR!!! ;).
Maar voor mij is het te hoog gegrepen.
6400 euro voor 1 component....

Wat wel leuk is dat de versterker zo veel zijdig is. Makkelijk integreerbaar in een HT...
Erg mooi!!!

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

@bones: ik heb de nieuwe speaker nog niet in het echt gezien, zou keuk zijn als achterspeaker in m'n surround set. (mits de prijs niet erg hoog is)
Ik denk dat je ook een keer hier moet komen zodat je kunt horen hoe de BE10 hier klinkt op de Belles.

@rens:
Ten eerste ik ga geen nieuwe cd speler kopen, de boom op mijn rug geeft geen geld meer. Maar het is een leuke cd speler heb hem 1x beluisterd maar op verkeerde speakers. Maar zo'n speler kost geen 6400 euro, je krijgt altijd korting dus ik denk eerder dat hij rond de 4900 euro kost beetje inruil jouw classe, nou 1500 euro bij betalen denk ik dat je aardig in de buurt zit. Dus wat let je! ;D

robbie73

Citaat van: bones op november 15, 2007, 21:08:48
December is voor mij de topmaand van het jaar, dan moet ik zien dat ik genoeg verdien voor een setje VD... In januari lijkt het mij prima om elkaar eens te bezoeken. Je zult dan overigens twee keer langs moeten komen, mijn huidige kabels zorgen voor een gekleurd beeld. Zodra ik nieuwe ingespeelde kabels heb moet je dan nog maar eens langs komen.

By the way, ik ben al een hele tijd niet meer bij Karel geweest heb jij de kleine dancers al gehoord?
heb gehoort dat vd met een aktie komt 50% korting wegens een jubileum

frank2

Houd mij op de hoogte, ik heb nog interlinks nodig!!!! En VD is gewoon topspul, dus daar ga ik graag mee verder.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op november 16, 2007, 18:32:24
@rens:
Ten eerste ik ga geen nieuwe cd speler kopen, de boom op mijn rug geeft geen geld meer. Maar het is een leuke cd speler heb hem 1x beluisterd maar op verkeerde speakers. Maar zo'n speler kost geen 6400 euro, je krijgt altijd korting dus ik denk eerder dat hij rond de 4900 euro kost beetje inruil jouw classe, nou 1500 euro bij betalen denk ik dat je aardig in de buurt zit. Dus wat let je! ;D

::) :o

Ehm ehm ehm....
Slik.
Het komt nu wel heel dichtbij ;).

robbie73

was vandaag bij wenw die aktie loopt nu

frank2

Net even nagevraagd: de aktie 50% korting op alle Virtual Dynamics kabels gaat nog lopen.

bones

Citaat van: frank2 op november 17, 2007, 15:46:54
Net even nagevraagd: de aktie 50% korting op alle Virtual Dynamics kabels gaat nog lopen.

Oei, 50%, da's al bijna voor de helft van de prijs... Ik hoop dat het nog even duurt, dan zit wellicht een maatje groter er in. Is er bekend of dat via de website van WenW of VD wordt aangekondigd?

Stefan S.

Kun je nagaan hoeveel marge op o.a. de VD kabels zitten  ::)

Kingpin

Citaat van: Stefan S. op november 18, 2007, 13:05:02
Kun je nagaan hoeveel marge op o.a. de VD kabels zitten  ::)

lol ... het zal ongetwijfeld een kabel zijn die in bepaalde sets zeker voldoen, maar de interlink die ik bij jou heb gezien zou ik voor dat geld nooit kopen (qua afwerking en corrosie op de punt), dat geeft mij al een bepaalde indruk.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Het is een speciale aktie van Virtual Dynamics; en wenw audio probeert het voor elkaar te krijgen dat zij voor alle kables uit het programma ook 50% korting mogen geven. Het heeft bij VD iets te maken met inruilkabels e.d.
Karel/Hans zou mij berichten wannneer het ging lopen, ze hoopten rond de kerst.

robbie73

vreemd kan ze nu al kopen voor 50% was er zaterdag nog

frank2

ach je weet bij wenw kan heel veel.

bones

Citaat van: Kingpin op november 18, 2007, 13:20:52
lol ... het zal ongetwijfeld een kabel zijn die in bepaalde sets zeker voldoen, maar de interlink die ik bij jou heb gezien zou ik voor dat geld nooit kopen (qua afwerking en corrosie op de punt), dat geeft mij al een bepaalde indruk.
Ik ben zelf net een paar maanden aan het testen geweest met VD. Nu heb ik er weer MIT aan hangen (330 shotgun interlink + 750 speaker kabel). In mijn set gaat VD stukken verder dan mijn MIT kabels: de MIT kabels kleuren in het laag, de VD voegen enorm aan ruimtelijkheid en detaillering toe. Voor wat de afwerking betreft: de kunststof mantels op de stekkers van MIT brokkelen naar verloop van tijd ook af, en dat bij een interlinkje van € 1.450,00!

Kingpin

Citaat van: bones op november 18, 2007, 15:58:07
Ik ben zelf net een paar maanden aan het testen geweest met VD. Nu heb ik er weer MIT aan hangen (330 shotgun interlink + 750 speaker kabel). In mijn set gaat VD stukken verder dan mijn MIT kabels: de MIT kabels kleuren in het laag, de VD voegen enorm aan ruimtelijkheid en detaillering toe. Voor wat de afwerking betreft: de kunststof mantels op de stekkers van MIT brokkelen naar verloop van tijd ook af, en dat bij een interlinkje van € 1.450,00!

MIT heb ik ook gehad in mijn set (digitale interlink), deze rond de bass wat af vind ik.
VD, Cardas, AudioQuest heb ik bij Stefan gehoord voor een vergelijk waarbij de VD heel mooi ruimtelijk klonk alleen niet zo gedetaileerd als de audioquest.
Dit is natuurlijk per set afhankelijk, maar de VD rond de scherpe tonen wat af, waardoor je bijvoorbeeld het plukken aan een gitaar of bass de boventonen minder hoort, dat vindt ik persoonlijk een beetje jammer.
Aan de andere kant ligt het natuurlijk ook helemaal aan welke muziek je draait, voor jazz/klassiek zou VD wel heel mooi zijn.
Gezien de absurd hoge prijs van een kabel die niet eens zoveel reviews heeft gehad, laat staan erg bekend is en de kwaliteit ... ik weet niet ...

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Het leuke is dat deze kabel zich kan meten aan Cardas kabels, alleen goedkoper zijn dan cardas. Vergeet niet dat bovenstaande lijst de adviesprijzen zijn, daar kan wel wat van af. Hoewel ik het nooit heb getest zou de golden cross die duurder is dan VD nite of david gelijkwaardig zijn.

Maar ach het zijn dure kabels alleen wat Bones ook al schreef: ze geven meer ruimtelijkheid meer brilliantie en ze ronden het hoog absoluut niet af. Gebruik ze in je gehele set en het klinkt beter dan een audioquest. Ook deze heb ik nog ergens tussen zitten net zoals ik nog een cardas gebruik, goede kabels maar de brilliantie in het geluid is er bij deze kabels niet, gebruik je dan opeens een VD dan komt er een soort toevoeging in het geluid, het wordt sprankelender. Eigenlijk zou je het geen toevoeging moeten noemen, want de bron veranderd niet, maar deze kabels zijn de enige die ik tot nu toe heb gehoord die in staat zijn het gehele spectrum te geven, waardoor je dynamiek, ruimtelijkheid krijgt maar geen scherpte. Misschien dat ze daarom ook wel zo duur zijn.... geen enkele andere kabel van die prijs kan dat.

frank2

Kingpin

Citaat van: frank2 op november 18, 2007, 16:53:28
Het leuke is dat deze kabel zich kan meten aan Cardas kabels, alleen goedkoper zijn dan cardas. Vergeet niet dat bovenstaande lijst de adviesprijzen zijn, daar kan wel wat van af. Hoewel ik het nooit heb getest zou de golden cross die duurder is dan VD nite of david gelijkwaardig zijn.

Cardas heb ik gehoord bij Stefan_s, deze koste ongeveer hetzelfde als de VD, maar viel gelijk af, was de slechts presterende in Stefan's set.

Citeer
Maar ach het zijn dure kabels alleen wat Bones ook al schreef: ze geven meer ruimtelijkheid meer brilliantie en ze ronden het hoog absoluut niet af. Gebruik ze in je gehele set en het klinkt beter dan een audioquest. Ook deze heb ik nog ergens tussen zitten net zoals ik nog een cardas gebruik, goede kabels maar de brilliantie in het geluid is er bij deze kabels niet, gebruik je dan opeens een VD dan komt er een soort toevoeging in het geluid, het wordt sprankelender. Eigenlijk zou je het geen toevoeging moeten noemen, want de bron veranderd niet, maar deze kabels zijn de enige die ik tot nu toe heb gehoord die in staat zijn het gehele spectrum te geven, waardoor je dynamiek, ruimtelijkheid krijgt maar geen scherpte. Misschien dat ze daarom ook wel zo duur zijn.... geen enkele andere kabel van die prijs kan dat.

Dat is jou mening op jou set. Je kan niet zomaar zeggen dat geen enkele andere kabel in dezelfde prijsklasse afvalt.
Dat het jou bevinding is respecteer ik, jij moet er tenslotte naar luisteren en het geld ervoor over hebben.
Mijn bevinding en ik denk ook dat ik namens Stefan kan spreken is dat de VD op Stefan's set heel mooi ruimtelijk klinkt, maar toch echt wat aan detail mist.
Zo kun je niet zomaar zeggen dat er geen enkele kabel beter is dan VD, dat ligt helemaal aan de match met je set.

Geloof me, ik ben zelf muzikant geweest en heb veel heel veel instrumenten gehoord om te kunnen oordelen hoe een instrument behoort te klinken.
En geen enkele set zal dit perfect weergeven, maar in z'n geheel miste ik bijvoorbeeld bij wat tokkelinstrumenten de finesse/detail die VD eigenlijk zou moeten weergeven, dit deed de AudioQuest op Stefan's set beter (en voor de helft van de prijs).

Wel ben ik met je eens dat het beste is om in je set dezelfde kabels van 1 fabrikant te gebruiken.

Zelf ben ik van mening dat je bij dergelijke bedragen voor 1meter kabels flink genept wordt.
Een interlink van een paar duizend euro, sorry maar dan wordt je echt beetgenomen.
Dat er "verschil" in geluid zit door kabels ok, dat ben ik met je eens. Maar ik denk dat als je een VD uit elkaar zou gaan halen om te kijken welk kabel ze hebben gebruikt (denk een soort coax) dat je schrikt wat de inkoopprijs is.