Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Fatalfelix

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op oktober  5, 2007, 19:06:09
....
Zoals Garmtz elders in een topic schreef, het moet matchen en lekker klinken en dat doet het hier. Zijn er dan geen punten van kritiek? Tuurlijk het klinkt te hol bij mij thuis, er moet een vloerkleed bij, verder kan ik niet gaan en verder hoeft ook niet want nu al kan ik heerlijk naar muziek luisteren zonder dat ik mij stoor aan bepaalde middentonen (sax e.d.) maar door een vloerkleed in de "achter"kamer zou het nog beter worden, rustiger.

Heel mooi Frank, het gaat inderdaad om de match. Het allerbelangrijkste is dat jij (en je vrouw natuurlijk) er content mee zijn (mag ook wel moet zo'n set  ;D).
We spreken wel (ik zeg met express niet binnenkort) een keertje wat af om te beluisteren.
Je zult van Stefan waarschijnlijk al wel hebben gehoord dat ik die nacht ben opgenomen in het ziekenhuis na jouw luistersessie (gek he ... hoe zou dat nu komen  ;D ;D ;D) met een longontsteking aan de rechterlong en een ingeklapte long en nog erger een longembolie aan de linkerkant.
Herstel zal nog wel even op zich wachten (ondertussen heb ik de zuster z'n pc ff ingepikt  ::)).
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Hoi Eric,
Ja ik had het inderdaad al gelezen van Stefan. Echt klote voor je, ik hoop dat je snel zult herstellen, al weet ik niet wat een longembolie inhoudt. Hoe kom je er eigenlijk aan?
In ieder geval veel sterkte toegewenst vanuit hier.

Mijn vrouw blijft alles onzin vinden maar laat mij gelukkig maar begaan..... en zo hard hebben we nu ook weer niet de muziek gehad dat de druk van de bas ...........  ;D ;D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

sterkte kingpin!

@Frank: ik hoop dat je niet te snel beslist?

....hoe meer tijd je krijgt echt even te wennen aan de 'sound' van dit merk, hoe beter 8)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiotwin

Tevredenheid!!!

chansig

Zelf ooit een longembolie gehad....wist niet wat het was..1 week plat en aan de bloedverdunners...een aantal jaar later een klaplong...buisje in je zij en zuigen maar (doet een machine). De longembolie was niet prettig maar de klaplong deed echt zeer. Jij hebt het en allebij + een longontsteking....heel veel sterkte..

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: DA BoSS link=topic=49503.msg1026752#msg1026752 date=1191614101

@Frank: ik hoop dat je niet te snel beslist?

....hoe meer tijd je krijgt
i]echt[/i] even te wennen aan de 'sound' van dit merk, hoe beter 8)

Nu de eindversterker is aangeschaft, omdat dat veel verschil maakte met de Marsh, ik heb nu voor de 2e keer de VV in huis om inderdaad rustig te kunnen luisteren. Daarna wil ik ook nog de kleine broer van deze VV horen. Waarna een beslissing kan vallen. In ieder geval klinkt het op dit ogenblik zoals ik het altijd wenste, helder, gedetailleerd, diepte, zwarting... eigenlijk zoals het zou moeten klinken, geen scherpte of harde tonen fluweel zacht hoog maarvooral echtheid van de klanken van de instrumenten.

advr

Goed te lezen Frank dat alles klopt!  8)
En nu genieten  maar ;D ;D
over een tijdje een nieuwe VV en je bent voor de komende jaren klaar. Moet een heerlijk gevoel zijn.  8)

prettig weekend alvast :)

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op oktober  6, 2007, 08:19:51
Nu de eindversterker is aangeschaft, omdat dat veel verschil maakte met de Marsh, ik heb nu voor de 2e keer de VV in huis om inderdaad rustig te kunnen luisteren. Daarna wil ik ook nog de kleine broer van deze VV horen. Waarna een beslissing kan vallen. In ieder geval klinkt het op dit ogenblik zoals ik het altijd wenste, helder, gedetailleerd, diepte, zwarting... eigenlijk zoals het zou moeten klinken, geen scherpte of harde tonen fluweel zacht hoog maarvooral echtheid van de klanken van de instrumenten.

Prachtig Frank!!
Dat moet je nu een heerlijk gevoel geven ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Ja het klinkt allemaal een stuk beter maar ik heb nog niet serieus en vooral rustig kunnen luisteren, alhoewel ik bijna durf te zeggen dat dit het best mogelijke is wat voor mij betaalbaar en dus haalbaar is. Tuurlijk ik zit op een hoog niveau te spelen en dat kun je soms horen. Ik heb net een cd uit de bieb meegenomen van robbie williams, greatest hits met het nummer millenium erop, tjonge je kunt goed horen dat er aan de opname flink gesleuteld is, kijk en dat vind ik dan weer jammer, toch maar een eenvoudig jamo setje kopen  ??? ;D

advr

Citaat van: frank2 op oktober  6, 2007, 19:00:05
toch maar een eenvoudig jamo setje kopen  ??? ;D

................................. :o :o ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiotwin

Tevredenheid!!!

frank2

Toevallig heb ik gisteren toen ik bij wenwaudio was deze speakers beluisterd. Ze klonken erg ruimtelijk en vol. Tevens hadden ze ook een enorme kleuring in het middengebied, dat liep helemaal dicht, was te vol. Maw dus duidelijk niet mijn smaak. Deze speakers hebben geen open geluid meer richting B&W en dan voller directer.

Audiotwin

Toevallig ;D
De Ushers hebben gewoon een goeie prijs/kwaliteit verhouding mits goed aangestuurd ;)
Tevredenheid!!!

frank2

Vanochtend uitgebreidt naar de nieuwe set zoals hij nu staat zitten luisteren (incl. de nieuwe belles 28a).
Vloeiend, schoon, helder strak, grote definitie, en muzikaal zo zou ik de VV willen omschrijven. Voldoende dynamiek en diepte in het beeld, je hebt steeds de neiging om 'm harder te zetten en dan blijkt dat ie zachtspelend eigenlijk net zo mooi klinkt.
Er zit een HT pastrough op: dat was pas echt een verwondering wat klinkt dat ontzettend goed, zo heb ik mijn onkyo nog nooit horen spelen. Ook nog even via de dvd speler een cd beluisterd, oke hij haalt het niet qua definitie e.d. maar het klonk zeker niet verkeerd.

Is er dan helemaal niets verkeerd? tuurlijk wel mijn akoestiek is zeker niet optimaal en soms zou de dynamiek iets minder mogen, maar dat is een detail. Hij laat wel duidelijk horen of een cd goed opgenomen is, zo niet hoor je dat maar het blijft wel lekker klinken maar de slechte opname hoor je wel duidelijk.

advr

bones

Citaat van: frank2 op oktober  7, 2007, 12:41:15
Vanochtend uitgebreidt naar de nieuwe set zoals hij nu staat zitten luisteren (incl. de nieuwe belles 28a).
Vloeiend, schoon, helder strak, grote definitie, en muzikaal zo zou ik de VV willen omschrijven. Voldoende dynamiek en diepte in het beeld, je hebt steeds de neiging om 'm harder te zetten en dan blijkt dat ie zachtspelend eigenlijk net zo mooi klinkt.
Er zit een HT pastrough op: dat was pas echt een verwondering wat klinkt dat ontzettend goed, zo heb ik mijn onkyo nog nooit horen spelen. Ook nog even via de dvd speler een cd beluisterd, oke hij haalt het niet qua definitie e.d. maar het klonk zeker niet verkeerd.

Is er dan helemaal niets verkeerd? tuurlijk wel mijn akoestiek is zeker niet optimaal en soms zou de dynamiek iets minder mogen, maar dat is een detail. Hij laat wel duidelijk horen of een cd goed opgenomen is, zo niet hoor je dat maar het blijft wel lekker klinken maar de slechte opname hoor je wel duidelijk.
Ik ben even de tel kwijt... is de 28a een buizenvoorvesterker? Mijn ervaring met voorversterkers is overigens dat deze een lange inspeeltijd hebben (net als met cd spelers). Vooral niet uitschakelen tenzij deze een goede stand by stand hebben (ik weet dat die voor wat het milieu betreft niet goed is >:D).
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

bones

CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Kingpin

Citaat van: chansig op oktober  5, 2007, 22:16:31
Zelf ooit een longembolie gehad....wist niet wat het was..1 week plat en aan de bloedverdunners...een aantal jaar later een klaplong...buisje in je zij en zuigen maar (doet een machine). De longembolie was niet prettig maar de klaplong deed echt zeer. Jij hebt het en allebij + een longontsteking....heel veel sterkte..

Gr Hans

Nou ... ik ben eindelijk weer thuis ... 12 dagen ziekenhuis gaat ECHT vervelen !
Wel ben ik nog ontzettend moe ... even douchen betekend al gauw weer een half uur rust, vreemd wat dit met je kan doen.
Maar goed, ook dit zal wel weer goed komen  :D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

@kingpin: ben blij dat je weer thuis bent in je eigen omgeving, succes verder met het weer opvijzelen van je gezondheid, zal nog wel ffe duren, maar het begin is er weer

@bones: de 28A is geen buizenvoorversterker, zijn kleine broertje de 21A is dat wel maar die moet ik nog luisteren. nb: leuke review.

frank2

Afgelopen zondag dacht ik het volgende: Ik heb nu de Belles 28A staan, met een phono ingang laat ik de Project platenspeler er toch eens aanhangen want de VV zal binnenkort wel opgehaald worden en dan kan ik het niet meer testen.
Ik heb ook op mijn onkyo reciever een phono ingang, dus kon ze mooi vergelijken.
PLatenspeler weer van boven gehaald en aangesloten op de onkyo: resultaat: vlak zeer vlak geluid maar het irritante midden wat ik altijd zo sterk hoorde was weg, gelukkig maar (geen Marsh meer aangesloten die daar debet aan was). Toen aangesloten op de Belles. 1 woord WOW, diepte, mooi geluid het klonk zeer goed in aanmerking genomen dat het hier een instapmodel betreft met een ortofon 520 element.

Toen begon ik dus weer te twijfelen; ik had al gehoord van wenw dat er een zeer goede phono stage in zat, maar dat je de Belles 28A ook zonder phono ingang kon krijgen wat weer 1000 euro scheelde.

Wat nu: ik heb elders al even geinformeerd naar een "fatsoenlijke platenspeler" en ik geloof zeker nu ik al zo'n goed resultaat met de project had, het klonk echt lekker, dat een betere speler een heel mooi geluid kan neerzetten dicht in de buurt van mijn cd speler of misschien zelfs wel iets beter.

Nu na een paar dagen bedenktijd heb ik dan toch maar besloten de laatste grote aankoop van dit jaar te doen en heb de Belles 28A met phono besteld in zilver (en ruil ik de Marsh VV in).
Kost aanmerkelijk meer dan de Marsh maar na 1,5 weken luisteren weet ik tenminste dat vele bronnen subliem klinken op deze VV en dat ik hier tenminste mee vooruit kan.
Hij komt over 2 weken binnen....

plaatje:

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op oktober 16, 2007, 18:53:38
Afgelopen zondag dacht ik het volgende: Ik heb nu de Belles 28A staan, met een phono ingang laat ik de Project platenspeler er toch eens aanhangen want de VV zal binnenkort wel opgehaald worden en dan kan ik het niet meer testen.
Ik heb ook op mijn onkyo reciever een phono ingang, dus kon ze mooi vergelijken.
PLatenspeler weer van boven gehaald en aangesloten op de onkyo: resultaat: vlak zeer vlak geluid maar het irritante midden wat ik altijd zo sterk hoorde was weg, gelukkig maar (geen Marsh meer aangesloten die daar debet aan was). Toen aangesloten op de Belles. 1 woord WOW, diepte, mooi geluid het klonk zeer goed in aanmerking genomen dat het hier een instapmodel betreft met een ortofon 520 element.

Toen begon ik dus weer te twijfelen; ik had al gehoord van wenw dat er een zeer goede phono stage in zat, maar dat je de Belles 28A ook zonder phono ingang kon krijgen wat weer 1000 euro scheelde.

Wat nu: ik heb elders al even geinformeerd naar een "fatsoenlijke platenspeler" en ik geloof zeker nu ik al zo'n goed resultaat met de project had, het klonk echt lekker, dat een betere speler een heel mooi geluid kan neerzetten dicht in de buurt van mijn cd speler of misschien zelfs wel iets beter.

Nu na een paar dagen bedenktijd heb ik dan toch maar besloten de laatste grote aankoop van dit jaar te doen en heb de Belles 28A met phono besteld in zilver (en ruil ik de Marsh VV in).
Kost aanmerkelijk meer dan de Marsh maar na 1,5 weken luisteren weet ik tenminste dat vele bronnen subliem klinken op deze VV en dat ik hier tenminste mee vooruit kan.
Hij komt over 2 weken binnen....

plaatje:

;D

Mooi Frank!

ALleen wat is het volgende dan weer he ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

heel simpel; een goede platenspeler. (wel over een paar maanden niet eerder)
En daarnaast een paar kleine relatief weinig kostende tweaks zoals een goede interlink voor de platenspeler en wat gelijkstroom apparaatjes.
een bescheiden vloerkleed voor de "zij"kamer
tsja en dan stop ik er maar mee en ga verder met m'n andere hobby; videofilmen. daar kom ik haast niet aan toe en dat is ook ontzettend leuk.