Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Ja ze verzinnen mooie namen, Belles schijnt in amerika wel erg bekend te zijn maar het gaat mij puur en alleen om het geluid wat de versterker produceert en dat is simpel gezegd top. (en ja ik weet heb in het begin ook lyrisch gedaan over Marsh) Deze EV is toch een andere leaque dan de Marsh in mijn set.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Citaat van: DA BoSS op september 25, 2007, 19:08:27
't halve forum staat vol met Plinius ;D

Nou dan weet je dat het kwaliteit is ;)
Het is amper te verkrijgen in Nederland, tenzij je het er voor over hebt het uit Frankrijk te laten komen ;).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

DA BoSS

dankzij jouw is het voor mij geen onbekende meer  ;D

fijne versterkers voor de echte kenners >:D 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Peerless Monster

Citaat van: DA BoSS op september 25, 2007, 19:51:26
dankzij jouw is het voor mij geen onbekende meer  ;D

fijne versterkers voor de echte kenners >:D 8)

Mwha iet wat te warm toch voor jou?

DA BoSS

Citaat van: Peerless Monster op september 25, 2007, 19:57:12
Mwha iet wat te warm toch voor jou?

tsja, dat was toen andere context, andere speakers@home
maar voor wat het waard is:  *review*
O0

frank2

Ik heb net 1 uur geleden de VV Marsh met buizen aangesloten op de EV Belles 350A Ref. om te horen wat de verschillen zijn tussen beide Marsh VV. Nu die zijn er zoals ik al eerder schreef het geluid is frisser, nu op de Belles zou ik zeggen het geluid is dynamischer, opener, meer ruimtelijk maar wel Marsh geluid, op een of andere manier is het bij Marsh zo dat dynamiek zich vertaalt in passages die op de achtergrond zitten welke duidelijk hoorbaar zijn en passages die op de voorgrond zitten zoals stemmen die zich vertalen in luidere duidelijk hoorbare geluiden, Het is dus ruimtelijk maar niet op de manier zoals ik het wens, met fluisterende achtergronden en mooie stemmen. Wel is er meer detaillering en een mooiere sound dan mijn eigen Marsh. Een nadeel ik vind de bas hoewel hij diep gaat niet strak of voldoende aanwezig maar hij staat nog maar 1 uur aan. Als het morgen nog zo is haal ik hem er weer uit en ga ik verder met m'n eigen VV Marsh. Deze is weliswaar minder gedetailleerd maar tevens is de bas mooi en strak en is het dynamiek verschil minder, wat mij juist meer bevalt.

Gek dat na een paar maanden je het positieve juist in negatieve zin omzet mbt het Marsh geluid. Ik denk dat ik wat meer verwend ben geworden, en na het beluisteren van een ander merk VV die precies deed wat ik graag hoorde ook nog op een Belles er nu natuurlijk "niets" meer deugt.

Als ik de set geheel klaar heb zoals ik het wens, waarvan 1 gedeelte reeds gerealiseerd is, zal het eindelijk zijn zoals ik het voor ogen had alleen dan nog mooier, iets waar ik nooit van gedroomd heb dat het zo mooi kon klinken.

Als ik de review van Da Boss lees, zal hij mijn set dus goed vinden, want de punten die hij schreef bij Peerless z'n set daar ben ik het mee eens al is het wel zo dat de bas bij mijn Ushers aanmerkelijk dieper is.
Mijn set is iets analytischer maar dan wel zonder het harde analytische geluid. Het blijft muzikaal, en ik hoop in de nabije toekomst ook nog heerlijk vloeiend.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 26, 2007, 19:45:00
Als ik de review van Da Boss lees, zal hij mijn set dus goed vinden, want de punten die hij schreef bij Peerless z'n set daar ben ik het mee eens al is het wel zo dat de bas bij mijn Ushers aanmerkelijk dieper is.
Mijn set is iets analytischer maar dan wel zonder het harde analytische geluid. Het blijft muzikaal, en ik hoop in de nabije toekomst ook nog heerlijk vloeiend.

Ik vind dit ook 1 van de mooiste reviews die er geschreven is over mijn set.
Sindsdien zijn er ook maar weinig dingen veranderd overigens.
Een powerplantje, een nieuw meubeltje en voor de rest wat meer software ;).

Ik denk ook zeker dat Daboss jouw set kan genieten.
Alleen weet ik niet of je een meer analytische set hebt dan van mijn set.
Ach je moet maar eens gaan luisteren bij Frank, Jasper!

frank2

Jasper,

ik zou nog even wachten totdat de definitive voorversterker bij mij thuis staat. Op dit ogenblik klinkt alles lekker maar de jus mis ik nu nog, vooral omdat ik weet dat je met een andere VV een aanmerkelijk beter lees mooier resultaat krijgt.

frank2

Net te horen gekregen dat mijn eindversterker volgende week komt. staat bij iemand thuis waarvan de vader overleden is. Zeer vervelend en pijnlijk voor die persoon, ik wacht wel, heb immers nu toch een Belles 350A staan.

bones

Citaat van: Peerless Monster op september 27, 2007, 18:14:34
Ik denk ook zeker dat Daboss jouw set kan genieten.
Alleen weet ik niet of je een meer analytische set hebt dan van mijn set.
Ach je moet maar eens gaan luisteren bij Frank, Jasper!

Ik heb vorig jaar een paar weken een demoset Dancer 8571 mk II thuis gehad. Super luidspreker. Erg open, en gedetailleerd. Toch gaat de Be10 een heel eind verder. Mijn Be10's worden nog ingespeeld, maar ik heb wel de indruk dat de Be10 aanzienlijk analytischer is dan de 8571. Het zou iets voor Jasper kunnen zijn..
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

DA BoSS

Citaat van: frank2 op september 27, 2007, 20:18:07
Jasper,

ik zou nog even wachten totdat de definitive voorversterker bij mij thuis staat. Op dit ogenblik klinkt alles lekker maar de jus mis ik nu nog, vooral omdat ik weet dat je met een andere VV een aanmerkelijk beter lees mooier resultaat krijgt.

Dat lijkt me erg leuk, ik kom tzt graag eens langs 8)

@Rens: wat een compliment  :o , bedankt!

frank2

als het zover is laat ik je het weten! Je bent in ieder geval van harte welkom in het mooie zuivere twente ;D

frank2

EEN CITAAT UIT HIFI.NL

De meeste hedendaagse luidsprekers hebben zogeheten bi-wire aansluitingen die af-fabriek van `links` zijn voorzien zodat men ze met een enkelvoudige luidsprekerkabel kan aansluiten.

Nu hebben wij de voordelen van betere kwaliteit links oftewel draadbrugjes in een eerdere weektip besproken maar deze week gaan we nog een stapje verder. Ten eerste is het natuurlijk mogelijk om de fase en return (plus & min) polen van de single-wire kabel ofwel op de laag/mid knoppen of de hoogfrequent knoppen aan te sluiten. Dat zal een verschillend klankmatig resultaat opleveren omdat in het eerste geval de hoogfrequent-sectie via de brugjes en in het tweede geval de laagfrequent sectie via die extra verbinding zal worden aangestuurd (waarmee nogmaals de waarde van goede draadbrugjes wordt onderstreept).

Er is echter een derde methode om de twee polen van een single-wire kabel op de vier gebrugde bi-wire knoppen aan te sluiten, namelijk met de plus-pool direct aan de hoogfrequent plus-knop en de min-pool direct aan de laagfrequent min-knop. Met deze aansluitmethode krijgt de hoogfrequent-sectie een zo zuiver mogelijk signaal aangeleverd en is de min-pool van de laagfrequentsectie zo direct mogelijk aan de versterker gekoppeld. Deze aansluitmethode is in bepaalde gevallen zelfs te prefereren boven bi-wiring, met name bij weergevers van Harbeth, enkele Spendors uit de SP-serie en de roemruchte BBC LS 3/5a maar ook bij moderne ontwerpen is het mogelijk dat deze aansluitmethode voor een meer coherente en gearticuleerde weergave zorgt. Happy Wiring!

Ik zal dat straks even onderzoeken en kijken of dit een positief verschil maakt

TheSpeedSkater

Maak dan ook ff een foto, dan is het meteen duidelijk ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

frank2

zo ik het net het hifi.nl verhaal uitgeprobeert.
De conclusies:

Het is geen grote verbetering maar er veranderd wel degelijk iets in het geluidsbeeld. Alsof je opeens andere kabels gebruikt (ter illustratie)
Het geluidsbeeld wordt rustiger, (niet de dynamiek) er komt meer rust in het geluidsbeeld, de detaillering neemt iets toe, alsmede de bas, alles wordt iets strakker, nauwgezetter. Maar ook de dieptewerking wordt iets groter. Meer zwarting.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken op mijn speakers, maar ik vind het een positief idee, en ik laat het ook zo zitten.

Al met al een verbetering, hoorbaar, niet erg groot maar wel duidelijk hoorbaar, en het kost niets.

robbie73

dit is al zo oud als m maar waarom biw je niet

frank2

Heel simpel omdat biwire 3500 euro kost en ik vind dat iets teveel geld. Ik gebruik dure kabels en wil niet af van Virtual Dynamics.
En ik kende deze tweak niet. Ik werd er net op gewezen door Bones.

Audiofiel

Deze truck lijkt mij een groot autosuggestie-gehalte te bezitten.  ::) Ik geloof niet dat je blind kunt horen hoe hij is aangesloten. ;D

Waar ik WEL in geloof is het verwijderen van die brugjes. Het liefst zie ik gewoon barewire de aansluiting ingaan, en dan met name een lang stuk barewire wat door beide aansluitingen tegelijk heen kan. Goedkoper dan iedere brug en STUKKEN beter. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Je hoeft het ook niet te geloven, als ik het maar geloof en als mijn vrouw zonder dat ze weet wat ik aan het doen ben ongeveer hetzelfde zegt als ik hier opschrijf.....

Bare wire is mooier maar in mijn geval geen optie.

robbie73

dit is wel de manier ik sluit mijn speakers altijd zo aan als ik geen biw kabel heb

bones

Citaat van: Audiofiel op oktober  1, 2007, 20:31:27
Waar ik WEL in geloof is het verwijderen van die brugjes. Het liefst zie ik gewoon barewire de aansluiting ingaan, en dan met name een lang stuk barewire wat door beide aansluitingen tegelijk heen kan. Goedkoper dan iedere brug en STUKKEN beter. ;)

Zorgt dat niet voor een corosie probleem? Je moet dan regelmatig reinigen, wat lastig is als het een kabelstreng is ???
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Audiofiel

Citaat van: bones op oktober  1, 2007, 23:52:56
Zorgt dat niet voor een corosie probleem? Je moet dan regelmatig reinigen, wat lastig is als het een kabelstreng is ???

Waarom? Het geklemde gedeelte zal niet corroderen. Het zichtbare gedeelte misschien wel (aan de oppervlakte), afhankelijk van het materiaal. Als dat je stoort, kun je ook krimpkous gebruiken voor het tussengedeelte. ;)

Of nog simpeler: koop bij aanschaf een luidsprekerkabel die 50 cm langer is. Dan kun je nog 25 jaar lang elk jaar er 2 cm van afknippen. ;D

GEEN plug is altijd nog beter dan de allerduurste plug. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Eindelijk is mijn eindversterker (de demo van wenwaudio) binnen gekomen. Aangesloten laten warm worden voor 1,5 uur en geluisterd. Grappig dat er tussen de 350A en de 150A verschil zit, niet veel maar er zit verschil in, de 150A (die ik dus nu heb) heeft iets meer middentoon in het geluid zitten wat erg prettig is om naar te luisteren, meer dynamiekverschil maar niet zo sterk als de 350A, meer diepte. Soms lijkt het alsof het geluid meer laidback is maar even later is dat absoluut niet zo) De 350 is ietsjes krachtiger maar ook op de een of andere manier in het middengebied droger/schoner/ieler ik weet niet precies hoe je dat het beste kan verwoorden. Let op het zijn kleine verschillen ze doen elkaar niet veel alleen is de ene meer powerfull omdat ie meer watts heeft.

Maar ik ben blij dat ik 'm eindelijk heb en heb ondertussen ook vandaag even de Belles 28A VV opgehaald en er tussengezet. Ja hoewel het vast wel beter kan ben ik hiermee erg tevreden. Nu alleen nog de Belles 21A beluisteren (ook VV) en dan een keuze gaan maken. (de 21A is 1000 euro goedkoper) Door hetzelfde merk te nemen matcht het erg goed en dat hoor je o.a. aan een zeer diepe bas, als de Marsh erachter staat gaat ie niet zo diep.

Zoals Garmtz elders in een topic schreef, het moet matchen en lekker klinken en dat doet het hier. Zijn er dan geen punten van kritiek? Tuurlijk het klinkt te hol bij mij thuis, er moet een vloerkleed bij, verder kan ik niet gaan en verder hoeft ook niet want nu al kan ik heerlijk naar muziek luisteren zonder dat ik mij stoor aan bepaalde middentonen (sax e.d.) maar door een vloerkleed in de "achter"kamer zou het nog beter worden, rustiger.