Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bones

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 18:57:39
Hoe bevalt jouw de pass lab overigens?
Is ook niet de minste versterker denk ik zo.
Pass lab ken ik niet van klank.
Hoe klinkt PL nu in combinatie met Usher als ik vragen mag?
Pass Labs bevalt mij beter dan de ML 27. Hoe het in combinatie met de Usher gaat kan ik je pas vertellen als ze ingespeeld zijn. Voordat ik de Ushers heb gekocht had ik Dynaudio Contour 2.8 staan. Daar was de Pass zo een grote stap vooruit dat ik even twijfelde over de aankoop van nieuwe speakers. Ik herkende mijn Contours niet terug. Volgens Hans van WenW is met name de combinatie tussen de Audio Aero (met buizen) en Pass X250 erg gelukkig. Dat hoef je niet met een X350 te proberen, dan heb je een (andere) voorversterker nodig (hij heeft een paar jaar met een X350 gespeeld).

Het 'nadeel' van Mark Levinson vind ik dat de tweedehands prijzen hoog zijn en blijven doordat er zoveel vraag naar is. Voor de prijs van een paar jaar oude X250 krijg je bij ML een 23.5. Dat is een hele behoorlijke versterker, maar wordt door een X250 overtroffen (zit natuurlijk ook de nodige jaren verschil tussen). Als ik nu in de positie zou zijn om nieuw te gaan kopen voor elke prijs, dan zouden beide merken op mijn short list staan, maar waarschijnlijk door Gryphon verslagen worden...
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Peerless Monster

Citaat van: bones op september 20, 2007, 18:08:48
Pass Labs bevalt mij beter dan de ML 27. Hoe het in combinatie met de Usher gaat kan ik je pas vertellen als ze ingespeeld zijn. Voordat ik de Ushers heb gekocht had ik Dynaudio Contour 2.8 staan. Daar was de Pass zo een grote stap vooruit dat ik even twijfelde over de aankoop van nieuwe speakers. Ik herkende mijn Contours niet terug. Volgens Hans van WenW is met name de combinatie tussen de Audio Aero (met buizen) en Pass X250 erg gelukkig. Dat hoef je niet met een X350 te proberen, dan heb je een (andere) voorversterker nodig (hij heeft een paar jaar met een X350 gespeeld).

Het 'nadeel' van Mark Levinson vind ik dat de tweedehands prijzen hoog zijn en blijven doordat er zoveel vraag naar is. Voor de prijs van een paar jaar oude X250 krijg je bij ML een 23.5. Dat is een hele behoorlijke versterker, maar wordt door een X250 overtroffen (zit natuurlijk ook de nodige jaren verschil tussen). Als ik nu in de positie zou zijn om nieuw te gaan kopen voor elke prijs, dan zouden beide merken op mijn short list staan, maar waarschijnlijk door Gryphon verslagen worden...

Gryphon is ook 1 van de merken die ik nog nooit beluisterd kan hebben helaas.
Staat wel op het lijstje genoteerd. Evenals Pass!
Maar goed ik ga toch niet switchen, maar ik vind het wel leuk om te gaan luisteren.
De nieuwe ML viel me Raphie trouwens niet tegen.
Ik heb een ML 331 gehad, maar dat was niet mijn ding.
ML is wat dat betreft heel erg verbeterd.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 20, 2007, 18:17:30
Ik heb een ML 331 gehad, maar dat was niet mijn ding.
ML is wat dat betreft heel erg verbeterd.

Baseer je dat op het luisteren in 1 set met (voor de rest) totaal andere apparatuur? ::)

Mijn ervaring is dat de nieuwere Levinsons allemaal minder 'goed klinken' dan de oudere. De 27/27.5 en de 23/23.5 waren voor mij de meeste muzikale Levinsons, daarna werden ze wel krachtiger, maar ook koeler. Dat de set bij Raphie warmer klinkt dan verwacht, ligt waarschijnlijk vooral aan de speakers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2007, 18:32:30
Baseer je dat op het luisteren in 1 set met (voor de rest) totaal andere apparatuur? ::)

Mijn ervaring is dat de nieuwere Levinsons allemaal minder 'goed klinken' dan de oudere. De 27/27.5 en de 23/23.5 waren voor mij de meeste muzikale Levinsons, daarna werden ze wel krachtiger, maar ook koeler. Dat de set bij Raphie warmer klinkt dan verwacht, ligt waarschijnlijk vooral aan de speakers. ;)

hee Arjen,

Ehm ja.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in.
Maar hetgeen ik heb gehoord was ik wel meer van onder de indruk dan van de 331.

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Ik heb net te horen gekregen dat de Belles echt morgen bij mij thuis afgeleverd gaat worden. Ook houdt ik iets langer de Marsh met tubes, deze klinkt wat frisser ruimtelijker dan m'n eigen Marsh VV. Kan ik mooi het verschil horen. Begin volgende maand komt de "goedkope" Belles VV bij wenw en die wil ik ook beluisteren, is overigens ook een VV met 2 tubes.

Ik heb in ieder geval dus nog genoeg te doen.

Jaja Ad, het ziet er naar uit dat ik aan de tubes ga, maar bij de Marsh met tubes vond ik de bas wel erg slap worden, dus niet strak en dat bevalt mij weer niet, kan zijn dat het inspelen nog niet klaar is, heeft nog maar max. 50 uur gedraaid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bones

CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 20, 2007, 18:48:57
hee Arjen,

Ehm ja.
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in.
Maar hetgeen ik heb gehoord was ik wel meer van onder de indruk dan van de 331.

Was die 331 dan ook van de partij die avond? :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2007, 20:58:22
Was die 331 dan ook van de partij die avond? :o

;D. Nee.
In een andere setting.
Wat mot je nou?
Ga je me straks vertellen dat ik de verschillen niet kan horen, omdat ik de versterkers niet in een direct vergelijk heb beluisterd?
Want dan dan gaan we het keihard spelen en zetten we een shootout uit voor de nieuwe en de oude ML... ;D ;D ;D

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 20, 2007, 22:07:03
;D. Nee.
In een andere setting.
Wat mot je nou?
Ga je me straks vertellen dat ik de verschillen niet kan horen, omdat ik de versterkers niet in een direct vergelijk heb beluisterd?
Want dan dan gaan we het keihard spelen en zetten we een shootout uit voor de nieuwe en de oude ML... ;D ;D ;D

Ik geef toe dat je best verschillen tussen versterkers kunt horen zonder ze direct naast elkaar te zetten. Vooral als je goed kunt luisteren (en dat kan jij ;)) en een goed auditief geheugen hebt.

Maar het verbaast mij dat jij deze conclusies kunt trekken terwijl je de beluisterde set voor het eerst hebt gehoord. Van auditief geheugen voor die set kan dus geen sprake zijn. >:D

advr

Citaat van: frank2 op september 20, 2007, 20:28:45
Jaja Ad, het ziet er naar uit dat ik aan de tubes ga, maar bij de Marsh met tubes vond ik de bas wel erg slap worden, dus niet strak en dat bevalt mij weer niet, kan zijn dat het inspelen nog niet klaar is, heeft nog maar max. 50 uur gedraaid.

join the club ;D, je krijgt er geen spijt van. normaliter is 50 uur voor een buisje genoeg om in te spelen maar de rest van de appratuur kan nog wel wat langer duren. het gebrek aan laag zou aan de March kunnen liggen maar dat kan ik op afstand niet beoordelen. kan ook de niet-match met de Belles zijn 8)

maar geod, je krijgt nog van alles moois om uit te proberen. Ben zeer benieuwd allemaal.

welke buisjes zitten in de vv?

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

scrutinizer

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2007, 18:32:30

Wijze woorden!!
En de ML 2 en ML 20.5(6) zeker niet uitgezonderd in dit rijtje ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september 20, 2007, 22:37:40
Ik geef toe dat je best verschillen tussen versterkers kunt horen zonder ze direct naast elkaar te zetten. Vooral als je goed kunt luisteren (en dat kan jij ;)) en een goed auditief geheugen hebt.

Maar het verbaast mij dat jij deze conclusies kunt trekken terwijl je de beluisterde set voor het eerst hebt gehoord. Van auditief geheugen voor die set kan dus geen sprake zijn. >:D

Ik heb de TAG voorversterker en loopwerk gehoord bij Eisse met een ML 331 en JBL.
Bij Raphie de TAG voorversterker en loopwerk maar met een ML 331.
Er zit een grote kans in dat de warmte die er in zit ook in de Pioneers zit.
Ook in de Kabel die Raphie gebruikte als speaker kabel.

Daar heb je zeker gelijk in ;).
Misschien een iet wat te kort door de bocht conclusie.
Maar met mijn achtergrond kan ik denk ik wel bepalen waar bepaalde klankeigenschappen zich kunnen huizen.
EN de speakers hebben een beetje de eigenschap om warm te klinken, maar 2 x 2 is 4. En zo warm als het bij Raphie kan klinken is net of je met buizen aan het spelen bent, maar met de strakke droge bas van de Levinson...

De oudere Levinsons ken ik niet zozeer.

frank2

Citaat van: advr op september 21, 2007, 09:33:34

welke buisjes zitten in de vv?

high quality 12AU7 vacuum tubes

http://www.powermodules.com/21a.html
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

advr

Citaat van: frank2 op september 21, 2007, 15:02:24
high quality 12AU7 vacuum tubes

http://www.powermodules.com/21a.html

er zijn prachtige NOS 12au7 (of tewel ECC82) buisjes te vinden. Ze zitten ook in mijn Unico cd speler.  ;D
nu speel ik met NOS Brimar's ECC82 O0

da's voor latere zorg.

hoe klinkt de "goedkopere" Belles vv :o 8)

frank2

Citaat van: advr op september 22, 2007, 17:03:58

hoe klinkt de "goedkopere" Belles vv :o 8)

die moet nog binnen komen dus dat weet ik nog niet. Ik ken alleen de duurdere broer en die klinkt superb!!
Ook moet nog steeds de EV binnen komen, het vertraagd allemaal, al is Karel van goede wil, in dit geval is het een samenloop van omstandigheden.

advr

Citaat van: frank2 op september 23, 2007, 14:42:12
die moet nog binnen komen dus dat weet ik nog niet. Ik ken alleen de duurdere broer en die klinkt superb!!
Ook moet nog steeds de EV binnen komen, het vertraagd allemaal, al is Karel van goede wil, in dit geval is het een samenloop van omstandigheden.

een troost, wat je hebt is ook niet slecht ;D ;D

alleen als je anders/beter gehoord hebt, kun je toch aardig hebberig worden :P :P ;D

frank2

frank2

vandaag is de grote broer van mijn toekomstige eindversterker hier neergezet. De Belles 350A reference. Qua geluid doen ze elkaar niet veel, alleen het vermogen is groter.
Toen hij 'm aansloot en aanzette, wat een verschil aanmerkelijk echter instrumenten klinken zoals instrumenten ,moeten klinken, schoon geluid, rust.... en dat na 3 min. luisteren!

Ook had Karel een sniffer meegenomen om storingen op te zoeken, nu dat was bij mij gemakkelijk het stoorde overal, meer dan gebruikelijk. Naast de verwarmingsketel kwamen we er ook achter dat m'n satellietreciever behoorlijk stoorde als ie aan stond. Karel had nog 1 parallel filter dus die stoort nu niet meer.

Nu wachten op de Belles 150A reference, ik verwacht dat die deze week of volgende week weer terug is van de demo waar hij nu staat en dan ruilen we die weer om met de 350A.

Ook heb ik nog hier staan m'n eigen Marsh VV en een Marsh VV met buizen, die wil ik beiden nog even testen. Daarna nog een Belles 21A VV testen

En a.s. vrijdag komt Stefan S en kingpin hier voor een luistersessie.

Al met al dus nog genoeg te doen, al zei Karel wel tegen mij dat als ik alles van Belles had ik ook klaar was want beter kon wel maar dat koste meteen duizenden euro extra, en dat wil ik absoluut niet.

Even ter vergelijk hoewel ik de eindversterker niet ken: de sound gaat richting pass labs X. strak en gecontroleerd wel blijft de Belles erg muzikaal.

advr

Leuke ontwikkelingen Frank en inderdaad genoeg te doen ;D ;D

Is de Belle 150 na de demo een blijver of koop je hem straks helemaal nieuw??

frank2

De Belles 150A reference het demomodel blijft omdat me dat 300 euro scheelt, hij is een half jaar oud en ik krijg natuurlijk voledige garantie 2 jaar.

advr

Citaat van: frank2 op september 24, 2007, 20:24:55
De Belles 150A reference het demomodel blijft omdat me dat 300 euro scheelt, hij is een half jaar oud en ik krijg natuurlijk voledige garantie 2 jaar.

goede deal!!  ;D

alvast gefeli! 8)

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 24, 2007, 20:24:55

Ja idd feli Frank!
Prachtig volgens mij zo'n belles ;).
Eens een keer wat anders dan de Mark levinsons, Krell, Classés of Marshes hiero ;)

advr

Citaat van: Peerless Monster op september 25, 2007, 18:31:39
Eens een keer wat anders dan de Mark levinsons, Krell, Classés of Marshes hiero ;)

en Plinius niet te vergeten :P :P O0