Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 19:44:00
Even serieus.
Ik heb nog geen betere kabel gehoord in mijn set dan behalve de kabel die Frank had meegenomen.
De Esoteric van Hidiamond geloof ik dat het was... Verder weet ik dat MIT in die prijsklasse niet alles is, maar om eens een voorbeeld te noemen in Raphies set, de kabel ook heel goed presteerde in vergelijking met een 2 keer zo dure Nordost.
Je moet eens wat hoger in de boom gaan wat betreft MIT en je zal terugkomen op je vooroordelen...

Hear hear! Daarover gesproken, ga je die afspraak nog met ons maken?
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

bones

Als het goed is ontvang ik binnenkort een David interlink (XLR) om een complete David line-up te testen. Ik kan me goed voorstellen dat ik daarmee een behoorlijke stap zal maken. Heb jij nog geen brug aangesloten? De blikken klemmetjes zijn absoluut dodelijk voor het geluid (doe er voor de lol maar eens een goedkoop stukje koperen speakerkabel tussen of stuur van boven in plaats van beneden aan).

Voor de Pass X250 gebruikte ik een Mark Levinson nr. 27. Het verschil tussen de Pass en de ML is enorm. Je wint in elk opzicht, maar daar moet je wel aan wennen. Doordat de Pass zoveel sneller is dan de ML 27, is de eerste indruk dat het geluid een stuk aan warmte inboet. Daarvoor krijg je controle, breedte en diepte terug. Op Audiogon heb ik eens gelezen dat medewerkers van Pass de X250 de voorkeur boven de X350 geven (voor wat zulke kreten op het internet waard zijn). Dat is met de nieuwe versie (de .5 serie) niet meer het geval. Ik heb veel naar ML gekeken en geluisterd, maar in Pass heb ik een merk gevonden dat beter bij mijn ideaal van muziekbeleving aansluit. En daar gaat het om...
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2007, 19:46:16
Hear hear! Daarover gesproken, ga je die afspraak nog met ons maken?

Yep want ik wil ook wel eens een hogere MIT in mijn set horen.
Wanneer kunnen we zoal?
Raphie?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 19:51:37
Yep want ik wil ook wel eens een hogere MIT in mijn set horen.
Wanneer kunnen we zoal?
Raphie?

Laten we daarvoor niet Frank zijn topic hiervoor misbruiken, PM dan maar? Tenzij Frank ook eens zo'n kabel wil luisteren ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

advr

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 19:44:00
Even serieus.

helaas was ik ook serieus. MIT heeft mij nooit kunnen bekoren ook voor het geld niet :P :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: bones op september 19, 2007, 19:50:27
Voor de Pass X250 gebruikte ik een Mark Levinson nr. 27. Het verschil tussen de Pass en de ML is enorm. Je wint in elk opzicht, maar daar moet je wel aan wennen. Doordat de Pass zoveel sneller is dan de ML 27, is de eerste indruk dat het geluid een stuk aan warmte inboet. Daarvoor krijg je controle, breedte en diepte terug. Op Audiogon heb ik eens gelezen dat medewerkers van Pass de X250 de voorkeur boven de X350 geven (voor wat zulke kreten op het internet waard zijn). Dat is met de nieuwe versie (de .5 serie) niet meer het geval. Ik heb veel naar ML gekeken en geluisterd, maar in Pass heb ik een merk gevonden dat beter bij mijn ideaal van muziekbeleving aansluit. En daar gaat het om...

Kijk dat zijn kleine, maar leuke stukjes waar je weer veel van leert.
Ik wil dat toch wel eens horen zo'n pass labs.
En dan het liefst een echte (je ziet veel clonen in de omloop).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

blue-eyes

Als ik dat zo lees is Pass Labs waarschijnlijk een mindere optie voor mij. Ik zou graag wat warmte terug willen. Welke ik kwijt ben geraakt na de verkoop van mijn beide ML's.

Peerless Monster

Citaat van: advr op september 19, 2007, 19:52:49
helaas was ik ook serieus. MIT heeft mij nooit kunnen bekoren ook voor het geld niet :P :P

Daar houdt het op natuurlijk ;).
Maar dat wil niet zeggen omdat het jou niet kan bekoren Ad, dat alles over 1 kam moet worden geschoren. Ik vind dat er teveel vooroordelen bij mensen is.
Sinds Frank bij mij geluisterd heeft, heeft hij een soort van aversie tegen MIT en Nord-Ost.
De MIT heeft inderdaad zijn zwaktes zoals scherpte en wat aangezette midden.
Maar daarentegen krijg je een 3D plaatje terug waar je u tegen zegt. En dat is waar ik mijn belang bij leg. En bovendien "at a price" ...
Maar dat ligt nog in het verschiet en ik sta dan voor alles open ;D. Niet omdat ik 1 kabel heb gehoord, die ik niet mooi vond om gelijk het complete merk maar opzij te zetten...

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2007, 19:55:39
Als ik dat zo lees is Pass Labs waarschijnlijk een mindere optie voor mij. Ik zou graag wat warmte terug willen. Welke ik kwijt ben geraakt na de verkoop van mijn beide ML's.

Het is waarschijnlijk de combinatie dat het maakt of kraakt Eisse.
Ik denk niet dat je het opzij moet zetten, maar juist met open vizier moet gaan beluisteren.

blue-eyes

En om het maar even aan te scherpen: MIT wordt in mijn beleving pas interessant in de "duurdere" klasses. Tussen goedkope series en duurdere series zit een significant verschil. Helaas wordt MIT door velen afgerekend op de goedkopere series terwijl ze de betere series nooit gehoord hebben.

@ADVR: Ik neem even aan, gezien je set, dat je wel de betere series hebt beluisterd, en je dus wel een goed uitgangspunt van MIT hebt.

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2007, 20:00:38
En om het maar even aan te scherpen: MIT wordt in mijn beleving pas interessant in de "duurdere" klasses. Tussen goedkope series en duurdere series zit een significant verschil. Helaas wordt MIT door velen afgerekend op de goedkopere series terwijl ze de betere series nooit gehoord hebben.

@ADVR: Ik neem even aan, gezien je set, dat je wel de betere series hebt beluisterd, en je dus wel een goed uitgangspunt van MIT hebt.

Oh ik geloof Ad wel Eisse. Het is immers zijn mening.
Maar er wordt te vaak afgegeven op MIT inderdaad op de goedkopere series die dan ook weer worden vergeleken met veel duurdere kabels. Beetje oneerlijk...
Ik begrijp ook wel dat VD veel beter kan klinken in mijn set dan de MIT, maar je moet je wel beseffen dat de prijs er dan ook naar is...

Peerless Monster

Ik zie Frank nu overigens driftig typen ;).

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 20:04:49
Oh ik geloof Ad wel Eisse. Het is immers zijn mening.
Maar er wordt te vaak afgegeven op MIT inderdaad op de goedkopere series die dan ook weer worden vergeleken met veel duurdere kabels. Beetje oneerlijk...
Ik begrijp ook wel dat VD veel beter kan klinken in mijn set dan de MIT, maar je moet je wel beseffen dat de prijs er dan ook naar is...
Volgens mij zeg ik dat ook van Ad.

MIT heeft ook absurde dure kabels..........Jammer genoeg ;D (20000 en meer........)

frank2

Ben ik een half uurtje aan het luisteren naar diana krall, staat m'n hele topic weer vol.
@rens: je weet dat ik meerdere duurdere kabels van Nordost heb beluisterd en je weet ook dat ik steeds weer tegen dezelfde item aanliep; een vreemde bas, soms wel soms niet, en een midhoog wat zeer iel klonk. Wel gaf de Nordost een ontzettend mooi vloeiend geluid. Iets wat geen andere kabel die ik heb beluisterd 'm nadoet. Maar de EV die gekocht gaat worden zodra hij weer binnen is doet dat wel zeker in combinatie met een bijpassende VV. (geeft dat vloeiende en zeer 3D geluid)
In jouw set pas de beperkende factor erg sterk de MIT, verwisseling met een duurdere open kabel gaf echt een enorme verbetering alsof je een nieuwe duurdere, betere versterker erachter zette, vanuit die optiek en omdat ik m'n eigen speakers ondertussen wel ken weet ik dat zo'n kabel op de set van Bones ook veel verschil zal maken.
Ik ken Ralphie's set niet maar ik heb m'n bedenkingen als jouw kabel daar niet de bottleneck was, maar dat kan natuurlijk elke set is anders. Ik kan niet spreken over de duurdere lijn van MIT want die heb ik nooit gehoord.

@Bones:
Je gaat zeer duidelijk verschil horen en als je het op een akkoordje met Karel gooit, probeer ook eens de Nite, die gaat zoveel verder dan de David, das echt een groot verschil.
Ik heb de dikke bruggen van Usher er niet tussen zitten, maar (tijdelijk totdat ik iets van Hans hoor over bruggen van VD) nu heb ik de Cardas rodium bruggen ertussen zitten wat resulteert in een aanmerkelijke strakkere basweergave, de LS kabels zijn op de bovenste aansluitingen aangesloten omdat dat een stukje beter klonk.
nb: het berkenhouten rack zorgt voor meer warmte in de weergave.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2007, 20:08:11
Ik bevestig Ad volgens mij ook.

MIT heeft ook absurde dure kabels..........Jammer genoeg ;D (20000 en meer........)

Maar die zien er ook prachtig uit ;D.

CiteerBen ik een haf uurtje aan het luisteren naar diana krall, staat m'n hele topic weer vol.

SOrry  :-[

Citeer@rens: je weet dat ik meerdere duurdere kabels van Nordost heb beluisterd en je weet ook dat ik steeds weer tegen dezelfde itme aanliep; een vreemde bas, soms wel soms niet, en een midhoog wat zeer iel klonk.

Daar heb je gelijk in. Dat is ook zo. Dat kan zeker beter, maar je volgende punt vind ik ook belangrijk.
Ik ben daar ook tegenaan gelopen, maar ik zal het toch voorlopig met deze combi moeten doen.
Andere prios dan een luidsprekerkabel. (Een IMac en een platenwasser bijvoorbeeld ;D ;D ;D)

CiteerWel gaf de Nordost een ontzettend mooi vloeiend geluid. Iets wat geen andere kabel die ik heb beluisterd 'm nadoet.

CiteerMaar de EV die gekocht gaat worden zodra hij weer binnen is doet dat wel zeker in combinatie met een bijpassende VV. (geeft dat vloeiende en zeer 3D geluid)
In jouw set pas de beperkende factor erg sterk de MIT, verwisseling met een duurdere open kabel gaf echt een enorme verbetering alsof je een nieuwe duurdere, betere versterker erachter zette, vanuit die optiek en omdat ik m'n eigen speakers ondertussen wel ken weet ik dat zo'n kabel op de set van Bones ook veel verschil zal maken.

Mwha iedere akoustiek is ook anders, dus ik weet niet zo zeer of je daar makkelijk een voorstelling van kan maken bij iemand anders thuis.
Je bent zo afhankelijk van andere factoren Frank. Het is niet zomaar even 1, 2 ,3 een mening neerzetten die iemand anders voor waar aan kan nemen. Gewoon simpel het feit dat je verschillende componenten gebruikt en nog veel belangrijker de akoustiek waarbinnen alles plaats vindt.

Overigens weet je wat me opvalt om niet in een welles nietus discussie te geraken?
Je vond jouw set zo geweldig klinken en je was helemaal weg van Marsh. Nu heb je weer wat anders gevonden wat nog mooier klinkt voor een relatief "klein" bedrag en heb je lopen draaien en trekken aan speakers (en ook vullen ;) )... Zeer bewonderingswaardig meubel overigens, waar ik het audiofiele nut wel van in zag ;D.
Maar ik denk (en dat heb ik vaker tegen je gezegd als advies van audiofiel tot audiofiel) dat je eerst eens je rust moet vinden met de componenten die je hebt Frank. Je switcht zo veel en zo vaak.
Ik had al van te voren gezegd dat je die Marsh zou wegdoen en ik geloof dat ik daar ook gelijk in heb gekregen.
Frank open je ogen eens, je hebt een waanzinnige top set!!!!!.

CiteerIk ken Ralphie's set niet maar ik heb m'n bedenkingen als jouw kabel daar niet de bottleneck was, maar dat kan natuurlijk elke set is anders.

Ik heb nooit gezegd dat mijn MIT niet de bottleneck was in zijn set. Dat was het weldegelijk!
Daarom heeft Eisse zijn duurdere (en waarschijnlijk dus ook betere) MIT ter beschikking gesteld om te luisteren en in Raphies topic wordt dit ook uitgebreid besproken.
Raphie heeft zelfs een andere bewuste keuze gedaan naar Cardas. Een keuze waar ik heel benieuwd naar ben overigens.

frank2

Ik heb geen bezwaar dat m'n topic ook voor andere zaken gebruikt wordt, wordt het alleen intressanter van.

En je hebt aan een kant volkomen gelijk, ik was zeer te spreken van de Marsh en het is zeker geen slecht apparaat, maar bij het samenstellen van de set heb ik meerdere componenten getest en daaruit datgene gepakt wat mij het meest beviel, alleen met de EV en VV heb ik dit niet gedaan. Wel heb ik de Belles gehoord destijds bij wenw en was daar toen van onder de indruk, alleen was de prijs te hoog vond ik destijds. Maar doordat mijn kleine marsh kapot ging en ik voor een zwaardere ging blijkt nu dat ik voor 200 euro meer eigenlijk meteen de Belles had kunnen kopen. Inderdaad ben ik soms erg enthousiast typ soms erg zeker iets neer, maar heb altijd de bedoeling dat het als een raad gelezen moet worden.
Audiofiele rust heb ik inderdaad nodig, maar als ik niet tevereden ben draaf ik door totdat het is zoals ik wens dat het is, ik dacht dat voor elkaar te hebben nu, maar ik begon mij te ergeren aan bepaalde geluiden als ik wat harder de muziek aanzette. Ik kan niet m'n huiskamer volhangen met allelei atributen om het geluid beter/mooier te maken omdat daardoor de akoestiek verbeterd, heb immers ook nog een vrouw. Dus toen dacht ik even een nieuwe EV proberen, en dat was een schot in de roos vooral toen ik ook nog een VV erbij zette van Belles, mijn god wat een mooi geluid, tranen welden in mij op en ik dacht
YES en ja wat doe je dan....

Ik hoop als dit weer achter de rug is met een paar kleine details eindelijk mijn rust te hebben gevonden, al denk ik er wel overna om een goedkopere VV van Belles te testen als die binnenkomt zodat het klaar is.
Wel weet ik nu al dat ik zo'n isotek parallel filter hoogst waarschijnlijk moet aanschaffen, de pomp van de verwarming stoorde op de EV toen die aanstond. (of een gelijkwaardig product)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 19, 2007, 20:55:16
YES en ja wat doe je dan....

Dan koop je hem!!! ;D
Zou ik ook doen. Ik heb alleen in de prijsklasse van de Plinius naar mijn smaak niks beters gehoord.
Muziekaal, warm, vloeiend, 3D, open, transparant.

Zelf reflectie is soms zo moeilijk.
Ik ben op een gegeven moment door een forumgenoot met mijn neus op de feiten gedrukt.
Zo vaak aan het upgraden geweest, dat je gewoon vergeet te genieten van hetgeen dat je hebt.
ALs je je aan iets ergert bij bijvoorbeeld hoge volumes, zet de set dan wat zachter.
Is ook beter voor je oren. Of als je er teveel last van hebt zal je toch om moeten naar Acoustats. 115 dpl en weinig akoustische problemen in je kamer.

En zie nu. Mijn componenten zijn de afgelopen 2 jaar hetzelfde gebleven.
Ik heb alleen (evenals jou overigens Frank) een flink wat beter meubel gekocht en een stroomregenerator dat echt een aanvulling is op de set. Maar voor de rest draai ik 2 jaar met diezelfde componenten. Zelfs de bekabeling is sindsdien niet veranderd en dat is bij mij een hele happening. Ik heb het zelfs gepresteerd (voor die stabiele 2 jaar) om in een maand tijd 12 interlinks te kopen (3 per week) en het beluisterd te hebben en het niet goed bevinden en daarna maar weer te verkopen.

En geloof me dit is beter voor je relatie ;D ;D ;D

Frank je bent voor mij de ware audiofiel!
Upgraden todat je erbij neer valt ;D ;D ;D.

bones

Citaat van: Blue-Eyes op september 19, 2007, 19:55:39

Bedenk dan wel dat de 'oude' Levinsons aanmerkelijk warmer klonken dan de Levinsons vanaf de 331. Het schijnt dat de nieuwste versterkers die warmte weer terug hebben gewonnen. De nieuwe .5 serie van Pass schijnt ook warmer te klinken dan de 'oude' x serie. Maar... de 'oude' x serie is geen koele kikker. Als je echt warmte wil, zonder naar buizen over te stappen, zou je misschien ook eens naar Classé moeten luisteren. Dan is overigens een sprankelende luidspreker vereist om tot een evenwichtig geheel te komen (ze trekken niet voor niets zoveel met B&W op).

Voor wat mijn MIT Kabels betreft, de 330 shotgun is natuurlijk ook al een paar jaar oud. Het zou slecht zijn als een nieuw kabel van VD dat in dezelfde prijsklasse zit mijn kabel niet weg zou spelen. In mijn beleving is er de laatste jaren enorm veel gebeurd op het gebied van voorversterking en... kabels. Volgend jaar ga ik mijn kabels vervangen, tenzij ik tegen een gunstige aanbieding aanloop. Voorlopig eerst maar de set inspelen.
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

Peerless Monster

Citaat van: bones op september 19, 2007, 22:39:54
(ze trekken niet voor niets zoveel met B&W op).

Ik kan het je nog sterker vertellen.
Classé is van B&W. ;D

De nieuwe ML heeft Eisse ook wel gehoord bij Raphie.
Heerlijke sound. Is er echt op vooruit gegaan wat dat betreft en doet zeker niet onder aan Classé qua warmte. In de combinatie bij Raphie viel me de breedheid van het geluid heel erg op.
Als de ML dat veroorzaakt, dan teken ik er voor!

blue-eyes

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 22:43:17

De nieuwe ML heeft Eisse ook wel gehoord bij Raphie.
Heerlijke sound. Is er echt op vooruit gegaan wat dat betreft en doet zeker niet onder aan Classé qua warmte. In de combinatie bij Raphie viel me de breedheid van het geluid heel erg op.
Als de ML dat veroorzaakt, dan teken ik er voor!

Ook mijn mening.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 21:06:25
Ik ben op een gegeven moment door een forumgenoot met mijn neus op de feiten gedrukt.
Zo vaak aan het upgraden geweest, dat je gewoon vergeet te genieten van hetgeen dat je hebt.

Wie was dat? :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Peerless Monster

advr

Citaat van: Peerless Monster op september 19, 2007, 19:57:01
Daar houdt het op natuurlijk ;).
Maar dat wil niet zeggen omdat het jou niet kan bekoren Ad, dat alles over 1 kam moet worden geschoren. Ik vind dat er teveel vooroordelen bij mensen is.
Sinds Frank bij mij geluisterd heeft, heeft hij een soort van aversie tegen MIT en Nord-Ost.
De MIT heeft inderdaad zijn zwaktes zoals scherpte en wat aangezette midden.
Maar daarentegen krijg je een 3D plaatje terug waar je u tegen zegt. En dat is waar ik mijn belang bij leg. En bovendien "at a price" ...
Maar dat ligt nog in het verschiet en ik sta dan voor alles open ;D. Niet omdat ik 1 kabel heb gehoord, die ik niet mooi vond om gelijk het complete merk maar opzij te zetten...

je hebt gelijk, ik liet me even gaan.  ;D ;D
ik neem de woorden trug 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Peerless Monster

Citaat van: advr op september 20, 2007, 09:33:11
je hebt gelijk, ik liet me even gaan.  ;D ;D
ik neem de woorden trug 8)

Nee Ad je begrijpt het niet ;D ;D ;D
COole vent jij ook ;)