Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Peerless Monster op september 12, 2007, 23:00:43
Ad, ff off topic Ik vernam (ergens in een ander topic) dat je ook aan het orienteren was naar andere speakers.
Ik weet niet of je de Pioneers van Raphie kent, maar die zou ik zeker meenemen in je zoektocht.
Ik denk wel jou ding namelijk.

off topic terug dan ;D
nou, dat is echt een lange termijn planning. Ik merk aan de diverse concepten dat ik mijn MC's nog lang weg wil doen. De Ushers van Frank zijn errug leuk maar ik denk dat mijn Graaf dat niet helemaal trekt en die gaat er sowieso niet uit ;D
ik heb er de komende jaren voor uitgetrokken en eigenlijk wil ik ze ook niet kwijt. Ik heb gehoord wat er nog uit komt als ik een super hoogoplossende cd spelere op los laat, dan merk ik dat het plafond niet door de MC's wordt bepaald ;D Een geruststellende gedacht. Ik ben eigenlijk wel aan de MC's gehecht geraakt.  ;D
Maar toch blijf ik gewoon lekker luisteren naar nieuwe dingen en ideeen opdoen.

Ik heb nu in ieder geval 2 audiogroepen. Sinds vorige week heb ik een 2e audiogroep. Ik heb overigens voor de Siemens klankmodule gekozen omdat ik wel gescharmeerd ben door zilveren contacten. Ik gebruik een Lapp 5 aderig en afgeschermd aan de meterkastkant. Ik heb er nu alleen de Graaf aan hangen om de kabel in te spelen. Met 550 W continu als de Graag aanstaat gaat dat wel lekker snel.  ;D Het resultaat is verbluffend. Veel meer details, ruimtelijkheid, iets strakker laag en dat terwijl er een gamma blok van 3 euro aan hangt. Ben er nog niet uit welke stekkerblok ik ga kopen. Liefst wel met sterbedrading. ::)

Ad.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Pjotr27

CiteerBen er nog niet uit welke stekkerblok ik ga kopen. Liefst wel met sterbedrading. Roll Eyes
Lastig he Ad, koop toch zo`n mooi Furutech blokje  ::) Klinkt erg goed. Wat heb je nu voor stekkerdoos?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op september 13, 2007, 12:49:41
Lastig he Ad, koop toch zo`n mooi Furutech blokje  ::) Klinkt erg goed. Wat heb je nu voor stekkerdoos?

lastig, nee hoor, leuk zo'n zoektocht. ;D

Een furutech blokje is mij veeeel te kostbaar. Overdone zal ik maar zeggen. Overigens zit daar ook filtering in en dat wil ik niet ;D

ik gebruik al jaren en jaren een Groneberg stekkerblok. Die blijft ook zitten op de ene  groep. Misschien koop ik zo'n zelfde nog wel. en dan zonder stekker wat hij gaat rechtstreeks aan de kabel. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Pjotr27

CiteerOverigens zit daar ook filtering in
Niet in alle Furutech`s zit filtering, de versie`s die ik vande week gehoord heb hebben volgens mij alleen passieve filtering door gebruik van speciale materialen. Zeg maar net zo iets als de afscherming van kabels.
Maar ze zijn zeker de duurste versie flink prijzig.

Maar goed we zitten nu off topic, Frank in de Absolute Sound van Augustus staat een review van een Belles set! Link´http://www.avguide.com/products/product-3957/
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

frank2

http://www.soundstage.com/revequip/belles_150a_reference.htm

voor een test, die erg dicht bij de waarheid zit.

nb: Vibex raadt mijn dealer mij aan ipv futurech, vibex zou aanmerkelijk beter zijn.

Morgen ga ik baan w&w om te kijken of de eindversterker gekocht kan worden en tevens doe ik dan een klein vergelijkend onderzoek op dezelfde versterker, be 20 speakers naar voorversterkers. Al heeft Karel mij al gewaarschuwd dat hij geen ander merk kent wat zo'n mooie stage, plaatsing en diepte kan neerzetten voor een prijs van ongeveer 3 a 4000 euro (met/zonder phono)als de Belles voorversterker.
Dus dat wordt weer sparen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Pjotr27

CiteerVibex raadt mijn dealer mij aan ipv futurech, vibex zou aanmerkelijk beter zijn.

Ook in een duitse test vonden ze een vibex stekkerblok beter dan de furutech.
Wie weet er hier meer van? Ik ken het merk zelf niet.

advr

Vibex ken ik ook niet, zal ook wel weer duurder zijn dan furutech :o :o

phy

Citaat van: frank2 op september 13, 2007, 18:44:01

nb: Vibex raadt mijn dealer mij aan ipv futurech, vibex zou aanmerkelijk beter zijn.

Ik denk dat jouw dealer geen Furutech dealer is
Citaat van: Pjotr27 op september 13, 2007, 18:54:11
Ook in een duitse test vonden ze een vibex stekkerblok beter dan de furutech.
Wie weet er hier meer van? Ik ken het merk zelf niet.
Ik denk dat Vibex een Duits merk is

Het zal heel goed mogelijk zijn dat dit beter is dan Furutech
Waarom zou het niet zo zijn.....
Maar om er een oordeel over hebben is zelf luisteren de enige manier
99% van alle recenties zijn altijd positief over het produkt
en in winkels zijn de produkt die zij voeren natuurlijk de allerbeste
hoe minderwaardiger over andere producten word gedaan,hoe meer je op moet passen!

frank2

kijk even op de site van mijn dealer staan de prijzen.
Mijn dealer verkoopt beide merken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

phy

Hij maakt meer winst  op Vibex.....
Dat zou mijn eerste gedachte zijn als ik nog niet ernaar geluisterd had .

Maximus_Aurelius

Citaat van: phy op september 13, 2007, 20:22:19
Ik denk dat Vibex een Duits merk is

Het zal heel goed mogelijk zijn dat dit beter is dan Furutech
Waarom zou het niet zo zijn.....
Maar om er een oordeel over hebben is zelf luisteren de enige manier
99% van alle recenties zijn altijd positief over het produkt
en in winkels zijn de produkt die zij voeren natuurlijk de allerbeste
hoe minderwaardiger over andere producten word gedaan,hoe meer je op moet passen!

Sorry maar Vibex is GEEN Duits merk.
Vibex is Spaans dus het komt uit Spanje. :) Maar waarom denk je dat het Duits merk is als ik mag vragen? Het is toch niet zo en ik hoop eigenlijk niet dat het zo is dat het in een Duits blad positief getest is. ;)

Staat echt niet Made in Germany ;D maar Made in Spain.

Ik heb ervaring met het merk Vibex.
Ik heb deze stekkerblok vergeleken met een Furutech en Fisch audiotechniek.
De Furutech nam bij mij de dynamiek af en dat kwam de plaatsing niet ten goede.
Vibex en Fisch audiotechniek waren voor mij de absolute winnaars , Fisch wint het alleen prijsverhouding ook mede doordat er een goede netkabel aanzit.
De vibex stekkerblok wist bij mij de plaatsing en detaillering meer eruit laten te komen.Furutech nam het analytische weg bij mijn systeem , zodoende ging er alles mis met de plaatsing en ook miste ik daardoor bij bepaalde albums de detaillering.
Getest:
Furutech TP80E
Fisch 8 standaard. Direct(geen filter)
Vibex reference powerblock 6
Stroomkabel(s): Fisch Performance2 en Nordost Shiva.

Conclusie:
Ik vind de Vibex en Fisch stekkerblok vele malen beter dan de Furutech stekkerblok.Is een persoonlijke ervaring.

Omdat de prijzen van een Fisch en Vibex wat prijzig zijn , wacht ik met de aanschaf van zo'n blok.Ik heb nou een stabiele en verantwoorde stekkerblok.
Vibex stekkerblok weegt ook aardig wat volgens mij zeker 4Kg.

Let op!!!!! Vibex stekkerblokken zijn zonder netkabel
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

@Frank2

Ook even een (klein) upgrade virus te pakken , het heerst dat type virus ;D

Ik las net alles een beetje door.Wel verassend om te lezen.Maar ja dat word genieten van je nieuwe eindversterker.

Ik zag ook het rack wat je mooi geklust heb , maar goed dat het beter uitziet als jou tekening ;D

Veel plezier ermee. 8)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

gisteren een eindversterker gekocht, de Belles 150A reference. Het demo model, dat was iets goedkoper en was een half jaar oud. Krijg ik binnenkort binnen.

Wel heb ik gisteren een Marsh voorversterker hybrid met 2 buisjes meegenomen om eens te luisteren, is hagelnieuw dus moet eerst even inspelen. Ook wil ik een graaf 2e hands eens proberen. De Belles voorversterker beviel uitstekend en is voorlopig mijn nieuwe referentie.
Voorlopig zal er nog geen nieuwe VV komen, maar diverse merken beluisteren is wel heel leuk en bovendien mijn vrouw vind het best en heeft geen bezwaar.

frank2

Zoals gemeld heb ik zaterdag een hagelnieuwe Marsh voorversterker meegenomen de P2000t. Dus voorzien van 2 buizen. De VV heeft een meeprijs van 800 euro tov. mijn eigen VV. Omdat dit de eerste VV is die ik hier thuis heb met buizen was ik benieuwd naar het geluid. Volgens Karel van w&w meer lucht, betere plaatsing enz.
Nu is de VV nog niet ingespeeld maar na 24 uur continue draaien beginnen de eerste tekenen te komen hoe deze VV klinkt. Het blijft een duidelijk Marsh geluid, maar tov. mijn P2000 is deze VV rustiger en zit er een heerlijke warme gloed in het geluid, niet teveel, maar de midtonen klinken wat mooier er is een bepaalde hardheid weg, misschien beter gezegd een bepaalde kaalheid in de mids. Ook is er al iets meer diepte in het beeld te bespeuren.
Is het de meerprijs waard? ja 800 euro adviesprijs meer is het zeker waard, de klankkleur is beter dan de solid state VV.
Als ik met Marsh verder zou gaan zou dit een goede kandidaat zijn voor een upgrade.

Aangezien ik overschakel naar Belles zal ik deze VV nooit kopen. Is toch duidelijke een andere league.

Wel ben ik er ondertussen van overtuigd geraakt dat iemand die speakers heeft die laidback zijn, erg veel plezier zal hebben met een Marsh.

Bijgaand een foto van de Marsh hybrid ( deze heeft geen AB, wel een nadeel)

bones

Hoi Frank,

Die buizen vv zorgt ervoor dat die hardheid in het midden verdwijnt en het geluid "analoger" klinkt. Zelf ben ik sinds kort trotse eigenaar van een set be 10. Hoever heb jij de jouwe van de achterwand staan?

John
CAT SL-1 Ultimate mk 2  CAT JL-2 MK 2.SE
PS powerplant Premier    PS Audio Directstream
Wilson Audio Sasha         Virtual Dynamics Master

frank2

welkom op het forum.

Mijn speakers staan ongeveer vanaf de woofer a.d. achterkant gemeten 80 cm van de achterwand af.

Heb je nieuwe speakers of 2e hands?
Als je ze nieuw hebt moet je ze lang inspelen na 600 uur klinken ze zoals ze echt klinken.

bones

Dank je wel. Inderdaad nieuwe speakers (ben je ze al eens tweede hands tegen gekomen?). Ik heb ze een week de hele dag laten inspelen, maar merk van dag tot dag dat ze nog groeien. In het begin, heb ik getwijfeld of ik ze terug zou brengen. Enorm hard in het hoog. Nu zit ik op ongeveer 60 uur en is de speaker al niet terug te herkennen. Alle scherpte is eruit en het laag begint zich te vormen. Er valt dus nog veel te winnen...

Ik heb ze ongeveer 60 cm gerekend van het uiterste achterpunt van de muur staan. Ik merk wel dat de speaker reageert op elke kleine verplaatsing. Fascinerend.

frank2

Hoi Bones,

Na 60 uur komt inderdaad de bas te voorschijn, maar ook het midden wordt nog zachter, na 200 uur zijn de grootste verschillen wel weg en wordt het genieten.
Wat voor bekabeling gebruik je?

bones

Op dit moment heb ik een mit interlink tussen cd/pre en eindversterker (330 shotgun). Tussen eindversterker en speakers test ik momenteel een biwire David (jou wel bekend). Kabels komen volgend jaar misschien aan de beurt... Karel wil me nog een paar kabels laten horen. Ik zie dat jij met de grote broer van de David speelt, maar niet met biwire kabels. Heb jij de biwire David ooit geprobeerd?

Peerless Monster

Citaat van: bones op september 19, 2007, 18:47:50
Op dit moment heb ik een mit interlink tussen cd/pre en eindversterker (330 shotgun). Tussen eindversterker en speakers test ik momenteel een biwire David (jou wel bekend). Kabels komen volgend jaar misschien aan de beurt... Karel wil me nog een paar kabels laten horen. Ik zie dat jij met de grote broer van de David speelt, maar niet met biwire kabels. Heb jij de biwire David ooit geprobeerd?

Hoe bevalt jouw de pass lab overigens?
Is ook niet de minste versterker denk ik zo.
Pass lab ken ik niet van klank.
Hoe klinkt PL nu in combinatie met Usher als ik vragen mag?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: bones op september 19, 2007, 18:47:50

Ik heb 1 david interlink kabel tussen VV en EV zitten, deze heb ik ook tussen de CD en VV gehad maar ik merkte duidelijk dat een Nite meer open was. Ik heb nooit bi-wire kabels van Vir. Dyn. geprobeerd omdat ik ze te duur vind. Wel ben ik bezig om te kijken of ik bruggen van VD kan krijgen. Vlgs Hans is dit bijna net zo goed als biwire kabels.
Wel zal er een zeer groot verschil zijn als je die Mit ertussen uit gooit, en er ook al is het voor test, een VD tussen hangt.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 19, 2007, 19:09:30
Ik heb 1 david interlink kabel tussen VV en EV zitten, deze heb ik ook tussen de CD en VV gehad maar ik merkte duidelijk dat een Nite meer open was. Ik heb nooit bi-wire kabels van Vir. Dyn. geprobeerd omdat ik ze te duur vind. Wel ben ik bezig om te kijken of ik bruggen van VD kan krijgen. Vlgs Hans is dit bijna net zo goed als biwire kabels.
Wel zal er een zeer groot verschil zijn als je die Mit ertussen uit gooit, en er ook al is het voor test, een VD tussen hangt.

Dus de MIT is de boosdoener?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

advr

Peerless Monster

Citaat van: advr op september 19, 2007, 19:41:05
dat is toch ook niets!! ;D ;D

Even serieus.
Ik heb nog geen betere kabel gehoord in mijn set dan behalve de kabel die Frank had meegenomen.
De Esoteric van Hidiamond geloof ik dat het was... Verder weet ik dat MIT in die prijsklasse (400 euro nieuw, dus tweedehands zo'n kleine 200 euro) niet alles is, maar om eens een voorbeeld te noemen in Raphies set, de kabel ook heel goed presteerde in vergelijking met een 2 keer zo dure Nordost.
Je moet eens wat hoger in de boom gaan wat betreft MIT en je zal terugkomen op je vooroordelen...

Ik heb de kabel ook niet voor niets al drie jaar in mijn bezit.
Het is mijn beperkende factor, maar dat betekent wel dat ik een flinke investering moet doen om dingen te verbeteren die je alleen hoort in een directe vergelijking...