Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

frank2

Ben 2 tb aan muziekbestanden aan t overzetten, dus dat duurt wel ff.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

katwax

Dat een SSD stiller is dan een HDD is een feit. SSD heeft geen mechanische bewegende onderdelen welke de HDD wel heeft. Het geluid van een "spinning HD" kan je makkelijk horen, zeker in sommige externe behuizingen of als je een pc "open" hebt.
Als je zo'n externe disk hebt liggen naast je streamer op je kast, dan zou deze kunnen storen bij stille passages.

Gaat dit geluid dan invloed hebben op de output van je streamer, ik zou dit niet verwachten en als dit zo is mij sterk vragen stellen bij het ontwerp van de streamer. Zo'n Auralic is nu geen goedkoop toestel, dus mag je als koper toch verwachten dat ze er werk van maken om de output zuiver te houden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

frank2

De hdd van wd is stil dus ik hoor m nooit als ik muziek luister. Een ssd heeft geen usb kabel nodig welke het geluid beïnvloed.
 Hoorbaar...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

katwax

Citaat van: frank2 op oktober 31, 2023, 15:36:48De hdd van wd is stil dus ik hoor m nooit als ik muziek luister. Een ssd heeft geen usb kabel nodig welke het geluid beïnvloed.
 Hoorbaar...
Dan is het omdat je de kabel uitsluit, niet omdat je van HDD naar SSD gaat  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

brt

Citaat van: katwax op oktober 31, 2023, 16:09:23Dan is het omdat je de kabel uitsluit, niet omdat je van HDD naar SSD gaat  ;)

Een kortere signaalweg dus, als ik het goed begrijp.
Prima toch?

Klinkt als een relatief eenvoudige stap, en als het geluidswinst oplevert, top
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pjotr27

Ik vind het alleen wel merkwaardig dat je niet iedere SDD zou kunnen gebruiken. Nu koop je een SDD van matige kwaliteit omdat je Aurelic niet genoeg vermogen heeft voor een snellere en betere SDD (op papier, ik zou hier trouwens nooit naar kijken). Maar persoonlijk denk ik wel dat een SDD een betere optie is als een losse HDD met weer een voeding die van alles doet en extra kabels. Het is niet voor niets dat fabrikanten een inbouw optie aanbieden.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Maar je gaat ook de voeding van betreffende apparaat extra belasten en plaats een potentiële vervuiler binnen in de kast naast alle overige componenten, wat zou het effect daarvan zijn 🤔 🙄

Mijn aanname is dat fabrikanten het enkel aanbieden omdat er vraag naar is, omdat sommige klanten graag zo min mogelijk kastjes willen.


Citaat van: Pjotr27 op november  1, 2023, 05:34:52Ik vind het alleen wel merkwaardig dat je niet iedere SDD zou kunnen gebruiken. Nu koop je een SDD van matige kwaliteit omdat je Aurelic niet genoeg vermogen heeft voor een snellere en betere SDD (op papier, ik zou hier trouwens nooit naar kijken). Maar persoonlijk denk ik wel dat een SDD een betere optie is als een losse HDD met weer een voeding die van alles doet en extra kabels. Het is niet voor niets dat fabrikanten een inbouw optie aanbieden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pjotr27

Citaat van: Xander32 op november  1, 2023, 06:08:30Maar je gaat ook de voeding van betreffende apparaat extra belasten en plaats een potentiële vervuiler binnen in de kast naast alle overige componenten, wat zou het effect daarvan zijn 🤔 🙄

Mijn aanname is dat fabrikanten het enkel aanbieden omdat er vraag naar is, omdat sommige klanten graag zo min mogelijk kastjes willen.



Klopt een paar watt maximaal op een apparaat wat aan 220/16a hangt. Persoonlijk schat ik in dat een extra kabel + voeding meer invloed heeft. Maar mij ging het er meer om dat volgens Frank2 er niet elke SDD in kan.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Extern kan op de altair 5v 0,5a.  Intern is dat 1a.
Ik las op het auralic forum dat iemand een ssd extern had aangesloten en dat de sound beter was dan tidal. Op dit moment met hdd is de sound gelijk aan tidal.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op oktober 29, 2023, 13:52:18Maar ik wacht met aansluiten tot volgende week... ik krijg woensdag 12 zonnepanelen en heb geen idee of dat ook invloed heeft op t geluid.

Ik zou de ruststroom van m'n versterker alvast maar bijstellen.

Pjotr27

Citaat van: frank2 op november  1, 2023, 07:07:45Extern kan op de altair 5v 0,5a.  Intern is dat 1a.
Ik las op het auralic forum dat iemand een ssd extern had aangesloten en dat de sound beter was dan tidal. Op dit moment met hdd is de sound gelijk aan tidal.

Misschien domme vraag, waarom heb je niet een beter merk SDD gekocht met minder risico op uitval en plaats je hem dan intern? Dan had je eigenlijk ieder merk kunnen kopen denk ik..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

dre73

Het gaat er om dat een SSD geen externe voeding heeft toch?
De voeding van de Auralic heeft blijkbaar te weinig vermogen voor een SSD.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

katwax

Citaat van: brt op november  1, 2023, 01:23:19Een kortere signaalweg dus, als ik het goed begrijp.
Prima toch?

Klinkt als een relatief eenvoudige stap, en als het geluidswinst oplevert, top
Ja dat zou in theorie wel kunnen, maar heeft nog niets met SSD te maken, kan je toch ook gewoon een memory stick kopen, die zijn aanzienlijk goedkoper en voor muziek snel genoeg.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Pjotr27

Citaat van: katwax op november  1, 2023, 09:23:03Ja dat zou in theorie wel kunnen, maar heeft nog niets met SSD te maken, kan je toch ook gewoon een memory stick kopen, die zijn aanzienlijk goedkoper en voor muziek snel genoeg.

Die heeft Frank2 ook gekocht, een Transcend flashdrive oftewel een memory stick. We gaan de luisterervaringen wel horen als het speelt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

katwax

Citaat van: Pjotr27 op november  1, 2023, 10:12:34Die heeft Frank2 ook gekocht, een Transcend flashdrive oftewel een memory stick. We gaan de luisterervaringen wel horen als het speelt.
Die foto is toch een SSD geen flashdrive?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Pjotr27

Citaat van: Pjotr27 op november  1, 2023, 10:12:34Die heeft Frank2 ook gekocht, een Transcend flashdrive oftewel een memory stick. We gaan de luisterervaringen wel horen als het speelt.
Het is redelijk lastig om de verschillen zo te zien. Er staat inderdaad SDD op. Een 2tb echte flashdrive is wel weer lastig te koop. Of er inderdaad echt verschillen zijn?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Citaat van: katwax op november  1, 2023, 09:23:03Ja dat zou in theorie wel kunnen, maar heeft nog niets met SSD te maken, kan je toch ook gewoon een memory stick kopen, die zijn aanzienlijk goedkoper en voor muziek snel genoeg.

Ja, zou ik zelf ook doen in dat geval.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

frank2

Een flashdrive van 2 tb heb ik nog niet gezien.
En het merk ssd wat ik heb gekocht kwam als goed uit meerdere testen. Had liever samsung gehad maar die verbruikt max 6w
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Om 12.00uur waren alle bestanden overgezet en heb ik kunnen luisteren. Als eerste het werkt. Ten tweede de sound was voorheen praktisch gelijk aan tidal maar tidal was iets ruimtelijker.  Nu met de ssd is de sound opener iets helderder.  Geen echt grote verschillen maar wel hoorbaar en nog iets ruimelijker. Maw voorheen met hdd was tidal iets mooier nu is met ssd de laatste iets mooier. Missie geslaagd. Geen hdd en linieare voeding meer in t zicht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Citaat van: katwax op november  1, 2023, 10:30:26Die foto is toch een SSD geen flashdrive?

ssd is alleen een afkorting voor meerdere types
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

katwax

Citaat van: John Wx op november  1, 2023, 13:18:46ssd is alleen een afkorting voor meerdere types
Het is een flashdrive met SSD als storage, terwijl er ook andere type van flashdrives bestaan.
Een 2TB flashdrive kan je al voor 30 euro kopen, terwijl als ze SSD gebruiken je rond de 120 euro uitkomt.

Dus vandaar mijn vraag waarom moet het SSD zijn en niet gewoon een flashdrive van 2TB.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

John Wx

#18173
Citaat van: katwax op november  1, 2023, 14:25:53Het is een flashdrive met SSD als storage, terwijl er ook andere type van flashdrives bestaan.
Een 2TB flashdrive kan je al voor 30 euro kopen, terwijl als ze SSD gebruiken je rond de 120 euro uitkomt.

Dus vandaar mijn vraag waarom moet het SSD zijn en niet gewoon een flashdrive van 2TB.

Nee je hebt SSD in sata nvme m2 etc etc etc

Heb je een link van 2tb voor 30 euro

Bij Tweakers gaan we maar tot 1 TB



https://tweakers.net/usb-sticks/vergelijken/#filter:JYpBCsMgFAXv8tZS1JqQeoDuunJZuhD5bQWTSJRQGrx7v3Q1DDMH4rLTVt17zY4ShRrXBfbpUyGB7F_k4pdgB8m2xUC3yJmlZArXmCptBfaA1ubcOfcMJaU8SQjM_sOq_9oExsH0a_cJ9o6LNoonhmZMkxrxaK39AA
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.