Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

...maar het wegvallen van gerenommeerde merken zie ik als verschraling, eveneens het wegvallen van de klasse a en a/b keuzemogelijkheden.

Citaat van: AudioEnZo op augustus 15, 2020, 10:39:31
Er komen gouden tijden aan voor de Hypexen, Purifi's en dergelijke [emoji1303]
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AudioEnZo

Citaat van: Xander32 op augustus 15, 2020, 11:00:56
...maar het wegvallen van gerenommeerde merken zie ik als verschraling, eveneens het wegvallen van de klasse a en a/b keuzemogelijkheden.
Mijn duimpje was ook een beetje sarcastisch bedoeld.
Dus geheel met je eens, het wegvallen van de rest juig ik zeker niet toe.

Xander32

De door jou genoemde technieken zullen dan meer de aandacht krijgen, ook betreft de ontwikkeling, hetgeen wel positief is

Citaat van: AudioEnZo op augustus 15, 2020, 11:02:45
Mijn duimpje was ook een beetje sarcastisch bedoeld.
Dus geheel met je eens, het wegvallen van de rest juig ik zeker niet toe.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mooi 'mini' verslag Frank. Ben benieuwd waar het eindigd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Heb je hem met de Plinius in AB vergeleken? Ik kan me nog voorstellen dat daar minder verschil tussen zal zitten dan met de Plinius volledig in klasse A.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

CZ79

Citaat van: Kingpin op augustus 15, 2020, 11:43:06
Mooi 'mini' verslag Frank. Ben benieuwd waar het eindigd.

Hahahahaha Yamaha eruit denk ik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Gezien de prijs van de Yamaha zou de Moon 340i ook wel een serieuze kandidaat zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

#16458
 :google:
Citaat van: cz79 op augustus 15, 2020, 12:44:39
Hahahahaha Yamaha eruit denk ik

Zeker de Yamaha staat weer bij Karel van wenw. Hij raadde mij een 2e hands audionet alle in ons aan, een mf 8 of een ASR amitter1. Die hebben autoriteit vlgs hem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: TabCam op augustus 15, 2020, 11:45:45
Heb je hem met de Plinius in AB vergeleken? Ik kan me nog voorstellen dat daar minder verschil tussen zal zitten dan met de Plinius volledig in klasse A.

De Yamaha heeft een totaal andere klankkleur, waar de plinius kracht heeft heeft de Yamaha alleen verfijning of zoals Karel zei is je zeker te analytisch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Hij had de eerder genoemde lyngdorf ook staan, maar hij zei meteen dat is t niet voor jou.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

En dat weerhoudt je ervan het toch gewoon eens zelf te proberen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vergeerr72

Citaat van: frank2 op augustus 15, 2020, 13:43:28
:google:
Zeker de Yamaha staat weer bij Karel van wenw. Hij raadde mij een 2e hands audionet alle in ons aan, een mr 8 of een ASR amitter1. Die hebben autoriteit vlgs hem.
@Peerless Monster heeft nog een plinius integrated
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

chansig

Die ASR is ooit eens blind vergeleken met een Sony op B&W speakers. Volgens mij door Karel geleverd.

Je raad het al...er werd door de aanwezigen geen verschil waargenomen. Maar een mooie bak om te zien. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Gaat flink wat geld in zitten als het kapot gaat.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tabcam

Citaat van: chansig op augustus 15, 2020, 13:57:17
Die ASR is ooit eens blind vergeleken met een Sony op B&W speakers. Volgens mij door Karel geleverd.

Je raad het al...er werd door de aanwezigen geen verschil waargenomen. Maar een mooie bak om te zien. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Gaat flink wat geld in zitten als het kapot gaat.

Gr. Hans
Behalve door de degene die al veel vaker in die ruimte luisterde, Han meen ik? Denk dat het normaliter kan als ze hetzelfde meten, de Bob Carver challenge heeft dat wel aangetoond. In andere luisterruimtes heb ik er veel meer moeite mee :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Ja...was iets met een fase dingetje of zo iets. Weet het niet meer precies. Was in ieder geval een minimaal verschil wat hij waarnam.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy


frank2

Citaat van: chansig op augustus 15, 2020, 13:57:17
Die ASR is ooit eens blind vergeleken met een Sony op B&W speakers. Volgens mij door Karel geleverd.

Je raad het al...er werd door de aanwezigen geen verschil waargenomen. Maar een mooie bak om te zien. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Gaat flink wat geld in zitten als het kapot gaat.

Gr. Hans

Tuurlijk is er geen verschil tussen een Sony van paar honderd euro en een versterker van paar duizend euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: cz79 op augustus 15, 2020, 13:47:30
En dat weerhoudt je ervan het toch gewoon eens zelf te proberen?
99% zeker dat het niet zo goed klinkt als mijn huidige spul. Karel weet precies hoe alles klinkt en wat zijn klanten goed vinden. Het eerste wat hij zei je vind t zeker te analytisch? Hij beaamde dat er te weinig kracht autoriteit in zat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 15, 2020, 14:54:05
Tuurlijk is er geen verschil tussen een Sony van paar honderd euro en een versterker van paar duizend euro.

Dan zijn we het eens.  :D

Ik zou overigens voor die Audionet gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Citaat van: frank2 op augustus 15, 2020, 14:54:05
Tuurlijk is er geen verschil tussen een Sony van paar honderd euro en een versterker van paar duizend euro.
Is dat sarcastisch of serieus bedoeld?

vergeerr72

Citaat van: chansig op augustus 15, 2020, 13:57:17
Die ASR is ooit eens blind vergeleken met een Sony op B&W speakers. Volgens mij door Karel geleverd.

Je raad het al...er werd door de aanwezigen geen verschil waargenomen. Maar een mooie bak om te zien. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Gaat flink wat geld in zitten als het kapot gaat.

Gr. Hans
Een kennis van mij best de ontwerper van de ASR gesproken. Die gaf aan dat je de versies vanaf 2016 hebben.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

frank2

Citaat van: vergeerr72 op augustus 15, 2020, 15:24:31
Een kennis van mij best de ontwerper van de ASR gesproken. Die gaf aan dat je de versies vanaf 2016 hebben.
Had ik inderdaad al gelezen. Heb nu de plinius weer aanstaan. Eerlijk gezegd denk ik dat het zeer moeilijk gaat worden om de plinius combi te verslaan. Klinkt als een klok
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rowdy

Heb je al een keuze gemaakt welke merken / type versterkers je minimaal wilt beluisteren?

holco

Zolang je geen Audio-GD hebt gehoord (Master-3 bv) heb je nog niet alles gehoord  :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.