rtl70.bpl error 126 bij opstarten

Started by wil, September 11, 2006, 22:04:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Na een regelmatige opschoon sessie met Hitman Pro heb ik de volgende foutmelding bij het opstarten:

rtl70.bpl does not exist
error 126

In Google krijg ik talrijke tips die óf niet werken óf die ik niet snap. Ik heb al de trail-versie van NOD32 er af gegooid aangezien die een conflict met andere virusscanner kan veroorzaken.
Wie heeft een idee hoe ik dit oplos?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

meelzs

LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

Incognito

Ik heb op de computer waar ik nu zit even gezocht naar het betreffende bestand, maar heb het in ieder geval niet. Ik zal even kijken of ik het thuis heb (daar gebruik ik ook NOD, dus mocht het daarmee te maken hebben)... Ik denk echter dat het te maken heeft met spyware dat Hitman heeft verwijderd, hiernaar staat dan waarschijnlijk nog wel een verwijzing in je register, die zou je dan moeten vinden en verwijderen, dat is echter niet zo makkelijk gedaan als gezegd...

Wat je nog zou kunnen proberen, is via start --> uitvoeren, dan msconfig invullen en op ok drukken. Dan zou het kunnen dat er een verwijzing naar het betreffende bestand (of iets in die richting) bij opstarten staat, als je die verwijzing dan afvinkt, zou het kunnen dat je ervan af bent.

Ik gok echter, dat, omdat het geen *.exe bestand is, het het eerste geval betreft, ik denk dat je dan toch of moet leren leven met de melding, óf je computer opnieuw moet installeren.

Het blijft altijd tóch een beetje gevaarlijk, die spyware programma's. Je zal niet de eerste zjin die er problemen mee heeft.

Groeten,

Lucas.

Audiotwin

Tevredenheid!!!

wil

Quote from: Audiotwin on September 18, 2006, 17:42:13
Verwijder hitman pro en nod32 en gebruik CCleaner. http://www.ccleaner.com/
Ook een goede tip (misschien), maar is daarmee die foutmelding ook weg? Of ben ik getroffen door het nodeloos ingewikkelde Microsoft registerdoolhof?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Quote from: wil on September 18, 2006, 21:36:46
Ook een goede tip (misschien), maar is daarmee die foutmelding ook weg? Of ben ik getroffen door het nodeloos ingewikkelde Microsoft registerdoolhof?

wil

Ik weet niet of de foutmelding ermee weg gaat maar proberen kan geen kwaad,gebruik het zelf ook regelmatig.Heb zelf ook rare dingen meegemaakt met HMP en dit hielp toen.
Tevredenheid!!!

wil

Quote from: Audiotwin on September 18, 2006, 21:55:01
Ik weet niet of de foutmelding ermee weg gaat maar proberen kan geen kwaad,gebruik het zelf ook regelmatig.Heb zelf ook rare dingen meegemaakt met HMP en dit hielp toen.
YES!!!

Hij is weg... Ik heb eerst HitmanPro verwijderd en eventuele andere antispy programma's (Ad-aware, Spybots, dat soort dingen). Vervolgens pc opnieuw opgestart en ccleaner gedownload, geïnstalleerd en gerund. En na een reboot is de rare melding weg.

Hartstikke bedankt voor de tip.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Raphie

Geen dank ;D (audiotwin had hem weer van mij)  ;D
JBL PRX Power!

wil

Quote from: Raphie on September 24, 2006, 14:26:01
Geen dank ;D (audiotwin had hem weer van mij)  ;D
En ondertussen laat jij me rommelen en klooien, gelukkig wilde Audiotwin de tip wel verklappen, die doet niet aan uurtje factuurtje...  >:D  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiotwin

Quote from: Raphie on September 24, 2006, 14:26:01
Geen dank ;D (audiotwin had hem weer van mij)  ;D

Ben ik een weekje weg........Jij had hem van mij Raphie,rekening volgt ;D ;D ;D
Tevredenheid!!!

Sk

Hitman Pro wordt ook wel Flutman Pro genoemd.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9