Sicco's woonkamer set-up (Voorzetwand geplaatst!)

Gestart door Sicco, september 11, 2006, 12:04:38

Vorige topic - Volgende topic

Sicco

De Philips staat nu boven op een kamertje te wachten op een nieuwe bestemming. Ik weet alleen niet zo goed wat ik er mee moet doen... Ik vind hem te goed om zomaar weg te gooien, maar eigenlijk ook te groot (diep vooral) voor op de slaapkamer... Maar qua beeld (hij is gecalibreerd) blijft hij onovertroffen inderdaad. Maar als je groter wil, moet je helaas toch van CRT afstappen...
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

HTip

Mooie set in een gezellige woonkamer, Sicco 8)

In onze woonkamer staat ook nog steeds een CRT. Het beeld blijft schitterend, maar inderdaad als je groter wil, kan je alleen maar naar LCD op plasma overstappen. Die CRT's blijven alleen van die grote gebouwen in je woonkamer ::) ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Zeker als je analoge kabel kijkt, gewoon een CRT nemen.
LCD's wordt veel te makkelijk over gedaan, 't zijn eigenlijk rotdingen in een bepaalde context.
Vaak zit er een slechte scaler ingebouwd, is het beeld 10 keer feller dat de blauwe lucht op Costa del Sol, om maar wat te noemen.

Nog erger:
Keten BCC zegt in de reclame:
Wordt gratis aangesloten en geinstalleerd...
Daarmee wek je de indruk dat het ook goed gebeurd...
Maar niet heus! ;D >:D

Philip, krijg jij ook wel eens walgneigingen als je een slecht afgestelde LCD tv bij iemand ziet staan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

DJ-Foxx

Citaat van: celerontje op november 28, 2008, 21:41:17
Philip, krijg jij ook wel eens walgneigingen als je een slecht afgestelde LCD tv bij iemand ziet staan?

of een LCD/PLASMA bij een pakje boter krijgen ;D

HTip

Citaat van: celerontje op november 28, 2008, 21:41:17
Niet ter plekke :P Ik ben dan wel achteraf blijer met mijn CRT ;D

Krijg wel eens de neiging om mijn DVD-speler aan te sluiten en dan de TV te calibreren, maar dat schijnt een teken te zijn dat je te ver gaat in je hobby >:D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: DJ-Foxx op november 28, 2008, 22:08:46
of een LCD/PLASMA bij een pakje boter krijgen ;D
;D Of voor de prijs van een pakje boter ;D

In ieder geval hoef je je helemaal niet te schamen met een CRT TV. Die van ons krijgt op termijn een plekje op de slaapkamer, maar we moeten er wel ruimte voor maken ;)
Showcase - Topic

celerontje

Citaat van: HTip op november 28, 2008, 22:59:36
Niet ter plekke :P Ik ben dan wel achteraf blijer met mijn CRT ;D

Krijg wel eens de neiging om mijn DVD-speler aan te sluiten en dan de TV te calibreren, maar dat schijnt een teken te zijn dat je te ver gaat in je hobby >:D
Je gaat helemaal niet te ver!
Genoeg campagnes die vertellen dat bij mishandeling tijdig ingegrepen moet worden, dus ook wanneer een TV mishandeld wordt! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sicco

HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

LittleNinja

Even een schopje geven. T'is een beetje stil hier. Wat ga je er aan doen Sicco?! :P

Sicco

Hahaha! En bedankt Dennis, nou moet ik wel ;)

Het is inderdaad alweer een tijdje stil met de updates bij mij. Er staat wel weer een update gepland, maar binnen hoeveel tijd deze gaat plaatsvinden weet ik nog niet... Ik heb in ieder geval het plan om de plasma op te gaan hangen, zodat ik een center onder mijn scherm kan plaatsen. Die mis ik namelijk best wel tijdens het film kijken. Aangezien de muur waar de tv tegenaan staat een gipsen binnenmuur is, wil ik een voorzetwand maken, om de boel te verstevigen en om mijn kabels mooi weg te werken. Ik ga me eerst maar eens verdiepen in de mogelijkheden en de benodigdheden en zodra ik daadwerkelijk ga bouwen laat ik het uiteraard weten! :)

En zo kwam LittleNinja dus om de hoek kijken, omdat ik al heel lang zijn voorzetwand als voorbeeld neem :) Het is een van de mooiste (en toch redelijk eenvoudig te realiseren - hoop ik) manieren om je tv op te hangen en de boel netjes weg te werken. Ik heb vanmiddag een ontwerpje gemaakt zoals ik denk dat ik het zou moeten maken. Deze week maar eens even langs de bouwmarkt om te kijken wat ik allemaal nodig heb. Het zal een wand worden van 170cm breed en 255cm hoog (kamerhoog)

Ik vind het vooral het idee van LittleNinja om behang te gebruiken ipv verf erg geslaagd! Zo geef je een nog uniekere uitstraling aan de wand.

Zoals gezegd: eerst maar eens goed verdiepen in de mogelijkheden :) Als jullie nog tips of suggesties hebben hoor ik dat graag natuurlijk! :)
HT-set

LittleNinja

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden Sicco. Het is inderdaad relatief makkelijk te plaatsen/bereiken. We volgen je rustig in de ontwikkelingen. ;)

Sicco

Sinds lang weer eens nieuws van mijn kant :)
Over drie weken ga ik een voorzetwand maken in de woonkamer waar de tv aan komt te hangen. Daarvoor heb ik vandaag alvast een muurbeugel gehaald en iets dat ik al heel lang wilde maar nooit de plek voor had: een center speaker :)

Aangezien de tv nu komt de hangen heb ik er onder genoeg plek voor een center. Ik heb wederom gekozen voor Klipsch, aangezien mijn staanders ook van Klipsch zijn en ik daar nog steeds zeer tevreden over ben! :)

Hieronder wat foto's van het beestje en als de wand er eenmaal staat kom ik uiteraard weer met een update! :D

HT-set

Sicco

Zo! Dit weekend is dan eindelijk mijn voorzetwand geplaatst :)
Na veel voorbeelden op diverse fora te hebben gezien wilde ik er ook wel eentje. De belangrijkste reden voor mij was, omdat ik heel graag een centerspeaker erbij wilde. Dan moet de tv echter wel hangen en de muur waar de tv tegenaan staat is een simpel gipsen wandje... Daar ga ik liever geen 50kg aan hangen, dus was een voorzetwand de logische keus.

De tv hang nu netjes strak aan de muur en alle kabels zijn weggewerkt. Lichtjes achter de tv en klaar :)
De mannen die het in elkaar hebben gezet waren echt in 3 uurtjes klaar en het staat als een huis. Maar toen ik de tv voor de eerste keer aan de beugel hing vond ik het toch wel een beetje eng moet ik eerlijk zeggen :)
Eindelijk kan ik nu ook gebruik maken van een center speaker en dat is echt een enorme aanwinst voor het geluid. Ik ben zeer blij! :)

Ik zal als ik wat meer tijd heb nog wat nettere foto's maken en een nieuwe panorama.
Mijn tv is vorige week trouwens ook nog gekalibreerd! Dat mag ook niet onopgemerkt blijven want dat heeft echt een enorme boost aan het beeld gegeven. Het teveel aan rood dat ik continu in het beeld had en zelf niet weg kreeg is nu weg. Ik kan weer helemaal opnieuw genieten van mijn set :)

HT-set

MLCinema

Zo dan, dat ziet er goed uit zo hoor! Mooi ook met die lichtjes er achter
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Sicco

Thanks! Ik vind alleen zelf dat het op de foto's niet zo goed overkomt.
De gezellige sfeer die op de oude panorama te zien is doet meer recht aan de woonkamer. Dus ik zal deze week nog even proberen om weer zo'n foto te maken. We hebben nu ook twee mooie schilderijen boven de bank hangen, dus een nieuwe foto is sowieso wel op z'n plaats :)
HT-set

Sicco

En hier de nieuwe panorama. Niet helemaal lekker gelukt (het kastje staat op instorten en de rest ziet er ook een beetje scheef uit). Maar jullie hebben een indruk zo :)

Het licht achter de tv is trouwens wel erg aanwezig zo, maar dat valt in real life reuze mee hoor...

HT-set