VAD show 2006

Gestart door hifiman, september 5, 2006, 14:00:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • VAD 2006

jaco

Leuke foto's, maar wat een foute auto..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Daklem

Citaat van: jaco op oktober 22, 2006, 21:45:31
Leuke foto's, maar wat een foute auto..

Hifi.nl auto!  ;D

R

Wat fout idd. En zo lelijk beletterd.

Leuke foto's trouwens. Wat is dat classé spul gaaf om te zien zeg.. Echt kwijlen. Ben benieuwd hoe alles morgen klinkt.

Citaat van: Daklem op oktober 22, 2006, 21:47:16
Hifi.nl auto!  ;D

tiptop

Mooie foto's Daklem :)
Ook leuk dat de luidsprekers die ik op het oog heb er op staan. (de Totem Hawk)

Morgen kijk ik of ik de mijne kan plaatsen.

Heb je het leuk gehad?

Ik vond het wel wat druk en een hoop mindere opstellingen. De stands die in mijn oren wel erg mooi klonken waren die van De Audiofabriek, Joenit, Linn, Lyngdorf en B&W.
De muziek was tenminste ook wat iemand thuis draait ipv demo-only achtig :)

Verder was het erg gezellig (speciaal in die arabische tent.)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Audiofiel

Citaat van: Ruben op oktober 22, 2006, 21:48:51
Wat fout idd. En zo lelijk beletterd.

Waarschijnlijk voor twee daagjes gehuurd. Met plakband er op vast gemaakt... >:D

CitaatBen benieuwd hoe alles morgen klinkt.

Gaan ze vannacht de boel aanpassen? :o :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2006, 21:50:37
Waarschijnlijk voor twee daagjes gehuurd. Met plakband er op vast gemaakt... >:D
Ik bedoel de tekst op de voorruit. Dat is echt wel een plaktekst, maar die zit zo gruwelijk scheef.
Citaat
Gaan ze vannacht de boel aanpassen? :o :o

ha ha ;)

patrick_vdb

Citaat van: Audiofiel op oktober 22, 2006, 21:50:37
Gaan ze vannacht de boel aanpassen? :o :o

Ik hoop 't, misschien dat morgen dan wat meer sets tot hun 'recht' komen ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Citaat van: Daklem op oktober 22, 2006, 21:29:36
De fotos van de vad zijn klaar! Hier een kleine sfeer impressie! (de rest van de fotos waren erg slecht of mislukt ;)
Zien er top uit!!!!  Ik hou het bij deze ene foto  8)


;D

Audiofiel

Citaat van: Ruben op oktober 22, 2006, 21:53:27
Ik bedoel de tekst op de voorruit. Dat is echt wel een plaktekst, maar die zit zo gruwelijk scheef.

Ach, dat kun je de kinderen van de 3 eigenaren van hifi.nl toch niet kwalijk nemen: de schaar was niet scherp en ze het opstapje was te laag bij het plakken... :P

Wie plakt er trouwens nu een tekst op de voorruit... ??? :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Daklem

Het eerste waar ik binnen stond was de B&W zaal. Deze had ik vorig jaar gemist dus dit mocht ik nu niet missen. Ten eerste waren er enorm weinig stoelen en was het extreem druk! (uurtje of 2). Het klonk gewoon fatsoenlijk en mooi onder controle. Alleen vond ik er iets teveel boemerig laag aanwezig zijn. Voor de rest vond ik het niet extreem mooi klinken helaas! De setup was wel enorm indrukwekkend om te zien!

Daarna ben ik naar de zaal geweest van de Von Schweikert V5 stond te spelen! Wauw, wat een fantastische set. Het laag mocht dan niet super strak zijn, maar het geluidsbeeld wat deze set wist weer te zetten maakte alles weer goed. Achteraf vond ik dit ook 1 van de mooiste en indrukwekkendste sets van de vad-show.

Ook vond ik de demo met de Eclipse speakers enorm indrukwekkend. Wat een mooi geluidje uit een speaker met maar 1 unit van 12cm. Geen idee wat dat kostte, maar zal niet weinig geweest zijn!

Advance Acoustic heeft mij ook enorm verrast! Iedereen die het merk kende wist mij al te vertellen dat het een erg goede prijs/kwaliteit verhouding had, maar dat kan ik nu beamen! Fantastisch voor die prijs!

De Tannoy grafkisten stonden ook te spelen op Chord apparatuur. Daaar kwam prima geluid uit, maar wat een lelijke gedrochten waren dat!! pfoe.

De Totems op de Einstein buizen amp vond ik enorm indrukwekkend klinken. Ook heb ik even een klein demootje gehoord van de Totems op de Rega apparatuur. Wat een helder geluid met perfecte timing. Voor mijn volgende upgrade ga ik Rega even in gedachte houden want dat is toch wel erg mooi spul!

Ook heb ik even een  demootje gehad van de engelse mensen van Chord Company. Leuk om te zien hoe hun de kabels solderen en waarom ze het op die manier doen!

Weer wat geleerd ;)

Al met al een leuke dag geweest en veel interessante spullen gezien!

Ik heb 1 ding gezien die ik zeker wil gaan halen, en dat is de ISOL-8 Clearline2. Prachtig ding!

tiptop

Is het morgen ook nog dan? ???
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

patrick_vdb

Whoahahaha die Spacebass, is dat nu werkelijk de enige foto die een beetje gelukt is ;D

mvrg

Patrick


Daklem


Daklem

Citaat van: tiptop op oktober 22, 2006, 22:01:00
Is het morgen ook nog dan? ???

alleen voor (drugs? ::))dealers ;)

Tube-freak

He ik zag een foto van Blueray speler of niet???  Zou het dan eindelijk gaan gebeuren..... 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Daklem

Citaat van: Tube-freak op oktober 22, 2006, 22:03:08
He ik zag een foto van Blueray speler of niet???  Zou het dan eindelijk gaan gebeuren..... 

Ja klopt! de eerste bluray speler van Samsung. Ook stond er rechts nog een hd-dvd speler te draaien.

Ik moet zeggen dat ik de HD-dvd speler mooier vond qua beeldkwaliteit. Deze gaf iets meer detail en in donkere scenes was hij mooier dan de bluray speler.


Spacebass

Citaat van: patrick_vdb op oktober 22, 2006, 22:01:13
Whoahahaha die Spacebass, is dat nu werkelijk de enige foto die een beetje gelukt is ;D
;)

Peerless Monster

Citaat van: Ruben op oktober 22, 2006, 21:48:51
Wat fout idd. En zo lelijk beletterd.

Leuke foto's trouwens. Wat is dat classé spul gaaf om te zien zeg.. Echt kwijlen. Ben benieuwd hoe alles morgen klinkt.


Je raakt er aan gewend hoor Ruben ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

kippekop

Samen met incognito geweest, supergezellig dagje en alles kunnen bekijken. Er werd over het algemeen wel heel hard gespeeld vond ik (ik had letterlijk koppijn en suizende oren op het einde van de dag) en teveel hetzelfde qua muziek soorten (erg save!).

Ik zelf vond WLM erg goed, vooral de kleine Diva monitoren, ook de quadral Titans waren impressive, final electrostaten verassend door de afwezigheid van een enorme sweetspot en goede dynamiek... nad master serie op helicon maar even gehoord maar klonk ook super. Kharma vond ik weer veel te kil, en als je zag wat daar aanhing, dan hoefde het van mij al niet meer. Grootste tegenvaller qua prijs.kwaliteit toch wel de elipson speakers, 9000 euro voor een stel speakers die volgens mij niet beneden de 50 hz kwamen.

Erg geslaagd dagje verder... niemand van htforum tegen gekomen raar genoeg alleen??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

dvd-fan

 ;D op de pioneer stand staat ook een blueray te spelen. Schijnt een primeur voor europa te zijn. De speler is van de amerikaanse tak van pioneer ( heet daar anders). Het is nog geen produktiemodel. Demo was wel ok, maar kon nu niet echt veel verschil zien met een demo met een gewone dvd daarna. Moet wel zeggen dat blueray hele donkere scene was, en dvd concert van Laura figi. Dus beetje appels met peren vergelijken.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

harrytasker

Citaat van: Daklem op oktober 22, 2006, 22:04:32

Ik moet zeggen dat ik de HD-dvd speler mooier vond qua beeldkwaliteit. Deze gaf iets meer detail en in donkere scenes was hij mooier dan de bluray speler.



Was slechte vergelijking de Bluray speelde op een JVC scherm en de HDDVD op een Hamamatra of zoiets.
Hadden beter 2 dezelfde schermen kunnen gebruiken...
5150 time!

harrytasker

Citaat van: dvd-fan op oktober 22, 2006, 23:20:06
;D op de pioneer stand staat ook een blueray te spelen. Schijnt een primeur voor europa te zijn. De speler is van de amerikaanse tak van pioneer ( heet daar anders).


Amerikaanse naam: ELITE
5150 time!

donaldk

Citaat van: tiptop op oktober 21, 2006, 19:02:08
Bedankt voor de tip Rielplayer,  ;) maar..

In ben niet zo handig met die programma's. Weinig verstand van.
Ik heb nu irfanview en dat lukt aardig, maar de foto's die ik met mijn camera maak blijven iedere keer te groot om hier te posten heb ik gemerkt.
Geeft verder niets. NU ik een andere telefoon heb kan ik de foto's die ik daar mee maak wel plaatsten.
Doe ik het gewoon zo. Ze hebben geen studiokwaliteit (uberhaupt niet als ik ze maak ;D) natuurlijk, maar om een indruk van de show te krijgen is het prima natuurlijk. ;)

Even de files selecteren in behandsbeheer, rechtermuisknopmenu, kopieren naar emailontvanger, OE plaatjes laten verkleinen en ze eventueel verzenden en dan opslaan en hier uploaden. Klaar in een paar minuten en vrij aardig resultaat, hier van 2 megabyte naar rond de 50 Kbyte per plaatje en het blijft beter dan een plaatje uit een mobieltje.

Daklem

Citaat van: harrytasker op oktober 23, 2006, 00:15:15
Was slechte vergelijking de Bluray speelde op een JVC scherm en de HDDVD op een Hamamatra of zoiets.
Hadden beter 2 dezelfde schermen kunnen gebruiken...

Daar zit natuurlijk ook wel iets in ;). Toch hoor ik sowieso betere verhalen over hddvd. Het schijnt dat er minder artifects in voor komen.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster