VAD show 2006

Gestart door hifiman, september 5, 2006, 14:00:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • VAD 2006

mchel

#125
Het langste ben ik bij Beta Audio Services blijven staan.
Zij importeren met name WLM speakers.

Ik was erg onder de indruk van de kleine Diva's, helaas bleek dat een grote sub stond mee te draaien (die volgens de medewerker maar heel licht aan stond)

En er zijn ook nog geen Nl dealers van dit merk.
arcam fmj a32 - tjoeb reference met super tjoeb clock - dynaudio 72 by artspeak - xindak fs-02 - artspeak silver interlink

advr

Citaat van: jan-rotterdam op oktober 22, 2006, 11:46:35

Ceramique CRM-3.2FE




het waren de Ceramique CRM-3.2FE ;D

mooiste geluid van de show, i.c.m. de BAT cmponenten!!

ben er 2 keer geweest om te luisteren :o
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: vtuinen op oktober 22, 2006, 11:15:45
Ik vond persoonlijk de Lyngdorf setup toch wel aardig indrukwekkend. Twee kleine Dali's en subs en dan de behoorlijk grote ruimte toch vullen met een goed geluid chapeau.

Erik

ik ben onverwachts ook geweest omdat een vriend mij vroeg mee te gaan.

veel gehoord, maar het mooist was toch de Kharma met B.A.T. Wat een autoriteit, detail, diepte strak laag, alles klopte. Ondanks de wat akoestiek problemen, ik ben later terug gegaan en bijna vooraan gaan zitten. Dat was het schot in de roos. Toen klonk het echt geweldig ;D

Lyndorf was een tegenvaller, zeker de Dali's klonken goed maar het laag zwabberde alle kanten op en was totaal niet strak. Dat had ik veel beter verwacht. :(

Daarna hebben we zo'n beetje alles gahad en bijna overal geluisterd, Focal, Hepta, WML, B&W (was erg leuk toen ze film draaide). Veel buizen dit jaar en ook veel platenspelers.

Ook klonk Ayro erg goed.

Van Schweikert gehoord op een nieuwe KR versterker. Het hoog en midden is echt subliem maar dat laag is helemaal niet strak en gewoon wollig. Niet echt mijn smaak. Viel dus ook wel tegen. Helaas heb ik Von Schweikerts nog nooit mooi horen klinken :o

Op een rustog moment naar Tannoy's Glenair geluisterd. Er was even niemand die het beeld verstoorde. Die verbaasde me in positieve zin. Heerlijk laag, geweldige diepte, muzikaal en met wat een gemak wordt het de ruimte ingeslingerd. Die ga ik eens nader beluisteren.  ;D ;D

Voor de rest "leuk" maar zoals jaar in jaar uit het in heel veel kamers het nergens naar klinkt :P
trap ik er toch elk jaar weer in om te gaan om die ene positieve luisterervaring ( dit keer B.A.T./Kharma en Tannoy) eruit te halen en je met een heerlijk gevoel weer naar huis gaat. ;D ;D

Misschien volgend jaar weer. :D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Hoeksel

Zelf net terug en helaas de positief besproken B.A.T. gemist (stond propjevol). Over het geheel genomen viel het me zwaar tegen. Tannoy had maar weinig staan, Lyngdorf had een zwaar tegenvallende demo (zoals aangegeven zwabberende bas). Paar zalen vond ik prettig klinken, met componenten die ik nog nooit echt beluisterd had, zo ben ik positief over de Parasound set, Dali Helicon, en vooral de Triangle speakers. De Marantz top eens in het echt zien was ook mooi :P

Volgende keer ga ik alleen als ik net in het stadium van upgrade zit. Ook voor een dagje uit niet echt de moeite wat mij betreft.

advr



wij waren er zaterdagmorgen snel bij en toevallig liep ik meteen de B.A.T. zaal binnen, daar zaten toen maar een paar mensen te luistere, geluk gehad.

de Dali's, monitoren klonken verrassend goed. Wel hier en daar wat hard :o

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Ik ben uiteindelijk niet gegaan, toch niet zo'n zin om zo ver te rijden.  :-\ Volgend jaar beter!  :)

advr

#131
ik kon lekker meerijden in een Audi A6 2.7 TDI, dat is lekker zoeven ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

riwi

#132
Ik ben ook net terug.
Die Kharmas waren het mooist vond ik kwa geluid. Nils Lofgren, Keith don't go speelde er en klonk bijzonder mooi. Staat hier thuis nu ook op, en met de Kharmas toch net iets mooier  ;D. Ik vond de dynaudio met mark levinson ook niet onaardig. Maar ik heb niet overal uitgebreid geluisterd.

Mooiste was de Marantz vp11s1. Wel jammer dat ie alleen Apple mov clipjes had 1080p h.264 materiaal, allemaal erg kort en flitsende trailer spul, met veel en snelle fade-in en fade-out. De demonstrateur riep een paar maal dat het perfect was, maar ik zag wat ruis in donkere scenes, ik dacht DLP ruis, maar kan ook in het materiaal hebben gezeten. Verder zag ik duidelijk posterization, misschien die apple pc waar mee gespeeld werd, maar dat leek erger dan thuis op mijn BenQje. Wel prachtig mooi helder, redelijk strakke kleuren, erg mooi contrast. Redelijk blacklevel (iris stond open). En toch wel heerlijk die 1920x1080 resolutie :) €15000 dus goedkoper dan in de VS ;)

De Sim2 D80 (1920x1080 single chip DLP) zag er ook goed uit. Lekker stille compacte projector. Speelde van Toshiba HD-DVD een concertje. 't was niet helemaal donker daar dus blacklevel kon ik niet goed beoordelen. Verder erg mooi. Stond te spelen op een Stewart Greyhawk span scherm. De D80 zou €10k kosten. Een HT3000 stond er wel maar speelde niet (€17k)

Bij B&W (JVC Dila) en Viertron (Meridian Faroudja) was te veel licht om naar het beeld te kijken, of er iets over te kunnen zeggen.

In het begin van de 1ste gang stond nog een JVC HD10K vanaf een Snazio te spelen. Leuke demo, ietwat kleiner scherm (-2.00m), maar toch leuk. Een grote bak die projector, en voor €16k is de Marantz of de sim2 aantrekkelijker.

Op naar het beamertreffen  8) Dan kunnen we de Sony's en Themescene ook in actie zien.

Ik had m'n fototoestel wel bij me maar heb niks geschoten  :-X

Richard

kermit

#133
Citaat van: riwi op oktober 22, 2006, 16:59:42


Ik had m'n fototoestel wel bij me maar heb niks geschoten  :-X

Richard
Dat zijn wij niet gewend van je >:( ;)

riwi

 :D Haha. Sorry  ;)
Ik was het wel van plan, maar ben het half vergeten. Ach aan de frontjes kun je toch niet zo veel zien.

riwi

O ja, bij Pioneer stond een PDP5000 te spelen . Da's toch wel een mooi scherm :) Eigenlijk het eerste scherm waar ik niet gelijk bij zeg : kan ie ook uit?  :D

kermit

ik weet dat je het goed zult maken op het beamertreffen. :D

molle

Citaat van: advr op oktober 22, 2006, 16:38:31
ik kon lekker meerijden in een Audi A6 2.7 TDI, dat is lekker zoeven ;D

Kan je volgend jaar met mij meerijden. A6 3.0 TDI zoeft nog lekkerder. Zeker na een complete motortuning >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

advr

Citaat van: molle op oktober 22, 2006, 17:51:09
Kan je volgend jaar met mij meerijden. A6 3.0 TDI zoeft nog lekkerder. Zeker na een complete motortuning >:D

ik vind het best ;D ;D

moet je wel via 's-Hertogenbosch rijden  ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

molle

Citaat van: advr op oktober 22, 2006, 17:54:52
ik vind het best ;D ;D

moet je wel via 's-Hertogenbosch rijden  ::)

Als het op mijn route is geen probleem dan ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

advr

Citaat van: molle op oktober 22, 2006, 18:00:50
Als het op mijn route is geen probleem dan ;)

vanuit Belgie niet echt ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

TimKoene

Ik ben er net ook geweest.

Highlights:
-"Fields of Gold" door Eva Cassidy op de Final 1000i electrostaten. Dit was mijn eerste keer dat ik elektrostaten hoorde en ik had echt kippevel! Zeer zeer mooi. Ik kan niet wachten tot ik zelf electrostaten heb!
-Lyngdorf: Ontzettend gedetailleerd hoog en midden, bas was iets minder, maar the man himself was er om het uit te leggen
-WLM: Wat een dynamiek met een paar buizenversterkertjes, die goede man zei "Hou je vast" en dat was niet voor niks. Ik vloog bijna uit mijn stoel toen de eerste klappen vielen! Jammer alleen van die brommende sub die ze ernaast hadden staan.
-Natuurlijk B&W, mijn eerste en laatste van de dag. Blue Man Group, erg mooi om te zien en te horen.


Incognito

Ik was zaterdag al op de VAD-show geweest. Hoogtepunten voor mij:

  • B&W (met Classé); natuurlijk :)
  • WLM (met Manley); wat een ontzettend dynamische speakers, ben ik ook gelijk 3x wezen luisteren, het beste wat ik gehoord heb daar
  • BNS; een prototype (actief) stond daar te draaien, zeer ruimtelijk maar er leek een gat te zitten in het midden van het stereobeeld. Heel apart, hoop dat ze een beetje meer toe-in nodig hadden..
  • Quadral (met Parasound); enorme en lelijke bakbeesten, weet niet welk type het was, maar ze gingen door tot 16hz, indrukwekkend!
Dat is het wel zo'n beetje...

harrytasker

Citaat van: advr op oktober 22, 2006, 15:16:29
Veel buizen dit jaar en ook veel platenspelers.

Inderdaad alhoewel het soms best lekker klinkt, vind ik het allemaal maar niks.
Komt misschien ook wel om dat ze altijd van die ontiegelijke irritante muziek erop draaien (persoonlijke mening natuurlijk).
Is dat nou echt de voorkeur van de meeste mensen of een zeer selecte groep, ik kan er in elk geval niet voor warmlopen...
5150 time!

Gullwing

Citaat van: harrytasker op oktober 22, 2006, 19:36:43
Inderdaad alhoewel het soms best lekker klinkt, vind ik het allemaal maar niks.
Komt misschien ook wel om dat ze altijd van die ontiegelijke irritante muziek erop draaien (persoonlijke mening natuurlijk).
Is dat nou echt de voorkeur van de meeste mensen of een zeer selecte groep, ik kan er in elk geval niet voor warmlopen...

Haha herken wat je zegt, ben gisteren geweest en het probleem is inderdaad altijd die "irritante" muziek, audiofiel perfect opgenomen, maar de muziek zelf bweeeeerk, waarom nou niet gewoon "normale" popmuziek, heb hier en daar bv wel The Eagels gehoord of Phil Collins, nu zijn die artiesten ook niet helemaal mijn smaak, maar dat klinkt "bekend" in je oren en kan je nog enigzinds een vergelijk maken met je eigen set.

Heb hier en daar jazz gehoord en dat klinkt in mijn oren alsof ze allemaal in de verkeerde toonsoort doorelkaar zitten te knetteren verschrikkelijk  ::) ben dan zo weer verdwenen, en niet alleen ik  :P

Atoll ST200 Signature, 2x Atoll AM200 Signature, Cambridge CXU, B&W Nautilus 802N

Tube-freak

Het tingeltangel-muziek gehalte werd waarschijnlijk weer overtroffen dit jaar door sommige importeurs, die van mening zijn dat dat audiofiel klinkt ofzoiets  (ben er zelf niet geweest maar ben naar genoeg shows geweest om te weten hoe het er toegaat).

Op zich wel jammer dat er niet gewoon wat meer toegankelijkere muziek word gedraaid.  Het hoeft niet allemaal pop te zijn maar meer diversiteit zou wel een verbetering zijn,  ALs ik bij de 10e demo alweer de 10e keer hetzelfde halfzachte jazz getingel hoor, dan is het meestal......  nou ja dan moet ik snel ff naar het afkick cafetaria,  overdosis tingeltangel muziek....

Maar ja aan de andere kant zijn er misschien genoeg mensen die dat helemaal geweldig vinden al dat getingeltangel.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

coen59

Citaat van: Incognito op oktober 22, 2006, 18:51:39
Ik was zaterdag al op de VAD-show geweest. Hoogtepunten voor mij:

  • B&W (met Classé); natuurlijk :)
  • WLM (met Manley); wat een ontzettend dynamische speakers, ben ik ook gelijk 3x wezen luisteren, het beste wat ik gehoord heb daar
  • BNS; een prototype (actief) stond daar te draaien, zeer ruimtelijk maar er leek een gat te zitten in het midden van het stereobeeld. Heel apart, hoop dat ze een beetje meer toe-in nodig hadden..
  • Quadral (met Parasound); enorme en lelijke bakbeesten, weet niet welk type het was, maar ze gingen door tot 16hz, indrukwekkend!
Dat is het wel zo'n beetje...

Dat waren de nieuwste Titans

advr

Citaat van: coen59 op oktober 22, 2006, 20:40:14
Dat waren de nieuwste Titans

Leuke dinge ;D ;D

Trouwens de demo bij BSA met de nieuwe titaniummen Piega's was ook erg indrukwekkend en pakkend. Ook een razend enthousiaste importeur ;D
Dat klonk dus wel als een klok ;)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ajbeefde

Citaat van: molle op oktober 22, 2006, 17:51:09
Kan je volgend jaar met mij meerijden. A6 3.0 TDI zoeft nog lekkerder. Zeker na een complete motortuning >:D

Ach 100km is 100km..... :)

En mbt het zoeven, ligt het er nog aan welke banden je gemonteerd.... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Daklem

De fotos van de vad zijn klaar! Hier een kleine sfeer impressie! (de rest van de fotos waren erg slecht of mislukt ;)