Cool Topic op AVS: Audio Processing in Vista Explained (must read)

Gestart door BarcoCRT, augustus 26, 2006, 12:30:56

Vorige topic - Volgende topic

BarcoCRT

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=713073

Er zit echt heel veel nieuws aan te komen, dat wordt wel duidelijk uit het topic.
Er worden veel zaken nader toegelicht, o.a. room correction in Vista, af te regelen met een losse microfoon. HDMI-audio is (nog) niet mogelijk. Dit is een must om door te lezen voor de ware HTPC-er. Deze gast wordt ook in Widescreen Review regelmatig aan het woord gelaten.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

)p(

Bedankt voor de link...ik had er zelf overheengelezen... :)
Met info van Amirm zelf weet je in iedergeval zeker dat alles klopt wat er wordt beweerd.

peter

Kjelt

Audio en PC : water en vuur.  :(
Laat ze maar eens een instelbare HW dejitteraar inbouwen  ;D

)p(

Citaat van: Kjelt op augustus 26, 2006, 18:11:55
Audio en PC : water en vuur.  :(

De ontwikkelingen op pc audio gebied zijn de laatste jaren erg snel gegaan en daarom is het voor mij en velen met mij eerder nu al
Audio en PC =  :)

peter

Starred

De roomcorrection mogelijkheden zien er veelbelovend uit.
Maar hoe gaat dat in de praktijk in z'n werk? Het onder Vista in de pc 'bewerkte' signaal wordt neem ik aangeboden aan een receiver? -Moet deze receiver dan niet mee genomen worden in het meetproces?

Starred

Al gevonden:
CiteerAll the processing is done inside the PC and only works if you use the PC as the source, driving your receiver. Take away the PC and there is nothing there anymore. For your reciever to have similar capabilities, it would have to have a ton more hardware in it. The TacT processors do what you say but the one I have cost me a cool $10K and it does less in some respects than Vista!

Ruik ik een shoot out met een Lyndorf met RP module?  ;D

BarcoCRT

Voorlopig is er alleen de mogelijkheid van analoog uit. Er is wel ruimte voor third parties om de boel weer naar een DD/DTS stream om te zetten naar S/PDIF, maar dan ga je eerst bewerken, en daar overheen weer comprimeren, is dus ook niet ideaal.

Veel mooier is het natuurlijk wanneer HD-DVD en/of Blu-Ray vanaf de pc weergegeven kunnen worden en middels HDMI (1.3) Hi-Res audio digitaal uitsturen naar je receiver. Alleen is dit nog wat ver weg, want er zijn nog weinig recievers die dat aankunnen.
HDMI zal wel de toekomst worden om audio uit een pc te krijgen, zal nog wel 1 a 2 jaartjes duren denk ik.

Of Vista ooit een Merididan 861 zal vervangen betwijfel ik, maar als je ziet welke technieken er 'onder de motorkap' gebruikt worden ben ik toch wel onder de indruk. Hoe high-end een pc hiermee wordt op audio gebied is lastig te zeggen, maar uitspraken als: Audio en pc is water en vuur is wat te eenvoudig uitgedruk. Er zijn volop ontwikkelingen, en die zijn volgens mij veelbelovend.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Del member

Citaat van: rbauer op augustus 27, 2006, 12:25:10
Of Vista ooit een Merididan 861 zal vervangen betwijfel ik, maar als je ziet welke technieken er 'onder de motorkap' gebruikt worden ben ik toch wel onder de indruk. Hoe high-end een pc hiermee wordt op audio gebied is lastig te zeggen, maar uitspraken als: Audio en pc is water en vuur is wat te eenvoudig uitgedruk. Er zijn volop ontwikkelingen, en die zijn volgens mij veelbelovend.

Inderdaad mensen die claimen dat het water en vuur is die lopen 5 jaar minstens achter.

Zo was ik onlangs extreem verrast toen de Foobar resampler beter klonk dan het 24/96 upsampling algoritme in mijn Philips 963  ;D
Mijn Philips heeft nochtans alle high-end tweaks zoals twee LC Audio clocken en een Vm Upgrade. Mijn laptop heeft niks van mod enkel goede software als EAC, foobar en secret rabbit code. Enkel een low-cost S/P DIF uitgang.

En er zijn tegenwoordig externe USB interfaces die zo goed zijn (clockmod + batterij gestuurde voeding) dat ze mening esoterisch loopwerkje (what's in a name) voorbij spelen.