Interlink shootout bij Audioloog

Gestart door hifiman, augustus 25, 2006, 09:41:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

Mooi advies Frank,

Er is inderdaad nog veel te veel wat aan verandering onderhevig is, het pimpen van componenten, speeaker filters, opstelling you name it...

interlink zou aan het einde van die reeks moeten komen. want verandering komt anders vanuit alle richtingen op je af. dan kan je nooit beoordelen.
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:00:29
De Blue heaven gaat je niet geven wat je zoekt. Maar probeer 'm vooral!
Waarom dan niet Frank ?

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:00:29
Dat je een nieuwe artspeak te duur vind is je eigen keuze,
Misschien moet ik erbij zeggen: "op dit moment te duur".

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:00:29
al is wellicht sparen voor een goede interlink een prima optie. En een bepaalde interlink niet kopen omdat ie wellicht niet zo goed te verkopen is in de toekomst betekend eigenlijk dat je gewoon niets nieuws moet kopen.
Deze opmerking van mij was niet bedoeld als "absolute eis", maar gewoon als een van de aspecten waar je rekening mee kunt houden als je iets koopt.

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:00:29
Er is nog zoveel onduidelijkheid over je set dat je geen geld in interlinks moet stoppen. Die moet je eigenlijk ook pas goed kopen wanneer je set redelijk definitief vaststaat.
Dat ben ik niet met je eens en wel hierom. Ik ben nog bezig met mijn scheidingsfilters, en ja wat dat betreft heb je een punt en kan ik wellicht beter even wachtten tot ik daarmee uitgestoeid ben alvorens een nieuwe interlink te kiezen. Dat had ik me eigenlijk gisteren zelf al gerealiseerd.

Buiten dat gaat er voorlopig niks meer veranderen en zie ik dus niet in waarom geen andere interlink te kopen. Alle akoustiek opties die genoemd zijn in dit topic gaan voorlopig nog niet gebeuren, gedeeltelijk om financiele redenen , gedeeltelijk omdat ik ze niet zie zitten (huiskamer moet huiskamer blijven staat toch voorop). Ik ben dus heel duidelijk bezig naar een status quo toe te werken. Ik heb een mooie bron, een goede versterker, misschien niet de meest ideale speakers maar ook die zullen voorlopig gaan blijven. Het plan is dus door-experimenteren met het filter en dat zo snel mogelijk afronden en tot een stabiele versie te brengen. Dan een andere interlink en dan is het gewoon voor zeker een jaar over met de upgrades en de veranderingen.


hifiman

#327
Citaat van: Raphie op september 12, 2006, 10:03:27
Er is inderdaad nog veel te veel wat aan verandering onderhevig is, het pimpen van componenten, speeaker filters, opstelling you name it...
Wat is dat? Het pimpen van componenten ???  ;D
Er wordt niks meer gepimpt voorlopig, nog even wat experimenteren met het scheidingsfilter. Dan een andere interlink en dat is het..

Citaat van: Raphie op september 12, 2006, 10:03:27
interlink zou aan het einde van die reeks moeten komen. want verandering komt anders vanuit alle richtingen op je af. dan kan je nooit beoordelen.
Klopt binnenkort dus. Dat er in dit topic 100 mogelijkheden worden genoemd wil niet zeggen dat ik nu opeens een grote todo list heb ,in elk geval niet voor de korte termijn.

hifiman

#328
Citaat van: HSN op september 11, 2006, 19:05:45
Zo, ondertussen ben ik bijna 1 uur verder (met alleen maar bijlezen van dit topic): jullie hebben niet stilgezeten, haha ;D
Dat kun je wel stellen ja  ;D

Citaat van: HSN op september 11, 2006, 19:05:45
Ben je nog steeds blij dat we langs zijn geweest, want volgens mij hebben we het liefste dat je je hele woonkamer op zijn kop zet ;)
Allemaal goed bedoelde adviezen en ik durf er wel geld op te zetten dat het 180 graden draaien van de set, positief uitpakt.
Ja natuurlijk, het was gezellig en leerzaam toch.  :)
Dat 180 graden draaien heb ik gisteravond eens serieus bekeken, maar het zit er huiskamertechnisch gezien gewoon niet in, dan hebben we straks een beter geluid maar zijn we doodongelukkig met de opstelling. Ik ben gisteravond gaan inzien dat hoe graag ik ook het beste geluid wil dat dat niet ten koste mag gaan van het "woongenot". Ik vind zelf dat ik dan teveel door zou slaan in deze hobby. Om die reden heb ik het al niet eens meer met de vrouw besproken (diek hooguit ja zou zeggen om mij een plezier te doen).

Ik wil nu niet zeggen dat ik nooit een poging ga doen iets te veranderen aan de opstelling maar voorlopig niet dus.
Dat is een keuze die vanuit audiofiel oogpunt misschien te betreuren valt, maar ik denk ook een keuze die in het totaal plaatje van waar gaat het nu allemaal om in het leven denk ik wel verstandig is.

Citaat van: HSN op september 11, 2006, 19:05:45
De asymmetrie die je nu hebt kun je alleen maar oplossen door je ramen vol te zetten met absorbers en dat lijkt me niet zo'n strak idee.
Of een schuifwand aan de andere kant  ;D

Citaat van: HSN op september 11, 2006, 19:05:45
Ik heb geen aandelen 'Thingman', maar Toine is wel iemand die ondertussen honderden klanten heeft geholpen en mij is niet bekend dat daar ontevreden mensen bijzitten. Mogelijk dat Toine (in overleg natuurlijk) tips kan geven zonder dat je ineens muren moet gaan slopen, e.d. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij onmogelijk een 'optimale' ruimte van jouw woonkamer kan maken.
Ik twijfel ook niet aan Toine zijn kunnen en ook niet aan het nut van een dergelijke sessie, maar ik ben een beetje bang dat de oplossingen allemaal in de categorie "willen we niet" gaan vallen. Misschien als ik wat beter bij kas ben dat ik een keer een afspraak maak.

Citaat van: HSN op september 11, 2006, 19:05:45
Je hebt 1 groot voordeel: jouw plafond! Je gaf zelf al toe dat daar mogelijk wel mogelijkheden lagen om e.e.a. aan te passen. Je hebt daar een enorm mooi oppervlak om absorbtie in je ruimte toe te voegen.
Dat is waar ja! Ik kwam tenslotte zelf met die optie en daar zie ik inderdaad nog wat mogelijkheden! Een reden om in de toekomst dus toch een keer een sessie met Thingman te organiseren.

hifiman

Citaat van: DA BoSS op september 12, 2006, 10:02:40
Alleen nog even opmerken dat de relatie speaker-ruimte nu weer overbelicht dreigt te worden.
Het is een aspect van de set, zoals er wel meer zijn ;)
Ja precies, een aspect wat ik zeker serieus neem, maar laat ik me nu eerst eens focussen om met de huidige opstelling tot een status quo te komen zonder nog veel geld uit te geven  :)

FrankB

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:17:24
Waarom dan niet Frank ?

De blue heaven is weliswaar coherenter dan de red dawn, maar nog altijd vrij fel in het hoog. Dat is niet wat jij zoekt. Ook niet vergelijkbaar met een gedownscalede Tyr, omdat de Tyr compleet andere technologie is (monofil vs flatline).

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:17:24
Misschien moet ik erbij zeggen: "op dit moment te duur".

Deze opmerking van mij was niet bedoeld als "absolute eis", maar gewoon als een van de aspecten waar je rekening mee kunt houden als je iets koopt.

Oke

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:17:24
Dat ben ik niet met je eens en wel hierom. Ik ben nog bezig met mijn scheidingsfilters, en ja wat dat betreft heb je een punt en kan ik wellicht beter even wachtten tot ik daarmee uitgestoeid ben alvorens een nieuwe interlink te kiezen. Dat had ik me eigenlijk gisteren zelf al gerealiseerd.

Buiten dat gaat er voorlopig niks meer veranderen en zie ik dus niet in waarom geen andere interlink te kopen. Alle akoustiek opties die genoemd zijn in dit topic gaan voorlopig nog niet gebeuren, gedeeltelijk om financiele redenen , gedeeltelijk omdat ik ze niet zie zitten (huiskamer moet huiskamer blijven staat toch voorop). Ik ben dus heel duidelijk bezig naar een status quo toe te werken. Ik heb een mooie bron, een goede versterker, misschien niet de meest ideale speakers maar ook die zullen voorlopig gaan blijven. Het plan is dus door-experimenteren met het filter en dat zo snel mogelijk afronden en tot een stabiele versie te brengen. Dan een andere interlink en dan is het gewoon voor zeker een jaar over met de upgrades en de veranderingen.

Rond dan eerst de ontwikkelingen rond je scheidingsfilters af en ga dan nog eens luisteren naar interlinks. Dat lijkt me een prima volgorde en als dat minimaal een jaar je set wordt kun je ook wel investeren in een goede interlink! Dus dan ben ik het helemaal met je eens :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:37:44
De blue heaven is weliswaar coherenter dan de red dawn, maar nog altijd vrij fel in het hoog. Dat is niet wat jij zoekt. Ook niet vergelijkbaar met een gedownscalede Tyr, omdat de Tyr compleet andere technologie is (monofil vs flatline).
Ok, bedankt voor de toelichting. Een gedownscalede Tyr zou inderdaad het mooiste zijn  :D Dat doet me eraan denken dat ik maar eens bij Nordost op de site moet gaan kijken wat er aan aanbod is tegenwoordig en wat de verschillen zijn.

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:37:44
Rond dan eerst de ontwikkelingen rond je scheidingsfilters af en ga dan nog eens luisteren naar interlinks. Dat lijkt me een prima volgorde en als dat minimaal een jaar je set wordt kun je ook wel investeren in een goede interlink! Dus dan ben ik het helemaal met je eens :)
Dat is precies het plan Frank. Ik ben blij dat je erin kunt vinden  ;D

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:42:09
Ok, bedankt voor de toelichting. Een gedownscalede Tyr zou inderdaad het mooiste zijn  :D

Qua karakter ervaarde ik de ArtSpeak als een gedownscalede Tyr. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:27:27
Dat kun je wel stellen ja  ;D
Ja natuurlijk, het was gezellig en leerzaam toch.  :)
Dat 180 graden draaien heb ik gisteravond eens serieus bekeken, maar het zit er huiskamertechnisch gezien gewoon niet in, dan hebben we straks een beter geluid maar zijn we doodongelukkig met de opstelling. Ik ben gisteravond gaan inzien dat hoe graag ik ook het beste geluid wil dat dat niet ten koste mag gaan van het "woongenot". Ik vind zelf dat ik dan teveel door zou slaan in deze hobby. Om die reden heb ik het al niet eens meer met de vrouw besproken (diek hooguit ja zou zeggen om mij een plezier te doen).

Ik wil nu niet zeggen dat ik nooit een poging ga doen iets te veranderen aan de opstelling maar voorlopig niet dus.
Dat is een keuze die vanuit audiofiel oogpunt misschien te betreuren valt, maar ik denk ook een keuze die in het totaal plaatje van waar gaat het nu allemaal om in het leven denk ik wel verstandig is.

Een kamer waar je je zelf lekker in voelt zorgt toch ook voor een aardige bijdrage aan het luistergenot...je moet heel wat upgraden om dat te compenseren...verstandige keuze dus denk ik om het "woongenot" niet uit het oog te verliezen :)

peter

Audiotwin

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:00:29
De Blue heaven gaat je niet geven wat je zoekt. Maar probeer 'm vooral!

Proberen kan geen kwaad en kan altijd ;) maar ik begrijp wel wat Frank bedoeld,monofil kabels zijn een stap hoger.
Tevredenheid!!!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 10:44:43
Qua karakter ervaarde ik de ArtSpeak als een gedownscalede Tyr. ;D
Zoals je weet vond ik de Artspeak de beste kabel als we de twee dure toetjes niet meetellen, maar ik vond de Artspeak persoonlijk toch wezenlijk anders dan de Tyr. Ik vond (en dat is al eerder genoemd geloof ik) de Artspeak zelfs wat "hol" klinken in vergelijking met de Tyr. Ik vind het gewoon ongelooflijk dat deze Tyr nog zoveel beter kon zijn dan de Artspeak (en de rest).


hifiman

Citaat van: Audiotwin op september 12, 2006, 10:48:30
Proberen kan geen kwaad en kan altijd ;) maar ik begrijp wel wat Frank bedoeld,monofil kabels zijn een stap hoger.
Als alle monofil kabels een soortgelijk karakter hebben als de tyr dan kies ik daarvoor inderdaad. Ik ga zo eens op dit forum neuzen naar ervaringen met de Bladur, Heimdall en de Frey. Tevens maar eens de prijzen vragen aan BB&G  ;D

hifiman

Citaat van: )p( op september 12, 2006, 10:47:14
Een kamer waar je je zelf lekker in voelt zorgt toch ook voor een aardige bijdrage aan het luistergenot...je moet heel wat upgraden om dat te compenseren...verstandige keuze dus denk ik om het "woongenot" niet uit het oog te verliezen :)
En dat is ook weer helemaal waar  :D

FrankB

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:53:05
Als alle monofil kabels een soortgelijk karakter hebben als de tyr dan kies ik daarvoor inderdaad. Ik ga zo eens op dit forum neuzen naar ervaringen met de Bladur, Heimdall en de Frey. Tevens maar eens de prijzen vragen aan BB&G  ;D

De prijzen zijn in dezelfde volgorde 379, 519 en 769 voor 1m RCA. Voor XLR connectoren komt er 50 euro bij.

Ik vond de Heimdall een beetje een vreemde eend in de bijt, echt anders dan de Frey en de Tyr. De Frey is een hele mooie interlink met veel leven. De Tyr is vind ik gewoon in alles een stap beter dan de Frey, maar dan ook het dubbele in prijs.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

#339
Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 10:59:13
De prijzen zijn in dezelfde volgorde 379, 519 en 769 voor 1m RCA. Voor XLR connectoren komt er 50 euro bij.

Ik vond de Heimdall een beetje een vreemde eend in de bijt, echt anders dan de Frey en de Tyr. De Frey is een hele mooie interlink met veel leven. De Tyr is vind ik gewoon in alles een stap beter dan de Frey, maar dan ook het dubbele in prijs.
Aha maw 429 voor een Baldur van 1 meter met XLR. Dat is eigenlijk gelijk al boven budget (op dit moment, over een half jaartje zou het wellicht wel kunnen), maar is tegelijkertijd ongeveer even duur als een Artspeak. De rest van de serie valt voor mij dan gelijk al af eigenlijk. Heb je ook de Baldur gehoord Frank ?

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 10:50:45
Ik vind het gewoon ongelooflijk dat deze Tyr nog zoveel beter kon zijn dan de Artspeak (en de rest).

Voor 4x zoveel geld natuurlijk.
Of in perspectief: voor anderhalf maal de marktwaarde van jouw CD-speler. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Ook een goed punt, hoe leg je prijs kwaliteit verhouding?
1/3e van je bron? 1/4 van je bron? de helft? moet je kijken wat je daar nog weer voor kan upgraden aan de versterker kant, waarbij je nog veel meer winst haalt.

Zonder nu je set af te kraken, maar alles moet wel in balans blijven, anders krijg je de spreekwoordelijke "vlag op de modderschuit"
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op september 12, 2006, 11:18:01
Voor 4x zoveel geld natuurlijk.
Of in perspectief: voor anderhalf maal de marktwaarde van jouw CD-speler. ::)
zonder meer Arjen, maar dan nog verbaas ik mij dat dat uberhaupt kan. Dat ik er nooit zoveel geld voor uit zou geven is een ander verhaal  :P

hifiman

Citaat van: Raphie op september 12, 2006, 11:22:24
Zonder nu je set af te kraken, maar alles moet wel in balans blijven, anders krijg je de spreekwoordelijke "vlag op de modderschuit"
Eens  :)

FrankB

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 11:02:12
Aha maw 429 voor een Baldur van 1 meter met XLR. Dat is eigenlijk gelijk al boven budget (op dit moment, over een half jaartje zou het wellicht wel kunnen), maar is tegelijkertijd ongeveer even duur als een Artspeak. De rest van de serie valt voor mij dan gelijk al af eigenlijk. Heb je ook de Baldur gehoord Frank ?

Ja, die heb ik gehoord. Achtergrond informatie: de Baldur is een doorontwikkeling is op de flatline technologie en GEEN monofil kabel is.

De Baldur zou ik nu verkiezen boven de SPM en ook de Quattro fill (allereerste monofil kabel van Nordost) werd compleet weggespeeld door de Baldur. Maar dat zegt niks over de verhouding tussen de Baldur en de Artspeak.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op september 12, 2006, 11:23:12
zonder meer Arjen, maar dan nog verbaas ik mij dat dat uberhaupt kan. Dat ik er nooit zoveel geld voor uit zou geven is een ander verhaal  :P

Ik heb het al vaak gezien gehoord, dat je toch grote verschillen hoort als je slechts 1 zaak verandert naar extreme niveau's. Zowel bij bekabeling, versterking als bron die buitensporig vele malen duurder was. Ja, je hoort het grote verschil daarbij, maar je moet je achter de oren krabben of je met hetzelfde bedrag in een 'normalere' verhouding niet een betere set krijgt. :P

Ik heb daar een vrij duidelijke mening over: je moet de hele set in balans zien te krijgen voor het beste resultaat en de beste prijs/kwaliteits-verhouding. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiotwin

Citaat van: FrankB op september 12, 2006, 11:26:44
Ja, die heb ik gehoord. Achtergrond informatie: de Baldur is een doorontwikkeling is op de flatline technologie en GEEN monofil kabel is.

De Baldur zou ik nu verkiezen boven de SPM en ook de Quattro fill (allereerste monofil kabel van Nordost) werd compleet weggespeeld door de Baldur. Maar dat zegt niks over de verhouding tussen de Baldur en de Artspeak.

Nordost zelf zegt wel monofil http://www.nordost.com/Interconnects/analog-norse-baldur.htm  Hoe zit dat dan?

Tevredenheid!!!

garmtz

De Baldur luidsprekerkabel is niet monofil, de interlink wel! De Baldur interlink is een doorontwikkeling op de Quattro-Fil, de Baldur luidsprekerkabel een verbetering op de SPM Reference.

Audiotwin

Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar de Baldur :D
Tevredenheid!!!

garmtz

Met iedere stap krijg je gewoon meer gelaagdheid, meer details, meer transparantie en meer rust. De Baldur is al een ERG goede interlink!

Nogmaals, Ronald moet denk ik heel goed bepalen wat nog qua prijs/prestatieverhouding in evenwicht is...