de zoektocht naar de juiste interconnect, verbazingwekkende verschillen!

Gestart door hifiman, augustus 24, 2006, 16:15:49

Vorige topic - Volgende topic

Roeland22

Hey Ronald,

Probeer deze ook eens vast te krijgen: http://www.puristaudiodesign.com/Musaeus.html

Ik heb al een voorproefje gehoord van wat die kabels kunnen en krijg ws binnenkort zelf LS-kabels van dit merk om mee te spelen. Maar eerste indrukken: rust, héél zwarte achtergrond, beetje laid-back maar toch heel gedetailleerd en homogeen over het ganse frequentiespectrum, stemmen en instrumenten klonken verschrikkelijk echt...

Ik denk trouwens dat dazzdax ook ervaring heeft met dit merk :)
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

hifiman

Roeland22

Juiste prijs weet ik niet  :'( Ik geloof iets van een 500 à 600 euro voor een meter en je hebt nog een reeks daaronder ook en die is (normaal gezien dan toch  >:D ) goedkoper...

Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

Rob Eric Blank

Citaat van: Audioloog op augustus 24, 2006, 17:10:40
Ik ken deze interlink niet. Maar wat ik in elk geval niet meer wil doen is interlinks op de gok kopen, ik wil ze eerst thuis gehoord hebben (daarom misschien een shootout organiseren). Ik neig ernaar om verder te experimenteren met zelfbouw of zoefbouw "door anderen" interlinks omdat dat een hoop geld scheelt en ik ervan overtuigd ben dat je zo een veel hogere prijs/kwaliteit verhouding kunt halen.

Ik heb al een experimentje in de maak maar daarover later meer  ;D
Ik zou interlinks ook niet blind willen testen, daarom heb ik nu thuis een shoot out ;-)
Zelfbouw is idd ook fijn en inmiddels is er al een arsenaal aan fijne kabels langs getrokken.....

kippekop

Citaat van: Audioloog op augustus 25, 2006, 10:17:30
Toch ben ik van mening dat het met mijn huidige set ook naar mijn tevredenheid kan gaan klinken! Of ik daar gelijk in heb zal moeten gaan blijken. Na de modificatie van de CEC  en de keuze van een andere interlink wil ik overigens  stoppen met upgraden/veranderen. Als ik dan nog niet tevreden ben dan komen er inderdaad een keer andere speakers, al zal dat dan wel op de wat langere termijn zijn.

Dat is ook logisch. Ik heb ook vrijwel geen recht van spreken, heb er zelf alles al doorheen gejaagd in de afgelopen jaren. Ben nu echt op het punt dat ik een heel erg leuke set speakers wil aanschaffen waar ik gewoon van kan genieten. Dan nog een echt mooie bron/versterker en ik denk dat je dan wel 99% van het mogelijke kunt halen. Normale kabels overal tussen (liefst allemaal zelfde merk) en gaan met die banaan, een kabel is mijn ogen niet de oplossing van de meeste problemen alhoewel anderen het daar zeker niet mee eens zijn.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Citaat van: kippekop op augustus 25, 2006, 13:17:09
een kabel is mijn ogen niet de oplossing van de meeste problemen alhoewel anderen het daar zeker niet mee eens zijn.

Ik ben het daar compleet mee eens! Hoe meer kabels als toonregeling gaan werken, hoe meer je weet dat je set ergens niet goed is afgestemd.

Raphie

Ik vind de definitie van FrankB nog het mooist: een kabel moet 100% doorlaten, niks toevoegen en niks weglaten.....
JBL PRX Power!

garmtz

Citaat van: Raphie op augustus 25, 2006, 18:30:47
Ik vind de definitie van FrankB nog het mooist: een kabel moet 100% doorlaten, niks toevoegen en niks weglaten.....

Is inderdaad een goede definitie. Echter is een kabel een passief element en kan alleen maar weglaten... ;)

DA BoSS

ga ik te ver als ik zeg dat élke kabel (het signaal) vervormd?

edit: jullie vergeten de vervormingsfactor een beetje denk ik (itt weglaten) ::)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Raphie

Citaat van: garmtz op augustus 25, 2006, 18:33:01
Is inderdaad een goede definitie. Echter is een kabel een passief element en kan alleen maar weglaten... ;)

Klopt i.d.d.
JBL PRX Power!

garmtz

Citaat van: DA BoSS op augustus 25, 2006, 18:35:02
ga ik te ver als ik zeg dat élke kabel (het signaal) vervormd?

Ja, op microschaal wel... ;)  Alleen al door quantummechnische verschijnselen... :D  Of het meetbaar is, daar zijn de geleerden en skeptici nog niet uit. En of het HOORBAAR is... Lees dit topic... ;)

Raphie

Citaat van: garmtz op augustus 25, 2006, 18:36:19
Ja, op microschaal wel... ;)  Alleen al door quantummechnische verschijnselen... :D  Of het meetbaar is, daar zijn de geleerden en skeptici nog niet uit.

idd. 
JBL PRX Power!

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Harry HT

Hoi,
Welke kabel kan dat dan? (op meerdere type sets)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Deleted member

Citaat van: Harry HT op augustus 25, 2006, 18:41:18
Hoi,Welke kabel kan dat dan? (op meerdere type sets)

Gegroet,

Harry

Geen een!  ;D Zoals met veel dingen bestaat ook de ideale kabel niet, verliezen treden altijd op. Zo lang er geen foutcorrectie plaats vindt in het transportpad (vanaf dat moment kunnen we met elke dropveter werken) blijven we op zoek naar de ideale interlink.  :)

hifiman

Citaat van: kippekop op augustus 25, 2006, 13:17:09
Dat is ook logisch. Ik heb ook vrijwel geen recht van spreken
Haha dat zat ik gisteren ook nog te bedenken, jij kan er ook wat van  >:D

hifiman

Precies, helaas doen ze dat nooit want met de ene mis ik ruimtelijkheid, met de andere details, enz.. Verder ben ik het met Garmtz eens dat een kabel geen toonregeling moet zijn.

hifiman

Ik heb het al eerder in dit topic over een experimentje gehad, nou daar is tie dan (zie foto), de eerste wyrewizard spellbinder XLR kabel  ;D

Ik speel nu met een zilveren interlink en ik wil wel eens horen hoe deze koperen jongen klinkt. Idee erachter:
- relatief goedkoop
- Wyrewizard Spellbinder (ls kabel) is geschikt voor audio (ik weet het, kleine signalen is wat anders als grote)
- zuurstofvrij koper
- getwist en daarom geschikt voor een balanced kabel zonder afscherming
- balanced en daarom vrij hoge spanning en dus misschien wel ok om getwiste LS kabel te gebruiken

Er is dus een stuk Wyrewizard Spellbinder ls kabel gebruikt voor de 2 signaaladers. Daarnaast heb ik er een enkele ader uit een stuk Wyrewizard Spellbinder omheen getwist, dit is de massa ader.

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe het klinkt  ;D Helaas moet ik nog even wachten tot mijn cd speler terug is van een modificatie.

Verder maak ik me absoluut geen illusies dat dit net zo goed klinkt als een hele dure commerciele interlink, maar ik ben gewoon benieuwd hoe "anders" het weer klinkt. Zoals ik al zei puur een experimentje.  :) Totale materiaalkosten 36 euro per stereo paar, dus echt een buil kan ik me er niet aan vallen.

hifiman

Uit nieuwsgierigheid nog een ander experimentje gedaan. Ik heb een stuk luidsprekerdraad gepakt (de goedkope zooi die je bij je kruidvat speakers krijgt zeg maar). Ik heb beide aders van elkaar getrokken en vervolgens de capaciteit gemeten: 12 pF. Na de twee aders flink in elkaar getwist te hebben liep dit al twistende op tot 72 pF !! Nu zullen deze waarden niet nauwkeurig zijn, maar het geeft wel aan dat met twisten de capaciteit significant omhoog gaat! Of dit hoorbaar is, is weer een ander verhaal maar wellicht dat ik dat ook maar eens in de praktijk ga proberen  :)

bles

Twisted minds zal ik maar zeggen , over dit onderwerp hebben de verschillende speakerkabel fabrikanten toch wel meer research gedaan !! , naar ik mag aan nemen ! Zelf klooien is leuk , maar vaak veel verspilde ..............

grt   

Lat
Citaat van: Audioloog op augustus 27, 2006, 10:27:12
Uit nieuwsgierigheid nog een ander experimentje gedaan. Ik heb een stuk luidsprekerdraad gepakt (de goedkope zooi die je bij je kruidvat speakers krijgt zeg maar). Ik heb beide aders van elkaar getrokken en vervolgens de capaciteit gemeten: 12 pF. Na de twee aders flink in elkaar getwist te hebben liep dit al twistende op tot 72 pF !! Nu zullen deze waarden niet nauwkeurig zijn, maar het geeft wel aan dat met twisten de capaciteit significant omhoog gaat! Of dit hoorbaar is, is weer een ander verhaal maar wellicht dat ik dat ook maar eens in de praktijk ga proberen  :)

hifiman

Citaat van: bles op augustus 28, 2006, 04:26:55
Twisted minds zal ik maar zeggen , over dit onderwerp hebben de verschillende speakerkabel fabrikanten toch wel meer research gedaan !! , naar ik mag aan nemen ! Zelf klooien is leuk , maar vaak veel verspilde ..............
Zelf klooien is leerzaam!  :)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Ik zie dat je lekker aan het hobby-en bent geweest! Leuk! Ben benieuwd hoe ze klinken!

Citaat van: Audioloog op augustus 27, 2006, 10:12:09
Ik heb het al eerder in dit topic over een experimentje gehad, nou daar is tie dan (zie foto), de eerste wyrewizard spellbinder XLR kabel  ;D

Ik speel nu met een zilveren interlink en ik wil wel eens horen hoe deze koperen jongen klinkt. Idee erachter:
- relatief goedkoop
- Wyrewizard Spellbinder (ls kabel) is geschikt voor audio (ik weet het, kleine signalen is wat anders als grote)
- zuurstofvrij koper
- getwist en daarom geschikt voor een balanced kabel zonder afscherming
- balanced en daarom vrij hoge spanning en dus misschien wel ok om getwiste LS kabel te gebruiken

Er is dus een stuk Wyrewizard Spellbinder ls kabel gebruikt voor de 2 signaaladers. Daarnaast heb ik er een enkele ader uit een stuk Wyrewizard Spellbinder omheen getwist, dit is de massa ader.

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe het klinkt  ;D Helaas moet ik nog even wachten tot mijn cd speler terug is van een modificatie.

Verder maak ik me absoluut geen illusies dat dit net zo goed klinkt als een hele dure commerciele interlink, maar ik ben gewoon benieuwd hoe "anders" het weer klinkt. Zoals ik al zei puur een experimentje.  :) Totale materiaalkosten 36 euro per stereo paar, dus echt een buil kan ik me er niet aan vallen.

Raphie

Ben benieuwd waar ga je dit tegen vergelijken als je speler weer terug is?
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: bmateijsen op augustus 28, 2006, 08:42:48
Ik zie dat je lekker aan het hobby-en bent geweest! Leuk! Ben benieuwd hoe ze klinken!

Haha, ik ook  ;D