de zoektocht naar de juiste interconnect, verbazingwekkende verschillen!

Gestart door hifiman, augustus 24, 2006, 16:15:49

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: garmtz op augustus 24, 2006, 18:27:56
Ik ben terughoudend met het mezelf naar voren schuiven als BB&G, omdat er users zijn die daar problemen mee hebben. Audioloog weet ons wel te vinden als hij gebruik zou willen maken van onze diensten denk ik...
Natuurlijk weet ik Garmt en Bjorn te vinden  ;D

Reden dat ik hun (nog) niet ingeschakeld heb is dat ik vind dat als ik hun interlinks ga proberen ik daarna dan ook een ja (ik koop ze) of een nee moet zeggen, en niet bij voorbaat al weten dat ik ze toch niet koop. Ik wil eerst een aantal interlinks kunnen proberen zonder druk om daarna een knoop te moeten doorhakken. Temeer daar ik nu even echt geen budget meer heb  :P

Mocht uit een shootout de conclusie komen dat ik de Nordost of Wyrewizard kant op moet dan zal ik BB&G op het juiste moment (voor mij) contacteren.

bmateijsen

Hoi Ronald,

Hou je nu ook rekening met budget?? De TYR is nu niet de interlink die ik zo maar in jouw systeem zou hangen, gezien de prijs en jouw totale systeem.

hifiman

Citaat van: Citrofiel op augustus 24, 2006, 18:51:02
Ik kan in ieder geval een XLR HPC en XLR ArtSpeak meenemen voor het vergelijk. Misschien klinken die twee kabels ook weer anders als je straks die CEC terughebt. Immers, het gaat om de 'match'. ;)
Heel graag, inderdaad er zijn wijzigingen geweest en het gaat om de match!  :)

hifiman

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2006, 09:01:15
Hoi Ronald,

Hou je nu ook rekening met budget?? De TYR is nu niet de interlink die ik zo maar in jouw systeem zou hangen, gezien de prijs en jouw totale systeem.
Dat klopt Bjorn, die zal ik dan ook nooit kopen. Neemt niet weg dat ik het wel interessant vind eens te horen wat zo'n overkill interlink nog "extra" doet in mijn set  8)

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

hifiman

Citaat van: beunky op augustus 24, 2006, 18:30:55
Ronald, stuur maar een PM met wat voorstel-data, dan kunnen we wel wat afspreken :D
Dan neem ik ff een paar verschillende interlinkjes mee :D
HSN, Beunky en Citrofiel hebben alledrie aangeboden om mij hun interlinks te laten proberen. Wat vinden jullie drie-en ervan als ik jullie gelijktijdig uitnodig bij mij thuis om er een interlink mini shootout van te maken?

Ik zou dan eventueel nog 1 persoon erbij kunnen uitnodigen (wie meldt zich aan?  ;D ). Als jullie alleen interlinks vergelijken wat eentonig vinden dan zouden we de tweede helft van die shooutout kunnen besteden aan cd's luisteren (die jullie dan ook moeten meenemen) om zo nieuwe muziek te leren kennen. En dan is er natuurlijk het aspect van als hobbyisten onder elkaar gezellig kleppen over de hobby onder het genot van een hapje, een drankje en een muziekje  ;D

Dus heren, laat aub even weten of je interesse hebt in een shootout in deze vorm. Zoja wat is dan je voorkeur? Een zaterdag middag? Een zaterdagavond? Een vrijdagavond? Zeg het maar...

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: FrankG op augustus 25, 2006, 09:04:27
Die interlink is dat een XLR?
Ik gebruik momenteel een XLR. Maar voor het vergelijken maakt het volgens mij niet zoveel uit of het XLR of RCA is. Als ik een rscable XLR vergelijk met een rscable RCA in mijn set dan hoor ik geen essentiele klankverschillen. Maar het mooiste is natuurlijk als iedereen een XLR versie meeneemt maar dat zal wel geen haalbare kaart zijn..

Deleted member

Citaat van: Audioloog op augustus 24, 2006, 17:57:09
Antoine draait digitaal only dus dat zal wel om LS kabels gegaan zijn denk ik.

Nee, in mijn geval gaat het om een "digitale interlink" en dan specifiek een AES/EBU 110Ohm om de upsampling van de North Star te kunnen gebruiken. De upsampling wordt nl. niet aangeboden op de RCA aansluiting. Ik ben inderdaad voorlopig uitgekomen op een exoot van Pure Note (de Paragon Enhanced, www.purenote.com) maar ben net als jij ook op zoek naar de ideale interlink voor tussen CD en versterker.  :)

bmateijsen

Volgens mij lijk ik in de verste verte niet op Garmt ;).

Dat je het interessant vind snap ik, maar je zal ook direct met andere oren gaan luisteren, want psychologisch zal altijd de prijs van de interlink blijven hangen en dat ga je dan toch relativeren ;)

Citaat van: Audioloog op augustus 25, 2006, 09:02:57
Dat klopt Garmt, die zal ik dan ook nooit kopen. Neemt niet weg dat ik het wel interessant vind eens te horen wat zo'n overkill interlink nog "extra" doet in mijn set  8)

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2006, 09:11:40
Volgens mij lijk ik in de verste verte niet op Garmt ;).

Dat je het interessant vind snap ik, maar je zal ook direct met andere oren gaan luisteren, want psychologisch zal altijd de prijs van de interlink blijven hangen en dat ga je dan toch relativeren ;)

Haha ik had het al snel veranderd, maar je was me helaas al voor met je reply, sorry hoor ben nog niet helemaal wakker.   :P

Bedankt voor het advies!

Overigens wil ik dus zelf ook nog wat experimenteren met interlinks en hun eigenschappen. Maar daarover later meer (in dit topic).

hifiman

Citaat van: FrankG op augustus 25, 2006, 09:13:08
Ken je deze al?

Je bedoeld die 220V kabel aan je balanced ingang  ???  >:D
Haah nee, ik ken ze niet Frank, welke is het?

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op augustus 25, 2006, 09:07:48

Ik zou dan eventueel nog 1 persoon erbij kunnen uitnodigen (wie meldt zich aan?  ;D ). 

Behoefte aan een LAT international IC-300 Signature?
Of een Chord Chorus?

zoja doe ik graag mee  ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Movievault

Die metalen kabels met de XLR pluggen.
Dat zijn zilver interlinks XLR met een inox sleeve

hifiman

Citaat van: DA BoSS op augustus 25, 2006, 09:20:44
Behoefte aan een LAT international IC-300 Signature?
Of een Chord Chorus?

zoja doe ik graag mee  ;D
Geen idee in welke prijsklasse die zitten maar verder ben je welkom hoor. Ik wil het wel bij 4 man (5 als ik mezelf meetel) laten want anders wordt het echt te vol.

hifiman

Citaat van: FrankG op augustus 25, 2006, 09:22:43
Die metalen kabels met de XLR pluggen.
Dat zijn zilver interlinks XLR met een inox sleeve
Zelfbouw?

Movievault

Ja inderdaad hoe kan het ook anders  ;D

Zitten er al een jaar aan, en dat wilt wat zeggen bij mij :)

DA BoSS

Citaat van: Audioloog op augustus 25, 2006, 09:22:51
Geen idee in welke prijsklasse die zitten maar verder ben je welkom hoor. Ik wil het wel bij 4 man (5 als ik mezelf meetel) laten want anders wordt het echt te vol.
gezellig 8)

ic-300 1m paar kost nieuw iets meer dan 300 euro, chorus 0,5 m paar 220,- euro nieuw.
beide paartjes zijn trouwens rca 

hifiman

Citaat van: DA BoSS op augustus 25, 2006, 09:28:14
gezellig 8)

ic-300 1m paar kost nieuw iets meer dan 300 euro, chorus 0,5 m paar 220,- euro nieuw.
beide paartjes zijn trouwens rca 
Ok, dat is voor mij eventueel haalbaar, dus lijkt me boeiend!  :)

hifiman

kippekop

....en dan komt er een interlink en dan blijkt het opeens weer te liggen aan de te (vul zelf een audio term in) cd-speler of versterker. Ik vraag me af of jij ooit happy zult worden zolang je streeft naar een soort nirvana zonder echt te genieten lijkt het wel. Er is elke keer wel weer iets: te veel laag, te kil, te dof, te schel... en elke keer als je de andere kant opgaat mis je weer wat. Ik zou echt eens wachten en sparen voor nieuwe speakers, ze zijn goed, maar er zit nog veel mooiers boven in mijn oren/ogen (de stap van paradigm studio 20 naar b&w 805 was voor mij bijvoorbeeld wel een eye-opener)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

hifiman

Citaat van: kippekop op augustus 25, 2006, 10:06:14
....en dan komt er een interlink en dan blijkt het opeens weer te liggen aan de te (vul zelf een audio term in) cd-speler of versterker. Ik vraag me af of jij ooit happy zult worden zolang je streeft naar een soort nirvana zonder echt te genieten lijkt het wel. Er is elke keer wel weer iets: te veel laag, te kil, te dof, te schel... en elke keer als je de andere kant opgaat mis je weer wat. Ik zou echt eens wachten en sparen voor nieuwe speakers, ze zijn goed, maar er zit nog veel mooiers boven in mijn oren/ogen (de stap van paradigm studio 20 naar b&w 805 was voor mij bijvoorbeeld wel een eye-opener)
Toch ben ik van mening dat het met mijn huidige set ook naar mijn tevredenheid kan gaan klinken! Of ik daar gelijk in heb zal moeten gaan blijken. Na de modificatie van de CEC  en de keuze van een andere interlink wil ik overigens  stoppen met upgraden/veranderen. Als ik dan nog niet tevreden ben dan komen er inderdaad een keer andere speakers, al zal dat dan wel op de wat langere termijn zijn.

Audiofiel

Ik denk dat, zodra je gemodde CEC terugkomt, er een klein beetje meer rust zal komen... In ieder geval op het gebied van de bron... Voorlopig... ;D

Maar die speakers zullen nog wel gaan veranderen voor het kerst is... :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Citrofiel op augustus 25, 2006, 10:26:01
Ik denk dat, zodra je gemodde CEC terugkomt, er een klein beetje meer rust zal komen... In ieder geval op het gebied van de bron... Voorlopig... ;D
Ik hoop het ook ja  ;D

Citaat van: Citrofiel op augustus 25, 2006, 10:26:01
Maar die speakers zullen nog wel gaan veranderen voor het kerst is... :P
Klopt, de vraag is alleen nog welk jaar  :P