Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

Cobraatje

Ik kijk altijd bij HDTVtest voor een vergelijk.
Uitgebreide testen met metingen.

Gezien dat 4K nog maar aan het begin staat, zou ik altijd voor een grotere tv gaan.
Dat doet veel meer voor de kijkbelevenis dan 4K.
Houd er ook rekening mee dat om 4K echt te kunnen waarnemen je 1.5/2 x keer de beeldgrote van de tv moet afzitten.

Wanneer goed en contrastrijk beeld het belangrijkste is kom je bij een Pansonic plasma uit.
Wanneer je het beste wilt op LED gebied kom je bij de Panasonic 8 of 9 serie uit.
Wil je goed beeld en redelijk betaalbaar kijk dan naar de Samsung 7 serie of Sony 8 of 9 serie
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

LittleNinja

Hi Cobra,

Bedankt voor de reactie.

Wat bedoel je met?

Citeer
Houd er ook rekening mee dat om 4K echt te kunnen waarnemen je 1.5/2 x keer de beeldgrote van de tv moet afzitten.

In mijn beleving wordt het juist bij een groter wordende afstand moeilijker om individuele pixels te herkennen. Ofwel als je binnen die 1,5 a 2 maal de beelddiagonaal zit, heb je het mooiste beeld resultaat met een 4K resolutie.

In plasma ga ik niet meer investeren. Ik zal de Pana's wel even bekijken want die had ik eigenlijk niet eens meegenomen in mijn overwegingen. Zijn er ervaringen met Toshiba beeldschermen hier?

Ik zie trouwens dat er nog maar weinig merken een 65" voeren... Meeste gaat naar 55, 58 of 60".
Samsung heeft bijvoorbeeld alleen de EU65H6400, maar geen hogere serie zoals de H7000 of H7500..
Panasonic biedt alleen 4K aan in een 65".

LittleNinja

Cobraatje

Dat je maximaal 2x de lengte van het beelddiagonaal van de tv af kunt zitten om nog 4K waar te nemen.
Zit je verder af dan 2x de beelddiagonaal, dan zie je gewoon 1080.
Dus bij een kleiner formaat moet je binnen 2 meter van de tv afzitten om 4K te kunnen zien.

Voor de beste beeldkwaliteit is een Pana plasma het beste, hoewel de nieuwe Pana AX900 serie ook erg goed is.
Hoef je geen topkwaliteit beeld en wil je niet een topmodel LED dan denk ik dat je met de meeste merken wel goed zit.

Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

Snutchz

De reviews voor de AX900 vallen mij zowel niet mee als niet tegen.. als verwacht.. komt als LED 't dichtst in de buurt van Plasma.. maar zal het never nooit niet kunnen evenaren. 4K wordt dus pas interessant wanneer deze in combi met (AM)OLED voor een gunstige prijs weet te shinen. High-end beamertje voor de big spenders ?

Zal men toch voor de Pana VT willen kiezen.. eerst even 1000 uur laten draaien.. erg gevoelig paneeltje  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

LittleNinja

Ach, het is maar waar de prioriteiten van iemand liggen. In mijn geval wordt het sowieso geen plasma (het heeft zijn voor- maar ook z'n nadelen). Daarnaast is er een budget wat ik er maximaal voor vrij ga maken. En men is natuurlijk ook niet verplicht om de "duurste of de beste" te kiezen wanneer men ook vol tevreden kan zijn met een andere kwaliteit. ;)

Citaat van: Snutchz op november 27, 2014, 16:44:42
De reviews voor de AX900 vallen mij zowel niet mee als niet tegen.. als verwacht.. komt als LED 't dichtst in de buurt van Plasma.. maar zal het never nooit niet kunnen evenaren.

Zal men toch voor de Pana VT willen kiezen.. eerst even 1000 uur laten draaien.. erg gevoelig paneeltje  :P

modde239

Ik heb de Samsung UE65F8000 en ben er erg blij mee....ik kom van plasma maar deze led tv is een toppertje.....zeker een aanrader....

LittleNinja

Ook een mooi scherm Modde! Goede maat.

Ik stelde gisteren een wissel voor aan hare majesteit... De Epson TW9100W er uit, ons 40" LCD paneeltje er uit en de 46" LED die ik nog heb liggen (moet nog gerepareerd worden) en dan een 60 of 65" LED er in. Gaat mooi niet door! Ze vind het veel te leuk om af en toe het scherm te laten zakken, projector aan, popcorn erbij en knallen maar. Wat een vrouw. :D

modde239

Citaat van: LittleNinja op november 28, 2014, 09:57:57
Ook een mooi scherm Modde! Goede maat.

Ik stelde gisteren een wissel voor aan hare majesteit... De Epson TW9100W er uit, ons 40" LCD paneeltje er uit en de 46" LED die ik nog heb liggen (moet nog gerepareerd worden) en dan een 60 of 65" LED er in. Gaat mooi niet door! Ze vind het veel te leuk om af en toe het scherm te laten zakken, projector aan, popcorn erbij en knallen maar. Wat een vrouw. :D

:D

Vik

Ik heb de AX 900 ervaren en het gaat de goede kant op.  De LG Gallery ziet er ook fantastisch uit maar zodra de beelden gaan bewegen is het voor mij einde verhaal.

De ZT serie van Panasonic is naar mijn mening nog steeds het beste wat je kunt kopen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds uit naar de Pioneer KRP series. Afgelopen donderdag heb ik weer een gecalibreerde ZT zien spelen, en op de een of andere manier kan het beeld mij niet zo pakken vergeleken met een KRP. Het is ook moeilijk uit te leggen waar het hem in zit.

Citaat van: Snutchz op november 27, 2014, 16:44:42
De reviews voor de AX900 vallen mij zowel niet mee als niet tegen.. als verwacht.. komt als LED 't dichtst in de buurt van Plasma.. maar zal het never nooit niet kunnen evenaren. 4K wordt dus pas interessant wanneer deze in combi met (AM)OLED voor een gunstige prijs weet te shinen. High-end beamertje voor de big spenders ?

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Snutchz

Citaat van: vik op november 29, 2014, 16:07:42Afgelopen donderdag heb ik weer een gecalibreerde ZT zien spelen, en op de een of andere manier kan het beeld mij niet zo pakken vergeleken met een KRP. Het is ook moeilijk uit te leggen waar het hem in zit.
Kom zelf van een Pio (428) Zelfs deze had al meer diepte in het beeld zitten dan de VT/ZT ... ik vind het overall plaatje van een KRP stiekem ook mooier  ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

MarsMan

Wegens een defect in mijn Pana 50VT50 krijg ik volgende week het aankoopbedrag terug. Zo zeker als ik van de aankoop van deze TV was, zo moeilijk vind ik het nu. Wie doet me een paar suggesties? Heb er twee jaar geleden € 1500 voor betaald, krijg ik nu weer en besteed ik ook weer.
Panasonic TX-P50VT50 | Panasonic DMP-BDT320 | Onkyo TX-SR603E | Onkyo DV-SP503E | Monitor Audio Silver RS6 Front| Quadral Center + Rear | Chario SW1 |

Loondijke

Is het in woonkamer gebruik of HT bijvoorbeeld?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

MarsMan

In de woonkamer. Kijkafstand 3,5 meter.
Heb momenteel de volgende toestellen op het oog:
Panasonic TX-58AX800E - Sony KDL-60W855 - Panasonic TX-60AS650E
Panasonic TX-P50VT50 | Panasonic DMP-BDT320 | Onkyo TX-SR603E | Onkyo DV-SP503E | Monitor Audio Silver RS6 Front| Quadral Center + Rear | Chario SW1 |

treky22

Ik ben op zoek naar een nieuwe tv.
Nu heb ik een LG 50PK950.

Kijkafstand is 4.5/5 mtr, in een woonkamer.

Wat is een goede keuze ?
3D hoeft niet echt, scherm toch min 60".
Er zit op aangesloten een Dune Base 3.0 (die evt ook vervangen gaat worden), en een Xbox 360, en een Xbox One.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Joske007

Heb ook al naar dit scherm zitten kijken, helaas is dit wel een oud beestje en zijn de zwartwaarden magertjes.
Tja, voor die prijs misschien helemaal nog niet zo gek  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

holco

Ik kijk zo nu en dan eens rond op TV gebied maar zie nog steeds geen reden om mijn Pioneer PDP-LX-6090H te gaan vervangen.
My Showcase

Minisforum MS-A1 HQPlayer-6 - Eversolo T8 / Roon-Rock / Audio-GD DI-25HE / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pangea Premier SE mk2 HDMI-i2s kabel / Canare Digital coaxial 75 Ohm BNC kabel / Power regenerator AG1500S / LAPP ÖLFLEX CL 110 CY 3G1,5 Power cables.

peter1959

edit door admin

Snutchz

Citaat van: peter1959 op april  9, 2015, 22:54:56
edit door admin
Komt er een beamer voor in den plaats..?

Perfectionist

Iemand nog een tip voor een goede slaapkamer tv 32 inch ?? Budget rond de 400-500 euro.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

VlisChris

Topic lijkt een beetje doods te zijn :D
Zonde. Het liep altijd wel goed ;)

Snutchz

LittleNinja

Kent iemand de Samsung UE65JU6000W?
Erg scherpe prijs voor dit grote scherm, maar ik kom nergens een test tegen?!

Ik zag overigens dat Samsung bijna geen 3D meer heeft op zijn TV's..

modde239

Citaat van: LittleNinja op januari 27, 2016, 06:43:37
Kent iemand de Samsung UE65JU6000W?
Erg scherpe prijs voor dit grote scherm, maar ik kom nergens een test tegen?!

Ik zag overigens dat Samsung bijna geen 3D meer heeft op zijn TV's..

Op Amazon.co.uk zijn de gebruikers erg enthousiast........

LittleNinja