Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

Vorige topic - Volgende topic

AllStar

Ik ben (niet voor mezelf btw) op zoek naar een TV met een breedte van máximaal 90 centimeter omdat de TV in een meubel moet passen. De 37" Panasonic plasma's zijn helaas nét te breed, anders had ik die zeker geadviseerd.

Wat adviseren jullie op LCD / LED gebied? Nieuwe Samsung LED serie?

Robbert54

Citaat van: 8mile op december  9, 2009, 17:39:16
Als iemand vervelende negatieve opmerkingen maakt dan kun je dat ook
(verbaale) agressiviteit noemen ,dat snap je toch wel,Vampire?
Bij het gesprek over koffiesoorten was je heeel aardig
oftewel poeslief.
Men kan natuurlijk andere woorden gebruiken, ik vind in iedergeval
dat het ongeveer de lading dekt.

Op een LCD zal het allemaal niet veel anders uit zien dan op een PLASMA ,op een aantal subtiele verschillen na,
dus als je vind Snutchz dat het op een LCD fake uit ziet
dan zal het op een PLASMA ook FAKE uitzien.

aha.. dus als ik mijn mening geef dan is dat een agressieve reactie, maar wanneer ik doodnormaal reageer dan is dat dus poeslief? kerel ik kan het niet helpen dat jij een mening hebt over een lcd die nou eenmaal niet door anderen ondersteunt word.

en het verschil tussen lcd en plasma verschilt op veel meer vlakken. please get your facts straight.

Citaat van: AllStar op december  9, 2009, 18:11:40

Ik ben (niet voor mezelf btw) op zoek naar een TV met een breedte van máximaal 90 centimeter omdat de TV in een meubel moet passen. De 37" Panasonic plasma's zijn helaas nét te breed, anders had ik die zeker geadviseerd.

Wat adviseren jullie op LCD / LED gebied? Nieuwe Samsung LED serie?
misschien de Sharps?? oh sorry sharp heeft geen 37 led volgens mij.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Automaat

Maximaal 90 cm. breed: Philips 37PFL8404
Reading the HTForum is learning every day!!

8mile

Zeg snutchz, volgens mij bedoelde jij dat je mij als een haai zou opeten, had dan een scene uit JAWS gebruikt.

Vampire,mensen kunnen moeilijk een mening over een LCD hebben die ze niet met eigen ogen hebben gezien ,ik neem reacties
die op niks anders dan vooroordelen gebaseerd zijn niet serieus.
Ik heb helemaal geen facts opgenoemd slechts GROFWEG verschillen aangegeven.
Volgens mij woon je op een boerderie en zijn je intelectuele vaardigheden daarom niet optimaal ontwikkeld.    :withstupid:

Midcall

Citaat van: 8mile op december 10, 2009, 00:22:20
Volgens mij woon je op een boerderie en zijn je intelectuele vaardigheden daarom niet optimaal ontwikkeld.    :withstupid:

Net nieuw op het forum en nu al zo enorm 'geliefd' om je complimenten.... *ahum*
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

8mile

LED lcd's zijn vrij nieuw (en dus DUUR),omdat ze vrij nieuw zijn kun je het best de eerste generaties overslaan
en wachten tot de fouten boven komen drijven(en gecorrigeerd worden).
Bij 'normale' lcd's heeft iedere fabrikant zijn eigen aanpak,ieder merk zal een ander plaatje op het beeldscherm tevoorschijn toveren
net zoals dat met plasma's het geval is.

Uiteindelijk is alles wat je op die schermen ziet niet echt en dus een illusie,de vraag is bij welk soort van illusie
jij je het prettigst voelt.

Robbert54

Citaat van: 8mile op december 10, 2009, 00:46:21
LED lcd's zijn vrij nieuw (en dus DUUR),omdat ze vrij nieuw zijn kun je het best de eerste generaties overslaan
en wachten tot de fouten boven komen drijven(en gecorrigeerd worden).
Bij 'normale' lcd's heeft iedere fabrikant zijn eigen aanpak,ieder merk zal een ander plaatje op het beeldscherm tevoorschijn toveren
net zoals dat met plasma's het geval is.

Uiteindelijk is alles wat je op die schermen ziet niet echt en dus een illusie,de vraag is bij welk soort van illusie
jij je het prettigst voelt.
en toch probeer jij mensen te overtuigen van jou illusie.. goed bezig jongen.

Zeg snutchz, volgens mij bedoelde jij dat je mij als een haai zou opeten, had dan een scene uit JAWS gebruikt.

Vampire,mensen kunnen moeilijk een mening over een LCD hebben die ze niet met eigen ogen hebben gezien ,ik neem reacties
die op niks anders dan vooroordelen gebaseerd zijn niet serieus.
Ik heb helemaal geen facts opgenoemd slechts GROFWEG verschillen aangegeven.
ehmm... ja wat wil je hier voor reactie op hebben.. kijk jij eerst maar eens naar al je spelfouten voor je over "intellectueel" gaat beginnen. verder ga ik niet op de man spelen. ik zeg ook niet dat jij feiten noemt. je geeft jou mening simpelweg als een feit weer. dat is toch echt wat anders.

verder maak ik geen woorden vuil aan jou.

Citaat van: Automaat op december  9, 2009, 19:13:41
Maximaal 90 cm. breed: Philips 37PFL8404
dit zou inderdaad een goede optie zijn. heb even gekeken voor de samsung ledTV's, maar dan kom je ook op 40" en die zijn dan weer 99cm breed
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AllStar

Samsung UE32B7000? De Samsung 37" is te breed, de 32" past wel, maar de vraag blijft: nu al voor LED kiezen, of zijn er LCD's die een beter plaatje neerzetten, bijvoorbeeld die Philips die hier is genoemd?  ::)

floeper

Ik heb zelf de UE32B6000

en als ik mag adviseren,

Het scherm geeft een prima beeld, mooie zwartwaardes een prima scherm dus.
Maar er zitten ook nadelen aan, als je een film kijkt op 4:3 dan krijg je rondom het film berijk een zwarte rand.
Dan wordt zichtbaar dat het nog geen optimaal ontwikkeld scherm is. Het led licht wordt niet mooi verdeeld over het scherm.
Dit resulteerd en lichtvlekken in de hoeken. op 16:9 heb je hier geen last van.

Coen
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Snutchz

Citaat van: Snutchz op december  9, 2009, 09:54:34
nee.. op 'n LCD zal 'n shark er áltijd fake uit blijven zien... hoe briljant geanimeerd dan ook  :laugh:
"Shark still looks fake"

Citaat : M.J. Fox , Back to the Future II (1989)

..als 't nou nóg niet duidelijk is  :sigh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

koosnaampje-audiofiel

U kijkt teveel boer zoekt vrouw........ :worship:

Ik als lcd kijker zeg: plasma is beter, maar ik ben tevreden zo......dat is waar het omgaat.
Klipsch, Denon.

Snutchz

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op december 10, 2009, 12:42:53
Ik als Pana Plasma kijker zeg: Pio Kuro is beter, maar ik ben tevreden zo......dat is waar het omgaat.

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Snutchz op december 10, 2009, 12:47:05

Jat je nou me citaat met je eigen text......  :crazy:

Nu gaan wij ruzie maken...... :D

Maar om ff ontopic te komen.....ik wil plasma enof beamer ik ben er nog niet uit en de 13de maand komt eraan.

Vereiste is zoeizo 50" en fullhd en moet onder 899 kosten.....dus alle tips welkom.

Nu in bezit scarlet LG 32"........ik twijffel tussen optoma hd65 en plasma....

En ga nu niet zeggen van je was tevreden met lcd maar ben vanwege het online gamen toe aan iets groter's en met een minimale lag....zoals ik nu wel eens heb.
Klipsch, Denon.

Robbert54

even doorsparen ;D beamer of plasma is ook afhankelijk van je situatie. vergeet niet dat met een beamer ook weer elke keer moet verduisteren. er moet nog een scherm bij en in een woonkamer zal het nooit optimaal zijn.

Citaat van: AllStar op december 10, 2009, 08:06:53
Samsung UE32B7000? De Samsung 37" is te breed, de 32" past wel, maar de vraag blijft: nu al voor LED kiezen, of zijn er LCD's die een beter plaatje neerzetten, bijvoorbeeld die Philips die hier is genoemd?  ::)
misschien een ander meubel. keuze wordt wel erg beperkt zo. als 32" wel groot genoeg is zou ik eens gaan kijken naar de sharps. persoonlijk zou ik nog helemaal niet voor led gaan, omdat ik de techniek nog lang niet goed genoeg vind.

Woonkamer HT
Stereo

AllStar

Citaat van: The Vampire op december 10, 2009, 13:57:23
misschien een ander meubel. keuze wordt wel erg beperkt zo. als 32" wel groot genoeg is zou ik eens gaan kijken naar de sharps. persoonlijk zou ik nog helemaal niet voor led gaan, omdat ik de techniek nog lang niet goed genoeg vind.

Mja, hoe ga ik dit zeggen, gewoon zo: TV is voor mijn opa & oma, het eerste wat ik zei: weg met die kast, gewoon een nieuw meubel waar de TV op kan staan, dat is 10x mooier. Werd niet gewaardeerd  :D

Ik denk dat 32" voldoet, de LCD's van Sharp zijn oké dus? Dan ga ik daar ook naar kijken . .

Robbert54

Citaat van: AllStar op december 10, 2009, 17:35:39
Mja, hoe ga ik dit zeggen, gewoon zo: TV is voor mijn opa & oma, het eerste wat ik zei: weg met die kast, gewoon een nieuw meubel waar de TV op kan staan, dat is 10x mooier. Werd niet gewaardeerd  :D

Ik denk dat 32" voldoet, de LCD's van Sharp zijn oké dus? Dan ga ik daar ook naar kijken . .
hehe, ja die ouderen he. ik ken dat ;D
bij 32" kun je het eigenlijk ook wel lekker houden bij panasonic. vind ze persoonlijk net wat mooier dan de sharps..

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Heren,

Ik wil iedereen vragen om de sfeer hier op een aangenaam niveau te houden, ook als u het niet eens bent met elkaars bevindingen/meningen.

Directe aanvallen of beledigingen zijn we als forumbeheer niet van gediend. Laat dat dus a.u.b. achterwege.

Bij voorbaat dank.

Snutchz

Idd.. die verrekte LCD hooligans ook altijd  :sigh:

koosnaampje-audiofiel

Klipsch, Denon.

AllStar

Citaat van: The Vampire op december 10, 2009, 17:39:43
hehe, ja die ouderen he. ik ken dat ;D
bij 32" kun je het eigenlijk ook wel lekker houden bij panasonic. vind ze persoonlijk net wat mooier dan de sharps..

Dus de LCD's van Panasonic zijn ook goed? Steeds meer keuze  ;D Was zelf erg tevreden met mn Panasonic plasma (42PX80), die staat nu 2 verdiepingen lager in de woonkamer, en levert ook daar een prima beeld  :dry:

Ronin79

Om het nog gekker te maken ... mijn oma heeft bijvoorbeeld een 37 inch Loewe LCD  :worship:

Misschien is een 32 inch Loewe Individual of Connect wel wat voor je grootouders ... althans als ze van kwaliteit houden (en willen of kunnen missen)  ;)

Snutchz

Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in Loewe..  :confused:

Ronin79

Ik heb er zelf ook een gehad (zoals je weet  ;) ), maar de Compose serie die ik in de slaapkamer heb ... geeft wel een heel mooi geluid en beeld.
Dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs.

De voedingen van de Individuals 32 inch, zijn inmiddels al aangepast, dus daar hoef je niet bang voor te zijn  ;)
En daarbij; de Individual serie (oa. Compose) ziet er gewoon erg strak uit (aluminium).

Snutchz

Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet deugen, Ron  :D