Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

NeonKnight

Citaat van: Midcall op augustus 15, 2007, 08:48:42
Ik heb exact dezelfde overweging gemaakt, achteraf geen picoseconde spijt gehad.

Ik heb ook deze afweging gemaakt, maar uiteindelijk toch de 42pv70 gekocht.
De voornaamste reden voor mij waren mijn eigen ogen en de prijs.
Daarnaast heb ik in het verleden vaak dingen gekocht omdat ze vernieuwend waren (64 bit processoren bijv.) en theoretisch een voordeel zouden moeten bieden. Nu maar eens niet gedaan.  ;)

Ik moet zeggen dat het echt een prachtig apparaat is (uiterlijk) en het beeld is ook subliem; zelfs met contrast en brightness laag voor het inspelen  :)

Het enige wat ik écht jammer vind, is het gebrek aan ondersteuning voor 1080p24.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

philflow

Citaat van: NeonKnight op augustus 25, 2007, 09:56:11
Het enige wat ik écht jammer vind, is het gebrek aan ondersteuning voor 1080p24.

Ja heb je daar al echt last van gehad?
Of is dat weer zo'n theoretisch voordeel waar je het over had?

NeonKnight

Citaat van: philflow op augustus 25, 2007, 10:53:22
Ja heb je daar al echt last van gehad?
Of is dat weer zo'n theoretisch voordeel waar je het over had?

;D ;D ;D

Nee, veel last heb ik er niet van gehad  ;)
Is echt een pracht apparaat voor het geld.
Had wel liever nog 1 HDMI ingang meer gehad, verder helemaal niets te klagen.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

ajbeefde

Citaat van: NeonKnight op augustus 25, 2007, 16:20:06
;D ;D ;D

Nee, veel last heb ik er niet van gehad  ;)
Is echt een pracht apparaat voor het geld.
Had wel liever nog 1 HDMI ingang meer gehad, verder helemaal niets te klagen.

zitten er al twee op..... als je een mooie nwe av versterker er bij koopt heb je er nog meer ....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

NeonKnight

Citaat van: ajbalmere op augustus 25, 2007, 17:22:27
zitten er al twee op..... als je een mooie nwe av versterker er bij koopt heb je er nog meer ....

Ach,

Het is ook geen halszaak, maar was leuk geweest.
Ze zijn nu nl. allebei al in gebruik.
Meridian 565 z3 | Classé CAV-75 | Eichmann six interlinks | Monitor audio in-wall en in-ceiling speakers

tiptop

Citaat van: philflow op augustus 25, 2007, 10:53:22
Ja heb je daar al echt last van gehad?
Of is dat weer zo'n theoretisch voordeel waar je het over had?

Als je straks overgaat naar bijv. bluray-spelers die dat weer kunnen geven, ga je dat wel merken ja ;)

Maar ik heb hier 480p, en met een goede speler en component kabel kom je ook al een end. Ik weet dat hogere resoluties beter zijn maar hoever heeft het echt nog zin om de film mooi te beleven als je bijv van 720 naar 1080 gaat. Maakt dat echt weer heel veel uit?

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Fico

Citaat van: ajbalmere op augustus 25, 2007, 17:22:27
zitten er al twee op..... als je een mooie nwe av versterker er bij koopt heb je er nog meer ....

Akkoord, maar dan kan je de beeldinstellingen wel niet meer per input apart regelen  :-\
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

ajbeefde

Citaat van: Fico op augustus 26, 2007, 08:39:43
Akkoord, maar dan kan je de beeldinstellingen wel niet meer per input apart regelen  :-\

Klopt, maar staan bij de meeste eigenaren de instellingen niet op cinema?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Midcall

Citaat van: Martijn76 op augustus 20, 2007, 15:23:10
Van alle zwarte vlakken, zijn die van Pioneer 't mooist! ;)

Ik zit te wachten op 't 50" grote vlak van Samsung (ach ja, ben in de omstandigheid dat ik m'n inkomsten nog een beetje moet spreiden over m'n wensen)

Totdat je er speaker op moet plakken... ziet er allemaal wel super uit bij die Pioneers, maar komt volgens mij voor het grootste deel omdat er nooit speakers inzitten.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

WimB

Citaat van: Midcall op augustus 26, 2007, 10:21:14
Totdat je er speaker op moet plakken... ziet er allemaal wel super uit bij die Pioneers, maar komt volgens mij voor het grootste deel omdat er nooit speakers inzitten.
Een groot scherm met een minimalistische rand is tosch t mooiste. Dat er dan geen speakers in zitten boeit toch niet aangezien je meestal t geluid toch over de versterker gooit.

philflow

Citaat van: WimB op augustus 26, 2007, 10:53:05
Een groot scherm met een minimalistische rand is tosch t mooiste.
Inderdaad ja. Dat is ook de trend dat de rand steeds kleiner wordt. Hier de nieuwe Toshiba:

Raimond

Citaat van: Midcall op augustus 26, 2007, 10:21:14
Totdat je er speaker op moet plakken... ziet er allemaal wel super uit bij die Pioneers, maar komt volgens mij voor het grootste deel omdat er nooit speakers inzitten.
Vlt erg mee hoor,de zijspeakers zien er niet uit naar mijn mening,ik heb onderspeakers bij mijn 508xd en dat ziet er wel goed uit ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Midcall

#862
Citaat van: WimB op augustus 26, 2007, 10:53:05
Een groot scherm met een minimalistische rand is tosch t mooiste. Dat er dan geen speakers in zitten boeit toch niet aangezien je meestal t geluid toch over de versterker gooit.

Enkel bij dvd... ik hoef het journaal of lingo echt niet in 5.1 over mijn audioset  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

chulin

Citaat van: Raimond op augustus 26, 2007, 22:41:19
Vlt erg mee hoor,de zijspeakers zien er niet uit naar mijn mening,ik heb onderspeakers bij mijn 508xd en dat ziet er wel goed uit ;D
Hi Raimond:
ik heb nog niet een 508 met een onderspeaker gezien.
Foto  ;) ;) please
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL


chulin

Thanks  ;)
Is het mogelijk om de onderspeaker niet precies onder het scherm plaatsen maar biv. 20cm onder (een beetje center speaker gevoel)?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL

#866
Daar kan je zelf wel wat mee knutselen lijkt me, maar dan moet de aansluitdraad weer uit zicht op een of andere manier.
Ik zou denk ik eerder mijn bestaande stereospeakers naast aan de versterker ook rechtstreeks op de plasma aansluiten...(Voor de TV aan, meteen geluid optie)
Of een paar andere kleine speakers die niet zo opvallen?

Of een mooie centerspeaker mono op de stereouitgang van de plasma aansluiten?

Fico

Kijk, ik had voordien een Pio 427 met ingebouwde speaker en maakte mij bij de upgrade naar een 507 zorgen omdat er geen speakers meer inzaten.

Eens je een scherm ZONDER speakers gewoon bent begin je pas te beseffen dat het eigenlijk veel beter is. Je vergist je niet meer welke mute knop je moet indrukken of wanneer je snel het geluid harder of stiller wil zetten. Mijn surround versterker gaat gewoon altijd mee aan met de TV en staat per default op de stereo cinch output van m'n scherm aangesloten in stereo. En als ik 's nachts nog even naar het laatavond journaal  wil kijken laat ik mijn subwoofer gewoon af staan ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PjotrrrNL

Is allemaal waar, maar als er een kleine meid rondloopt die even snel zelfstandig TV wil kijken met geluid dan ligt het toch net anders....

chulin

IMHO zijn de 50" Pioneer schermen mooier zonder speaker :-*
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL

Mooier als een 50" pio is er gewoon niet, daarom liever speakers aansluiten die ver van dat mooie randje staan....

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 28, 2007, 01:21:25
Is allemaal waar, maar als er een kleine meid rondloopt die even snel zelfstandig TV wil kijken met geluid dan ligt het toch net anders....

Nou, zoveel moeilijker is dat nu toch niet:

1. Receiver aanzetten
2. TV aanzetten

Daarna kan je je bovendien met een receiver only oplossing, niet meer vergissen met de mute, vol+ en vol- knoppen ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 28, 2007, 17:09:38
Mooier als een 50" pio is er gewoon niet

Het "geheim" van het design is dat het tijdloos is. Of je nu een 70'er jaren interieur hebt, futuristisch
gezind bent of van een eikenhouten inrichting houdt, een 50" Pioneer staat altijd en overal even mooi bij.
Echt, over 30 jaar is ie nog mooi.  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Dirc

Kom ik toch nog even terug op mijn eerdere probleem:

Dell inspiron 9400 op een Panasonic 42pv70 met behulp van DVI => HDMI.

Ik had alles resoluties / drivers geprobeerd (zelfs xp, vista etc) en kreeg t niet voor elkaar de overscan weg te halen.
Nu heb ik Powerstrip geinstalleerd en even gevogeld en jawel, t werkt.
De instellingen:
1176 x 664
50 hz
32 bit true color

hoop dat t bij anderen ook gaat werken.

greetz

Dirc

ook grappig, na 1 restart is de 1176 optie weer weg:s
dus zelfde probleem