Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirc

Apart:D Boeien als ik hem maar heb...

ajbeefde

Citaat van: drukje op augustus  1, 2007, 15:18:35
Apart:D Boeien als ik hem maar heb...

Lagen laatst (2 a 3 wkn terug) bij Fame in de aanbieding voor 19.99 per doos... nl ondertiteld, extended etc..
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Dirc


ajbeefde

Citaat van: drukje op augustus  1, 2007, 16:33:26
Fame..nog nooit van gehoord

Randstad, Amsterdam, Breukhoven..........  ;D


Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Blizzard

Ik heb de knoop doogehakt en het gaat de Panasonic TH-37PV70 voor op de slaapkamer worden  O0 Dit is een mooi formaat voor in mijn slaapkamer en ik hoop er de komende jaren veel plezier van te hebben. Heb zijn grote broertje toevallig bij vrienden geinstalleerd (het is een vloek als je elektronica kan aansluiten) en wat een prachtige beelden icm met een samsung hd tuner(ik zat helemaal in de tour). Overigens was alles zo'n beetje kapot wat kapot kon zijn op het scherm na. De tuner, de afstandsbediening van de na inruil verkregen tuner en de component kabels voor de dvd speler. Uiteindelijk is alles toch nog goed gekomen. Bedankt voor het advies want was zelf nooit voor een plasma gaan kijken ivm het kleine formaat.

TacoG

Ik was net even bij Foto Klein ,een audio/video/foto zaak hier in Hellevoetsluis (hebben meerdere vestigingen in de regio rotterdam). Daar stond de 428XA voor €2599 te koop. Die prijs is op zichzelf niet heel bijzonder, maar ze hebben vandaag een aktie dat het tweede produkt (mag niet hetzelfde zijn) voor de helft van de prijs meegenomen mag worden. Dat zou dus best interessant kunnen zijn als je toch al dat scherm wilde gaan kopen. Misschien combineren met een vriend of voor een scherm voor op de slaapkamer. Ze hadden bv ook de 42PY70 van Panasonic. Dit wilde ik jullie niet onthouden.
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

ajbeefde

#806
Citaat van: TacoG op augustus  4, 2007, 15:14:47
Ik was net even bij Foto Klein ,een audio/video/foto zaak hier in Hellevoetsluis (hebben meerdere vestigingen in de regio rotterdam). Daar stond de 428XA voor €2599 te koop. Die prijs is op zichzelf niet heel bijzonder, maar ze hebben vandaag een aktie dat het tweede produkt (mag niet hetzelfde zijn) voor de helft van de prijs meegenomen mag worden. Dat zou dus best interessant kunnen zijn als je toch al dat scherm wilde gaan kopen. Misschien combineren met een vriend of voor een scherm voor op de slaapkamer. Ze hadden bv ook de 42PY70 van Panasonic. Dit wilde ik jullie niet onthouden.

is wel een mooie aanbieding...... 2e toestel (de Pioneer) voor de slaapkamer....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

mbman

Citaat van: TacoG op augustus  4, 2007, 15:14:47
Daar stond de 428XA voor €2599 te koop.

De 4280XA waarschijnlijk ?

Kevf

Aangezien ik hier een tijdje terug ook wat advies heb gevraagd:

Ik heb uiteindelijk de panasonic th-37pv45 gekocht. Wezen kijken bij Hifi-corner hier in
Groningen en ontzettend onder de indruk van het scherm. Daar kan geen lcd tegenop. Ook thuis bevalt ie super! 'Normale' kabeltv ziet er ook al goed uit (samsung-decoder staat nog op de wislist) en dvd's zijn retestrak. Ik heb mijn 360 er ook een maand op gehad en dat was helemaal genieten! Diepzwart als het nodig was, erg rustig beeld voor de ogen en haarscherp. Super!

Enige waar ik niet helemaal uit kom is dat de aanduidingen zoals component, pc, hdmi ed bij het zappen erg lang in beeld blijven staan. Om en nabij de 20 seconden als het niet langer is. Kan niet vinden waar dit zit.

Verder super tevreden, al gaat de 360 weer naar de dedicated HT in wording  ;D

Martijn76

Beste mensen,

Ben er nog niet helemaal uit, wie adviseert me?

Ik twijfel tussen de Panasonic 50PV70(0) en de Samsung PS50Q91/92...

Beide schermen zijn ongetwijfeld niet beroerd en qua design gaat onze voorkeur uit naar de Samsung (welke ook nog 's goedkoper is).

Iemand goede argumenten die voor de Pana's pleiten?

Midcall

Citaat van: Martijn76 op augustus 13, 2007, 17:06:34
Beste mensen,

Ben er nog niet helemaal uit, wie adviseert me?

Ik twijfel tussen de Panasonic 50PV70(0) en de Samsung PS50Q91/92...

Beide schermen zijn ongetwijfeld niet beroerd en qua design gaat onze voorkeur uit naar de Samsung (welke ook nog 's goedkoper is).

Iemand goede argumenten die voor de Pana's pleiten?

De 50PV700 heeft beter geluid dan de PV70 en de Samsung, maar is nog eens aanzienlijk duurder, helemaal in vergelijking met de Samsung. De PV70 ziet er ronduit lelijk/goedkoop uit en het geluid vond ik zeer matig, de Samsung klinkt behoorlijk beter dan de PV70. Voor films niet zo boeiend natuurlijk want dan luistert iedereen toch over de ht-set, maar bij even journaal/nova kijken ook? Ik niet in ieder geval. Kwaliteit beeld ontloopt elkaar niet zo heel veel, in mierenneuker mode is het ene scherm iets beter in dit en de ander weer in dat. Als je de prijzen dan naast elkaar legt was voor mij de keuze een makkelijke.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

PjotrrrNL

Beeldkwaliteit van de Samsung is een fractie minder dan de PV70, opties menu zijn echter uitgebreider.
Geluid van de 42PV70 is beduidend beter dan de 42Q91, verschil in geluid is bij de 50" versies klein.

Ook een kwestie van smaak: Samsung heeft een wat hardere kleurweergave, Panasonic wat zachtere natuurlijker kleuren...

Beide schermen zijn een goede keuze voor het geld, Samsung heeft een wat slechtere naam wat betreft storingsgevoeligheid.

Midcall

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 18:02:04
Beeldkwaliteit van de Samsung is een fractie minder dan de PV70, opties menu zijn echter uitgebreider.
Geluid van de 42PV70 is beduidend beter dan de 42Q91, verschil in geluid is bij de 50" versies klein.

Ook een kwestie van smaak: Samsung heeft een wat hardere kleurweergave, Panasonic wat zachtere natuurlijker kleuren...

Beide schermen zijn een goede keuze voor het geld, Samsung heeft een wat slechtere naam wat betreft storingsgevoeligheid.

Buiten dat ik het op alle punten grondig met je oneens ben lijkt het me ook nuttig te vermelden dat de Samsung 50 inch meer dan € 300,- goedkoper is dan de Panasonic. De Samsung 50 inch heb je al voor zon € 1540 zag ik op kieskeurig.nl, de Panasonic iets van € 1850. En voor die 300 euro minder krijg je mijnsinziens een gelijkwaardig beeld (de zwartwaardes van de samsung zijn beter dan de Panasonic en daarom prefereer ikzelf de Samsung, maar er zit niet echt schokkend veel verschil in beide schermen), een beter geluid, een fraaiere behuizing en meer/betere afregel/instelmogelijkheden van je beeld. Ook zit er meer ingangen op de Samsung... tel uit je winst  ;D
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Martijn76

Het ontloopt elkaar dus eigenlijk niet zo heel veel qua beeldkwaliteit, als bronnen gebruik ik een xbox360 en een htpc resp. via component en hdmi ge-upconvert via een onkyo tx-sr605 (waarschijnlijk eind van de week binnen)...

zoals sommige van jullie wellicht weten is de htpc ook nog geen realiteit, maar met de samsung blijft er meer over voor leuks op dat front  ;D

ACQUA

Wat raden jullie aan voor een 37" LCD of plasma? Panasonic, philips, Samsung,Sharp,...

PjotrrrNL

@Midcall: Je mag het me me oneens zijn natuurlijk, verschillende meningen maken een forum juist interessant...
Philflow, een ander forumlid deelt mijn mening dacht ik in deze, en hij heeft beide in zijn eigen huiskamer gehad.

@Aqua:
Ik ken nog steeds geen LCD die aan plasma kan tippen, in die maat heb je echter weinig keuze, Panasonic is het enige merk dat een 37" plasma produceert.

Dirc

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 20:30:45
@Midcall: Je mag het me me oneens zijn natuurlijk, verschillende meningen maken een forum juist interessant...
Philflow, een ander forumlid deelt mijn mening dacht ik in deze, en hij heeft beide in zijn eigen huiskamer gehad.

@Aqua:
Ik ken nog steeds geen LCD die aan plasma kan tippen, in die maat heb je echter weinig keuze, Panasonic is het enige merk dat een 37" plasma produceert.

Moet je eens bij stadium langsgaan....

PjotrrrNL

Sharp maakt momenteel zeker een van de beste LCD's, maar wat betreft detail in donkere scenes en natuurlijke kleurweergave vind ik plasma toch echt mooier...

philflow

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 13, 2007, 20:30:45
Philflow, een ander forumlid deelt mijn mening dacht ik in deze, en hij heeft beide in zijn eigen huiskamer gehad.

voor de goede orde: ik had de 42 inch versies in huis en vind ze qua beeldkwaliteit gelijkwaardig. in deze thread heb ik het nog eens omschreven: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63047.0

300 euro prijsverschil maakt de samsung interessant, maar als formule 1 kijken erg belangrijk voor je is neem je misschien liever de panasonic.

PjotrrrNL

Waarom heb je de Samsung dan ingeruild voor de duurdere Panasonic?

philflow

#820
Citaat van: PjotrrrNL op augustus 14, 2007, 00:59:04
Waarom heb je de Samsung dan ingeruild voor de duurdere Panasonic?

Mijn Samsung had 2 problemen over de scart. Banding + geen juiste herkenning van RGB.

Dit probleem (banding) komt vaker voor bij Samsung, doordat ze goedkopere scart aansluitingen gebruiken. Sommige mensen hebben geluk en hebben nergens last van, maar er zijn er ook die 2 keer hun toestel hebben laten omruilen en het telkens weer hadden (zie tweakers).

En aangezien ik hem vooral voor digitale TV gebruik die via scart wordt aangesloten, was dat de reden voor mij om hem terug te sturen.

Mijn Panasonic 42PV70 werkt perfect met scart.

En mijn persoonlijke mening: panasonic is een kwaliteits product dat net wat zwaarder en degelijker is uitgevoerd. dat merk ik aan de voet, de speakers, de scartaansluitingen, de afwerking. het ademt allemaal kwaliteit uit.


philflow

#821
Citaat van: ACQUA op augustus 13, 2007, 20:24:30
Wat raden jullie aan voor een 37" LCD of plasma? Panasonic, philips, Samsung,Sharp,...

Panasonic 37PV70, als je er een kunt vinden. hij is nogal populair momenteel.

PjotrrrNL

Citaat van: philflow op augustus 14, 2007, 01:14:09
Mijn Samsung had 2 problemen over de scart. Banding + geen juiste herkenning van RGB.

Dit probleem (banding) komt vaker voor bij Samsung, doordat ze goedkopere scart aansluitingen gebruiken. Sommige mensen hebben geluk en hebben nergens last van, maar er zijn er ook die 2 keer hun toestel hebben laten omruilen en het telkens weer hadden (zie tweakers).

En aangezien ik hem vooral voor digitale TV gebruik die via scart wordt aangesloten, was dat de reden voor mij om hem terug te sturen.

Mijn Panasonic 42PV70 werkt perfect met scart.



Die mindere kwaliteit is nu juist de reden waarom ik mensen liever een Panasonic aanraad, het kost iets meer maar dan heb je ook een degelijke TV.
Ook in dit geval geldt: 'Alle waar is naar zijn geld'....

Martijn76

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 14, 2007, 01:21:34
Die mindere kwaliteit is nu juist de reden waarom ik mensen liever een Panasonic aanraad, het kost iets meer maar dan heb je ook een degelijke TV.
Ook in dit geval geldt: 'Alle waar is naar zijn geld'....

Dan wordt 't wel direct flink wat duurder want de PV70 vind ik qua design een stuk lelijker dan de samsung, dus dan zal 't de PV700 worden :( Denk dat ik de gok gewoon ga nemen voor de samsung, de nadruk ligt bij ons toch op DVD en HDD-materiaal (via htpc)

Fico

#824
Citaat van: Martijn76 op augustus 13, 2007, 17:06:34
Beste mensen,

Ben er nog niet helemaal uit, wie adviseert me?

Ik twijfel tussen de Panasonic 50PV70(0) en de Samsung PS50Q91/92...

Beide schermen zijn ongetwijfeld niet beroerd en qua design gaat onze voorkeur uit naar de Samsung (welke ook nog 's goedkoper is).

Iemand goede argumenten die voor de Pana's pleiten?

Martijn,

Ik zou eerder voor een Panasonic TH-50PV70 gaan, alleen al voor de eenvoudige reden dat deze over een 100 Hz refresh rate beschikt zoals de Pioneer. Ik vind dat essentieel voor een flikkervrije en vloeiende weergave van PAL beeldmateriaal.

Ik heb daar in de handleiding van de Samsung helaas niks over kunnen terugvinden en vermoed daarom dat deze het PAL beeldmateriaal effectief met een refresh rate van 60 Hz of zelfs maar 50 Hz progressive kan weergeven :-\

Maar eigenlijk vind ik net zoals jij een Viera ook niet zo mooi en zou ik mischien wel voor een PH of PF model uit de professionele lijn van Panasonic (http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=2548|2547|2533|4|1) gaan. Deze hebben een véél mooier design en geen luisprekers of tuner. Tja, ik vind dat juist een voordeel, geen verwarring meer met het programmeren van de mute en volume +/- toetsten op je universele programmeerbare afstandsbediening ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500