Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ronin79

Ik heb de LX5090H.
Dus een gelijkwaardig scherm, of een 55 inch is wel leuk.
Vooral omdat de Pio wat brede randen heeft, is een 55 inch, niet veel groter
in TV oppervlak, maar wel in beeld. 127 cm vs. 140. Groter zou te gek zijn.  ;)

Loondijke

Citaat van: JCL op december 20, 2012, 12:01:10
Uiteraard. Vandaar ook mijn laatste zinnetje, de LED zal veel duurder zijn dan de plasma. De tijden dat plasma echt veel beter was dan LCD/LED zijn wel voorbij. Als je dan de problemen hebt van SillentWolf kun je dus prima voor LED gaan. Maarja, de prijs is en blijft stevig. Dan moet je dus voor jezelf een afweging maken of je het dat waard vindt.

De beste plasma speelt de beste LCD-LED weg. Nog steeds. Motion resolution, inputlag, inkijkhoek, reactiesnelheid (wat weer samenhangt met de motion resolution). Dit zijn items die gewoon niet meer veranderen voor de komst van OLED.

Tv's van dezelfde prijs maar een plasma vs. LCD-LED heb ik nog nooit gewonnen zien worden door de LCD-LED. Alleen op stroomverbruik en "niet hoeven op te letten wat je de eerste 100 uur kijkt". Maar dat boeit me niet.

LCD-LED is erg goed geworden de laatste jaren. Zeker voor de slaapkamer bijvoorbeeld zijn het prima 32" toestellen. Maar als ik toch € 1000 + euro uit ga geven voor een toestel in de woonkamer en ik minimaal 50"wil hebben.... dan zal het bij mij altijd nog een plasma worden.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Ronin79

Alleen een 50 Inch in de slaapkamer is een beetje 'te'.
Vandaar dat ik ook naar een maatje kleiner kijk. Een 46 VT50 is er niet,
al stond die eerder volgens mij wel op de planning.

Voor de woonkamer is idd. Plasma het mooiste. Daar kun je een scherm neerhangen vanaf 50 Inch.
Al is bij ons de kijkafstand van de woonkamer tot TV, en van de spaakamer tot TV nagenoeg gelijk.
Onze slaapkamer is namelijk precies zo breed als de woonkamer.

Midcall

Ik zou een LCD in de slaapkamer veel te fel vinden. Nu kan de brightness wel omlaag, maar dan is het sprankelijke beeld die de nieuwe LCD´s produceren ook grotendeels verdwenen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ronin79

Fel zijn ze idd. wel. Maar nu heb ik er ook een LCD hangen.
Al kan het best zijn, dat ik de felheid iets lager heb staan.

Frank DEKOK

@SilentWolf.
Je hebt nu waarschijnlijk normaal LCD, dat is een héél stuk zachter/minder fel dan de huidige LED LCD...
Bij LED LCD kijk je als het ware recht in de leds, vooral bij wit, bv sneeuw of sommige studio decors, zit je weer klaarwakker recht op in je bedje:-)

Ronin79

Dat klopt inderdaad, een normale LCD scherm.

Mijn ouders hebben wel een LED (Toshiba), en daar was ik verleden week om oa. wat in te stellen en aan te sluiten.
Daar heb ik dan ook het contrast terug geschroefd (volgens mij ook de helderheid). De winkel had hem op 100 gezet, wat veel te vel was.
Ik heb hem rond de 80 laten staan. Ik had hem eigenlijk op 70 - 75 % staan, maar mijn ouders
vonden iets fellere kleuren mooier. Hoe dan ook .. vooral met Avatar ziet het er nu wat natuurlijker uit.
Want het was een explosie van Blauw.

Ik mag dus aannemen; als je zo'n schermpje, bijvoorbeeld een Sony 46 inch (850 serie) in je slaapkamer hangt ...
Contrast en helderheid aardig naar beneden gehaald kan worden.

Snutchz

Citaat van: JCL op december 21, 2012, 15:14:46
Dat is wel heel kort door de bocht. Mijn LCD is al een paar jaartjes oud, maar heeft acceptabele zwartwaardes en bewegingen doet hij ook naar behoren. Is nu allemaal nog beter en was toen ook beter bij plasma, maar plasma heeft zijn eigen problemen. Om te zeggen dat alle LCD bagger is is gewoon onzin.
Vriend van mijn zus heeft de nieuwste High-End Samsung LED aangeschaft.. zonder de IFC (die nog altijd hun werk niet naar behoren doen) is 't beeld in beweging niet om aan te zien  :wacko: ..LCD is prima voor de kleinere schermen, want daar valt het niet op.
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Dat viel mij ook wat op bij de Toshiba. Bij mijn Loewe en Pioneer is het beeld wat vloeiender.
Maar misschien is het gewenning, of zijn we gewoon te kritisch  ;)

hummel

#3934
Ik wil me een nieuwe 32 inch tv kopen, die vooral moet dienen om te gamen. 3d zou ik er ook op willen hebben. Budget is 650 euro.
Ik zie ook graag de designs zonder rand zoals LG er ook eentje heeft.
Iemand een idee wat ik het beste kan kopen? Ik heb er echt geen idee van

paaj

De LG is dan een hele mooie toch? LM660/669/671 etc. Kwalitatief goed en weinig rand.
Samsung heeft met de ES6500+ modellen interessante alternatieven met weinig (maar meer) rand.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

hummel


modde239

Citaat van: hummel op januari 28, 2013, 21:37:35
en hoe is lg van beeldkwaliteit?

Erg goed ik heb de LG 55LM760 en deze geeft een top beeld....wordt steeds beter na een aantal uren in te zijn gespeeld...

Suc6 met je keuze....

hummel

Ik heb me de panasonic tx-l32et5e besteld. Ben zeer benieuwd

Midcall

Eerst vraagt hij:
Citaat van: hummel op januari 28, 2013, 11:42:23
Ik wil me een nieuwe 32 inch tv kopen, die vooral moet dienen om te gamen. 3d zou ik er ook op willen hebben. Budget is 650 euro.
Ik zie ook graag de designs zonder rand zoals LG er ook eentje heeft.
Iemand een idee wat ik het beste kan kopen? Ik heb er echt geen idee van
en dan:
Citaat van: hummel op januari 30, 2013, 12:09:20
Ik heb me de panasonic tx-l32et5e besteld. Ben zeer benieuwd
Soms haak ik af... dit is zo'n moment  :blink:
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

hummel

Ja kweetet, maar had wel goede dingen van de panasonic gelezen en daarmee voor deze gekozen. Is er nog iemand die deze heeft?

LuPo

Over die Panasonic heb ik ook goede dingen gelezen! Dus ik zeg goede keus. Beter goed beeld met een iets dikkere bezel dan een dunne bezel met prut beeld. :D

VTEC_genieter

Heb ook LG, de 55LM620S.
Heel mooi scherm, scherpe beelden.
Het is gelukkig geen glimmend scherm. Het scherm is mat. Het randje is niet te dik.
Eén minpunt: De internetbrowser loopt na een korte tijd surfen vast. Cache/geheugen vol waarschijnlijk. De browser moet dan opnieuw gestart worden. Maar internetten moet ik eigenlijk op een tablet of op m'n laptop doen  ;D  Een TV is eigenlijk voor TV kijken....joh!!!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

modde239

Citaat van: Callium op februari 11, 2013, 16:11:00
Ik zou als ik jou was eens gaan kijken voor een Beamer.
Zeker voor gamers zijn beamers super!
Ik heb laatst een van de nieuwste beamers gekocht (Slimline C7) op www.callium.nl
Deze is echt super, met zijn HD kwaliteit, de 3 USB aansluitingen, 2 HDMI aansluitingen, Bluethoot, WiFi, Android is dit een van de meest complete beamers die ik tot nu toe ken!

Dus mocht je op zoek zijn naar een nieuw scherm, kijk eens voor een beamer... dan geniet je echt pas van het maximale!

Succes

Spam...?..... :D
Betreft 720p projectoren geen full HD......

mP

Ik hoor ook veel positieve verhalen over de panasonic vt50. Zijn er mensen die 65 inch thuis hebben?
Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts

KillaZ

Citaat van: hummel op januari 30, 2013, 12:59:31
Ja kweetet, maar had wel goede dingen van de panasonic gelezen en daarmee voor deze gekozen. Is er nog iemand die deze heeft?

Ik heb de 32" Et5, niets aan gekalibreerd maar een heel fijn beeld i.m.o.

@mP: Fear heeft er 1 gekocht, ik zou hem eens een dm schieten  ;)
Denon X4100W - Fronts: Quadral Aurum 70 - Center: Quadral Aurum Base - Sub: BK XLS 200 Cherry - Wetek Hub

etienne

Hallo,

ik kijk veel naar films, en heb een vrij donkere woonkamer. afstand vanaf zitplaats naar de tv omstreeks 4 meter.

nu wil ik graag een nieuwe tv kopen, maar twijfel tussen een plasma- of LED tv.

ik twijfel tussen een panasonic TX-GT-60 (=plasma) of een Samsung UE 46 F8000 (=LED) tv. Ik wil niet groter gaan dan 46 inch aangezien ik ook nog een vriendin heb die beslist geen grote tv in de woonkamer wil hebben, dus een 46 inch is eigenlijk voor haar te groot.

het is misschien overduidelijk dat de Samsung veel scherper is dan de Panasonic, maar of deze Samsung juist bij het kijken van films prettiger kijkt dan de Panasonic daarover twijfel ik een beetje; misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik vind de Samsung zo nu en dan erg hard qua beeldvorming tijdens snellere camerbewegingen, dit terwijl de Panasonic daarentegen door zijn wolliger beeld net wat prettiger kijkt qua film beleving - het lijkt allemaal wat rustiger voor je ogen.  :crazy:

dat de Samsung veel meer een Smart Tv is en veel extra's heeft, dat boeit me niet; mij gaat het voornamelijk om het kijken naar tv programma's / films.  ;D

graag jullie advies.


Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

spike155

Ben nog steeds van mening dat er nog geen led/ lcd is die qua beeldkwaliteit op kan tegen plasma!
Vind het beeld van de huidige leds erg plastisch. Niet mijn smaak iig
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

alexander2

Zou lekker een paar inch erbij liegen en voor de laatste Panasonic gaan.
De Panasonic TX-P50VT60E uit mijn hoofd.
Hang hem op en je hebt de allermooiste allerbeste Plasma die er ooit is gemaakt.
Zelf geef ik niet zo snel dit soort kul adviezen maar ik heb dit apparaat een hele middag mogen aanschouwen met heel veel materiaal en ik was overdonderd.

Ook ik heb nog geen LCD/LED gezien die mijn heeft kunnen bekoren, heb er 1 op mijn slaapkamer en het verschil met Plasma is aanzienlijk.


AndreC

Citaat van: etienne op mei 24, 2013, 22:36:19
Hallo,

ik kijk veel naar films, en heb een vrij donkere woonkamer. afstand vanaf zitplaats naar de tv omstreeks 4 meter.

nu wil ik graag een nieuwe tv kopen, maar twijfel tussen een plasma- of LED tv.

ik twijfel tussen een panasonic TX-GT-60 (=plasma) of een Samsung UE 46 F8000 (=LED) tv. Ik wil niet groter gaan dan 46 inch aangezien ik ook nog een vriendin heb die beslist geen grote tv in de woonkamer wil hebben, dus een 46 inch is eigenlijk voor haar te groot.

het is misschien overduidelijk dat de Samsung veel scherper is dan de Panasonic, maar of deze Samsung juist bij het kijken van films prettiger kijkt dan de Panasonic daarover twijfel ik een beetje; misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik vind de Samsung zo nu en dan erg hard qua beeldvorming tijdens snellere camerbewegingen, dit terwijl de Panasonic daarentegen door zijn wolliger beeld net wat prettiger kijkt qua film beleving - het lijkt allemaal wat rustiger voor je ogen.  :crazy:

dat de Samsung veel meer een Smart Tv is en veel extra's heeft, dat boeit me niet; mij gaat het voornamelijk om het kijken naar tv programma's / films.  ;D

graag jullie advies.

Ik heb de 50vt50 in de woonkamer en de 42st50 op de slaapkamer.
Beiden panasonic plasma, hoef dus hopelijk niks verder toe te voegen.

Hier komt geen led binnen.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380