Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MLCinema

Citaat van: Nooff op april 21, 2009, 19:29:33
Thnx nog voor je input Robbert, heb vandaag toch de knoop doorgehakt en ben voor de 50G10 van Panasonic gegaan.  :smile:

Mooie keuze, wil zelf ook een nieuw scherm aanschaffen en deze staat met stip op de shortlist.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 21, 2009, 22:17:51
Gefeliciteerd! Goede keus! wat was de doorslaggevende factor?

Thnx! De doorslaggevende factor was vooral het alles in 1 pakket. Daar waar ik bij de LX5090 ook nog een voet en speakers moest bestellen, aangezien ik het scherm niet ophang en bij gewoon tv kijken ook vaak het geluid nog over de tv laat gaan (ook vanwege de vrouw  :P), biedt de Pana gelijk alles wat ik nodig heb. De Pana heb ik tevens nog 150 euro af kunnen krijgen, vrij netjes voor een nieuw model. Ik lees overal goede berichten over deze tv en zelfs onafgesteld ziet het beeld er zeer netjes uit. Omdat ik toch vooral HD kijk, en het scherm daar enorm accelereert volgens vele reviews, is de keuze op de Panasonic gevallen. Ik kom van een 1080p LCD en ga nu enorm vooruit wat betreft 3-Dimensionaliteit, kleurgebruik, zwartwaarden, grijstinten, noem het maar op. Er gaat toch inderdaad niets boven plasma, en dat zeg ik als voorheen LCD freak. Ik moest wat wennen aan het "anders" kijken, maar daar wen je net zo snel aan als het verschil tussen 42" en 50". 

Nu vindt de vrouw 46" al wat groot, en zal ik haar binnenkort nogmaals laten zien dat het kleine beetje extra beeld (relatief) voor zeer weinig extra geld zeker de moeite waard is.  :smile:

Robbert54

#2427
mooie uitleg. denk dat veel mensen hier wat aan zullen hebben. het totaal plaatje maakt de panasonic echt heel aantrekkelijk. en ik denk ook een betere keus dan de pioneer. die 4" is het ook zeker nog wel waard. en als jou vrouw net zo reageert als de mijne dan gaat dat helemaal goed komen.  :o :biggrin:

het "anders" kijken leer je heel snel. en dan ga je zeker voluit genieten van het beeld. ik was in het begin ook een lcd freak hoor. tot dat ik een x een demo kreeg van een 4 jaar oude panasonic plasma. dat was een hele ervaring. ;D

geniet van je mooie tv! (maar dat moet wel lukken :tounge: )
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Citaat van: Nooff op april 22, 2009, 00:59:49
Thnx! De doorslaggevende factor was vooral het alles in 1 pakket. Daar waar ik bij de LX5090 ook nog een voet en speakers moest bestellen, aangezien ik het scherm niet ophang en bij gewoon tv kijken ook vaak het geluid nog over de tv laat gaan (ook vanwege de vrouw  :P), biedt de Pana gelijk alles wat ik nodig heb. De Pana heb ik tevens nog 150 euro af kunnen krijgen, vrij netjes voor een nieuw model. Ik lees overal goede berichten over deze tv en zelfs onafgesteld ziet het beeld er zeer netjes uit. Omdat ik toch vooral HD kijk, en het scherm daar enorm accelereert volgens vele reviews, is de keuze op de Panasonic gevallen. Ik kom van een 1080p LCD en ga nu enorm vooruit wat betreft 3-Dimensionaliteit, kleurgebruik, zwartwaarden, grijstinten, noem het maar op. Er gaat toch inderdaad niets boven plasma, en dat zeg ik als voorheen LCD freak. Ik moest wat wennen aan het "anders" kijken, maar daar wen je net zo snel aan als het verschil tussen 42" en 50". 

Nu vindt de vrouw 46" al wat groot, en zal ik haar binnenkort nogmaals laten zien dat het kleine beetje extra beeld (relatief) voor zeer weinig extra geld zeker de moeite waard is.  :smile:

Denk dat je een hele goede keuze gemaakt hebt. En 150 afpingelen bij een nieuw model is inderdaad netjes. Al had een 5090 wel mooi gestaan bij je BR speler ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nooff

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:24:44
Denk dat je een hele goede keuze gemaakt hebt. En 150 afpingelen bij een nieuw model is inderdaad netjes. Al had een 5090 wel mooi gestaan bij je BR speler ;D

Ik hoop het ook!  :)

Uiteraard had een 5090 mooier gestaan, maar die kost ook iets meer, en zonder voet of speakers. Ik vind de Pio een prachtig scherm, maar ik was op voorhand al niet van plan zoveel geld voor een tv neer te smijten, daarvoor gaat mij de technologie te snel. Meestal staat er toch binnen 2 a 3 jaar weer een nieuwe tv, en zo bespaar ik mijzelf mooi dat extra geld  ;)

MLCinema

Citaat van: Nooff op april 22, 2009, 10:45:34
Ik hoop het ook!  :)

Uiteraard had een 5090 mooier gestaan, maar die kost ook iets meer, en zonder voet of speakers. Ik vind de Pio een prachtig scherm, maar ik was op voorhand al niet van plan zoveel geld voor een tv neer te smijten, daarvoor gaat mij de technologie te snel. Meestal staat er toch binnen 2 a 3 jaar weer een nieuwe tv, en zo bespaar ik mijzelf mooi dat extra geld  ;)

En zo is het ook, het gaat er altijd om wat iemand zoekt in een tv en wat hij hiervoor bereid is uit te geven. Vind je die dingen die je zoekt ook al in een toestel wat beduidend goedkoper is, wat let je dan. Ik moet altijd alles van mezelf op een rationele manier kunnen verantwoorden, dan kunnen mijn materialistische impulsieve geest en mijn rationele portomonee (wat een rot woord) vrede met elkaar hebben.

ik ben in ieder geval benieuwd hoe de tv zal staan in je mooie set up. Dus mocht je tegen die tijd een foto maken en hem posten ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 22, 2009, 01:24:30
mooie uitleg. denk dat veel mensen hier wat aan zullen hebben. het totaal plaatje maakt de panasonic echt heel aantrekkelijk. en ik denk ook een betere keus dan de pioneer. die 4" is het ook zeker nog wel waard. en als jou vrouw net zo reageert als de mijne dan gaat dat helemaal goed komen.  :o :biggrin:

het "anders" kijken leer je heel snel. en dan ga je zeker voluit genieten van het beeld. ik was in het begin ook een lcd freak hoor. tot dat ik een x een demo kreeg van een 4 jaar oude panasonic plasma. dat was een hele ervaring. ;D

geniet van je mooie tv! (maar dat moet wel lukken :tounge: )


Zoals je wist was ik niet van plan "teveel" geld neer te tellen voor een nieuwe tv. Panasonic biedt gewoon een erg aantrekkelijk totaalpakket waarvan een mens heel blij kan worden  :smile:
Mijn vrouw vindt veel dingen prima, maar een grote tv blijft voor heel veel vrouwen toch echt een obstakel, vooral als je ze in de kamer laat zien hoeveel ruimte hij in beslag neemt    :lookaround:
Toch heeft ze ook de overstap van 32" naar 42" inch overleeft, en die stap is in verhouding nog veel groter dan van 42" naar 50", dus het zal wel loslopen  :tounge:

Ja, ik heb me lang vastgehouden aan LCD, dus Plasma moest er maar een keer van komen. Ik zag de Panasonic naast een Sony 46W5500, en toen zag ik eigenlijk hoe "flat" het beeld van de Sony was. Overigens heb ik een paar mindere ervaringen gehad met LCD (Clouding/Banding) en wil ik nu gewoon een scherm zonder daarbij een boter/kaas en eieren raster op de koop toe te nemen.

Bedankt, zodra hij binnen is kan het echte genieten beginnen  :biggrin:  

Nooff

#2432
Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:53:54
En zo is het ook, het gaat er altijd om wat iemand zoekt in een tv en wat hij hiervoor bereid is uit te geven. Vind je die dingen die je zoekt ook al in een toestel wat beduidend goedkoper is, wat let je dan. Ik moet altijd alles van mezelf op een rationele manier kunnen verantwoorden, dan kunnen mijn materialistische impulsieve geest en mijn rationele portomonee (wat een rot woord) vrede met elkaar hebben.

ik ben in ieder geval benieuwd hoe de tv zal staan in je mooie set up. Dus mocht je tegen die tijd een foto maken en hem posten ;D ;)

Ik denk niet dat we wat betreft het maken van keuzes zoveel van elkaar verschillen. Het totaalplaatje moet goed zijn inderdaad, en technisch gezien zijn de huidige verschillen tussen plasma schermen niet zo heel erg groot meer als 2 jaar terug. Zo heb ik lang getwijfeld tussen de 46 en 50 inch, maar de 175 euro verschil kon ik gevoelsmatig niet recht praten indien ik de 46'er had gekozen. Tegen de tijd dat hij binnen is zal ik eens zien of er een mogelijkheid is om een foto te nemen  ;D

Robbert54

Citaat van: Nooff op april 22, 2009, 10:55:36

Toch heeft ze ook de overstap van 32" naar 42" inch overleeft, en die stap is in verhouding nog veel groter dan van 42" naar 50", dus het zal wel loslopen  :tounge:
haha die van mij vond de overstap van 26" naar 50" juist helemaal geweldig! wat is ie groot!!! wat mooooi!!! :inlove:


ben ook erg benieuwd naar een foto van je setup. wanneer krijg je m?

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op april 22, 2009, 11:32:31
haha die van mij vond de overstap van 26" naar 50" juist helemaal geweldig! wat is ie groot!!! wat mooooi!!! :inlove:


ben ook erg benieuwd naar een foto van je setup. wanneer krijg je m?



Die van mij is iets moeilijker te doorbreken  ;D

Ik ben momenteel alles aan het omgooien, andere speakers gekocht, nieuwe bekabeling, nieuwe sub, ander rack en nu een nieuwe tv. Daar komen nog een aantal zaken bij want nog niet alles is compleet, maar zodra de tv er is zal ik even een foto'tje proberen te schieten, als ik er aan toe kom  :P

Geen idee wanneer de tv binnen is, misschien pas over 2 weken, aangezien het net een nieuw model is en de fabriek maar op halve kracht draait. Ik beschik over genoeg geduld, aangezien de aankoop van mijn vorige scherm meer dan een jaar heeft geduurt, dus het zal goed komen   :biggrin:

Starred

Citaat van: Robbert54 op april 22, 2009, 11:32:31
haha die van mij vond de overstap van 26" naar 50" juist helemaal geweldig! wat is ie groot!!! wat mooooi!!! :inlove:

Dat zei mijn vrouw ook toen ze me voor het eerst in Adamskostuum zag  8)


;D

Midcall

Citaat van: Starred op april 22, 2009, 13:37:24
Dat zei mijn vrouw ook toen ze me voor het eerst in Adamskostuum zag  8)

;D

En nadat het blaadje was weggehaald volgde de teleurstelling  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

TimD

Ik heb zopas in de winkel een Sony 46V5500 zien spelen. Er was een blu-ray aan't spelen van de film Hancock. Zodra ik wat dichter bij het scherm stond (<2m), zag ik dat het beeld precies bestond uit allemaal "grotere korrels". Kwam het blu-ray menu op, dan was dit menu zelf echter haarscherp. Maar de video in de achtergrond bestond terug uit zo'n korrels.  Iemand die weet hoe dit komt?

Robbert54

Citaat van: TimD op april 25, 2009, 18:36:26
Ik heb zopas in de winkel een Sony 46V5500 zien spelen. Er was een blu-ray aan't spelen van de film Hancock. Zodra ik wat dichter bij het scherm stond (<2m), zag ik dat het beeld precies bestond uit allemaal "grotere korrels". Kwam het blu-ray menu op, dan was dit menu zelf echter haarscherp. Maar de video in de achtergrond bestond terug uit zo'n korrels.  Iemand die weet hoe dit komt?
zit ook in de film zelf. de film heeft een grain laag
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ajbeefde

Citaat van: TimD op april 25, 2009, 18:36:26
Ik heb zopas in de winkel een Sony 46V5500 zien spelen. Er was een blu-ray aan't spelen van de film Hancock. Zodra ik wat dichter bij het scherm stond (<2m), zag ik dat het beeld precies bestond uit allemaal "grotere korrels". Kwam het blu-ray menu op, dan was dit menu zelf echter haarscherp. Maar de video in de achtergrond bestond terug uit zo'n korrels.  Iemand die weet hoe dit komt?

Had je even moeten vragen of ze dezelfde beelden op een ander merk konden laten zien.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

gjan

#2440
Je kunt nu veel geld verdienen , met de aankoop van een Pioneer plasma , ga wel naar een vision 2000 + dealer daar krijg je 3 jaar garantie.
Pioneer KRP 600 A . Dreambox 800. 320 HHD.Harman Kardon AVR 335. Harman Kardon Dvd 31.Pioneer Dvd Recorder 545 HHD .Humax 5400.

Midcall

Citaat van: gjan op april 26, 2009, 07:05:09
Je kunt nu veel geld verdienen , met de aankoop van een Pioneer plasma , ga wel naar een vision 2000 + dealer daar krijg je 3 jaar garantie.
Ik haal er gelijk een paar honderd, des te sneller word ik rijk  :P
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

koosnaampje-audiofiel

Zelf heb ik een LG scarlet 32" in combinatie met een HD-Interactieve tv.

Wat ik bij anderen thuis gezien heb, op de hd-box van UPC in combinatie met Samsung ik meen (s-classe) serie is mijn beeld in mijn ogen dan nog tot op heden te onevenaren.

Klipsch, Denon.

Robbert54

vergelijken met andersmans huis is altijd lastig. ivm kabels, aansluitingen, stroom etc etc.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Belangrijkste is dat men altijd voor eigen parochie zal preken... en de toestellen staan niet naast elkaar in de zelfde ruimte. Dus een echt objectief oordeel zul je niet kunnen vellen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

koosnaampje-audiofiel

Onzin......over eigen parochie.

Ik maakt puur een vergelijking op basis van wat ik gezien heb.

Oa: Voorbeeld bij voetbal wedstrijd lijkt de bal wel een slinger van een meter, dat zou voormij een zeer grote irritatie zijn.

Wat  ik wel moet toegeven is dat de diepte er met heldere beelden wel mooier op de Samsung uitkomt.

Ik kom hier op het forum om ook andere ideeen op te doen, qua beeld, geluid enz.

De apparatuur die ik thuis heb is zo duur nog niet, maar zie wel in dat duurder niet altijd beter is.

Dat heb ik inmiddels wel geleerd.

Klipsch, Denon.

Robbert54

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op april 30, 2009, 14:54:29
Onzin......over eigen parochie.

Ik maakt puur een vergelijking op basis van wat ik gezien heb.

Oa: Voorbeeld bij voetbal wedstrijd lijkt de bal wel een slinger van een meter, dat zou voormij een zeer grote irritatie zijn.

Wat  ik wel moet toegeven is dat de diepte er met heldere beelden wel mooier op de Samsung uitkomt.

Ik kom hier op het forum om ook andere ideeen op te doen, qua beeld, geluid enz.

De apparatuur die ik thuis heb is zo duur nog niet, maar zie wel in dat duurder niet altijd beter is.

Dat heb ik inmiddels wel geleerd.


zowel prijs als merk zegt niet altijd alles. toch blijft vergelijken moeilijk. dan moet je ook eerst gaan kijken hoe de instellingen van de samsung staan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Robbert54 op april 30, 2009, 14:56:37
zowel prijs als merk zegt niet altijd alles. toch blijft vergelijken moeilijk. dan moet je ook eerst gaan kijken hoe de instellingen van de samsung staan.

Ik ga niet over de instellingen bij een tv van iemand anders.

Doet er ook nietzo veel toe.....naar mijn mening heeft de grote van de lcd ook invloed op het weergeven van beeld.

Vooral als je er redelijk dicht op zit.

Maar denk dat het voetbal verhaal ook van een andere afstand niet opgelost zou zijn.

Klipsch, Denon.

Robbert54

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op april 30, 2009, 21:54:39
Ik ga niet over de instellingen bij een tv van iemand anders.
dan wordt het dus heel lastig om eerlijk te vergelijken.

natuurlijk heeft grootte er ook mee te maken, maar belangrijkst is hoe je het instelt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Ik blijf erbij, iedereen preekt bewust of onbewust voor eigen parochie.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |