Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audio_Jim

Citaat van: Nooff op mei 15, 2009, 12:32:38
Mocht je de Pioneer nog kunnen bemachtigen, zal erg moeilijk zijn denk ik, dan zou ik daar voor gaan! Bij MM hebben ze deze week de -16% actie, zeker de moeite waard om even te gaan kijken, op die manier komt ook een Panasonic TX-P42G10.  op een zeer mooie prijs. Wellicht is het mogelijk een in goede staat verkerend demo model op de kop te tikken minus de 16%, dan moet zelfs een Pio rond de 1000 belanden  ;) De Pioneer is gewoon nog steeds het betere scherm. De G10 serie van Panasonic benaderd de 8G van Pioneer, maar qua kleuren is de Pioneer nog steeds natuurgetrouwer. Motion zal op de Pioneer ook iets beter zijn.


Bedankt voor de nuttige info!  :) Dan is mijn vermoeden toch bevestigd. Al lijkt me de Panasonic een hele mooie alrounder, zeker voor SD materiaal.
Ik vraag me trouwens af of de Full HD panasonic zoals de genoemde P42G10 een beter beeld geeft bij SD dan HD ready P42X10E. Niet ivm de toename in de beeldlijnen, maar misschien dat dit scherm een beter beeld geeft aangezien er in een duurder model nieuwe technieken zijn toegepast. Dan zou ik namelijk nog een P42G10 kunnen overwegen.

tijgervisuals

#2476
Citaat van: Nooff op mei 16, 2009, 00:42:17
Nee, de Panasonics doen gewoon mee, ze mogen het alleen niet naar buiten uitdragen. Gaan met die banaan, zelfs de 50V10 komt op 1850  ;)

Zeker weten? Want....

* Actievoorwaarden
Uitgezonderd van deze actie zijn: Loewe, Philips 9000-serie, Samsung 7 en 8-serie, Panasonic G en V-serie,
Sony Z4500-serie en Sharp 65XS1-serie.

Van de website.
http://www.mediamarkt.nl/specials/vakantiegeldverdubbelaar/index.html
Dat is dus wat ze naar buiten uitdragen.
Groeten,
Tijger.

Sanyo Z-3, Popcornhour A-110, Windows 7 Ultimate (RC1), Philips DVDR520H...  Huis te koop: http://aldenhof.bronstijn.nl

Nooff

Citaat van: tijgervisuals op mei 16, 2009, 11:59:16
Zeker weten? Want....

* Actievoorwaarden
Uitgezonderd van deze actie zijn: Loewe, Philips 9000-serie, Samsung 7 en 8-serie, Panasonic G en V-serie,
Sony Z4500-serie en Sharp 65XS1-serie.

Van de website.
http://www.mediamarkt.nl/specials/vakantiegeldverdubbelaar/index.html
Dat is dus wat ze naar buiten uitdragen.

Heel erg zeker weten. Panasonic heeft MM nadrukkelijk gevraagd geen reclame te maken betreft het stunten met de nieuwe Panasonic lijn, evenals Philips etc. Alleen hierom stond op het internet dat deze series uitgesloten waren, maar in de winkel waren ze wel degelijk afgeprijst, en kreeg je gewoon 16% korting op de G en V serie  ;)

mausse

Dit weekend een Pioneer 500-M gekocht wat een knaller! Twijfelde nog tussen de A of M versie, maar aangezien ik een HDMI versterker heb (Yamaha RX-V2600) kan ik alles daar inpluggen.

Toch een denkfout...geen beeld op 1080P...dacht eerst dat het aan mn relatief goedkope kabels HDMI lag. Tot dat ik tot de ondekking kwam dat de HDMI passtrough van de yamaha reveiver max 1080i...is argggg. Lekker dan was in 2005 een versterker van €1.500,-

Misschien heeft iemand nog een geniale oplossing om het werkend te krijgen wil natuurlijk niet inleveren op HD-audio. Nu heb ik de ps3 rechtstreeks op pio aangesloten en een toslink naar de receiver.

Leuk hoor zo'n av hobby  O0

Snutchz

Citaat van: Robbert54 op mei 15, 2009, 16:17:46
en waar blijft jouw tv??
eind v/h jaar.. en ja, dan is er heus nog wel één te krijgen ;)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Nooff

Citaat van: Snutchz op mei 18, 2009, 10:34:15
eind v/h jaar.. en ja, dan is er heus nog wel één te krijgen ;)

Een Pio?

Het gaat hard hoor, Pioneer schijnt toch wel echt gestopt te zijn met de productie vanwege de slechte economische tijden. Naar horen zeggen heeft Pioneer nog 3500 Kuro's de fabriek uit gegooid waarvan er maar een paar naar Nederland gaan.

JCL

Citaat van: mausse op mei 18, 2009, 10:25:58
Dit weekend een Pioneer 500-M gekocht wat een knaller! Twijfelde nog tussen de A of M versie, maar aangezien ik een HDMI versterker heb (Yamaha RX-V2600) kan ik alles daar inpluggen.

Toch een denkfout...geen beeld op 1080P...dacht eerst dat het aan mn relatief goedkope kabels HDMI lag. Tot dat ik tot de ondekking kwam dat de HDMI passtrough van de yamaha reveiver max 1080i...is argggg. Lekker dan was in 2005 een versterker van €1.500,-

Misschien heeft iemand nog een geniale oplossing om het werkend te krijgen wil natuurlijk niet inleveren op HD-audio. Nu heb ik de ps3 rechtstreeks op pio aangesloten en een toslink naar de receiver.

Leuk hoor zo'n av hobby  O0

Weet niet of het zo werkt maar wat ik me zou kunnen voorstellen... Er zijn misschien splitters voor HDMI, 1 kabel naar de versterker, 1 kabel naar de TV. Wat misschien ook kan is de BD speler op de TV aansluiten via component en het geluid via HDMI laten lopen? Als laatste kun je natuurlijk altijd kijken of je een BP speler hebt met analoge uitgangen, dan zou je hem ook analoog kunnen aansluiten en de speler het geluid laten decoderen. Het beeld loopt dan direct via HDMI naar de TV>

WickedGame

Citaat van: mausse op mei 18, 2009, 10:25:58
Dit weekend een Pioneer 500-M gekocht wat een knaller! Twijfelde nog tussen de A of M versie, maar aangezien ik een HDMI versterker heb (Yamaha RX-V2600) kan ik alles daar inpluggen.

Toch een denkfout...geen beeld op 1080P...dacht eerst dat het aan mn relatief goedkope kabels HDMI lag. Tot dat ik tot de ondekking kwam dat de HDMI passtrough van de yamaha reveiver max 1080i...is argggg. Lekker dan was in 2005 een versterker van €1.500,-

Misschien heeft iemand nog een geniale oplossing om het werkend te krijgen wil natuurlijk niet inleveren op HD-audio. Nu heb ik de ps3 rechtstreeks op pio aangesloten en een toslink naar de receiver.

Leuk hoor zo'n av hobby  O0

Denkfout 2 ben ik bang...

de 2600 heeft HDMI passthrough op video, audio ondersteunt die niet. Je PS3 met een toslink levert geen HD-Audio alleen dan DTS/Dolby Digital.

Goedkoopste optie is om een Blu-ray speler te nemen met ingebouwde codecs en deze met een 7.1 analoge kabel doorvoeren naar de 7.1 multi channel input van de 2600. Anderzijds kan je een receiver aanschaffen met ingebouwde codecs voor DTS-HD en Dolby Digital True HD. Maar denk dat een Blu-Ray speler goedkoper is. Denk dan bijvoorbeeld aan een Panasonic BD80.

mausse

Citaat van: WickedGame op mei 18, 2009, 11:09:33
Denkfout 2 ben ik bang...

de 2600 heeft HDMI passthrough op video, audio ondersteunt die niet. Je PS3 met een toslink levert geen HD-Audio alleen dan DTS/Dolby Digital.

Goedkoopste optie is om een Blu-ray speler te nemen met ingebouwde codecs en deze met een 7.1 analoge kabel doorvoeren naar de 7.1 multi channel input van de 2600. Anderzijds kan je een receiver aanschaffen met ingebouwde codecs voor DTS-HD en Dolby Digital True HD. Maar denk dat een Blu-Ray speler goedkoper is. Denk dan bijvoorbeeld aan een Panasonic BD80.

Bedankt voor je reactie, ik ben me bewust dat toslink geen HD-audio kan doorgeven ivm beperkte bandbreedte. Zolang de ps3 het hd audio codeerwerk doet stuurt de 2600 het 1 op 1 door (is getest). Probleem is de video 1080p

Stephan68

Hallo,

Zoals jullie aan mijn aantal posts kunnen zien ben ik nieuw hier. Ben me al een tijdje aan het oriënteren op een nieuw platte televisie, maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Kijk nu nog steeds naar een conventionele beeldbuis televisie van Loewe.

Was tot enige tijd geleden ervan overtuigd dat het een plasma zou gaan worden. Maar na de introductie van de LCD-Led techniek (Samsung) ben ik toch aan het twijfelen geslagen. Heb de laatste 10-15 pagina's van "Het grote LCD - Plasma aankoop topic" doorgelezen en kom hier steekhoudende argumenten voor het een en tegen het ander tegen. Daarom lijkt dit forum me uitstekend geschikt om jullie welgemeend deskundig advies te vragen.

Ik zal mijn situatie nader omschrijven. Budget ligt rond de € 2500,00. De kijk-afstand ligt rond de 4,50 meter. Mijn inziens zal de afmeting van het beeldscherm dus rond de 50 inch moeten liggen toch? Recht tegenover waar het scherm komt te hangen bevinden zich drie ramen van 1 x 1,50 meter. Mijn vrouw zei dus al in een eerder stadium dat het scherm niet glimmend zou moeten zijn maar mat. Daarnaast zijn we ook geen fans van een glimmende omlijsting.

Kunnen jullie op basis van bovenstaande een advies geven voor wat betreft de techniek (LCD-Led of Plasma) en eventueel ook wat tips geven omtrent merken en types?

Groet en alvast bedankt.

Stephan

Robbert54

vind het persoonlijk nog te vroeg om voor led te gaan. de nieuwe samsungs zijn wel goed. maar nog zeker niet perfect. zwart is gecrushed, en er zit weinig tot geen nuance in. het wit is daarentegen weer veel te wit. en schijnt te veel. de kijkhoek is niet optimaal. een goede keuze zou zijn een pioneer plasma. alleen heeft deze wel een glanzende omlijsting dus die valt dan af op dat gebied. dan hou je op plasma gebied nog een panasonic over. omdat deze lijsten niet helemaal strak zijn zouden die misschien iets beter passen.

qua omlijsting zou je dan nog voor sony kunnen gaan, persoonlijk zou ik gezien je budget toch gewoon kiezen voor het beste beeld. en dat is momenteel toch nog pioneer. het glas van een pioneer is op zo'n manier gecoat dat je weinig last heb van reflectie, persoonlijk heb ik ook totaal geen last van de reflectie van de omlijsting, en ik heb een lamp recht tegenover de tv staan. maar kan me wel voorstellen als je het vervelend zou vinden.

ik zou gewoon in de winkel eerst even gaan kijken in hoeverre je de reflectie hinderljk vind. en vind je het echt zo hinderlijk dan zou ik toch naar LCD gaan kijken. en kijk dan even naar de nieuwe sony's

ik ben (voor het gezeur begint) geen pioneer fanboy, maar gezien je budget kan ik hem je wel aanraden, het is op dit moment gewoon de beste tv die je kunt krijgen. ik zou zelf op 4.5 meter nog aan 60" gaan denken, maar 50" zal ook zeker goed zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Stephan68

Is een Pioneer Plasma echt veel beter dan een Panasonic?

Major_Ton

Citaat van: Stephan68 op juni  4, 2009, 19:54:17
Is een Pioneer Plasma echt veel beter dan een Panasonic?

Panasonic kent vele series in verschillende prijsklasse's. Ga je de betere modellen van Panasonic vergelijken met de Pioneers dan vind ik het een kwestie van smaak worden. Pioneer kent nog altijd een bijzonder goed zwartniveau, maar dat is natuurlijk niet het enige wat telt bij een TV.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Robbert54

Citaat van: Major_Ton op juni  4, 2009, 20:39:05
Panasonic kent vele series in verschillende prijsklasse's. Ga je de betere modellen van Panasonic vergelijken met de Pioneers dan vind ik het een kwestie van smaak worden. Pioneer kent nog altijd een bijzonder goed zwartniveau, maar dat is natuurlijk niet het enige wat telt bij een TV.
dat niet alleen, qua diepte is een pioneer ook beter. en qua kleurechtheid ook, (komt ook mede door het zwartniveau natuurlijk) en de panasonics hebben nog steeds dubbele letters..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

De V10 staat inmiddels ook op HDTVtest.. komt er bijzonder goed vanaf zeg  :bigsmile:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

R

Linkje? De mijne komt morgen als het goed is (50v10).

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

R

Nice, nu kan ik echt niet meer wachten :D

Alex Cremers

Ik heb geen Kuro maar telkens als ik er een zie staan in een winkel vind ik het beeld donkerder dan de concurrentie. Hoe komt dat?



Alex

Nooff

Citaat van: Alex Cremers op juni  9, 2009, 16:54:44
Ik heb geen Kuro maar telkens als ik er een zie staan in een winkel vind ik het beeld donkerder dan de concurrentie. Hoe komt dat?



Alex

De coating/Filter waarvan ze gebruik maken dacht ik

Alex Cremers

Coating filter? Dat doet me denken aan die Loewe beeldbuizen van vroeger, die hadden ook altijd een donker beeld.

Nooff

Citaat van: Alex Cremers op juni  9, 2009, 17:32:08
Coating filter? Dat doet me denken aan die Loewe beeldbuizen van vroeger, die hadden ook altijd een donker beeld.

Er staat een slash tussen, het is dus niet coatingfilter. Het is de coating OF de filter. Bedoel je dit nu in positieve of negatieve zin?

Robbert54

Citaat van: Alex Cremers op juni  9, 2009, 17:32:08
Coating filter? Dat doet me denken aan die Loewe beeldbuizen van vroeger, die hadden ook altijd een donker beeld.
ze zijn ook iets donker. kijk maar eens naar echt wit beeld. maar de kleuren komen zo wel erg natuurlijk over.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Cremers

Citaat van: Nooff op juni 10, 2009, 00:33:05
Er staat een slash tussen, het is dus niet coatingfilter. Het is de coating OF de filter. Bedoel je dit nu in positieve of negatieve zin?

In het geval van Loewe, negatief. Loewe was voor mij de Bang & Olufsen van de beeldbuis. Het beeld van Pioneer ziet er goed uit maar steeds vraag ik me af of dat donker beeld wel correct is.

Nooff

Citaat van: Alex Cremers op juni 10, 2009, 10:15:44
In het geval van Loewe, negatief. Loewe was voor mij de Bang & Olufsen van de beeldbuis. Het beeld van Pioneer ziet er goed uit maar steeds vraag ik me af of dat donker beeld wel correct is.

Vind het beeld absoluut niet te donker van de Pioneer. Ik weet niet met welke settings je de Pioneer hebt bekeken? Ik heb zelf een 5090, maar te donker is het beeld echt niet