Het grote LCD - Plasma aankoop topic.

Gestart door JCL, augustus 21, 2006, 15:46:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bengbeng

#1100
Citaat van: denada op november 14, 2007, 12:39:08
Fico,

Hoeveel is van bovenstaande al bekend? Is er bekend op welke termijn panasonic komt met een press release over wat er nu in de nieuwe schermen gaat komen, en op welke termijn deze ook echt te koop zullen zijn voor de consument.

Officiëel is er nog niets bekend, maar naar verwachting lanceert Panasonic G11 ergens in het 1e kwartaal 2008, met winkelverkrijgbaarheid begin april. Dit scenario hanteert Panasonic namelijk ieder jaar. (net zo goed als dat bijv. Pioneer
ieder jaar omstreeks augustus/september met nieuwe schermen komt)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Ramius

Citaat van: Bengbeng op november 15, 2007, 01:13:52
net zo goed als dat bijv. Pioneer ieder jaar omstreeks augustus/september met nieuwe schermen komt

Behalve dit jaar dan toen Pioneer reeds in juni met de HD-ready schermen uitpakte.

Maar wat betreft Panasonic zal de nieuwe reeks wel rond april/mei in de winkel te zien zijn.

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

tuytje

Citaat van: Fico op november 14, 2007, 02:56:17
Wow, spannend zeg, ben echt benieuwd dewelke je gaat kiezen  ::)
Ik zou zelf nog héél erg twijfelen eerlijk gezegd, zeker omdat Panasonic met z'n 11de generatie reeds in de lente van 2008 ook met de nieuwe plasma 2.0 technologie en échte 24fps support gaat komen :-\

Ik ga voor mijn vader zowiezo jouw de 2 plasmaschermen ook nog eens vergelijken met de volgende LCD TV's :P
- Sharp LC-52XL2E
- Samsung LE52F96
- Sony KDL-52X3500
- Toshiba 52Z3030D
- Philips 52PFL9632D

gr,
Fico



Ik ga zeker niet wachten op die 11e generatie. Ik denk dat je steeds wel iets hebt om op te wachten.
Mijn beslissing is trouwens genomen ; ik ga voor de Samsung PS-50P96FD.
3xHDMI tov 2HDMI van de Pana TH-50PZ70 en een draaibare voet hebben de doorslag gegeven. Mijn persoonlijke smaak van design neigt ook naar de Samsung.
Nu nog een dealer vinden die me een deftige prijs wil geven  ;)
Ik ben nog in onderhandeling met 2 verdelers.
Uiteraard hou ik jullie verder op de hoogte.

Groeten

C



Vincent

Citaat van: tuytje op november 15, 2007, 18:53:13


Ik ga zeker niet wachten op die 11e generatie. Ik denk dat je steeds wel iets hebt om op te wachten.
Mijn beslissing is trouwens genomen ; ik ga voor de Samsung PS-50P96FD.
3xHDMI tov 2HDMI van de Pana TH-50PZ70 en een draaibare voet hebben de doorslag gegeven. Mijn persoonlijke smaak van design neigt ook naar de Samsung.
Nu nog een dealer vinden die me een deftige prijs wil geven  ;)
Ik ben nog in onderhandeling met 2 verdelers.
Uiteraard hou ik jullie verder op de hoogte.

Groeten

C




heb nog geen mailtje ontvangen ? ;) ;D

JackH

Vanaf vandaag is de panasonic TH 42PV70 bij Correct in de aanbieding.
Ik heb al heel veel gelezen over plasma's en HD ready en full HD en ik denk er serious over om deze aan te schaffen.
Gekke vraag misschien, maar is dit een goede koop?

JPS2

Citaat van: JackH op november 15, 2007, 21:52:13
Vanaf vandaag is de panasonic TH 42PV70 bij Correct in de aanbieding.
Ik heb al heel veel gelezen over plasma's en HD ready en full HD en ik denk er serious over om deze aan te schaffen.
Gekke vraag misschien, maar is dit een goede koop?
Klopt inderdaad, dit is een gekke vraag zo zonder achtergrondinfo over je eisen en wensen...en wat kost de tv daar?

JackH

#1106
Bij correct 999 euro inclusief btw.
Mijn wensen zijn een goede plasma van 42" die niet te duur is, met minimaal 2 hdmi aansluitingen en een pc aansluiting.
Ik heb al veel goede recensies gelezen over de panasonic, dus vandaar de eventuele aanschaf.

JPS2

#1107
Citaat van: JackH op november 15, 2007, 21:58:54
Bij correct 999 euro inclusief btw.
Mijn wensen zijn een goede plasma van 42" die niet te duur is, met minimaal 2 hdmi aansluitingen en een pc aansluiting.
Ik heb al veel goede recensies geleen over de panasonic, dus vandaar de eventuele aanschaf.


Niet langer aarzelen dan, dit is een prima plasma voor een prima prijs!

Ik hoop voor je dat ze 'm op voorraad hebben; Panasonic levert namelijk nogal slecht uit. Zelf heb ik een paar weken geleden bij MM Alphen ad Rijn dezelfde TV voor de zelfde prijs besteld, maar die komt *misschien* pas volgende week binnen... Ze hadden niks op voorraad ten tijde van de advertentie. Ook de goedkopere webshops zijn al een paar weken door hun voorraad heen.

Midcall

Citaat van: JPS2 op november 15, 2007, 22:03:26
Niet langer aarzelen dan, dit is een prima plasma voor een prima prijs!

Ik hoop voor je dat ze 'm op voorraad hebben; Panasonic levert namelijk nogal slecht uit. Zelf heb ik een paar weken geleden bij MM Alphen ad Rijn dezelfde TV voor de zelfde prijs besteld, maar die komt *misschien* pas volgende week binnen... Ze hadden niks op voorraad ten tijde van de advertentie. Ook de goedkopere webshops zijn al een paar weken door hun voorraad heen.

Welnee, je moet niet alles geloven wat ze zeggen... ze wachten gewoon op genoeg orders zodat ze een grotere bestelling kunnen plaatsen (= goedkoper / = meer marge). Panasonic heeft er echt wel genoeg hoor  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

JPS2

Citaat van: Midcall op november 16, 2007, 01:32:34
Welnee, je moet niet alles geloven wat ze zeggen... ze wachten gewoon op genoeg orders zodat ze een grotere bestelling kunnen plaatsen (= goedkoper / = meer marge). Panasonic heeft er echt wel genoeg hoor  ;)

Daar had ik eigenlijk niet zo bij stilgestaan, zou dat werkelijk zo zijn? Klanten aan het lijntje houden kost je ook omzet....

Midcall

Citaat van: JPS2 op november 16, 2007, 09:18:08
Daar had ik eigenlijk niet zo bij stilgestaan, zou dat werkelijk zo zijn? Klanten aan het lijntje houden kost je ook omzet....

Het komt erg vaak voor, laat ik het zo zeggen.

Probleem is een beetje dat het om teveel geld gaat om schermen op voorraad te hebben, maar ze bieden ze voor zo weinig aan dat ze er pas wat aan verdienen als ze er een x-aantal in een keer kunnen bestellen. Als je aan het lijntje gehouden wordt wanneer je precies het scherm krijgt, zoiets in de trend van "we hopen volgende week wat binnen te krijgen, maar kan ook nog 1 of 2 weken later zijn", dan weet je hoe laat het is.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

PjotrrrNL

En waar is dit verhaal op gebaseerd?

denada

Citaat van: JPS2 op november 15, 2007, 22:03:26
Niet langer aarzelen dan, dit is een prima plasma voor een prima prijs!

Ik hoop voor je dat ze 'm op voorraad hebben; Panasonic levert namelijk nogal slecht uit. Zelf heb ik een paar weken geleden bij MM Alphen ad Rijn dezelfde TV voor de zelfde prijs besteld, maar die komt *misschien* pas volgende week binnen... Ze hadden niks op voorraad ten tijde van de advertentie. Ook de goedkopere webshops zijn al een paar weken door hun voorraad heen.

Ik heb net even gebeld naar Correct, Tv is op voorraad voor 999, voor 25 euro extra komt ie via DHL naar je thuis. Ik kon de tv morgen komen halen, maar de tv moest wel rechtop vervoerd worden in de auto, dus ik moest maar met een busje komen dan :)

PjotrrrNL

Uit de doos vrijwel rechtop de achterbank met gordel/spanbandje gaat prima!

tuytje

De kogel is door de kerk  ;D

Net mijn bestelling geplaatst van de Samsung PS-50P96FD. Na weken van twijfelen en vergelijken. 8)
Het is uiteindelijk een lokale dealer geworden. Je moet weten dat de tv hier in België bij de meeste winkels te koop staat voor 3200€.
Internetwinkels leveren ze voor 2400€. Ik heb ze net aangekocht bij een dealer voor 2500€. Het hielp wel dat ik 1 van de werknemers goed ken  ;).
Ik moet ze wel zelf ophalen maar aangezien het maar enkele kilometer van mij vandaan is en ik over een bestelwagentje beschik neem ik dat er graag bij.

Het beste is nog dat ik enkele weken geleden vetrok van een budget van 3000€ en ik dus nu 500€ kan spenderen aan een leuke Xbox360 + games.
Can't wait. ;D

Normaal zal ik ze in de loop van volgende week hebben. Ik beloof hierbij plechtig dat ik van zodra ik ze heb en getest heb een (foto)verslagje zal maken.

Aan al de mensen die nog op zoek zijn ; good luck en onthou ; over smaak valt niet te twisten. ;)

groeten

C

Ramius

Citaat van: tuytje op november 16, 2007, 14:42:05
De kogel is door de kerk  ;D
Net mijn bestelling geplaatst van de Samsung PS-50P96FD. Na weken van twijfelen en vergelijken. 8)

Heel mooi scherm  8)   heb het deze morgen voor de eerste keer zien spelen in de Fnac in Leuven  ;D  Voor die prijs echt wel een topscherm...  ;)  Als mijn Pioneer niet snel geleverd gaat worden zou ik misschien wel voor dit mooi ding kunnen gaan en voor de helft van de prijs!!!  :-X

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Vincent

Citaat van: Ramius op november 16, 2007, 14:49:19
Heel mooi scherm  8)   heb het deze morgen voor de eerste keer zien spelen in de Fnac in Leuven  ;D  Voor die prijs echt wel een topscherm...  ;)  Als mijn Pioneer niet snel geleverd gaat worden zou ik misschien wel voor dit mooi ding kunnen gaan en voor de helft van de prijs!!!  :-X

Grtz
Ramius




Hehe denk dat je daar heel veel spijt van gaat krijgen Ramius.. Heb hem hier in de winkel staan maar hij komt
in de verste verte niet in de buurt bij een LX.. Hij is wel scherper dan een 508 maar qua diepte en contrastbereik
moet ie de Pioneers toch echt een stuk voor laten gaan. Op dit moment is de Kuro nog steeds koning.. :)

Bengbeng

#1117
Citaat van: Vincent op november 16, 2007, 16:53:01
Hehe denk dat je daar heel veel spijt van gaat krijgen Ramius..

Thuis kun je niet a/b vergelijken, dat scheelt enorm.  ;) En dat je 3000 euro in je
zak houdt maakt ook wat goed.  :)

Of vind je de Samsung dusdanig brak dat je, als je hem eenmaal thuis hebt staan, je spijt
krijgt dat je hem gekocht hebt? Otewel, je vindt hem zijn geld niet waard?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Vincent

Citaat van: Bengbeng op november 16, 2007, 17:09:31
Thuis kun je niet a/b vergelijken, dat scheelt enorm.  ;) En dat je 3000 euro in je
zak houdt maakt ook wat goed.  :)

Of vind je de Samsung dusdanig brak dat je, als je hem eenmaal thuis hebt staan, je spijt
krijgt dat je hem gekocht hebt? Otewel, je vindt hem zijn geld niet waard?

Ik zit nog in dubio.. Wil hem eerst uitgebreider testen.. Denk dat dit scherm meer de concurrentie
zal aanmoeten met de Kuro Hd ready en de W3000 en Sharp Modellen.. Hij is sowieso beter dan
de Sharp LCD modellen. Maar in vergelijk met de Kuro is het nog steeds dikke winst op dit moment
voor de Pioneer.. Maandag wat meer tijd en dan ga ik hem eens uitgebreid testen.

grtz

Vincent

Ralvinski

Ik heb zojuist mijn Samsung LE32S81 geinstalleerd en even wat 360 games gechekt.. en het valt me op dat ik nogal wat jaggies zie als ik in bijv. Halo of Ghost Recon mijn avatar beweeg, terwijl als ik stil sta de boel haarscherp is. Hetzelfde geldt voor voertuigen/poppetjes die onafhankelijk van mij bewegen terwijl ik stil sta. Ligt dit aan mijn tv? Ik meen dit 'probleem' namelijk niet gezien te hebben toen ik de games op andere HD toestellen zag. Verder is de boel nu via component aangesloten, zou het beter worden wanneer ik op HDMi over ga? I'm kinda bummed out about this  :-\
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

PjotrrrNL

Vermoedelijk de wat mindere kwaliteit van de scaler/beeldprocessing.
Op dit vlak zijn de Samsung plasma's ook wat minder dan de Panasonic concurrentie.
Alle waar is naar zijn geld...

Bengbeng

Citaat van: Ralvinski op november 16, 2007, 17:55:34
Verder is de boel nu via component aangesloten, zou het beter worden wanneer ik op HDMi over ga? I'm kinda bummed out about this  :-\

Ja natuurlijk. Vooral een gameconsole zal digitaal aangesloten altijd een beter beeld geven dan analoog (component).
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

aMUSEd

Vandaag ook maar de knoop doorgehakt.. het is de 42PV70 geworden.

Snutchz

Ook tevens de knoop doorgehakt... 't is de TH-42PY70 geworden :)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

chulin

Welkom in het plasma wereld mannen.
Veel plezier met jullie Pana's  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare