LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Bedankt voor de reactie.

Volgens mij kun je geen externe HDD aan een Squeezebox Radio hangen.. Wel aan een Classic of een Touch.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op mei  4, 2015, 00:45:13
Goedenavond mensen..

Even wat leven brengen in dit slapende topic. Nee, ik ga niets vervangen en/of uitbreiden in mijn opstelling. Ik wil wat uitbreiden naar de kids kamers.

Ik speel met het volgende idee:
We zijn de kamers van de kids aan het opknappen en eigenlijk wil ik ze een eigen muziek bronnetje geven op hun kamers in de vorm van een Squeezebox Radio. Hiervoor moet ik er echter wel voor zorgen dat het WiFi bereik beter wordt en dat ze bij de muziek kunnen komen.

Nu heb ik al eens eerder naar routers gekeken waar je een HDD kon aansluiten, zoals de Asus AC68U. Weet iemand of die combinatie zal werken? Ik wil dus squeezeserver laten draaien vanaf de router zodat er geen pc aan hoeft te staan om muziek te luisteren..
Nee dat gaat niet werken, de squeezebox radio heeft echt een squeezebox "server" (logitech media server genaamd tegenwoordig) nodig!

LittleNinja

Op een NAS werkt het toch wel of dan ook niet?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op mei  4, 2015, 10:54:56
Op een NAS werkt het toch wel of dan ook niet?
Op een NAS die LMS kan draaien wel ja :-)

LittleNinja

Toch even verder zoeken naar een oplossing voor het probleem met de Oppo:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=151880.msg2811626#msg2811626
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Update tijd....

De Oppo schijfjes draaier
De Oppo is inmiddels netjes en snel(!) gerepareerd door JVB en hij draait weer als een zonnetje. Gelukkig. 8)

Vaarwel Epson
Kort geleden is de Epson vertrokken en heb ik afscheid genomen van projectie. Helaas geen films meer beleven op 100".

Hallo Sony
Om dit een klein beetje te compenseren heb ik mijn 5 jaar oude Samsung 40" full HD TV de deur uit gedaan en is er een nieuwe Sony KD-55X8509C (4K TV) er voor terug gekomen. Ik kan niet anders zeggen dan: wat een heerlijk plaatje! Ik heb best wat schermen bekeken maar uiteindelijk verkoos ik de Sony over de Samsung vanwege de in mijn mening mooiere kleuren (in mijn ogen net wat meer realistisch) en de rust in het beeld. Hij had nog een maat groter gemogen, maar dat budget was er simpelweg niet. Dan kan ik de volgende upgrade ook nog wat winnen in het formaat. ;)

TeeVee
Natuurlijk ook Netflix een upgrade gegeven naar 4K en een andere TV decoder laten bezorgen (Horizon TV) omdat de oude het beeld niet ten goede kwam. Het apparaat brengt een veel beter plaatje en een flinke reeks mogelijkheden waarvan ik ongetwijfeld nooit meer dan 20% zal gaan gebruiken.

To PeeCee or not to PeeCee
Nu heb ik altijd  een oude pc gebruikt om als server te draaien voor TVersity en voor mijn Squeezebox. Deze PC werkte de afgelopen tijd niet meer lekker, hij liep vaak vast, reageerde slecht en werkte weinig stabiel. Daarnaast had deze alleen een VGA uitgang en daar zijn geen aansluitingen meer voor te vinden op moderne consumenten TV's. Die gaat er nu dus ook uit..

Nu zit ik er over te denken om een mini PC te gaan gebruiken omdat hij verder eigenlijk niet heel veel functies te vervullen heeft. TVersity, MySqueezebox, iTunes backup, content downloaden, dat is het zo'n beetje.. Dus het idee is: Mini PC, HDMI naar de Sony, paar losse HDD schijfjes er aan en gaan met die mini banaan!

Een kennis van me heeft bijvoorbeeld een Fujitsu Siemens Q9000, maar een Intel NUC of een Apple Mac Mini lijkt me ook prima..

Hoe stabieler hoe beter want ik blijk:
A: ongeduldig...
B: Weinig kundig op het gebied van het draaiende houden van computers...

Wat zijn de adviezen op dit gebied?

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Hoe heb je de tv's vergeleken, gewoon in de winkel?  Is een Nas geen optie voor je? Ik ben net grupgrade naar een Synology 216.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Sjaak_Banaan

Moet het per se een mini-pc zijn?

De Intel NUC's zijn op zich niet zo prijzig, maar ze zijn ook moeilijk te upgraden of repareren, volgens mij is de processor namelijk vast gesoldeerd op het moederbord. Voor de rest geen ervaring mee.

Een mac mini is geinig apparaat, compact en stil, maar dan zit je weer vast aan Apple met al hun 'beperkingen' en ook dan zijn de upgrademogelijkheden minimaal of je moet diep in de buidel tasten, weinig 'bang for buck'. Ervaring op het werk met een server model van een paar jaar oud, ik ben geen fan! :P

Zelf heb ik gekozen voor een zelfbouw pc in een nette HTPC behuizing (Silverstone Grandia GD8 uit mijn hoofd), deze past netjes onder mijn Marantz, is groot genoeg voor een goede (stille) ATX voeding en heeft ruimte voor diverse 3,5" harddisks en eventueel optische drives. Door de hoogte is deze ook te voorzien van een goede stille koeler en grote ventilatoren. Mocht het tijd zijn voor wat nieuws dan verkoop je de losse componenten en steek je er iets nieuws in. Die kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Mocht je het laatste interessant vinden, dan zou ik daar een topic voor openen en je budget en wensen aangeven (o.a. opslagcapaciteit). Zelf zou ik me er opnieuw in moeten verdiepen, mijn build is al een paar jaar oud, maar er zitten hier vast computer nerds die onlangs zo'n pc gebouwd hebben en je kunnen adviseren in welke componenten je nu nodig hebt en waarom. Het in elkaar zetten is veel gemakkelijker dan je misschien denkt. Weet niet of je in de buurt woont, anders help ik je wel.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

gilles0181

Zelf heb ik een Intel NUC als mediaplayer en home automation systeem. Hij doet geen content downloaden, dat doet mijn NAS. Ik wil namelijk niet dat (wanneer ik een film aan het kijken ben) dat mijn mediaplayer begint te haperen omdat hij aan het uitpakken is en/of aan het repairen.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

WickedGame

Heb voor mijn ouders een mac mini met Kodi zo geconfigureerd dat het aanzetten van de mac mini voldoende is voor ze, en de bediening gaat via een ipad. Tja simpeler kon ik het niet voor ze maken :D

Als je beetje handig bent met de download proggels kan je het zelfs zo configureren dat je altijd een uptodate library in Kodi hebt. Maar goed dat vergt dan wat meer kennis. Eenmaal up and running is het wel fijn :)

LittleNinja

Citaat van: SV..S op februari 17, 2016, 23:00:54
Hoe heb je de tv's vergeleken, gewoon in de winkel?  Is een Nas geen optie voor je? Ik ben net grupgrade naar een Synology 216.

In de winkel moeten vergelijken inderdaad. Wel hetzelfde materiaal er op geknald.

Een NAS kun je volgens mij geen iTunes installeren voor o.a. mijn backups. Wel heeft het de nodige voordelen voor het streamen van content door het huis heb ik begrepen.

Citaat van: Sjaak_Banaan op februari 18, 2016, 10:49:31
Moet het per se een mini-pc zijn?


Bedankt voor de uitgebreide respons.

Het hoeft niet perse een mini pc te zijn, echter ben ik geen pc bouwer en heb te weinig geduld, kennis en tijd om daar iets goeds uit te halen en draaiend te krijgen.

Citaat van: gilles0181 op februari 18, 2016, 13:10:28
Zelf heb ik een Intel NUC als mediaplayer en home automation systeem. Hij doet geen content downloaden, dat doet mijn NAS. Ik wil namelijk niet dat (wanneer ik een film aan het kijken ben) dat mijn mediaplayer begint te haperen omdat hij aan het uitpakken is en/of aan het repairen.

Die zaken lopen bij mij zelden tegelijk. Dus dat is voor mij minder belangrijk. Overigens gebruik ik mijn Oppo als mediaplayer.

Citaat van: WickedGame op februari 18, 2016, 16:00:38
Heb voor mijn ouders een mac mini met Kodi zo geconfigureerd dat het aanzetten van de mac mini voldoende is voor ze, en de bediening gaat via een ipad. Tja simpeler kon ik het niet voor ze maken :D

Als je beetje handig bent met de download proggels kan je het zelfs zo configureren dat je altijd een uptodate library in Kodi hebt. Maar goed dat vergt dan wat meer kennis. Eenmaal up and running is het wel fijn :)

Dit is wel wat mij aanspreekt van een Mac Mini. Simpel, niet teveel aan (kunnen) doen, werkt stabiel... Maar ze zijn wel errug enthousiast geprijsd.
Wat ik me wel afvraag is of je al die programma's wel kunt installeren op een Mac Mini. Denk aan TVersity, Squeezebox server, torrent downloaders, enzovoort..

iTunes installeren zal vast wel lukken op het ding. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2016, 16:32:17

Een NAS kun je volgens mij geen iTunes installeren voor o.a. mijn backups. Wel heeft het de nodige voordelen voor het streamen van content door het huis heb ik begrepen.


Een NAS kan je juist erg veel mee, zeker met een flinke community erachter.
Ik draai zelf met een Synology en heb net even voor je gekeken er is een Itunes Server beschikbaar om te installeren.
Sqeezebox is ook beschikbaar. Torrents e.d. is ook in overvloed verkrijgbaar.

Kan alleen niks vinden over TVersity.

LittleNinja

Het hoeft niet zozeer TVersity te zijn.. Mag ook een ander programma zijn waarmee ik films naar mijn Oppo breng. Geen idee wat er nog meer werkt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2016, 16:32:17
Een NAS kun je volgens mij geen iTunes installeren voor o.a. mijn backups. Wel heeft het de nodige voordelen voor het streamen van content door het huis heb ik begrepen.

Zoals iemand anders al zei kan je op bepaalde NAS apparaten een iTunes server installeren. Een andere simpelere oplossing is dat je iTunes op je PC hebt maar de iTunes library gewoon op de NAS zet. Ik vind zelf de NAS een uitkomst, zeker met twee sets in huis. Mediaserver er op, zodat de Oppo er tegen kan connecten. Mimimserver voor de Linn streamers. Ideaal.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2016, 16:32:17

Dit is wel wat mij aanspreekt van een Mac Mini. Simpel, niet teveel aan (kunnen) doen, werkt stabiel... Maar ze zijn wel errug enthousiast geprijsd.
Wat ik me wel afvraag is of je al die programma's wel kunt installeren op een Mac Mini. Denk aan TVersity, Squeezebox server, torrent downloaders, enzovoort..

iTunes installeren zal vast wel lukken op het ding. :D

Marktplaats oid kijken, je hoeft niet direct top of the bill mac mini te pakken.

Voor de Mac zijn er nogal wat mogelijkheden qua mediaservers:
- Plex
- Kodi
Als meest gebruikte

Logitech Media Server werkt op OS X, dus dat gaat prima voor je SB

En wat betreft de download progs zijn er ook voldoende mogelijkheden. Al zou ik eerder kiezen voor SABNbz en een automatic download tool bijv. Maar er is genoeg alternatief in iedergeval.

Zijn er dan nog nadelen? Ja die is er helaas wel en een nogal een grote als je er namelijk gebruik van maakt:

Mac Mini's met OSX ondersteunen geen DTS-HD en Dolby TrueHD audio formaten. Dit kan je wel tackelen, maar dan zou je windows op de mac mini moeten zetten. Als je er geen gebruik van maakt is het problem geen issue.

SV..S

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2016, 22:53:47
Het hoeft niet zozeer TVersity te zijn.. Mag ook een ander programma zijn waarmee ik films naar mijn Oppo breng. Geen idee wat er nog meer werkt.
Wat bedoel je, films naar je oppo brengt?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

Ik gebruik TVersity als "server" programma om te kunnen streamen naar mijn Oppo BD103.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

wij gebruiken de Dune vaker dan de Oppo om films te streamen.

op de Synology kun je zowel samba als dnla wijze streamen (als ik het goed zeg)
bij ons staan beide opties aan.

dan kun je via je netwerk met een verkenner structuur naar de gewenste map gaan en vervolgens de film afspelen.

onze ''oude'' nas gaat binnenkort in de verkoop, dus mocht je interesse hebben ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Citaat van: LittleNinja op februari 18, 2016, 16:32:17
In de winkel moeten vergelijken inderdaad. Wel hetzelfde materiaal er op geknald.




dat is mooi, ik liep laatst in een Hobo hifi winkel, daar stonden ook enkele tv's opgesteld.

maar dat beeld, echt verschrikkelijk  :crazy:! er lag gewoon een plasje kleuren op de grond eronder ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

De DAC in de Arcam lijkt het te (gaan) begeven... Al eerder vertoonde hij storingen door vreemde kraakjes en wegvallen van het signaal. Nu is het meer zekerheid dan uitzondering dat het gebeurd.

Een andere machine neerzetten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Het budget ontbreekt en momenteel geef ik dat ook liever aan andere zaken uit. Ik ben wel benieuwd wat de kosten zouden zijn voor een reparatie. Iemand ervaring met deze storing en de reparatie kosten?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Externe DAC plaatsen? Misschien nog wel goedkoper dan repareren.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Is een idee inderdaad, echter heb ik wel een knap aantal apparaten die ik moet aansluiten.. Zowel optisch als coax.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Daar zal toch wel een acceptabele externe oplossing voor zijn?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

SV..S

Ik hrb mijn eindbak wel eens laten repareren in Tilburg, bij deze man komen meer forum leden, de kosten waren acceptabel. Ik was de eindbak wel een poosje kwijt.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op september 10, 2016, 18:44:14
De DAC in de Arcam lijkt het te (gaan) begeven... Al eerder vertoonde hij storingen door vreemde kraakjes en wegvallen van het signaal. Nu is het meer zekerheid dan uitzondering dat het gebeurd.

AVR350?? Ik zou hem gewoon na laten kijken door Audio Service in Elst. Officieel arcam reparatiebedrijf.

CitaatEen andere machine neerzetten zie ik eigenlijk niet zo zitten. Het budget ontbreekt en momenteel geef ik dat ook liever aan andere zaken uit. Ik ben wel benieuwd wat de kosten zouden zijn voor een reparatie. Iemand ervaring met deze storing en de reparatie kosten?