LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Gisteren een filmpje opgezet, wireless naar de Epson toe. In dit geval een download vanaf de Oppo. Nu geen enkele onderbreking in het signaal. Hiervoor hebben we originele bd's en downloads geprobeerd maar dan via de HQ HDMI kabel van 15m. Het lijkt er dus toch op dat de oude HDMI kabel de boosdoener is.

Binnenkort maar eens kijken naar een nieuwe kabel. Erg veel mogelijkheden heb ik al gezien.. En flinke prijzen ook voor een 15m kabeltje. Hij mag niet te stug zijn gezien de weg die hij moet afleggen! Daarmee vallen er al een aantal af.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Goed dat je het euvel hebt gevonden dan kan je tenminste werken aan de oplossing. Ik heb geen ervaring met dergelijke lengtes dus helaas geen advies van deze kant.

En je hebt nu toch ook video over CAT5? Een CAT5 of 6 is makkelijk gelegd en indien niet double shielded ook niet zo stug.

LittleNinja

CAT5e/CAT6 is een prima oplossing, echter niet heel hard nodig op 15m. Het nadeel van CAT5e/CAT6 vind ik dat je extenders moet gebruiken en die moeten weer van stroom worden voorzien. En iedere extra koppeling vind ik onwenselijk. Liefst een direct lijntje. ;)

Er zijn prima HDMI kabels te verkrijgen voor die afstand, dus dat heeft mijn voorkeur op dit moment.

Toch zijn er een hoop producenten die stoppen bij 10 a 12 meter, zoals RU Connected bijvoorbeeld.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Misschien lees ik er over heen maar waarom gebruik je de Epson niet gewoon draadloos met HDMI? Anders had je toch beter (en goedkoper) de gewone 9100 kunnen kopen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

evilniek

Ik gebruik al jaren een 15 meter lange hdmi-kabel van Oehlbach (real matrix MKII), is wel een vrij dikke kabel.

Citaat van: Maro op april 15, 2013, 16:09:54
Misschien lees ik er over heen maar waarom gebruik je de Epson niet gewoon draadloos met HDMI?

Ja, waarom niet eigenlijk, scheelt je een hoop duiten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Citaat van: Maro op april 15, 2013, 16:09:54
Misschien lees ik er over heen maar waarom gebruik je de Epson niet gewoon draadloos met HDMI? Anders had je toch beter (en goedkoper) de gewone 9100 kunnen kopen?

De Wireless uitvoering heb ik gekozen om hem vooral als 5x2 HDMI switch te kunnen gebruiken. Zie het schetsje voor het aansluitschemaatje.

Ik heb alle bronnen aan de wifi transmitter aangesloten, echter heb ik de Oppo ook nog eens direct met een HDMI kabel aangesloten. Dus de Oppo gaat middels HDMI1 ( beste processor ) bedraad naar de Epson en middels HDMI2 naar de Wifi transmitter. Voor het beste beeld gaat bij dus rechtstreeks naar de Epson.

De huidige kabel lag er al, dus betekende geen extra investering. Nu moet er echter een betere komen. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Okee, wist niet dat er kwaliteitsverschil zat tussen de 2 HDMI uitgangen.  :o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Citaat van: Maro op april 15, 2013, 17:04:27
Okee, wist niet dat er kwaliteitsverschil zat tussen de 2 HDMI uitgangen.  :o

Ik heb het nog niet kunnen ontdekken.. :D
Maar theoretisch zou hij er moeten zijn.

HDMI1 wordt gevoed door de veelbesproken Qdeo Marvell chip die ook in staat is om te scalen naar 4K. Als ik mij niet vergis zit er een eenvoudigere Mediatek chip achter HDMI2.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Als het het je een goed gevoel geeft...kabel trekken dan.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Citaat van: Maro op april 15, 2013, 17:23:49
Als het het je een goed gevoel geeft...kabel trekken dan.  :D

Hahaha!! Precies. 8)

Ik ben er nooit voor gaan zitten om goed te vergelijken. Daarnaast heb je met die wireless toch te maken met compressie en ga ik er vanuit dat er een verschil moet zijn. Ook heb ik een scherm wat niet de beste kwaliteiten uit het beeld haalt.. Dit is nog een budget scherm van een jaar of 6 oud. Hij begint ook al kuren te vertonen dus wie weet mag ik die aanpakken binnenkort.

Sowieso wil ik binnenkort eens bij een collega Epson gebruiker langs gaan om het beeld te vergelijken. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat hij nog niet optimaal afgesteld is ( deels komend uit het niet optimale scherm ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Citaat van: LittleNinja op april 15, 2013, 10:09:53
CAT5e/CAT6 is een prima oplossing, echter niet heel hard nodig op 15m. Het nadeel van CAT5e/CAT6 vind ik dat je extenders moet gebruiken en die moeten weer van stroom worden voorzien. En iedere extra koppeling vind ik onwenselijk. Liefst een direct lijntje. ;)

Er zijn prima HDMI kabels te verkrijgen voor die afstand, dus dat heeft mijn voorkeur op dit moment.

Toch zijn er een hoop producenten die stoppen bij 10 a 12 meter, zoals RU Connected bijvoorbeeld.

Wordt het met CAT icm die extenders ook niet (bijna?) net zo duur als met een normale HDMI van die lengte? Dan heeft het helemaal weinig voordelen voor zover ik weet :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Citaat van: Christiaan S op april 16, 2013, 10:47:01
Wordt het met CAT icm die extenders ook niet (bijna?) net zo duur als met een normale HDMI van die lengte? Dan heeft het helemaal weinig voordelen voor zover ik weet :)

Tja, je gaat dan de discussie in dat je wel een goede extender moet hebben en dat je dan waarschijnlijk zelfs meer kwijt bent. Wij gebruiken bijvoorbeeld zakelijk veel de externders van Extron en die kosten al snel een paar honderd euro.. Ga je kijken bij König dan ben je wellicht een paar tientjes kwijt, echter ben ik over dat merk niet te spreken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Dit weekend heb ik een KAKU ICS-1000 module gekocht. Hij was flink in de aanbieding bij de Gamma en met een extra korting zegel uit de folder kwam hij nu op € 99 i.p.v. de brutoprijs van € 159. Op internet zie je ze doorgaans voor pakweg € 120.

Helaas heb ik hem nog niet in gebruik genomen omdat ik nog niet zeker ben van de werking in combinatie met de al aanwezige ouderen modellen van KAKU. Daarnaast vind ik het vrij essentieel dat ook de normale handzenders blijven werken! De kids moeten natuurlijk ook zonder al te veel poespas het licht kunnen in- en uitschakelen. Zojuist maar even een mailtje gedicht aan KAKU om het helder te krijgen.

Naast de verlichting binnen en buiten wil ik straks ook mijn zonwering ermee gaan bedienen. 8)

Zijn er al mensen met ervaringen met dit apparaat?

Fabrikant:
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/ics-1000/

De ICS-1000:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187


LittleNinja

Nee. Zoek je dat?

Deze is puur bedoeld voor de bediening middels de smartphone en/of tablet.

Citaat van: Raymond187 op mei  6, 2013, 08:05:31
Zit er ook voice command op?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187


LittleNinja

Citaat van: Raymond187 op mei  6, 2013, 09:26:14
Nee was gewoon benieuwd hoe high tec jij bent B)

Ik ga er vanuit dat Siri dat straks voor me oplost. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vanmiddag heb ik de reactie ontvangen van KAKU. Het zou allemaal moeten werken. Vanavond ben ik dus even aan de slag gegaan met het installeren van de ICS-1000.

Zolang je de handleiding volgt is het weinig spannend en lukt het allemaal eenvoudig. Je kunt het gros instellen op één van de devices, vervolgens de boel uploaden om vervolgens vrij eenvoudig per device (max 6 stuks ) downloaden.

Ik heb wel het idee dat het sneller en simpeler zou moeten kunnen, vooral als het gaat om de bediening. Maar eerlijk is eerlijk, het werkt erg goed en snel. We hebben nu een paar lampjes toegevoegd en ik kan niet wachten tot ik het ver kan uitbreiden.

Behoorlijke fijne toevoeging aan m'n HT/woning. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187


LittleNinja

Filmpje?? Nee, sorry. Kijk maar op hun site. :D

Het is ook erg handig. In de toekomst wil ik ook de nodige zaken uitbreiden, zoals tuinverlichting, verlichting aan de gevel, voordeur, overloop, zonwering en de AV op de kamers van de kids ( zodat deze op afstand uitgeschakeld kan worden ).

Je kunt ook remote werken, dus vanaf je werk de boel in en uitschakelen. Nu is dat voor bijvoorbeeld de verlichting redelijk zinloos, maar voor de zonwering vind ik het ideaal! "Hmmm.. fel zonnetje. Laat ik thuis even de zonwering naar beneden om te voorkomen dat het een sauna wordt!". "Oei! Het trekt helemaal dicht en begint te waaien.. zal wel gaan regenen zo. Even de zonwering naar binnen halen." :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Voor mensen die mijn topic wel eens bekijken.. We kunnen misschien ons 40 inch Teeveetje vervangen door een 60" exemplaar van Sharp waar we gunstig aan kunnen komen, maar ik kan nergens tests vinden. Wie kent de schermen van Sharp?

Topicje:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=138287.0
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Witalik

Citaat van: LittleNinja op mei  6, 2013, 01:07:05
Dit weekend heb ik een KAKU ICS-1000 module gekocht. Hij was flink in de aanbieding bij de Gamma en met een extra korting zegel uit de folder kwam hij nu op € 99 i.p.v. de brutoprijs van € 159. Op internet zie je ze doorgaans voor pakweg € 120.

Helaas heb ik hem nog niet in gebruik genomen omdat ik nog niet zeker ben van de werking in combinatie met de al aanwezige ouderen modellen van KAKU. Daarnaast vind ik het vrij essentieel dat ook de normale handzenders blijven werken! De kids moeten natuurlijk ook zonder al te veel poespas het licht kunnen in- en uitschakelen. Zojuist maar even een mailtje gedicht aan KAKU om het helder te krijgen.

Naast de verlichting binnen en buiten wil ik straks ook mijn zonwering ermee gaan bedienen. 8)

Zijn er al mensen met ervaringen met dit apparaat?

Fabrikant:
http://www.klikaanklikuit.nl/shop/ics-1000/

De ICS-1000:


Dat is wel een leuke gadget :D.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

2e en 3 generatie vond ik de Sharp schermen erg mooi en de looks ook. De huidige generatie ken ik helaas niet dus kan daar ook geen mening over geven  :nopompom:

ISF en hij zal vast mooi beeld genereren.