LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

garmtz


Raymond187

Zeer vervelend Dennis. En vooral ERG frustrerend!!

Hopelijk heb je binnenkort een goed werkend product en ben je dit snel vergeten  :thumbs-up:

btw. hoe is de service van Epson met dit specifieke voorval? Lijkt mij een gevalletje DOA aangezien dit product bij binnenkomst al niet naar behoren werkte.

En Garmtz aan je beamer laten zitten is foute boel he. Hij heeft alleen verstand van Subs afstellen :P

LittleNinja

Ach... Kan gebeuren. Ik baalde er wel enorm van aangezien ik lekker met het gezin een eerste filmpje op wilde zetten op de verjaardag, maar goed.. niemand gewond. ;)

Garmt en/of Björn hebben de boel al getest dus dat moet nu goed gaan komen verwacht ik.

De service van Epson kan wat mij betreft weinig van gezegd worden. Zij riepen meteen bij het vaststellen van het euvel dat deze omgeruild zou worden voor een nieuwe. Problemen/vertragingen op het gebied van de levering hebben te maken gehad met partijen anders dan Epson zelf ( zoals bijvoorbeeld de transporteur ).

Ik vertrouw Garmt ( en Björn ook trouwens ) over het algemeen prima met de techniek die hij in handen heeft. 8)

Citaat van: Raymond187 op januari 14, 2013, 14:38:56
Zeer vervelend Dennis. En vooral ERG frustrerend!!

Hopelijk heb je binnenkort een goed werkend product en ben je dit snel vergeten  :thumbs-up:

btw. hoe is de service van Epson met dit specifieke voorval? Lijkt mij een gevalletje DOA aangezien dit product bij binnenkomst al niet naar behoren werkte.

En Garmtz aan je beamer laten zitten is foute boel he. Hij heeft alleen verstand van Subs afstellen :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RubenV.

Ik ben benieuwd hoe het wireless HD je gaat bevallen. Wel een mooie upgrade hoor zo'n Epson. Jammer van de aanloopproblemen. Een beetje de wet van Murphy, alles mooi vooruit gepland en dan gaat alles fout  :'( Maar ja, des te groter is dan meestal de voldoening als alles het naar behoren doet.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

frankp

Het zal allemaal wel snel vergeten zijn als ie staat en je kan genieten van een prachtig beeld (lees: ik ben jaloers en wil er ook een!  :D )

LittleNinja

We gaan er vanuit dat het inderdaad allemaal snel achter me is zodra het apparaat aan mijn plafond hangt en mijn schermpje vult met mooi full HD beeldwerk. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raymond187

Ach.... ik ben in een goede bui. Als die epson 9100 in de weg staat mag je hem hier achter laten..... tja zo ben ik nou eenmaal goed voor de mens


:D

Natuurlijk komt het goed  :thumbs-up:
Soms zit alles tegen, maar zonder ying geen yang dus ff geduld en je ervaring delen met het beeld natuurlijk  O0

LittleNinja

Thanks. :D

Hopelijk krijg ik snel bericht van Garmt dat hij beschikbaar is.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Heugdelijk nieuws... Vandaag stond aan het einde van de middag Garmt voor de deur met een prachtig mooi "doosje". 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

quattronl

Goed bezig zeg  :worship:
En top van Garmt dat ie 'm langs komt brengen  :pompom:
Nu lekker van 't weekend eindelijk genieten van al dat moois.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Goed nieuws. Aansluiten ding ding en heel weekend niet van de bank komen. Lege fles cola naast de bank voor als je mot zeiken :D en pizza komen ze brengen  O0

Enjoy Dennis  :popcorn:

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

LittleNinja

Zo... Net de eerste sessie er op zitten. :D

De wireless HD werkt nu prima en snel! Ik moet nog wel even juist uitlijnen want daar had ik nu het geduld niet voor. We hebben vanalles voorbij laten komen.. 2D & 3D films en 2D & 3D games. Erg koel allemaal! 8)

Wat ik wel een beetje kip-en-het-ei verhaal vind is het inschakelen van 3D.. Als ik eerst de Oppo op 3D wil zetten krijg ik hardnekkig de weigerende opmerking dat er geen 3D scherm is aangesloten. Weergave start dan niet! Andersom hetzelfde verhaal.. Als ik de projector als eerste op 3D wil zetten geeft hij aan dat de bron geen 3D weergeeft... :crazy:

Adviezen?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Je hoeft dus ook niet de projector op 3D te zetten overigens, dat doet hij vanzelf als het signaal binnenkomt. ;).

Groet,

Bjorn

LittleNinja

Gamen gaat erg goed op de Epson. Bij de BenQ zat er een idiote vertraging in het beeld waardoor je bij 1st person shooters nagenoeg altijd als het slachtoffer achter bleef na een confrontatie. Bij de Epson gaat alles ruimschoots snel genoeg en kun je prima uit de voeten in het veld. Ik game eigenlijk best vaak, dus ik kan oordelen uit ervaring. ;)

Het beeld is een verademing. Wat een stap vooruit! :o Je kunt duidelijk zien dat er een flink aantal jaren ontwikkeling zit tussen mijn oude BenQ PE8700 en deze Epson TW9100W.

Ik ga de Epson wireless gebruiken voor de meeste bronnen, echter zal de Oppo ook rechtstreeks bedraad worden voor de meest optimale beeldweergave. De switch/transmitter werkt prettig! Hij schakelt snel en je kunt makkelijk zien welke bron je wil gebruiken. Het is logisch dat het gebeurd, echter de wireless verbinding moet regelmatig even verbinding maken. Dit is niet tijdens het spelen, maar wel bijvoorbeeld als je tussen menu's zit of de discweergave stopt, enzovoort. Dat is even wennen.

In 2D (ECO) vind ik de Epson heerlijk stil! Met alle respect voor iedereen die de Epson te luidruchtig vindt, maar dat is echt kleinzerig doen (IMO). In 3D is het een ander verhaal.. Daar vind ik dat de projector zeker wel een keeltje op zet. Nog steeds te doen maar het verschil valt gewoon erg op. Overigens met het geluidsniveau waarop ik films kijk zul je daar geen last van hebben. ( Doorgaans niet debiel hard hoor! )

Maar ik moet nog wel wat dingen doen om het volle uit de projector te halen. De scherpte kan nog een stuk beter. Ik verwacht dat dit te maken heeft met de LCD allignment. Echter moet ik eerst even kijken wat ik moet doen en waar ik op moet letten.. ???
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Citaat van: LittleNinja op januari 19, 2013, 09:05:07
Oké thans.. Die gaan we eens proberen. 8)

In mijn Oppo zit een setting voor de 3D mode : auto of forced. Als je die op Forced zet speelt ie 3D of ie nou vind dat er een 3D weergever aan hangt of niet. Bij mij wilde de Oppo de 3D projector niet zien achter de versterker, misschien omdat die ook een non-3D TV aangesloten heeft op de andere hdmi output. Met de Oppo op forced 3D geen problemen meer.

Mooie stap heb je gemaakt zeg van de Benq naar deze mooie nieuwe Epson  8)

LittleNinja

Hi Riwi,

Bedankt voor de tip. Maar maakt hij dan ook altijd de conversie van 2D naar 3D?

Ja het was een fijne stap inderdaad. Er viel een hoop te winnen, zeker omdat de BenQ niet helemaal 100% meer was.

De tip van Björn lijkt in ieder geval al voldoende.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Hoe werkt dat SBS nu eigenlijk?? Ik hou twee beelden naast elkaar..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

Citaat van: LittleNinja op januari 19, 2013, 21:53:58
Bedankt voor de tip. Maar maakt hij dan ook altijd de conversie van 2D naar 3D?

Nee dat gaat niet over de conversie van 2D naar 3D. Maar of ie uberhaupt een 1080p FP signaal op de uitgang zet.
Dus je kan dat rustig altijd op Forced zetten.

Ik heb dan wel dat als ik een 3D bluray zou starten en op mijn non-3D TV kijk dat de TV dan meldt -> "not supported" omdat ie het signaal 1080p fp niet snapt.

Citaat van: LittleNinja op januari 20, 2013, 11:26:55
Hoe werkt dat SBS nu eigenlijk?? Ik hou twee beelden naast elkaar..
Als je een SBS file speelt kan de projector dat niet detecteren. Hij krijgt immers gewoon 1080p waarin 2 plaatjes naast elkaar zitten. Dus je moet dan altijd in het menu van de projector aangeven dat er 3D SBS ingestuurd wordt. Na de film weer terug zetten.

Ik weet niet hoe dat werkt in de Epson, maar ik verwacht dat het bijna hetzelfde is als bij een JVC en Sony.

Bama

Citaat van: LittleNinja op januari 20, 2013, 11:26:55
Hoe werkt dat SBS nu eigenlijk?? Ik hou twee beelden naast elkaar..

Je moet het menu van de epson aanpassen via de afstandbediening. Nadeel is wel dat het iets moeilijker terugzetten is want je krijgt een heel vreemd scherm als de film klaar is.
Als je er niet uitkomt kijk ik straks wel even wat je precies moet doen

LittleNinja

Bedankt voor de reacties heren. Ik heb inderdaad de boel handmatig aangepast in het menu van de Epson. Er verandert echter niets..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Bama

film selecteren

menu
signaal

3d instellingen
3d weergave aan
sd formaat
naast elkaar of boven elkaar

heb je dit gedaan?

En niet vergeten je bril aan te zetten natuurlijk