LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Elektronica..... Ik word er af en toe niet echt gelukkig van.

Afgelopen week heb ik in het buitenland gezeten. Een week lang heb ik mijn spulletjes dus niet aangeraakt. Bij terugkomst had ik het briljante plan om eventjes mijn oortjes te trakteren op wat melodieuze klanken.

Alles ingeschakeld, niets aan de hand. Behalve dat mijn pc plotseling mijn HDD niet meer lijkt te zien of herkennen! Ofwel mijn (nagenoeg) complete film en muziekcollectie niet meer benaderbaar. Ik kan je vertellen dat mijn emoties op dat punt een kleine duikvlucht hebben gemaakt... Frustratie.

Ik heb uiteraard de pc opnieuw opgestart in de hoop dat dit het euvel op zou lossen. Dat is uit ervaring altijd het beste lapmiddel gebleken bij de meeste elektronica. Helaas werkte dit wondermiddel niet. Ook aan sluiten op een andere pc blijkt niet te werken. What the f...?!

Voor de reis werkte het allemaal nog prima.. Iemand een idee hoe ik dit kreng weer aan de praat krijg? Hij krijgt wel stroom en hij lijkt ook even te draaien, maar iets er mee doen? Nee dat niet.

Wellicht moet ik de oorzaak gaan zoeken in het feit dat ik enkele dagen voor mijn vertrek ook een Samsung HDD aangeschaft had ( aanbieding bij "ik ben toch niet gek" ). Deze sloot ik aan naast de bestaande schijf. In eerste instantie werkte dit prima, maar vervolgens kreeg ik een keer de melding dat het apparaat niet herkent werd. De bestaande schijf draaide toen overigens prima zonder enkele problemen. De nieuwe schijf heb ik verder nog helemaal niet gebruikt en wordt ook op dit moment niet herkent of gezien.

Soms geeft de pc aan dat er een apparaat is aangesloten wat niet goed functioneert of dat het een storing veroorzaakt. Uiteraard heb ik ook al even wat pogingen ondernomen zonder de nieuwe HDD aan te koppelen.

Alle tips zijn welkom natuurlijk. Zou graag weer een muziekje opgooien via de Squeezebox...

Bij voorbaat dank,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

#776
Altijd lastig op afstand te helpen met dat soort dingen, indien gewenst ben ik wel bereid om even mee te komen kijken naar wat het zou kunnen zijn (ben tenslotte IT'in hobby en beroep). Of als dat beter uitkomt mag je ook met de patient langskomen.

En ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt toch zeker wel een backup van de inhoud van je schijf?

Groetjes,

Ronald

hifiman

#777
Dan nog even de standaard dingetjes op afstand:

- zitten alle kabeltjes (met name van de disks) wel goed op zijn plek (even aandrukken)
- is de bootvolgorde van beide schijven toevallig niet net verkeerd om (bios setting)?
- hoe groot is die nieuwe schijf, 3 TB toevallig?
- heb je al gecheckt of je de nieuwe bios versie draait, indien van toepassing even de nieuwste erop zetten
- boot eens een linux rescue cd , wordt de schijf dan wel herkend?
- probeer eens een factory default reset in de bios

Wat bedoel je eigenlijk met even aansluiten op een andere pc, de nieuwe schijf?

Groetjes,

Ronald

LittleNinja

#778
Hey Audioloog..

Ik wilde nog steeds weer eens langs komen bij jou, dus dan slaan we twee vliegen in één klap, toch?

Haha! Zo verstandig ben ik inderdaad wel... Daar was namelijk die nieuwe schijf voor! :-X

De nieuwe schijf is toevallig 2 TB.

Ik bedoelde dat ik de (oude) schijf op een laptop aangesloten had ( via USB ). maar de laptop herkende hem ook niet.

De vaste pc geeft aan dat het USB apparaat niet goed functioneert en een probleem veroorzaakt. Ik kan dan op het ballonnetje klikken om het probleem op te lossen... Wat uiteraard niet werkt, maar dat terzijde.

Ik zal mijn wanhoopspogingen even staken omdat ik een aangeboren gave heb om onherstelbare schade aan te richten.... ( Kijk maar naar mijn huwelijk... LOL! )



Citaat van: Audioloog op juli 11, 2011, 09:45:46
Altijd lastig op afstand te helpen met dat soort dingen, indien gewenst ben ik wel bereid om even mee te komen kijken naar wat het zou kunnen zijn (ben tenslotte IT'in hobby en beroep). Of als dat beter uitkomt mag je ook met de patient langskomen.

En ik durf het bijna niet te vragen, maar je hebt toch zeker wel een backup van de inhoud van je schijf?

Groetjes,

Ronald

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman


LittleNinja

Ontvangen, gelezen en op gereageerd. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

spreek je op een externe harddisk?
en is usb de enige uitgang?
Jos




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

hifiman

Citaat van: LittleNinja op juli 11, 2011, 11:03:43
Ontvangen, gelezen en op gereageerd. :D
Tot vanavond (voor de overige lezers, wij wonen op loopafstand van elkaar  :D ).

LittleNinja

Ja, het zijn twee externe schijven.

Nee, ik heb meerdere ingangen. Helaas maakt de keuze daarin geen invloed..

Citaat van: SV..S op juli 11, 2011, 11:17:03
spreek je op een externe harddisk?
en is usb de enige uitgang?
Jos

Ja... Loopafstand... Maar ik ga niet met een peezee en twee schijven onder mijn arm jouw kant op wandelen. Zo onsportief ben ik dan ook weer. :D

Citaat van: Audioloog op juli 11, 2011, 11:25:57
Tot vanavond (voor de overige lezers, wij wonen op loopafstand van elkaar  :D ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

A, ok, was dus ook in de veronderstelling dat het om interne sata schijven zou gaan. Dat usb geneuzel zal we een driver issue zijn, maar goed kom toch effe langs met die zooi zou ik zeggen  :devil:

hifiman

En de oplossing was.....   (tromgeroffel...)  :D

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

hifiman

#787
Citaat van: Christiaan S op juli 12, 2011, 10:27:00
Een kapotte usb-kabel :D
:o Paranormaal begaafd?

Overigens een half kapotte, windhoos vond daardoor dat er een ongeformatteerde disk (die wel degelijk netjes gepartitioneerd en geformatteerd was) aan hing, linux daarentegen kwam netjes met de melding dat de communicatie niet lekker liep met het usb device en de vraag of er de usb kabel wel helemaal lekker was.  ;D

mtissink

Super fijn dat het dan 'zo snel' is opgelost zonder al te veel moeite!
Dat moet een ontzettende geruststelling zijn denk ik zo.
Ik zou er ook niet aan moeten denken dat al mijn films en vooral muziek! in ene foetsie zou zijn!

Gelukkig maken we daarom (met te weinig regelmaat) backups!  :clapping:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LittleNinja

Bedankt voor je hulp Audioloog! Ik was al bang dat het schijfje terug zou moeten en dat ik al mijn software kwijt zou zijn..

Anyway, vandaag even een ander kabeltje boven water halen en snel een backup maken, zoals de bedoeling ook was met de aanschaf van de tweede schijf!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SV..S

Citaat van: LittleNinja op juli 12, 2011, 11:48:43
vandaag even een ander kabeltje boven water halen en snel een backup maken, zoals de bedoeling ook was met de aanschaf van de tweede schijf!


en dan wel vandaag, niet denken dat doe ik morgen, want dat denk je dan morgen ook weer en voordat je het weet      :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

LittleNinja

#791
Geen zorgen... Het kabeltje is binnen. Helaas had ik wel nog wat andere spoedzaken die verricht moesten worden. De avond dat ik bij Audioloog langs ging is mijn zonneluifel (knikarm) bijna van mijn gevel gekomen.. Één arm is gebroken en de motor grijpt zich niet meer vast om de bovenrol te verdraaien. Ben benieuwd wat dat zal gaan kosten..

Morgen komt de back up van de muziek naar de nieuwe schijf.

Citaat van: SV..S op juli 12, 2011, 13:28:06
en dan wel vandaag, niet denken dat doe ik morgen, want dat denk je dan morgen ook weer en voordat je het weet      :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Wat zo'n groot probleem leek is gelukkig snel opgelost. Fijn voor je en dat je zo'n handige "buurman" hebt :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Ik ben hier naartoe verhuisd vanwege Audioloog. :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2011, 08:57:53
Ik ben hier naartoe verhuisd vanwege Audioloog. :P
Heb ik eindelijk eens een stalker  :pompom:

LittleNinja

#796
Hahaha!! Dat is nog best een zware klus hoor! Vanmorgen regende het toen ik naar je slaapkamer stond te staren vanaf de tuin.. :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mtissink

<foto>

Ah, wonen jullie zo luxe?
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

LittleNinja

Citaat van: mtissink op juli 13, 2011, 11:52:07
<foto>

Ah, wonen jullie zo luxe?

Nou... Dit is een foto van de tuin. De voorzijde van onze wijk ziet er zo uit:

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mtissink

Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2011, 11:59:01
De voorzijde van onze wijk ziet er zo uit:

Grote wijk als het de halve wereld beslaat! :)
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>