LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hifiman

#750
Ik heb binnenkort ook een matrix switch nodig, maar gezien de ervaringen met verschillende switches (met name van anderen) ga ik er zeker niet op bezuinigen en koop ik er eentje van een gerenomeerd merk (octava of geffen bijvoorbeeld). Ja het is even slikken voor iets waar je geneigd bent niet meer dan een paar tientjes neer te willen leggen maar als het niet goed functioneert dan ga je ook niet blij worden.


JeKa

Citaat van: HTip op mei 10, 2010, 08:56:39
Die ziet er bovendien ook nog redelijk goed uit, want zal toch ook in het zicht moeten staan.

Alleen kreeg ik er één met een grijs frontje..... Ook zijn de ledjes nogal fel, maar dat heb ik opgelost met licht transparante stickertjes. Verder aardig tevreden over. Zo nu en dan heb ik niet de juiste input, maar volgens mij is mijn Harmony hier de oorzaak van.

JeKa

Citaat van: Audioloog op mei 10, 2010, 08:58:24
Ik heb binnenkort ook een matrix switch nodig, maar gezien de ervaringen met verschillende switches (met name van anderen) ga ik er zeker niet op bezuinigen en koop ik er eentje van een gerenomeerd merk (octava of geffen bijvoorbeeld). Ja het is even slikken voor iets waar je geneigd bent niet meer dan een paar tientjes neer te willen leggen maar als het niet goed functioneert dan ga je ook niet blij worden.



Voor mijn eerder genoemde switch gebruikte ik een handmatig bediende van 15 Euro. Hier hing een 10 meter lange kabel van 2 tientjes aan. Nooit een probleem mee gehad. Het hoeft echt niet zo duur te zijn. Over de verschillen in beeldkwaliteit durf ik geen uitspraken te doen, al heb ik gevoelsmatig moeite te geloven dat dit uitmaakt.

LittleNinja

Citaat van: mikeske op mei 10, 2010, 07:30:57
Ai ik wist niet dat jullie uit elkaar waren

Hi Mike. Ik post er ook weinig over.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MLCinema

Citaat van: LittleNinja op mei 10, 2010, 10:36:13
Hi Mike. Ik post er ook weinig over.

Zou ik ook niet snel doen. Ben nog steeds benieuwd naar de set ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

LittleNinja

Je bent welkom om een keer langs te komen.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vandaag heb ik de nieuwe Samsung LCD opgehangen op de plek waar de inmiddels 3,5 jaar oude Sony hing.

Wat ik enorm vreemd vind is dat de schroeven achterin de TV zich alleen in het kunststof lijken te grijpen. Is dat normaal?? De plaat waar je hem aan hangt beweegt vrij veel. Vreemd als het echt zo hoort.

Overigens ga ik de gaten in de wand ( voor de kabels ) groter maken. Dit omdat de kabels nu de onderkant van de TV naar voor drukt. Heel irritant..

Daarnaast ga ik het beeld lager hangen dan voorheen.

Het beeld is rete scherp!! ( Voorheen HD, nu full HD. )
Wel een hele dikke "maar"... De kleuren zijn verre van correct!! Teveel rood, te weinig groen...
Het ziet er allemaal erg flets uit!! Dit is dan meteen de keerzijde van de medaille!! Als je eenmaal weet hoe het beeld moest zijn doordat Frank de TV gecalibreerd had, valt het je meteen op wanneer dit helemaal niet meer klopt!!

Frank... Ik geloof dat ik je hard nodig ga hebben want ik kan mezelf niet gelukkig noemen met deze kleurinstellingen. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Dat vraagt natuurlijk om foto's  ;D

Maar idd, als je weet hoe beeld moet zijn dan wil je nooit meer anders! Veel plezier met je mooie scherm  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

blue-eyes

#758
Citaat van: LittleNinja op mei 16, 2010, 00:16:46

Frank... Ik geloof dat ik je hard nodig ga hebben want ik kan mezelf niet gelukkig noemen met deze kleurinstellingen. 8)


Dat vraagt om een admin calibratie tour :D :D

Ik heb hetzelfde euvel, en zit inmiddels erg ruim over de 200 uur heen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Er is nu te weinig veranderd voor een interessante foto. Ik wil hier en daar een verfje doen en dan zal het interessanter zijn op het plaatje.

Tja, de TV zit nu op een uur of 4, dus ik heb nog even te gaan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

#760
Eenmalig een investering van plusminus 150 euro voor een Eye One Display en je kan het voortaan zelf en hebt er gelijk een leuke nieuwe hobby bij  :pompom:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85698.msg1389539#msg1389539

PS. En je kunt je projector voortaan dan ook zelf doen  :popcorn:

Groetjes,

Ronald

LittleNinja

Thanks Ronald. Ik had je topic al eens gezien.

Mag ik snel weer eens langskomen bij je?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op mei 16, 2010, 09:54:38
Thanks Ronald. Ik had je topic al eens gezien.

Mag ik snel weer eens langskomen bij je?
Je hebt PM.  ;)

LittleNinja

#763
Door een kleine meevaller zit ik er aan te denken om een kleine upgrade te gaan doen.. De laatste is immers al weer een jaar of twee geleden ( Velodyne SPL1500R :inlove: )! :o

In de overweging:

Een vervanger voor mijn fijne BenQ PE8700. Deze is HD en ik wil dus de overstap gaan maken naar full HD.
Als het een nieuwe wordt denk ik aan:

  • Epson TW3200
  • Mitsubishi HC3200
  • Mitsubishi HC4000

Tweedehands kan natuurlijk ook.. Er staan wel een paar aantrekkelijke opties op het forum. 8)

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Ik denk dat de laatste optie erg interessant is met een aantal van de aangeboden projectoren! O.a. met de Epson TW-5000 en 5500.
Mooie voorgenomen upgrade overigens.

HTip

Leuk! Of een van de JVC's natuurlijk. Iets minder contrast, maar daarentegen wel een vaste iris. En met de HD100 heb je dan toch 30000:1. Met nieuwe lamp voor €1800 :thumbs-up: Maar die TW5000 is slechts €1100 :o Dat is echt een koopje...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

De JVC's zijn prachtige machine's, maar ik kies toch eerder voor de Epson.

Als het een nieuwe gaat worden wil ik eerst beide projectoren gaan bezichtigen. De specs van de Epson zijn sterker, maar de Mitsubishi is een dlp, wat eigenlijk mijn voorkeur heeft.

Kort geleden heb ik de Optoma HD82 in actie gezien en die gaf een heel bevredigend plaatje. Die is echter te duur met zijn prijs van pakweg € 2000.

Ik heb er ook nog aan gedacht om geen projector maar een Oppo te kiezen. Echter, 1080p kan de PS3 ook, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Mijn TV kan ook 1080p maar mijn huidige projector dus niet. De meeste winst zit hem dus in de projector ( naar mijn mening ).

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

oud_account_1

Citaat van: LittleNinja op april 16, 2011, 14:13:54

Tweedehands kan natuurlijk ook.. Er staan wel een paar aantrekkelijke opties op het forum. 8)
Hey Dennis,

Tweedehands? Ik zou meer salaris/bonus vragen ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

LittleNinja

Haha!! Gelijk heb je, maar ik wil eerst mijn streepjes verdienen en dat is voor mijn gevoel nog niet geheel uit de verf gekomen. Ik mag niet klagen hoor, maar ik moet wel het idee hebben dat ik het verdien ( en de baas ook natuurlijk ). ;)

Tweedehands krijg je voor hetzelfde bedrag een product uit een hogere klasse. Ik heb tot dusver geen slechte ervaringen op dat gebied.

Citaat van: squadra op april 16, 2011, 16:50:39
Hey Dennis,

Tweedehands? Ik zou meer salaris/bonus vragen ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

oud_account_1

Citaat van: LittleNinja op april 16, 2011, 16:57:06
Tweedehands krijg je voor hetzelfde bedrag een product uit een hogere klasse. Ik heb tot dusver geen slechte ervaringen op dat gebied.
Ik ben zelf niet zo van het 2e hands kopen, maar heb toevallig wel een 2e hands projector.
(Die heb ik gekocht van een kennis, da's toch minder risico.)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

LittleNinja

Welke heb jij hangen/staan?

Ik wil hem ook niet van marktplaats halen. Het forum is dan een mooie plek.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

oud_account_1

Citaat van: LittleNinja op april 16, 2011, 17:59:23
Welke heb jij hangen/staan?

Ik wil hem ook niet van marktplaats halen. Het forum is dan een mooie plek.
Ik heb een pioneer krf9000.
Dat was een stevige upgrade vanaf mijn epson tw200h :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HTip

Citaat van: squadra op april 16, 2011, 22:07:18
Ik heb een pioneer krf9000.
Dat was een stevige upgrade vanaf mijn epson tw200h :)
Was de Pioneer niet de kloon van de JVC HD100? Goede projector in ieder geval!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Ja, zelfde basis inderdaad. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#774
Even vooraf...

Ik heb door onfortuinlijke ontwikkelingen even af moeten zien van de zeer gewenste upgrade van de projector.. Hopelijk wordt dat puntje nog "even" opgelost.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"