LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Gekozen voor waarschijnlijk de duurste optie ('projector') maar dat maakt het natuurlijk wel af :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

#551
Citaat van: Jean Sibelius op juli  1, 2008, 20:26:10
Gekozen voor waarschijnlijk de duurste optie ('projector') maar dat maakt het natuurlijk wel af :)

Hi Jan,

Je bent actief topics aan het doorspitten merk ik.  ;)

Die projector staat voor het einde van het jaar gepland. De tussenliggende periode moet ik het doen met een simpele SD beamer. Maar dat maakt me niet veel uit.

Eerst wat andere zaken regelen. Vandaag het nieuwe tuinhuisje in de beits gezet en meteen een mooie tuinposter geplaatst.  8)

Overigens ook van de week pas de kabels voor de rears goed weggewerkt onder de vloer door! ( Met de nodige hulp van mijn vader en BigNinja. Thanks guys! )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Netjes gedaan 8) En die poster is helemaal ZEN :D Erg rustgevend...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: HTip op juli  2, 2008, 05:33:40
Netjes gedaan 8) En die poster is helemaal ZEN :D Erg rustgevend...

Jij bent helemaal vroeg!!!  :o

Die poster onderbreekt mooi het donkere bruine vlak. De foto is erg laat genomen.. hierdoor komen de kleuren niet helemaal lekker uit. Maar de verschillen zijn niet enorm.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli  2, 2008, 06:18:43
Jij bent helemaal vroeg!!!  :o

Die poster onderbreekt mooi het donkere bruine vlak. De foto is erg laat genomen.. hierdoor komen de kleuren niet helemaal lekker uit. Maar de verschillen zijn niet enorm.

Altijd ;D Ziet er nu al mooi uit hoor :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

#555
Zo.... Even een tussenstapje posten.

Vandaag bezig geweest in de tuin met het beitsen van de schutting, het afwerken en inrichten van een keukenkastje ( met een binnenkoofje ) en.......

Wat hout gemonteerd tegen het plafond boven de TV!  ^-^
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa

#556
Citaat van: LittleNinja op juli 13, 2008, 23:17:45
Zo.... Even een tussenstapje posten.

Vandaag bezig geweest in de tuin met het beitsen van de schutting, het afwerken en inrichten van een keukenkastje ( met een binnenkoofje ) en.......

Wat hout gemonteerd tegen het plafond boven de TV!  ^-^






Poeh, je gaat aardig groot projecteren! Je eerste stapjes zien er in ieder geval veelbelovend uit!
Wat voor projector komt er te hangen? (of staat dat wel ergens in je topic....?)


Edit: ik zie net je poll, een projector moet dus nog komen  ;D

PjotrrrNL

Dat ziet er goed uit, mooi scherm!  ;D

LittleNinja

#558
Citaat van: JeKa op juli 13, 2008, 23:21:07

Poeh, je gaat aardig groot projecteren! Je eerste stapjes zien er in ieder geval veelbelovend uit!
Wat voor projector komt er te hangen? (of staat dat wel ergens in je topic....?)

Edit: ik zie net je poll, een projector moet dus nog komen  ;D

Dat valt best mee. Het scherm is 2,20 meter breed. 8) Hij hangt een tikkeltje aan de hoge kant maar door de afstand tot het scherm valt het allemaal wel mee. Daarnaast wilde de dame een relatief platte koof, welke nu op minder dan 13 cm komt. ;D

Vanavond kan ik het helaas nog niet afwerken, dat zal morgen of overmorgen gaan gebeuren. Vannacht heeft hij "uitgehangen" waardoor hij nu al rechter hangt. ( Het scherm ligt er al een tijdje.. ::) )

Citaat van: PjotrrrNL op juli 14, 2008, 00:20:53
Dat ziet er goed uit, mooi scherm!  ;D

Dank je. Ik heb het een tijdje geleden over genomen van een geschikte kerel hier van het forum... ;)
( Nogmaals bedankt Peter!! 8) )

Een beamer moet helaas nog even wachten! Ik wil het liefst meteen voor een full HD gaan, dus dat wordt even sparen. Er staan sowieso nog wat andere investeringen op stapel maar deze hebben allemaal te maken met het huis. Tot die tijd doe ik het even met een simpel 4:3 beamertje.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman


TheSpeedSkater

Kijk, mooi begin zo! Succes.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Er moet nog wel het e.e.a. gesteld en afgewerkt worden maar de basis is er.  8)

Vanavond even met een simpel beamertje wat experimenteren.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Ik heb nog een pefect beamertje voor je voor een schappelijk prijsje ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

HTip

Goed begin is het halve werk en dat heb je ;)

Gaat er heel strak uitzien 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Gisteren de eerste film op het grote doek ( 100" ) voorbij zien komen.  :o  Jurassic Parc III opgezet omdat deze beeldvullend is ( 16:9 ).

Wat een enorm groot beeld is dat!! Heerlijk!! Wanneer het doek weer opgetrokken wordt en de 40" overblijft heb je het idee dat er een klein 15" tot 20" schermpje aan de wand hangt.

Vanmorgen ook de kids op een hele film getrakteerd. Toch bleek Transformers op 100" iets teveel van het goede en zijn we maar over gestapt op Titan A.E. Toen mama uiteindelijk wakker werd moesten ze haar natuurlijk snel vertellen: "Mama! Mama! Bioscoop geweest beneden!!"  ;D  Dus ook die kleine bengels vinden het geweldig!!

Wat een beleving!!!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PjotrrrNL

Er gaat (bijna) niets boven de bioscoopbeleving thuis....  8)

bmateijsen

Ziet er goed uit! Mooi geintregeerd zo. Wel nog even netjes afwerken ;).

Groet,

Bjorn

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op juli 15, 2008, 12:32:48
Ziet er goed uit! Mooi geintregeerd zo. Wel nog even netjes afwerken ;).

Groet,

Bjorn

Uiteraard! Al zal ik mezelf er wel toe moeten zetten om mijn tijd aan de voor handen liggende klussen te wijden..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Vanavond even verder gegaan met het afstellen van het scherm. Gelukkig is alles gelukt!
( Nog bedankt voor de tips PjotrrrNL!!  ;) )

Morgen even bekabeling, verlichting en mdf halen. Meteen even op maat laten zagen dan hoeven wij er niet zoveel meer aan te doen!

Deze zaken gaan niet op dezelfde groep als de audio maar put ik uit een nabij gelegen stopcontact ( welke gelukkig buiten beeld valt ). Tevens zal ik de Sony TV op de andere groep zetten op advies van Garmt.

Verder ga ik proberen de zilveren digitale ontvanger te ruilen voor een zwarte. Ik heb even zitten testen met een AB van de latere zwarte versie maar daar reageert de Velodyne niet op. Omruilen dus. Iemand met een zwarte op zoek naar een zilveren? ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Joris1971

Citaat van: LittleNinja op juli 15, 2008, 21:11:34

Verder ga ik proberen de zilveren digitale ontvanger te ruilen voor een zwarte. Ik heb even zitten testen met een AB van de latere zwarte versie maar daar reageert de Velodyne niet op. Omruilen dus. Iemand met een zwarte op zoek naar een zilveren? ::)


Kun je dan niet beter ALLEEN de AB met iemand zien te ruilen?

LittleNinja

Citaat van: Joris1971 op juli 15, 2008, 22:51:09
Kun je dan niet beter ALLEEN de AB met iemand zien te ruilen?

Helaas want die werkt met geheel andere coderingen. Met een andere AB kan ik hem dus niet bedienen. Mijn vader heeft een zwarte, dus wellicht wil hij hem ruilen ( al staat hij midden in beeld... )

Nu nog de AB signalen van het scherm in de Logitech zien te krijgen..

Morgen weer een dag.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

LittleNinja

Thanks.

Inmiddels is het allemaal dicht en aangesloten. Foto's volgen later nog wel.

We hebben de koof wit geschilderd met de verwachting dat deze dan zo min mogelijk zou opvallen. Dit valt eigenlijk een beetje tegen dus we gaan kijken of dezelfde behangsoort nog verkrijgbaar is. Hopelijk pakt dit beter uit.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#574
Meteen in mijn topicje even wat aandacht hiervoor vragen:  topic

Bij voorbaat dank voor uw input!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"