LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

En laat die akoestiek nou net moeilijk aan te pakken zijn in een woonkamer, zonder er een geschift interieur van te maken...  :-\
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op mei 13, 2008, 06:33:47
En laat die akoestiek nou net moeilijk aan te pakken zijn in een woonkamer, zonder er een geschift interieur van te maken...  :-\

Het ligt eraan hoever je wilt gaan en hoeveel het mag kosten. Ik weet niet of ik het al een keer in jouw topic heb gezegd, maar er zijn echt hele mooie oplossingen die je kan integreren in je interieur met hoge WAF ;) ;D En sommige daarvan hoeven niet duur te zijn. Ik zal nog eens kijken naar het advies wat ik van Toine heb gekregen voor onze keuken. Ook niet echt een plaats voor een zwart plafond of Auralexpanelen ::) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Kan het wel eens zijn met de beschrijvingen van de avond en het geluid. Inderdaad was het meenemen van de WyreWizard meer voor mijn gemoedsrust, omdat ik de combinatie Arcam+WyreWizard ken en daarmee dus kan horen wat de rest van de set doet.

We hebben overigens de SMS-1 vooral gebruikt voor het matchen van de subwoofer met de speakers. We hebben deze eigenlijk niet verplaatst om verder te experimenteren, dan was het denk ik i.p.v. 0:00 uur een uur of 2:00 uur geworden... ;)  Het is wel duidelijk dat de kamer van LittleNinja niet erg meehelpt in het sublaag. Dat werd ook duidelijk uit de metingen met de SMS-1.

LittleNinja

Citaat van: garmtz op mei 13, 2008, 09:42:45
Kan het wel eens zijn met de beschrijvingen van de avond en het geluid. Inderdaad was het meenemen van de WyreWizard meer voor mijn gemoedsrust, omdat ik de combinatie Arcam+WyreWizard ken en daarmee dus kan horen wat de rest van de set doet.

We hebben overigens de SMS-1 vooral gebruikt voor het matchen van de subwoofer met de speakers. We hebben deze eigenlijk niet verplaatst om verder te experimenteren, dan was het denk ik i.p.v. 0:00 uur een uur of 2:00 uur geworden... ;)  Het is wel duidelijk dat de kamer van LittleNinja niet erg meehelpt in het sublaag. Dat werd ook duidelijk uit de metingen met de SMS-1.

Tja, we hebben wel een logeerbed, maar dat wilde ik Garmt niet aan doen. Mijn vrouw snurkt nogal...  >:D

Ben in ieder geval blij dat je de WyreWizard bij je had. Anders was het gegarandeerd niets geworden!!  :-\
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

garmtz

Citaat van: LittleNinja op mei 13, 2008, 13:23:14
Tja, we hebben wel een logeerbed, maar dat wilde ik Garmt niet aan doen. Mijn vrouw snurkt nogal...  >:D

;D  Maar zal er wel charmant bij kijken denk ik, dus ach... :)

CitaatBen in ieder geval blij dat je de WyreWizard bij je had. Anders was het gegarandeerd niets geworden!!  :-\

8)

LittleNinja

Citaat van: garmtz op mei 13, 2008, 15:08:39
;D  Maar zal er wel charmant bij kijken denk ik, dus ach... :)

8)

Tja... Ik ben wel gecharmeerd van haar. Maar goed, smaken verschillen. Ik ben tevreden in ieder geval..  ;D

Ik heb alle bronnen inmiddels aan de praat gekregen op de AVR350 en nagenoeg allemaal klinken ze ( zo op het eerste gehoor ) een stuk lekkerder dan voorheen!!! Goede zaak dus!!!  ^-^
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

En, hoe staat de vlag er 6 dagen later voor  ???  ;D

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op mei 19, 2008, 10:30:32
En, hoe staat de vlag er 6 dagen later voor  ???  ;D

Hehehe...Mooie timing. Vanavond zal ik ff wat meer posten en waarom ik deze beslissing heb genomen.  ::)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

#408
Citaat van: LittleNinja op mei 19, 2008, 15:20:05
Hehehe...Mooie timing. Vanavond zal ik ff wat meer posten en waarom ik deze beslissing heb genomen.  ::)


Spannend!   ^-^

VlisChris

Citaat van: LittleNinja op mei 19, 2008, 15:20:05
Hehehe...Mooie timing. Vanavond zal ik ff wat meer posten en waarom ik deze beslissing heb genomen.  ::)



Ik krijg nu een beetje de indruk dat je hem toch laat schieten? Ach, ik zal het wel lezen vanavond ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob H

Houd ons niet langer in spanning, LittleNinja. ;)
Destroy the core!™

HTip

Citaat van: LittleNinja op mei 19, 2008, 15:20:05
Hehehe...Mooie timing. Vanavond zal ik ff wat meer posten en waarom ik deze beslissing heb genomen.  ::)

En, en, en ?? ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Wild_Willy

....the story continues.....but when... is the question???  >:D
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

LittleNinja

#413
Goedemorgen forum vrienden..  :P

De afgelopen tijd heb ik nog steeds niet goed ervoor kunnen gaan zitten om echt alles te horen wat ik graag horen wilde... Dat ligt puur aan de drukte rondom het gezin momenteel. Toch heb ik voldoende kunnen horen om conclusies uit te kunnen trekken.

Zoals al eerder gezegd is de weergave van stereo bronnen beter. Veel beter. De Arcam klinkt simpelweg heerlijk! Alle reviews die ik inmiddels wel 10 keer heb gelezen.. de Arcam maakt ze waar! Kijk ook maar naar het enthousiasme waarmee Ralph71 het geluid beschrijft in zijn topic. ( RALPH71 )

Toch ontstonden er twijfels.. Dit gebeurde toen ik overschakelde naar HT. De Yamaha heeft, zoals eerder omschreven, de neiging om een hard hoog & midden neer te leggen. Dit is voor muziek weergave onprettig, maar geeft bij films een aardige "bite" aan felle actie fragmenten. Denk hierbij aan de bekende scene in de hal van The Matrix ( deel 1 ), waarbij er angstaanjagend wapengekletter te horen is. Maar ook aan een film als Transformers wanneer BlackOut ( die heli ) begint te schieten op het vliegveld en alles lijkt weg te vagen wat in het beeld staat maar ook wat er zich in je huiskamer bevindt... De Arcam laat hier ook een softere kant zien. Minder hard ( dus niet het volume ) en minder heftig!!

Ik heb toen even een pauze genomen. De reden dat ik een andere versterker wil, is dat ik altijd heb gezegd dat ik muzikaliteit mis in de Yamaha. Ik twijfel er dan ook geen seconde aan dat de Arcam AVR350 hier niet aan voldoet!! Uiteraard wil ik niet inleveren op de kwaliteit van HT weergave. En daar zit hem nu juist de pracht van de Arcam!! Het verschil wat ik nu hoorde had te maken met de kwaliteit van de weergave. Laat ik het uitleggen.. De Yamaha wist te imponeren door een harde, scherpe weergave van het hoog ( en het laag ). Echter zaten er minder details in het geluid van de Yamaha dan dat de Arcam aan het licht weet te brengen!! Hetgeen ik nu leek te missen was puur de schelheid waardoor de Yamaha op viel en waar ik aan gewend geraakt was. Wanneer ik naar de Arcam luister hoor ik meer informatie, details en helderheid. Dat wat je bij de Yamaha hoorde ( in deze combinatie wel te verstaan ) is uiteindelijk herkenbaar als vermoeiend, terwijl het geluid van de Arcam vriendelijker op het gehoor is.

Meteen merk ik ook dat demo fragmenten die ik altijd liet horen, puur waren gebaseerd zijn op dergelijke heftige korte stukken. Een langer en vooral gedetailleerd stuk verloor zijn "impact" terwijl de Arcam ook daar blijft boeien.

Eén nadeel heb ik wel ontdekt.. al heeft dat niets met de kwailteiten van de Arcam te maken.  ;) Ik mis nu detail in de center en surround kanalen t.o.v. de fronts. Dit heeft zonder enige twijfel te maken met het feit dat we alleen de fronts met Nordost WyreWizard kabels hebben verbonden met de Arcam. De andere kanalen hebben nog de vandenHuls er op zitten. Je merkt duidelijk een verschil in het klankbeeld. Remedie: de rest ook aan de Nordost bekabeling hangen.  8)  Ik twijfel er geen moment aan dat dit nog een verdere verbetering zal gaan vormen. Garmt zei zelf ook al dat ik dat zeker zal gaan horen in surround ( movie of music ).

Moraal van het verhaal lijkt dus anders dan ik eerder suggereerde in mijn post naar mijn conclusie.  >:D Tja, je moet het allemaal wel een beetje spannend houden op zo'n forum.  ;D

In ieder geval heb ik gistermiddag Garmt op zijn vrije dag lastig gevallen om te vertellen dat hij niet welkom zou zijn als hij de Arcam wilde gaan ophalen. De AVR350 en de Nordost geven me alles wat ik er van hoopte, zelfs meer dan dat.  8)  Ik ben een Arcam AVR350 rijker!! Een prachtige upgrade van de opstelling!!!  :o

Garmt & Bjorn hartelijk dank voor jullie hulp, uitleg en de mogelijkheid dat ik de boel thuis kon testen!!  8)

Ook wil ik Joris bedanken omdat hij dusdanig netjes met de Arcam is omgegaan dat het apparaat er als nieuw uit ziet!!  8)


Bedankt voor jullie aandacht.....  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Nou, dan zijn felicitaties dus volledig op zijn plaats 8)
Ik had inderdaad een andere conclusie verwacht, maar is gelukkig voor jou niet zo ;)

Petje af, dat je zo de verschillen kunt aangeven tussen de Yamaha en de Arcam. En dat je zo objectief bent gebleven. Niet zo van, ik heb een nieuw speeltje, dus alles is beter. Maar kritisch de voors en tegens afwegen :D

Veel plezier met je nieuwe speelgoed ;D

Op naar de volgende upgrade...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LightStar

Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf, had dit niet verwacht omdat je al begon van "Vanavond zal ik ff wat meer posten en waarom ik deze beslissing heb genomen."

Toen dacht ik al oke de arcam gaat weg, maar het tegendeel is gelukig waar je hebt er een mooie nieuwe aanwinst bij, veel plezier ermee.

LS
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

WickedGame

Mooi om te lezen dit, erg goede upgrade als je het mij vraagt.

En nu ben ik heel benieuwd naar het resultaat uiteindelijk. Dus maar eens een keer wat plannen  ;D Want worstel toch ook met flink wat dingen die o.a. ook op stereo gebied hun invloed vooral hebben. Maar goed daar ga ik je niet mee vermoeien  ;D

Veel luisterplezier :)

LittleNinja

Goedemorgen allen,

De Yamaha heeft duidelijk ook zijn sterke kanten, waarvan ik sommige wellicht zal moeten gaan missen. Maar daar waar ik verbetering zocht, muziek weergave, daar is de Arcam sowieso beter. Let wel op!! Het gaat dus vooral om de combi!! De Yamaha blijkt nooit echt een goede match te zijn geweest met de B&W's ( in mijn opinie ). Wanneer je een Yamaha op een stel mooie Kef's aansluit is het een ander verhaal, zoals ook blijkt uit de set van BigNinja!! Die combi klinkt juist weer wel heel aangenaam, waaronder ook in stereo!!

Marc,

Wellicht kunnen we volgende maand eens wat afspreken en kun je de reis naar Delft maken ( mocht je het dat waard vinden  ;) ).

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Wild_Willy

Mooi verhaal met een heldere conclusie....nu nog wat extra metertjes NordOst bestellen en het feest kan echt beginnen/losbarsten :)

gr,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

LittleNinja

Citaat van: Wild_Willy op mei 20, 2008, 10:57:36
Mooi verhaal met een heldere conclusie....nu nog wat extra metertjes NordOst bestellen en het feest kan echt beginnen/losbarsten :)

gr,
Wild_Willy

Ik moet inderdaad met het meetlint aan de slag.  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Citaat van: reza op mei 20, 2008, 12:31:08
A Dream come treu ;)

Hey kerel!!

Juni dan maar weer eens een afspraakje plannen?!  :P

En meteen een doorreis?!

Groet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

PjotrrrNL

Feli met de 'gedroomde' upgrade, fijn dat het aan de verwachtingen voldoet!
Yamaha met Kef is inderdaad wel een prima combi, heeft hier ook jaren samen gedraaid, alles zit hem in de combinatie....

reza

Citaat van: LittleNinja op mei 20, 2008, 12:37:01
Hey kerel!!

Juni dan maar weer eens een afspraakje plannen?!  :P

En meteen een doorreis?!

Groet,
LN




Is goed hoor Dennis, laat het maar weten wanneer!


Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

LittleNinja

Topicje gestart voor de verkoop van de Yamaha:

verkoop topicje
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"