LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte!  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

PjotrrrNL


LittleNinja

#354
Ik zal het even kort houden, simpelweg omdat ik over een uurtje of 6 5 al weer gewekt zal worden door mijn wekkert...

Voor vandaag stond er nogal wat op de planning. Vandaar mijn opmerking "Ik heb er zin in vandaag...".

Vanavond stond er een klein schalige meet&greet op het programma. Daar waar ik normaal gesproken op pad ga voor een meet&greet vond deze ditmaal plaats in mijn eigen "IGA Gekijo".

Allereerst arriveerde mijn grote vriend, steun en toeverlaat en alom geweten BigNinja. Kort hierna werd de huiskamer verder gevuld met de gezellige aanwezigheid van Audioloog die onverwachts dicht in de buurt bleek te wonen!! Sterker nog, hij is lopend onze richting opgekomen. We blijken dus nagenoeg buren te zijn. De laatste deelnemer die de deurbel gekieteld heeft was de wijds gerenomeerde Garmt!!! De groep was compleet.

Garmt kwam gelukkig niet met lege handen aanzetten. Hij had, zoals afgesproken, mijn langgekoesterde wens onder de armen... Een prachtige Arcam DiVA AVR350 ( het ingeruilde exemplaar van een gerespecteerd medeforumlid  ;) )

Hoe de avond verder verlopen is zal ik uiteraard in geuren en kleuren gaan beschrijven maar daar wil ik rustig de tijd voor nemen. De heren zijn inmiddels al weer huiswaarts gegaan. De plek waar Garmt heeft gezeten is overigens nog warm, om maar aan te geven hoe veel tijd er voor is genomen en hoe gezellig de avond is verlopen.

De Arcam staat nu nog te spelen en eigenlijk wil ik nog niet gaan slapen omdat ik bij lange na niet uitgeluisterd ben, maar helaas zal ik wel moeten. De AVR mag voorlopig blijven logeren om mij er verder van te overtuigen dat dit de juiste richting is waarop ik kan gaan. De grootste indruk die tot nu toe is achtergelaten is overigens niet gemaakt door de Arcam.. Maar daarover later dus meer...  :P

Traditiegewijs laat ik nog even een plaatje achter om het verhaal te ondersteunen.

Heren, het bleek een uiterst gezellige en vooral ook leerzame avond te zijn. Mijn dank daarvoor!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Ik dacht dat je vrouw jarig was ;) ;D

Leuk voor je dat je mag spelen met één van je wensen. Mooie receiver 8)

Hoe lang mag ie blijven logeren? Zo te zien voelt ie zich al helemaal thuis...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

#356
Uiteindelijk waren het ongeveer 4 uurtjes slapen..  :-[  Dat is echt te weinig kan ik bevestigen.

Dit is jouw schuld Garmt!!  ::) Als jij de Arcam niet had gebracht was ik gewoon op tijd gaan slapen...  ;D

Citaat van: HTip op mei  8, 2008, 06:13:13
Ik dacht dat je vrouw jarig was ;) ;D

Was ze ook, maar dat was de dag er voor... De verjaardagskaart staat naast de Arcam ( zie foto's onder ).

Citaat
Leuk voor je dat je mag spelen met één van je wensen. Mooie receiver 8)

Hoe lang mag ie blijven logeren? Zo te zien voelt ie zich al helemaal thuis...


Zoals het de service van Beter Beeld & Geluid betaamd mag ik eerst uitvoerig luisteren om uit te vinden of deze upgrade voldoet aan de eisen. Indien dit het geval is zullen wij haar adopteren.  :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Leuk om een forumlid te ontmoeten dat zo dichtbij woont  :)
Ook ik kon lastig slapen vannacht maar dat had waarschijnlijk meer te maken met de overdosis aan cola die ik gisteravond op had (zowel thuis als bij jou)  ;D

Ik vind de integratie van je HT met de woonkamer zeer geslaagd! Mijn mening over gisteren zal ik nog even voor mij houden want anders maai ik je het gras voor de voeten weg  :P

En natuurlijk nog bedankt voor de gezelligheid!  :)

Groetjes,

Ronald

Joris1971

heee, die AVR350 ken ik  ;) ;D ;D

TheSpeedSkater

Heeeee! Een Arcam AVR350! 8) Leuk.
;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

WickedGame

Kijk eens aan...

Erg mooie receiver, en ben benieuwd naar je uiteindelijk bevindingen. Hou dit topic zeker in de gaten, wil ook gaan upgraden in mijn nieuwe pand. Maar ben er nog niet overuit wat ik nu wil... of stereo of surround. In Surround is Arcam een mogelijkheid.

Overigens die kaart is erg grappig  ;D

hifiman

Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar het resultaat van de metingen met de sms-1 gisteren  ^-^

garmtz

Citaat van: Audioloog op mei  8, 2008, 11:26:01
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar het resultaat van de metingen met de sms-1 gisteren  ^-^

Ook ik zal het gras niet voor de voeten wegmaaien en nog niets hierover loslaten... >:D

reza

Mooi hoor Dennis. Ik ben benieuwd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

garmtz

Citaat van: LittleNinja op mei  8, 2008, 06:25:46
Dit is jouw schuld Garmt!!  ::) Als jij de Arcam niet had gebracht was ik gewoon op tijd gaan slapen...  ;D

;D

CitaatZoals het de service van Beter Beeld & Geluid betaamd mag ik eerst uitvoerig luisteren om uit te vinden of deze upgrade voldoet aan de eisen. Indien dit het geval is zullen wij haar adopteren.  :D

8)

garmtz

Citaat van: LittleNinja op mei  8, 2008, 00:30:45
Heren, het bleek een uiterst gezellige en vooral ook leerzame avond te zijn. Mijn dank daarvoor!

Graag gedaan!

El Penumbra

Gefeliciteerd zeg, dat is een mooie receiver!!

hifiman

Omdat Dennis blijkbaar toch nog even druk is zal ik nog maar even een kleine anekdote vertellen. Toen ik gisteren terug naar huis liep slikte ik opeens per ongelijk een vlieg in. Ik voelde hem in mijn keel zitten en begon te kokhalzen. Ik probeerde die impuls te beheersen maar dat lukte niet, afijn daar liep ik dan hevig hoestend en half overgevend over straat  :-X Ik dacht even dat ik erin bleef maar gelukkig ging het een minuutje of 2 later weer een stuk beter :P Ik had gewoon koppijn van het hevige hoesten.

Afijn lekker boeiend verhaal  ;D

garmtz


PjotrrrNL

Geen beter vermaak dan leedvermaak....

Maar nu willen we toch wel eens een uitgebreid verslag van de kleine ninja!

tiptop

Citaat van: Audioloog op mei  8, 2008, 18:33:30
Omdat Dennis blijkbaar toch nog even druk is zal ik nog maar even een kleine anekdote vertellen. Toen ik gisteren terug naar huis liep slikte ik opeens per ongelijk een vlieg in. Ik voelde hem in mijn keel zitten en begon te kokhalzen. Ik probeerde die impuls te beheersen maar dat lukte niet, afijn daar liep ik dan hevig hoestend en half overgevend over straat  :-X Ik dacht even dat ik erin bleef maar gelukkig ging het een minuutje of 2 later weer een stuk beter :P Ik had gewoon koppijn van het hevige hoesten.

Afijn lekker boeiend verhaal  ;D
;D

Extra eiwitten dus. ;D

Leuk dat jullie zo dicht bij elkaar wonen. Dat wordt dus vaker buurten?! 8)

@Dennis.
Mooie versterker. 8) Als je op zoek bent naar een mooie bron ter aanvulling dan moet je even wachten tot december! ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: Joris1971 op mei  8, 2008, 07:03:47
heee, die AVR350 ken ik  ;) ;D ;D

Dat zie je snel..  ;)

Je bent een zeer goed huisvader geweest Joris. De Arcam ziet er echt uitmuntend uit!!  8)
Ik zal er minimaal even zuinig mee omgaan als jij gedaan hebt.

Citaat van: Audioloog op mei  8, 2008, 06:57:38
Leuk om een forumlid te ontmoeten dat zo dichtbij woont  :)

Ik vind de integratie van je HT met de woonkamer zeer geslaagd! Mijn mening over gisteren zal ik nog even voor mij houden want anders maai ik je het gras voor de voeten weg  :P

En natuurlijk nog bedankt voor de gezelligheid!  :)


Bedankt. Het wordt nog wel mooier, zoals je inmiddels hebt vernomen.

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  8, 2008, 08:15:28
Heeeee! Een Arcam AVR350! 8) Leuk.
;D


Tja Simon, onder andere door jouw reacties in Joris zijn topic ben ik ertoe geprikkeld geraakt. "Is dat geen mooie voor jou?"  ;)

Citaat van: garmtz op mei  8, 2008, 12:38:59
Ook ik zal het gras niet voor de voeten wegmaaien en nog niets hierover loslaten... >:D

Bedankt dat jullie het gazonnetje nog even in tact laten voor mij.  :D

Ik vond het echt geweldig gezellig en leerzaam Garmt. Sorry dat ik je nog zo lang bezig gehouden heb..  :-X

Citaat van: WickedGame op mei  8, 2008, 10:14:05
Kijk eens aan...

Erg mooie receiver, en ben benieuwd naar je uiteindelijk bevindingen. Hou dit topic zeker in de gaten, wil ook gaan upgraden in mijn nieuwe pand. Maar ben er nog niet overuit wat ik nu wil... of stereo of surround. In Surround is Arcam een mogelijkheid.

Overigens die kaart is erg grappig  ;D

In stereo is de Arcam ook een mogelijkheid!  8) Maar als de AVR blijft moet je maar eens langs hobbelen om dit voor jezelf te bepalen.

Toch ga ik het nog steeds kort houden want ik heb echt mijn slaap nodig en daarnaast heb ik nog steeds niet heel veel kunnen luisteren. Zonder twijfel brengen de nieuwe combinaties positieve veranderingen met zich mee. Er komt muzikaliteit vrij die de Yamaha nog nooit ten tonele heeft kunnen brengen.

Snel meer..... 

Bedankt allemaal voor de reacties!!!  8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Inmiddels wat tijd gehad om iets met de Arcam te doen, al heeft het weinig met testen te maken.

Omdat alle kabels min of meer gekocht zijn op basis van de positie van de apparatuur was het niet mogelijk om de Arcam op alle gebieden te testen. Om deze reden heb ik besloten om hem op de plek te plaatsen waar hij naar verwachting zich zal gaan "nestellen"..  :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#373
( ZIE OOK VORIGE PAGINA VOOR EERDERE POST!! )

Uiteraard heb ik de twee machines even naast elkaar gezet om een fysiek vergelijk te maken. Wat meteen opviel was dat de Arcam een aardig stukje lichter is!! Maar ze is ook een aardig stukje kleiner dan de Yamaha ( die niet eens een radio heeft ). Hoe krijgen ze het toch allemaal in dat "kleine doosje"?!?!  8)

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TheSpeedSkater

En dan komt nu het verhaal denk ik.... ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog