LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Citaat van: WickedGame op februari  5, 2008, 09:19:05
Ik weet dat het kan, maar hoe? Mijn auto is in de navi namelijk statisch en alleen de kaart verschuift. Erg leuk als je een gangetje of 200km/h rijdt  ;D

Ik loop straks even langs de werkplaats van de Opel vestiging en dan vraag ik het ze maar.   ::)

Weet je wat overigens veel fijner is aan deze Astra t.o.v. de Station?! Die 6 bak!!! Die 5 bak deed het soms wat stroef en hakkerig. De 6 bak schakelt korter en soepeler!!

Vanmiddag mijn eerste 100+ km ritje. Kijken of ik dan nog steeds zo blij ben met het sportchassis...  ::)  ( Ik vind hem overigens helemaal niet hard geveerd, gewoon lekker stevig. )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame

Citaat van: LittleNinja op februari  5, 2008, 09:25:00
Ik loop straks even langs de werkplaats van de Opel vestiging en dan vraag ik het ze maar.   ::)

Weet je wat overigens veel fijner is aan deze Astra t.o.v. de Station?! Die 6 bak!!! Die 5 bak deed het soms wat stroef en hakkerig. De 6 bak schakelt korter en soepeler!!

Vanmiddag mijn eerste 100+ km ritje. Kijken of ik dan nog steeds zo blij ben met het sportchassis...  ::)  ( Ik vind hem overigens helemaal niet hard geveerd, gewoon lekker stevig. )

Hij is harder geveerd met die knop aan, maar niet TE hard zoals mijn vorige wagen. Nu heb ik wel dat CDC er ook op zitten dit is dan bij bochtenpartijen merkbaar dat hij niet overhelt en steeds bijsteld. Dan merk je dat de dempers nog een standje harder gaan.

Maar verder bij normaal gebruik een lekkere stand dat sport, ik heb hem altijd aanstaan. Mijn zusje nooit die vind de normale stand prettiger rijden. Overigens heb ik geen last van de 5-bak, maar wat voor blok had je in die station zitten? Want per blok wisselt het ook namelijk qua type versnellingsbak. De 6 bak is wel fijn dat klopt :)

El Penumbra

Citaat van: LittleNinja op februari  4, 2008, 23:30:27
Ik bedoel hiermee dat de positie van de auto centraal blijft op het beeld en dat de kaart langzaam doorloopt door het beeld. In dit geval blijft de kaart statisch totdat "de auto" er bijna vanaf rijdt en dan past hij het aan en "verspringt" de kaart op het beeld.



Het is pas drie maanden terug maar ik weet niet al niet meer zeker welke instelling ik had. Volgens mij bovenstaande wel.

LittleNinja

Citaat van: WickedGame op februari  5, 2008, 09:46:03
Hij is harder geveerd met die knop aan, maar niet TE hard zoals mijn vorige wagen. Nu heb ik wel dat CDC er ook op zitten dit is dan bij bochtenpartijen merkbaar dat hij niet overhelt en steeds bijsteld. Dan merk je dat de dempers nog een standje harder gaan.

Maar verder bij normaal gebruik een lekkere stand dat sport, ik heb hem altijd aanstaan. Mijn zusje nooit die vind de normale stand prettiger rijden. Overigens heb ik geen last van de 5-bak, maar wat voor blok had je in die station zitten? Want per blok wisselt het ook namelijk qua type versnellingsbak. De 6 bak is wel fijn dat klopt :)

Volgens mij heeft de sportswitch in mijn auto alleen invloed op de reactie op het gaspedaal... De vering en de stuurinrichting blijven ongemoeid zover ik weet. Hij schuift wel over de voorwielen bij een beetje snel genomen bocht ( eerlijk is eerlijk.. de omstandigheden waren niet ideaal vandaag  :D ).

Ik had de 1.6 16V ( uit 2005 ). Het kan ook verschillen per auto. In ieder geval vind ik deze zesbak fijner dan de vijfbak die ik hiervoor had.

Citaat van: El Penumbra op februari  5, 2008, 17:03:10
Het is pas drie maanden terug maar ik weet niet al niet meer zeker welke instelling ik had. Volgens mij bovenstaande wel.

Het maakt niet veel uit. Ik begin er al aan te wennen.  ;)

Ook dit navigatiesysteem stuurt je weleens om is mij inmiddels duidelijk geworden...  ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

#304
Citaat van: LittleNinja op februari  5, 2008, 22:36:43

Ook dit navigatiesysteem stuurt je weleens om is mij inmiddels duidelijk geworden...  ::)


Ik heb er nog geen een gehad die dat niet deed.  ;)

Of nog vervelender: lang aan de oude route blijven hangen ipv nieuw berekenen.

LittleNinja

Citaat van: El Penumbra op februari  6, 2008, 17:31:36
Ik heb er nog geen een gehad die dat niet deed.  ;)

Of nog vervelender: lang aan de oude route blijven hangen ipv nieuw berekenen.

Dat laatste vond ik hem juist vrij snel doen. Die oude VDO van me deed het duidelijk trager en nog slechter!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa

Ik zie je topic voor het eerst (had je showcase al wel eens bekeken).
Erg mooi en ook zoals ik het voor de toekomst ongeveer in gedachte heb.
Op de afwerking (behang, meubel etc.) na, zal ik je topic als handleiding gaan gebruiken!


LittleNinja

Citaat van: JeKa op februari 25, 2008, 13:36:45
Ik zie je topic voor het eerst (had je showcase al wel eens bekeken).
Erg mooi en ook zoals ik het voor de toekomst ongeveer in gedachte heb.
Op de afwerking (behang, meubel etc.) na, zal ik je topic als handleiding gaan gebruiken!



Thanks.  8)

Er gaat op relatief korte termijn ( april / mei ) weer wat wijzigen. Waaronder wat moeilijk te herkennen aanpassingen zoals op afstand dimbare verlichting achter de wand. We hebben in de tussentijd nog gekeken of een andere kleur naast de wanden mooi is, maar dat werd niets.  :-\ Dat hebben we dus maar weer teruggebracht naar deze kleur.

Je mag het 1 op 1 overnemen..  :P Dat maakt mij niets uit. Ik heb het ook gekopieerd.  ::)

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip



Gefeliciteerd met je verjaardag :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

WickedGame

word little ninja nu een beetje middle ninja ;)

Gefeliciteerd!  ;D

HTip

Citaat van: WickedGame op februari 25, 2008, 19:26:56
word little ninja nu een beetje middle ninja ;)

Hij wordt wel ouder maar niet groter ;) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Citaat van: LittleNinja op februari 25, 2008, 13:52:49
Thanks.  8)

Er gaat op relatief korte termijn ( april / mei ) weer wat wijzigen. Waaronder wat moeilijk te herkennen aanpassingen zoals op afstand dimbare verlichting achter de wand. We hebben in de tussentijd nog gekeken of een andere kleur naast de wanden mooi is, maar dat werd niets.  :-\ Dat hebben we dus maar weer teruggebracht naar deze kleur.

Je mag het 1 op 1 overnemen..  :P Dat maakt mij niets uit. Ik heb het ook gekopieerd.  ::)

Gegroet,
LittleNinja

Ik wil iets van (mat) zwart behang, met (glans) zwart motief o.i.d gaan doen en een zwart of wit meubel en misschien gekleurde leds onder het meubel.
Ik kan niet wachten op een koophuis, maar eerst de studie even afronden.

Gefeliciteerd trouwens ;)

LittleNinja

Thanks allemaal!!!  8)  8)  8)

Citaat van: HTip op februari 25, 2008, 19:30:00
Hij wordt wel ouder maar niet groter ;) ;D

Tja... Bij de 33 is de groei er wel redelijk uit.  :-\  :P

Citaat van: JeKa op februari 25, 2008, 22:03:18
Ik wil iets van (mat) zwart behang, met (glans) zwart motief o.i.d gaan doen en een zwart of wit meubel en misschien gekleurde leds onder het meubel.
Ik kan niet wachten op een koophuis, maar eerst de studie even afronden.

Gefeliciteerd trouwens ;)

Mijn oorspronkelijke idee was ook om matzwart behang met een zwart glanzend bloemmotief op de wand te plaatsen.. Helaas kwam dit niet door de commissie heen.  ::)  Maar achteraf gezien is dat ook wel verstandig geweest. Ik denk dat een dergelijk motief ons sneller zou gaan vervelen dan het neutrale wat we nu hebben.  8)

Ook LED verlichting hebben we overwogen. We wilden iets maken zoals forumlid Atmoz heeft met zijn computer, dus een soort hele grote "ambilight" installatie. Maar omdat de verlichting er achter alleen gebruikt wordt als sfeer- en/of extra verlichting, is dat niet interessant. Vandaar de keuze voor eenvoudige getinte TL verlichting.

Bij een diep donkere vloer ( van ons is notenhout ) is een wit meubel weer erg mooi. Alleen zie je daar wat sneller reflecties op.

Gegroet,
LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa

Citaat van: LittleNinja op februari 25, 2008, 22:13:41
Mijn oorspronkelijke idee was ook om matzwart behang met een zwart glanzend bloemmotief op de wand te plaatsen.. Helaas kwam dit niet door de commissie heen.  ::)  Maar achteraf gezien is dat ook wel verstandig geweest. Ik denk dat een dergelijk motief ons sneller zou gaan vervelen dan het neutrale wat we nu hebben.  8)

Ook LED verlichting hebben we overwogen. We wilden iets maken zoals forumlid Atmoz heeft met zijn computer, dus een soort hele grote "ambilight" installatie. Maar omdat de verlichting er achter alleen gebruikt wordt als sfeer- en/of extra verlichting, is dat niet interessant. Vandaar de keuze voor eenvoudige getinte TL verlichting.

Bij een diep donkere vloer ( van ons is notenhout ) is een wit meubel weer erg mooi. Alleen zie je daar wat sneller reflecties op.

Gegroet,
LittleNinja



Wat grappig, want dat is ook precies het behang dat ik bedoel! En dat gaat/is zeker door de comissie heen :P
De leds wil ik niet achter de tv meer doen, zoals ik nu heb, maar echt onder het av meubel zodat er een gloed over de vloer gaat.
Het lijkt wel mooi achter de tv, maar ik wil het toch donkerder om het scherm heen hebben.
Achter de wand wil ik ook gewoon "wit" licht


PjotrrrNL

Feli! Leuke projector voor je verjaardag gekregen?

LittleNinja

Citaat van: JeKa op februari 25, 2008, 22:22:29
Wat grappig, want dat is ook precies het behang dat ik bedoel! En dat gaat/is zeker door de comissie heen :P
De leds wil ik niet achter de tv meer doen, zoals ik nu heb, maar echt onder het av meubel zodat er een gloed over de vloer gaat.
Het lijkt wel mooi achter de tv, maar ik wil het toch donkerder om het scherm heen hebben.
Achter de wand wil ik ook gewoon "wit" licht



Ik ben benieuwd wat er van gaat worden JeKa. Wanneer gaan jullie beginnen? Of duurt het nog even ( de studie )?

Citaat van: PjotrrrNL op februari 26, 2008, 00:08:50
Feli! Leuke projector voor je verjaardag gekregen?

Hahaha!!! I wish... Nee hoor, die zal ik zelf moeten gaan aanschaffen. Maar beter ook, want de rest van het gezin/de familie begrijpt niet waarom je zo'n dure zou moeten kopen.. Je hebt tenslotte al een
"beamert" voor Eur 250....  ;D

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Citaat van: LittleNinja op februari 26, 2008, 06:06:26
Hahaha!!! I wish... Nee hoor, die zal ik zelf moeten gaan aanschaffen. Maar beter ook, want de rest van het gezin/de familie begrijpt niet waarom je zo'n dure zou moeten kopen.. Je hebt tenslotte al een "beamert" voor Eur 250....  ;D

LOL ;D En DVD-spelers voor 45 Euri ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Citaat van: LittleNinja op februari 26, 2008, 06:06:26
Ik ben benieuwd wat er van gaat worden JeKa. Wanneer gaan jullie beginnen? Of duurt het nog even ( de studie )?

Gegroet,
LittleNinja

Ik moet nog 2,5 jaar studeren, maar mijn vriendin gaat binnen een maand of 3 full-time werken.
Ze is bijna klaar met de studie en heeft al een baan.
Ik hoop dat het niet te lang meer duurt voor we kunnen kopen, maar een datum is er dus ook bepaald nog niet.
Ach ja, dromen is ook fijn ;)

WickedGame

Citaat van: JeKa op februari 26, 2008, 11:26:18
Ik moet nog 2,5 jaar studeren, maar mijn vriendin gaat binnen een maand of 3 full-time werken.
Ze is bijna klaar met de studie en heeft al een baan.
Ik hoop dat het niet te lang meer duurt voor we kunnen kopen, maar een datum is er dus ook bepaald nog niet.
Ach ja, dromen is ook fijn ;)

Hou altijd rekening dat als je iets wilt kopen en de hypotheek aanvraag doet de aanvrager het liefst een vastcontract heeft. Zonder vastcontract word het al wat lastiger, omdat banken dan niet de zekerheid hebben die zij wel verlangen.

JeKa

Citaat van: WickedGame op februari 26, 2008, 11:52:42
Hou altijd rekening dat als je iets wilt kopen en de hypotheek aanvraag doet de aanvrager het liefst een vastcontract heeft. Zonder vastcontract word het al wat lastiger, omdat banken dan niet de zekerheid hebben die zij wel verlangen.

Dat weet ik, maar mijn vriendin gaat voor de laatste keer een onbepaalde tijd contract krijgen en zodra er vaste een plek vrij komt is die voor haar.
Ik ben (als bijbaan) voorman bij een schoonmaakbedrijf en heb een vaste aanstelling. Het is geen hoog inkomen, maar het is in ieder geval een vast contract.

LittleNinja

#323
Nog niet heel veel nieuws te melden behalve wat in ontwikkeling zijnde plannen...

Inmiddels al weer een week of twee geleden ben ik het noord hollandsche landschap in gereden om een electrisch projectiescherm op te halen bij een vriendelijk mede forumlid.  ;)  In de maand mei hebben we wat vrije uurtjes om hiermee aan de slag te gaan en dit op een mooie wijze te integreren in onze huiskamer opstelling.

Het idee is als volgt. Bovenaan de voorzetwand komt een koof. In die koof komen een aantal spotjes ( 2 of 3, daar zijn we nog niet uit.. ). De spotjes zullen op afstand bediend en gedimd kunnen worden. Uiteraard gaan die dingen uit op het moment dat de film gaat beginnen. Het licht moet bewust langs de wand naar beneden schijnen. Het projectiescherm gaat voor de spotjes ( en de TV ) langs.

De wand zelf is 2.7 m breed, het dressoir meet 2.4 m en het scherm is +/- 2.3 meter breed. Het is dus allemaal mooi binnen de proporties. Een witte kleurstelling voor de koof heeft nu de voorkeur.

Over de breedte van de koof zijn we nog niet uitgedacht.. De eerste gedachte is om de koof even breed te maken als de voorzetwand ( zoals afbeelding A ). De tweede mogelijkheid is een iets bredere koof wat volgens sommige mooier oogt ( zie afbeelding B ).

Jullie input op de openstaande punten is van harte welkom.

-aantal spots
-breedte koof
-kleurstelling koof

Gegroet,
LittleNinja

PS. Let op dat de voorzetwand anders gekleurd is als op de foto in verband met de duidelijkheid van de tekening!

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

reza

Opschieten!!!! Want ik heb wel weer zin in een uitje ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"