Wat heb ik aan een TAG 5.1 analoge bypass?

Gestart door El Nino, augustus 8, 2006, 17:51:19

Vorige topic - Volgende topic

El Nino

Zit deze dagen lekker te spelen met m'n TAG set en zit me ook in de opties te verdiepen. Kan mij iemand in eenvoudige termen uitleggen wat ik aan een 5.1 analoge bypass mode heb. Van de gebruiksaanwijzing wordt ik niet veel wijzer.

Verder weet iemand of IAG nog upgrades uitvoert naar een dual processor/PSM module voor de DVD speler/DAB voor de tuner?

Wederom dank voor de input.
Linn Klimax DSM - Klimax Mono | Transrotor Rondino Nero | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond

Raphie

Upgrades kunnen nog steeds worden gedaan, maar zullen je meer kosten dan de processor / DVD zelf. + sat de algmene consensus nu is dat een PEP met een "normale" dvd32flr beter is dan een DVD32flr met PSM gezien de outdated Panthera chipset.

JBL PRX Power!

El Nino

En op het eerste gedeelte van m'n vraag heb ik inmiddels het antwoord gevonden. Indien een DVD audio of SACD speler en deze op de 5.1 (of 3 stereo paren) wordt aangesloten, dan worden de DAC's van de pre/pro niet gebruikt. Uitsluitend de volume regeling van de processor wordt dan gebruikt. Aangezien mijn TAG een loopwerk is en deze digitaal wordt aangesloten, worden de analoge inputs niet gebruikt.

Het lijkt misschien een beetje merkwaardig om eerst een vraag te stellen en daar zelf een antwoord op te geven (hoewel dit didactisch uitermate effectief is), meen ik dit toch te moeten posten ter naslag zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken. De vraag is met al die doorgewinterde TAG-ers hier op het forum of er nog onervaren TAG leden over zijn... ;D
Linn Klimax DSM - Klimax Mono | Transrotor Rondino Nero | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond

Martin_M

Helemaal goed!!

Maar je kan de 5.1 analoge ingang ook definiëren in de setup als 3 verschillende stereo ingangen.
Eén voor een draaitafel ofzo want dat signaal houdt je ook het liefst analoog.

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Jukie

Citaat van: Martin_M op augustus  8, 2006, 22:19:34
Helemaal goed!!

Maar je kan de 5.1 analoge ingang ook definiëren in de setup als 3 verschillende stereo ingangen.
Eén voor een draaitafel ofzo want dat signaal houdt je ook het liefst analoog.

Of je kunt natuurlijk 3 verschillende analoge bronnen aansluiten en hem op 5.1 laten staan voor extra luistergenot ;D

Martin_M

Citaat van: Jukie op augustus  9, 2006, 09:50:44
Of je kunt natuurlijk 3 verschillende analoge bronnen aansluiten en hem op 5.1 laten staan voor extra luistergenot ;D

Hehe, da's de surroundmode; junglesurround ;D

Ben benieuwd hoe dat klinkt; een gewoon full-range kanaal uit je sub. :-\
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)