ISF calibratie Philips 32PW9617

Gestart door Piet, december 18, 2002, 00:26:48

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Sinds 6 weken ben ik in het bezit van bovenstaand toestel. Om 3 redenen ben ik niet tevreden over de beeldkwaliteit. Ten eerste vind ik de beeldscherpte lang niet altijd optimaal omdat het net lijkt of er een soort waas over het beeld hangt. Ten tweede zit er rechts, zij het vaag, een grijze hinderlijke balk in het beeld. Ten derde lijkt het bij sterk bewegende beelden, b.v. bij een voetbalwedstrijd, alsof er van alles mee beweegt in het beeld wat er niet in hoort. Zijn deze problemen b.v. op te lossen met een ISF calibratie of moet ik naar de dealer om een ander toestel of een monteur van Philips laten komen? (In soortgelijke gevallen schijnt Philips dit soort zaken af te doen als vallende binnen de "tolerantiegrenzen" van dit toestel, waar ik overigens meer klachten over hoor.

MvrGR
Piet

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik kan geen hardware defecten verhelpen, of scaler/deïnterlacer fouten.
Wat we wel kunnen doen is het beeld OPTIMAAL maken voor de TV, en dat scheelt vaak heel veel. Veel mensen geven ook aan dat de artifacts daarna verdwenen zijn.

Probeer eerst eens je sharpness op 0 te zetten, je kleurverbetering uit, en je dynamic contrast en DNR ook uit.
Contrast naar ongeveer 50% en kijk dan nog eens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Catweazle

Als ik dat allemaal doe en die lastige schim rond bijv. personen verdwijnt, wordt dan niet ook mijn beeld minder scherp???

J.A.F._Doorhof

Na de calibratie wordt het beeld ALTIJD Gezien als veel scherper.

Begin aub maar eens met je sharpness naar 0 of 1 te zetten.
Sharpness voegt namelijk geen scherpte toe maar wel HEEL veel artifacts.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Catweazle

Mja ik zie nou dat ik een andere tv heb, maar ook een matchline de 28pw9527.

Ik heb hier al vanalles gelezen en ergens staat dat je waarschijnlijk niet eerder dan volgend jaar zpmer weer eens naar het zuiden afdaalt, dus ik kan er naar hartelust op los vragen  ;)

Ik heb DNR en dynamic contrast uitgezet, scherpte op 1 en de brightness heb ik op ongeveer 50%. Ik moet zeggen dat het enigzins geholpen heeft, maar ik vind het nog steeds hinderlijk ( misschien ben ik wel te kritisch?).

Ik vraag me trouwens af of bij alle pixel plus toestellen dit probleem bij snelle bewegingen zich voor doet, want ik lees eigenlijk nergens dat mensen er geen last van hebben. Is dit trouwens een hardware fout?

Groetjes,

Catweazle.

J.A.F._Doorhof

Hi,

ALLE 100hz TV's hebben wel iets dat niet goed is.
Als je nu al verbeteringen ziet dan is een calibratie zeker aan te raden, je hebt nu ongeveer 20% gedaan van wat wij doen. ;D

MvrGr.
Frank
Custom installer

Catweazle

Ja dan moet ik eerst wachten tot volgend jaar zomer en nog minstens 3 mensen vinden die het ook willen doen en hier in de buurt zitten :( , want 135 euro vind ik nog wel te doen.

Trouwens zit je hier 24 uur per dag, er wordt nl. steeds snel gereageerd, mijn dank hiervoor  :D

Heb ondertussen alweer wat meer gelezen op het forum hier. Ergens staat dat de "tv uit de doos" te licht staat afgesteld, blauw waarde te hoog en zo. Zelf vind ik bij mijn tv dat rood wel wat erg hoog is. Het zwart is trouwens wel echt zwart te noemen, beter dan mijn vorige tv. Ik ben er achter gekomen hoe ik in het service menu kan komen en heb daar gezien wat de instellingen zijn voor de kleuren rood, blauw enz. Ben niet van plan er iets aan te veranderen  :-X

Ik vind trouwens dat het beeld met de "originele" instellingen er zeer mooi uit ziet. Ergens staat dat sommige mensen het raar uit vinden zien met pixel plus. Het komt af en toe wat kitscherig over. Ik noem even een voorbeeld zodat je begrijpt wat ik bedoel. In SW Phantom Menace komen de troopers zo zuiver over dat je bijna ziet dat het met de computer is gemaakt. Ik vind het juist wel mooi uit zien. Nogmaals het enige nadeel is dat het bij snelle bewegingen wazig wordt ( ben er nu achter dat men dit artifacts noemt). Ik neem aan dat het beeld zo zuiver blijft na een calibratie of misschien wel beter wordt. Trouwens die artifacts komen vooral voor bij horizontale of verticale bewegingen.

Ik zal zelf ondertussen nog wat rotzooien met de instellingen. Ik denk wel dat het omlaag zetten van het contrast even wennen is.

Groetjes,

Catweazle

J.A.F._Doorhof

Hi,

Draai aub nooit alleen blauw naar beneden.
De Grayscale is vaak wel recht van een TV, door alleen blauw terug te draaien is hij niet meer recht en wordt het er alleen maar slechter van.

Het TE rood duidt op een verkeerde afstelling van de Grayscale, vooral gezichten hebben vaak de neiging licht te gaan geven.

MvrGr.
Frank
Custom installer

the_scratcher

Hallo Frank,

Ik moet bekennen dat de artifacten bij tv kijken toch niet verdwenen zijn zoals ik gehoopt had en ze er nog steeds zijn. Het is welliswaar ietsje minder maar goed. Moet ik hiermee nu maar leren leven of had er misschien meer in de callibratie gezeten? Of zijn er misschien nog dingetjes die ik eventueel zelf kan doen? Ik wil me hiermee trouwens niet beklagen hoor over het werk dat je geleverd hebt dat vind ik nog steeds toppie!

J.A.F._Doorhof

NA een calibratie kan het volgens mij niet meer beter.
Dan is het inderdaad wat er in de TV zit.

MvrGr.
Frank
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Daniel.

Kijk op het HTWEB voor de servicemenu docs.
Maar weet wat je doet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Daniel

Dat zegt mij dus al niks... Ik weet wel hoe je bij de 9527 in het service menu komt door een code en dan de I+ in te drukken. Maar goed nog even over het probleem van die strepen op het beeld, Het beeld is nogal donker en als je de HELDERHEID hoger doet dan zijn de strepen pas zichtbaar en als die heel hoog komt zijn ze weer weg maar dan is het beeld veel te licht. De juiste instelling (vind ik dan) zit er dus midden in waardoor die strepen zichtbaar zijn!! De programeerde standen van Philips zijn te donker maar dan zijn ze dus ook niet zichtbaar, wat nu???
Daniel.

Daniel

Ik vind het allemaal erg onduidelijk. Hele forum door gelezen, kost heeeel veel tijd. Ik geloof wel aardig dat het beeld mooier word na calibreren maar moet eerts afwachten wat de monteur zegt ofdat er weer een andere tv komt. Het is ook niet 100% duidelijk of die strepen na calibreren HELEMAAL weg zijn, een beetje vind ik niet goed genoeg en waarom zouden die monteurs dat dan niet doen?? Niks tegen jou werk hoor want als het help liever vandaag dan morgen!
Daniel.

J.A.F._Doorhof

Daniel zoals ook al in een andere thread vermeld.

Er zit een HEEL groot verschil tussen reperateurs en calibrateurs.
IK haal het laatste beetje uit je TV, een service monteur zorgt ervoor dat er licht afkomt en dat het allemaal binnen de marge valt, de marge van hun is voor mij een puinhoop.

Laat gewoon de calibratie doen, je zult verrast zijn.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Daniel

Zoals ik in het andere bericht dus ook al zeg, eerst toch even die monteur laten komen en als die niks kan veranderen dan wil ik hem wel laten calibreren met de hoop dat die strepen dan weg zijn. Waneer ben je dan weer in de beurt van ALmere?
Daniel.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Daniel

Waneer is de eerste datum dat je kan?
Wat ik nu weer lees op een Dvd forum is dat de instellingen een beetje verlopen en dat je elke 2 jaar een controle moet doen?
Daniel.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Kijk aub onder de ACTIEVE ISF TOURS en schrijf je daar bv in bij de tour van Utrecht.

Het is altijd aan te raden om af en toe een checkup te laten doen, één keer per jaar of per 2 jaar.

MvrGr.
Frank
Custom installer

D-san

Wat verloopt er in deze tijd dan? kunnen de strepen dan bv weer zichtbaar worden ofzo?
Daniel

Sullivan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 18, 2003, 14:02:48
Het is altijd aan te raden om af en toe een checkup te laten doen, één keer per jaar of per 2 jaar.

MvrGr.
Frank

Betekend dit dat je elk  (2) jaar weer 120 euro kwijt bent voor een hercalibratie/checkup. Ik had juist gelezen dat het verloop minimaal was en nauwelijks merkbaar. Ik weet niet of ik het dan zou doen (260 gulden elk jaar is veel geld).

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik denk dat alles een beetje uit zijn verband wordt getrokken.
Het is niet zo dat na 2 jaar de TV weer terug komt naar de originele waardes, elke tv verloopt, en nieuw ziet hij er altijd beter uit dan na 2 jaar.

Ook een calibratie verloopt natuurlijk, alles slijt in je TV.
Je HOEFT het niet elk jaar te laten doen, een gecalibreerde TV ziet er na 5 jaar nog steeds beter uit dan een NIET gecalibreerde TV, het ADVIES is om het elk jaar of elke 2 jaar te laten doen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

rheenen

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Evert

::)

Heb deze week diep in mijn beurs getast om de 9617 aan te schaffen. Op zich prima TV, maar toch enkele vraagjes:

- Hoe kan ik in het servicemenu terechtkomen, is daar een code o.i.d. voor nodig ?
- Heb nogal wat waas over scherm, ligt dit aan de instellingen of kan dit op een of andere manier worden opgelost ? Zit nl. nog in periode waarin de TV geruild kan worden.
- Heeft iemand nog advies voor optimale instelling van contrast, scherpte etc. Weet dat dit vaak subjectief is, maar toch...

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken