avr-1906 instellingen bewaren tijdens de vakantie

Gestart door gelukkie, augustus 3, 2006, 14:22:56

Vorige topic - Volgende topic

gelukkie

Hallo,
Ik heb sinds kort een denon avr-1906. Ik ga binnekort op vakantie en nu heb ik zitten zoeken in de handleiding hoelnag de instellingen bewaard blijven. Volgens de handleiding blijven de instellingen een week bewaard als het toestel van het stroom afgeschakeld is.
Betekend dit dus dat ik mijn receiver op standby moet laten staan om te voorkomen dat ik alle instellingen, zoals de speaker afstellingen en de ingangs instellingen over nieuw moet gaan instellen? Of geld het alleen dat de tuner voorkeuze zenders bijvoorbeeld alleen verdwijnen?
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

Johnny_Bravo

Een week ?!?!?!?!

Volgens mij blijven ze bewaard tot je ze wijzigt.
De settings worden in een chip opgeslagen.

mrrepel

Dat kan , bij veel apparaten zit er voor de backup van data een goldcap ( condensator ) in als voeding. Enigste remedie is het dan standby laten staan

gelukkie

Er zit dan dus denk ik niks anders op dan de receiver op standby te laten staan.
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

Summer

Mijn 2105 heeft al eens een maand zonder stroom gezeten maar de instellingen bleven bewaard.

Erik

standby hoeft niet als de stekker er maar inzit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

gelukkie

Volgens het boekje blijft het er een week in als je power schakelaar op off staat, dus de stekker zit er dan wel in, maar de receiver staat niet op standby.
Heeft die 2105 toevallig geen ander opslag methode?
Denon AVR-1906
JBL E60 2x
JBL EC25
KSW-10

GPO

Citaat van: gelukkie op augustus  3, 2006, 14:22:56
Hallo,
Ik heb sinds kort een denon avr-1906. Ik ga binnekort op vakantie en nu heb ik zitten zoeken in de handleiding hoelnag de instellingen bewaard blijven. Volgens de handleiding blijven de instellingen een week bewaard als het toestel van het stroom afgeschakeld is.
Betekend dit dus dat ik mijn receiver op standby moet laten staan om te voorkomen dat ik alle instellingen, zoals de speaker afstellingen en de ingangs instellingen over nieuw moet gaan instellen? Of geld het alleen dat de tuner voorkeuze zenders bijvoorbeeld alleen verdwijnen?

Versterker terugbrengen naar de winkel en een betere kopen  :).

Elke versterker zou gewoon uit gezet moeten kunnen worden zonder verlies van data. Met uitzetten dan bedoel ik niet de stekker eruit, want dan is het een ander verhaal.

gr

GPO
Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

Martijn76

Mijn 1906 heeft langer dan 2 weken zonder stekker in de wandcontactdoos 'geleefd', maar niets aan de hand hoor... :)

Of natuurlijk degene die de plantjes komt watergeven 1x/week even de stekker erin laten doen, dan kan 'ie er weer even tegen...

nomat

ach dat is inderdaad een minimaal gegeven
ik ben wel eens meer dan 3 weken weggeweest met de AVR op off en stekker eruit (Harman Kardon AVR130)
alle settings zaten er nog in  :)
Harman/Kardon HK970 + TU970 + HD970 + DVD22 + Canton Ergo RCL (zonder RC module)