"the Underworld" - de bouw van mijn HT (update 10-1-2007)

Gestart door Stress!!!!!, augustus 1, 2006, 06:51:54

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Citaat van: Stress!!!!! op oktober  8, 2006, 14:55:10
Vandaag even bij Bseated in Hoofddorp geweest om stoelen te bekijken en te bestellen.
Het zijn 3 enkele en 2 loveseats geworden. We hebben de Cine Love XL gekozen. Deze laat ik meteen opnieuw stofferen zodat ik gewoon 7 nieuwe zitplaatsen heb...

Cool man !   8) doen ze dat ook in Hoofdorp ?

Groet, Sjors

reza

Citaat van: Sjors op oktober  9, 2006, 10:19:41

Cool man !   8) doen ze dat ook in Hoofdorp ?

Ja is geen enkel probleem.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjors

Citaat van: reza op oktober  9, 2006, 12:59:27
Ja is geen enkel probleem.

Dan weet ik dat ook weer  ;)

Groet, Sjors

reza

Maar dat is volgens mij best duur hoor Sjors :-\ daar kan je geloof ik gewoon een hele andere stoel voor kopen!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

koffie

Citaat van: Stress!!!!! op oktober  8, 2006, 14:55:10
Vandaag even bij Bseated in Hoofddorp geweest om stoelen te bekijken en te bestellen.
Het zijn 3 enkele en 2 loveseats geworden. We hebben de Cine Love XL gekozen. Deze laat ik meteen opnieuw stofferen zodat ik gewoon 7 nieuwe zitplaatsen heb...

Very nice, ben zeer benieuwd naar echte pics van deze stoelen, want specifiek dit type heb ik ook op het oog ;)
Wat kost opnieuw bekleden ? Haal je ze op of laat je ze brengen (if so, wat kost dat) ?
Ik zelf werk vlakbij Hoofddorp, dus wellicht dat ik nog wel een busje van de zaak kan lenen als ik ze daar koop.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Stress!!!!!

Citaat van: koffie op oktober  9, 2006, 13:49:07
Very nice, ben zeer benieuwd naar echte pics van deze stoelen, want specifiek dit type heb ik ook op het oog ;)
Wat kost opnieuw bekleden ? Haal je ze op of laat je ze brengen (if so, wat kost dat) ?
Ik zelf werk vlakbij Hoofddorp, dus wellicht dat ik nog wel een busje van de zaak kan lenen als ik ze daar koop.

Wat een vragen allemaal...  ;D
De stoelen komen over twee a drie weken. Als ze er zijn maak ik foto's.
Opnieuw stofferen van deze stoelen kost 100 euro per plaats. Ik laat ze bezorgen voor 35 euro. Ligt er maar aan waar ze heen moeten.
Als je specifiek dit type wil hebben mag je binnenkort wel gaan. Ze gaan hard. Het was gisteren druk daar. En dat voor een zondag!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

koffie

Damkje voor de info.
Ik wil grag dit type ja, maar aan de andere kant : ik zit nog in de plan-fase van mijn HT. Waar laat ik in vredesnaam in die tussentijd 3 stoelen :P
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

SpeedyAndré

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

Li-unit

He Stress

Die stoelen van Bseated zijn die niet nieuw ???
Ik had ook voor die loveseats gekeken, maar 140 Euro voor 2e hands vind ik veel. Dan kan ik beter bij GT design terecht. :D

Stress!!!!!

Citaat van: Li-unit op oktober  9, 2006, 21:35:01
He Stress

Ik had ook voor die loveseats gekeken, maar 140 Euro voor 2e hands vind ik veel. Dan kan ik beter bij GT design terecht. :D

Nee, ze zijn niet nieuw bij Bseated. Maar volledig opnieuw gestoffeerd zijn ze dat voor mij in ieder geval wel. En 170 euro per zitplaats voor dit type stoel vind ik ok. Nieuw uit de fabriek zijn ze ruim het dubbele...

donaldk

Citaat van: Li-unit op oktober  9, 2006, 21:35:01
He Stress

Laat Gé nou toevallig een opruimingsaanbieding hebben;-).

Stress!!!!!

Hier weer even een update van de status van mijn bouw. Het gaat langzaam maar gestaag.

Inmiddels zijn alle wanden voorzien van dubbel gipsplaat. De akoestiek van de ruimte is gigantisch veranderd. Morgen (4 nov.) gaan we het frame voor het plafond plaatsen. Het plafond wordt een special. Deze gaat van 2.65m aan de achterzijde aflopen naar 2.50 aan de voorzijde. Een schuin plafond dus.

Op foto 1 zie je de voorzijde van de ruimte. De trap die je daar ziet valt straks boven het plafond. Ook heb ik daar al enige lijnen opgezet waar later het scherm komt.

Foto 2 is de achterzijde van de ruimte.

Inmiddels zijn ook de stoelen al binnen. Mijn dochter van 10 wilde er meteen ook maar een in haar kamer...

to be continued....

Sicco

Heerlijke stoelen zo te zien!
Ben heel benieuwd naar de verdere ontwikkelingen :)
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

FFF

Wat voor set komt hier eigenlijk in te staan?
Of heb ik dat gemist?

Stress!!!!!

De set wordt een Denon met Kef's combi

GTDesign

Stress!!!!!

Uiteraard!!
Die wordt lekker in de hoek gepropt zoals het hoort..

Stress!!!!!

En dan nu weer even een update...

Inmiddels zit het plafond erin. Maar voordat ik die kon plaatsen moest ik eerst eens even heeeeel goed nadenken over alle kabels en pvc buizen die erboven komen te lopen. Ik heb zo'n kleine 100 meter pvc 3/4 erin gemonteerd, luchttoevoer boven het plafond gemaakt en alvast de achterste speakerkabels voorbereid. In alle overige lege buizen zitten trekdraden zodat ik later niet voor onaangename verrassingen kom te staan...

Op de bovenste foto zie je het frame waar het gips op geschroefd wordt. Daar kan je letterlijk aan gaan hangen zo stevig is het! Tevens zie je de uitsparing voor de Barco en de buizen voor de achterspeakers.

Op middelste foto is het plafond dicht.

Op de onderste foto zie je het kabelluik aan de voorzijde van het ht. Er zit daar ook een uitsparing in de wand waardoor de kabels achter de wand naar de apparatur geleid kan worden. 

Sjors

Gaat de goede kant op !  8)

Groet, Sjors

RonG

Ben benieuwd naar het eindresultaat, dit kan niet anders dan O0 worden

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

Stress!!!!!

Inmiddels heb ik het plafond zwart geschilderd en heb ik de wanden behangen met glasweefselbehang en daarna rood geschilderd. (op de foto's 1 laag)

De kleur is in werkelijkheid een stuk donkerder maar op een of andere manier komt dat er nooit goed op....

Het ongeschilderde gedeelte wordt weer zwart. Waarschijnlijk stof, maar dat is nog niet helemaal zeker...

Xander

Ziet er netjes uit... :)
Keep up the good work!
Full HD, Dolby surround HD & Blu-ray:
Panasonic plasma TH-42PZ80
Marantz SR5003 - Marantz DV4003 - Playstation 3
Mordaunt Short 902i avant Atacama Nexus 5 stands REL Quake

GTDesign

Nu komt het leuke werk, het geheel aankleden...
Petje af, ziet er daadwerkelijk al fantastisch uit.

Stress!!!!!

Vorige week begonnen aan het podium voor de stoelen. Daar kan dus nu een olifant op staan...  ;D
Ik speel nog met het idee om een bass-trap te integreren in het podium. Ook komt in het podium de verwarming van de bios. En lekker dat de stoelen zitten! De foto vertekent een beetje maar de achterste rij stoelen staat 22 cm hoger dan de eerste rij.

Bijgaand wat foto's van de bouw en het tijdelijke eindresultaat met stoelen. Inmiddels staat alles alweer ingepakt in plastic. Eerst de ruimte achter de bios af en dan weer verder met de laatste fase..