d'ondergrondse

Gestart door gvy, juli 27, 2006, 01:53:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gvy

Citaat van: bvl op maart 25, 2007, 12:29:33
hallo gvy,

Proficiat met de prachtige "cinema-kelder"...
ik heb een vraagje over den elentriek.
Mijn broer is bezig aan zijn bouw en wil (domotica) +plc gaan gebruiken.
We zouden naar uw voorbeeld ook 2 kasten gebruiken.
Ik zie dat in de stuurkast (plc) er ook rode draden toekomen (230vAc?). waarvoor dienen deze allemaal? !k kan mij enkel 230Vac indenken voor de 24VDCVoeding die ik denk daar ook te zien.
Mogen wij  van u even een iets gedetaileerdere foto's van u ontvangen (email) van uw kasten?
Welke PLC gebruikte u? ik zie dat deze ook modulair is.

alvast bedankt!

mvg,
Bart van Liedekerke
[email protected]


Bart,
Ik zal U alle gegevens doorsturen incl schema's en layout van mijn kast
Momenteel is er bezoek, dus het komt een beetje later.
PLCtje is een WAGO

tot later

tiptop

Citaat van: bvl op maart 25, 2007, 12:29:33
hallo gvy,

Proficiat met de prachtige "cinema-kelder"...
ik heb een vraagje over den elentriek.
Mijn broer is bezig aan zijn bouw en wil (domotica) +plc gaan gebruiken.
We zouden naar uw voorbeeld ook 2 kasten gebruiken.
Ik zie dat in de stuurkast (plc) er ook rode draden toekomen (230vAc?). waarvoor dienen deze allemaal? !k kan mij enkel 230Vac indenken voor de 24VDCVoeding die ik denk daar ook te zien.
Mogen wij  van u even een iets gedetaileerdere foto's van u ontvangen (email) van uw kasten?
Welke PLC gebruikte u? ik zie dat deze ook modulair is.

alvast bedankt!

mvg,
Bart van Liedekerke
[email protected]

Hoi Bart,

Even een tip.
Mischien niet helemaal verstandig om hier je E-mailadres te plaatsen ivm met potentiele meekijkende slechtbedoelende ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

donaldk

Ach, het is een gmail account...

mikeske

Morgen mag ik een kijkje gaan nemen in de ondergrondse  ;D

ikke blij  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

Citaat van: mikeske op maart 28, 2007, 22:35:18
Morgen mag ik een kijkje gaan nemen in de ondergrondse  ;D

ikke blij  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Yes,

Sie joe toemorrow  ;D
Kunnen we ook eens met de behringer DEQ2496 spelen.
Dat geeft dan direkt een idee of het iets interessant is voor jouw opstelling.

Geert

yessica

jaja... en nu zit ik hier ... :) thuis... héhé...

nu heb ik toch niet in de regen moeten rijden ook hé ... ;)
Vaste klant bij CinéMike !!!

gvy

Citaat van: yessica op maart 29, 2007, 23:13:02
jaja... en nu zit ik hier ... :) thuis... héhé...

nu heb ik toch niet in de regen moeten rijden ook hé ... ;)

OK Yessica,

Ik stuur hem nu terug ,

Groetjes
Geert

SpeedyAndré

Gaat ie uit zichzelf niet weg dan  ??? ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mikeske

ben net thuis.

Was een zeer leerzame, maar vooral aangename avond  ;)
Geert bedankt voor alles en hopelijk tot een volgende keer.

Morgen zal ik een verslagje maken nu eerst verwarmen en slapen  :P
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

gvy

Citaat van: mikeske op maart 30, 2007, 01:30:14
ben net thuis.

Was een zeer leerzame, maar vooral aangename avond  ;)
Geert bedankt voor alles en hopelijk tot een volgende keer.

Morgen zal ik een verslagje maken nu eerst verwarmen en slapen  :P

Da's snel, Weinig verkeer zeker  ;D

Slaapwel

Geert

gvy

#585
Hoy,

Vandaag heb ik een nieuwe (2e handse ;D) aankoop gedaan voor in d'ondergrondse.
Ik heb een digitale cross-over gekocht.
De DCX2496.



Het is de onderste van de twee.

De bovenste is de DEQ2496 digitale equalizer en RTA, die normaal in mijn woonkamerinstallatie wordt gebruikt.
Deze staat voorlopig in d'ondergrondse en blijft er nu nog eventjes om alle metingen uit te voeren totdat de nieuwe DCX volledig is uitgekiend en ingesteld. Daarna mag ie terug naar boven.

Maar nu over de DCX2496.

Ik heb de versterkers van de 2 subwoofers en de 2 front elektrostaten nu dus via de DCX aangesloten en op mijn ROTEL de frontspeakers op "large" gezet en sub op NO.
Maw , het basmanagment gebeurt vanaf nu volledig over de nieuwe crossover, die hiervoor heel wat troeven heeft.
Ik gebruik ook de uitgebreide parametrische equalizers in het toestel, om alles goed op elkaar en op de ruimte af te stemmen .
Dat alles doe ik onder het alziend oog van de DEQ2496 RTA, die roze ruis uitspuwt door de installatie en die weer opvangt via de ECM8000 meetmicrofoon. Op het scherm zie ik direct alle wijzigingen gebeuren.

Vanavond heb ik een beetje met het toestel gespeeld en het wordt leuk. Er is nog werk aan de winkel, maar het komt goed.

Later ga ik ook eens zien of het analoge deel van het toestel niet kan getuned worden naar een hoger niveau. Op het WWW heb ik hierover al iets terug gevonden.
http://www.dcx2496.fr/en/why
Maar eerst eens beter kennismaken

Groet
Geert

mikeske

ik denk dat ik nog eens langs zal komen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Citaat van: mikeske op april  7, 2007, 08:16:54
ik denk dat ik nog eens langs zal komen  ;D
Ik zorg dat ik er bij ben, dan moet Geert zijn uitleg maar 1x doen... :-)

Bedankt nogmaals voor de goeie ontvangst Geert! (Ps: volgende keer kom ik zonder Greetje, die valt bij het horen van de naam equalizer al in slaap :p)

mikeske

Citaat van: daxie op april  7, 2007, 10:49:05
Ik zorg dat ik er bij ben, dan moet Geert zijn uitleg maar 1x doen... :-)

Bedankt nogmaals voor de goeie ontvangst Geert! (Ps: volgende keer kom ik zonder Greetje, die valt bij het horen van de naam equalizer al in slaap :p)

hehe vrouwen en onze hobby, geen goede match
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Mja, ik neem ze overal mee, als het om te luisteren en te kijken is... Maar van zodra het wat technischer wordt haakt ze af, maar ik vind het al super dat ze overal mee wil, en in mijn enthousiasme meegaat...

gvy

#590
Citaat van: daxie op april  7, 2007, 10:49:05
Ik zorg dat ik er bij ben, dan moet Geert zijn uitleg maar 1x doen... :-)

Bedankt nogmaals voor de goeie ontvangst Geert! (Ps: volgende keer kom ik zonder Greetje, die valt bij het horen van de naam equalizer al in slaap :p)

Jullie zijn altijd welkom  ;)

Bwa Daxie,
Je hebt aan Greetje toch een leuke luisterpartner ook. T'is inderdaad tof dat ze graag mee gaat overal luisteren.
En ik begrijp heel goed dat die technische eq stuff eigenlijk typisch mannenspeelgoed is  ::)

Maar zeg eens, waar zitten volgens jullie de kritische punten in het geluid en wat vonden jullie de goede kanten ?... Shoot.
Nu heeft Wouter een iets ander geluid gehoord dan Mike.
Bij Mike zat ik nog met een zo recht mogelijke targetcurve, terwijl ik bij het bezoek van Wouter reeds aan het experimenteren was met de iets zachtere in het laag oplopende en in het hoog afvallende housetargetcurve.

Betreffende mijn nieuwe DCX2496
Dit toestel is lastiger te bedienen en in te stellen dan de DEQ2496, vooral vanwege het kleinere en onnauwkeurige display.
Dat kan instant verholpen worden mits een RS232 9 pins subD kabel en een portable PC met seriele poort.
Helaas zit die niet meer op mijn portable PC, maar ik vermoed wel op het docking station , die op het werk staat. Nu nog op zoek naar de juiste seriele kabel met 2 subD 9 pins connectoren.
De software is gratis te downloaden en is wel heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.

Volgens mij is dit , los van mijn toepassing, een ideaal toestel voor de diy luidsprekerbouwer.
Je kan hier heel eenvoudig diverse crossovers gaan instellen en vergelijken. Nadien , kan je dan nog het gekozen filter bouwen. Je werkt wel actief en hebt dus voldoende versterkers nodig dan.

Geert

daxie

Dag Geert,

ik zal even kort mijn beoordeling geven...

Ik heb de voorgaande situatie niet gehoord, dus kan daar geen uitspraak over doen, maar ik vond het op geen enkel moment te fel of te schel. Ik hou wel van een vrij helder hoog (iets wat ik bij mijn kefs icm marantz wat mis soms, waar bij mijn ouders hun focals met marantz dat wat beter klinkt).
Het was ook mijn eerste ervaring met elektrostaten, en zoals jij ze gebouwd heb vind ik het op heel wat gebieden een mooie ervaring. Heel goeie transparantie en plaatsing vond ik. Voldoende body, en de integratie met de middentoner en het laag was ook heel erg goed. Qua stereo een pak mooier dan wat ik gewoon ben, ik zou zo willen ruilen.

Dan even de minpuntjes :-). Typisch aan een elektrostaat is het zeer directe afstraal gedrag. Dit heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen, namelijk dat je een zeer beperkte sweet spot hebt. Voor dedicated muziekluisteren vind ik dit nadeel niet zo erg, maar in een HT, wat in mijn ogen ook een sociale bezigheid is, en je dus met meerdere mensen moet kunnen genieten, vind ik dit wat beperkend, althans dat is mijn mening. Persoonlijk als ik film kijk, zeker met 2, dan verandert mijn kijk en dus ook luisterpositie af en toe, wat bij elektrostaten een sterke verandering van het geluidsbeeld teweeg brengt.
Een gevolg daarvan (denk ik) vond ik ook dat het geluid plaatsbaar was, vooral de rears. Qua fronts vond ik het een mooi breed geluidsbeeld geven, maar de rears kon ik vrij duidelijk plaatsen.

We hebben het er even over gehad, maar je subjes mag je nog wat verder doortrekken, maar dat komt wel goed. Die housecurve heb ik bij mezelf gemerkt, mag, als je subs het aankunnen, wel vrij steil zijn, maar mss is dat een kwestie van smaak. Ik verwacht van mijn sub ook subsonisch nog wat werk :-).

Als ik een volgende keer kom breng ik zeker wat eigen materiaal mee. Ik laat je trouwens het juiste chapter van gladiator nog weten, wist het even niet meer... Het is de scene als ze de battle of carthage na moeten spelen in de arena, en ze samen vechten...

Het beeld vond ik wel mooi van de pj, qua projectiebreedte zat je naar mijn mening net goed, ik heb me even een metertje dichter gezet, maar dan werd het te groot, wat mij betreft zit je net goed. Ik denk wel dat je pj met een ISF nog heel wat beter kan presteren. Zoals je zei, het is enkel tijd, de km doen er niet echt toe, en 80 euro is best een leuke prijs.
Ik ben er ook van overtuigd dat je met een iets betere scaler er ook nog wat meer kan uithalen.

Wil trouwens ook nog even complimentje geven over je huis. Heel mooi huis, prachtige omgeving, en heel praktisch ingericht (het "luik" naar de kelder onthou ik zeker, als ik ooit het geluk zou hebben om zelf een huis te kunnen bouwen).

Tot een volgende keer,

Wouter

PS: het aanbod voor baby -en housesit blijft :p

Amo

Hallo,

Is het tommy doek nog te koop?
En hoe kan ik contact met hem opnemen?

donaldk

Een tijdje terug had GT het er nog over dat hij Thommydoek verkocht, dus ik vermoed van wel.

GTDesign

Citaat van: Amo op april 19, 2007, 10:38:07
Hallo,

Is het tommy doek nog te koop?
En hoe kan ik contact met hem opnemen?

Ja hoor nog steeds te koop.

gvy

#595
Hoe komt Thommy / GT doek, nu plots opduiken in d'ondergrondse topic ???

Het doek (vinyl) dat ik gebruik in d'ondergrondse,  overigens tot volle tevredenheid , komt gewoon uit een stoffenspeciaalzaak in Gent (Kilotex) en koste mij , tot groot genoegen , slechts 20, 25€ voor een stuk van 2,7m x 1,5m. (1,5m is de rolbreedte). Het is rekbaar en is tot op heden nog altijd netjes in vorm  ;D

Ik heb eigenlijk nog nooit het Thommydoek van dichtbij gezien. Thommy daarentegen wel  ;D
Hij heeft, in mijn vorige woning,een aantal jaar geleden, nog wel eens specifieke motorflex afgeschermde emc kabel afgehaald, die ik voor hem gekocht had. Vriendelijke man overigens.

herhaling van een fotootje van mijn doek:



Geert

gvy

#596
 Eventjes een teasertje,

Ik ga de komende dagen een grote airbrushpainting op de inkomdeur van d'ondergrondse maken.

Gisteren en vanavond is de deur en de bijhorende omkasting, netjes in 1 laag primer en 2 lagen basaltkleurige verf gezet. Alles is nu klaar om de airbrush te maken.

Onderwerp.....
't' is een film uit 2005....

guess.... O0


Geert

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

reza

Van alle markten thuis zo te horen
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

De 'mannelijke' tegenhanger van K3 >:D.

Plop plop...