Arcam AVR200 tov. Marantz SR-7000

Gestart door Rob Eric Blank, juli 17, 2006, 16:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Rob Eric Blank

Ik draai nu met een Marantz SR-7000 en 2 Ma-500 monoblokken.
Ik ben een beetje aan het rondneuzen op diverse sites en ik vroeg mij af of een Arcam AVR-200 een toevoeging zal zijn aan mijn set.
Zou deze een beter stereo beeld geven dan de Marantz met de 2 monoblokken en hoe zou dit klanktechnisch gezien klinken icm. mijn Elac speakers (niet de makkelijkste van het stel)?
De detaillereing van Arcam is natuurlijk erg hoog, alleen deze sturen minder agressief aan. Volgens mij is de Sr-7000 ook niet een heel agressief aansturende receiver.
Ik hoor ook dat het laag een beetje een probleem is van deze versterker en dat vind ik een groot nadeel. Kan ik beter mijn Marantz houden en kijken voor een betere SR van Marantz of toch zeker eens een AVR200 proberen?

Stadium III

ik heb zelf ook de ma 500 gehad icm sr 6300.
Was allemaal leuk en de ma 500 vindt ik voor hun doen hele leuke versterkertjes
Ik ben over gegaan naar een SR 7500 van marantz en ik kan zeggen ik wil niet meer terug.
Veel meer controle end tegenover de oude opstelling
Dus als de marantz sound je bevalt zou ik eens gaan kijken naar een sr 7500 nof 8500

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Rob Eric Blank

Dat hou ik ook zeker in de gaten.
Die ma-500 trappen waren voor mij een enorme upgrade wat betreft de sound van mijn set! Deed het geweldig op stereo.

Stadium III

Daar kan ik je zeker geen ongelijk ingeven !!!

stadium III
5.2.4 Marantz Klipsch setup

Hoeksel

Van Marantz naar Arcam? Dat is een HELE grote stap! Ik zou ook eerder een mooie Marantz zien te vinden. En als je dan toch valt voor het Arcam geluid, probeer dan eerder een AVR250 of 300 te vinden. De AVR200 is duidelijk minder en al behoorlijk oud.

aMUSEd

Een tijd terug heb ik de avr100 en de sr-7000 direct met elkaar vergeleken in stereo-setup.
In stereo-setup zijn, zoals al eerder is gezegd, het twee totaal verschillende versterkers.. zowel klankmatig.. als prestatie gewijs. Mijn voorkeur ging sterk uit naar de Arcam.
Het e.e.a. is natuurlijk smaakafhankelijk en afhankelijk van de rest van de set maar zaken als dynamiek, diepte,  muzikaliteit kwamen via de arcam icm mijn magnepannen veel beter uit de bus.
In surround-setup kan het natuurlijk een heel ander verhaal zijn.

Rob Eric Blank

De SR-7000 is natuurlijk ook al een wat ouder beestje dan de Arcam's.
Hoe zou een AVR200 zich verhouden tot een SR-7400 of SR-7500? Zou ik dan nog steeds met mono blokken moeten gaan draaien of zijn de eindversterker trappen van deze SR's beter dan de Ma-500?

aMUSEd

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 18, 2006, 08:04:25
De SR-7000 is natuurlijk ook al een wat ouder beestje dan de Arcam's.

Dacht dat het verschil in leeftijd niet groot is hoor.. tenminste niet voor de avr100 vs sr7000.

Wat bevalt je aan de sr7000 en wat zou je graag anders willen?
Wat wil je uitgeven?

Rob Eric Blank

Wat mij bevalt aan de SR-7000, vooral de match met mijn Elac's. Uiteindelijk geen kil eindresultaat, best een leuke stage en een fijn geluid om langere tijd naar te luisteren. De rust is er gekomen sinds de Ma-500's hun intreden deden en toen is er ook meer detail te horen geweest.
Zwakke punten; nogal kritische "sweet-spot" , detaillering kan beter

Ik zou nog meer detail en een minder kritische "sweet-spot" willen bij stereo en meer details.
Het kan ook zijn dat ik nu de limiet van mijn Elac's bereikt heb en beter mijn geld daarin kan steken.

aMUSEd

Arcam klinkt in mijn oren warmer is dan marantz.. mate van detaillering durf ik niets over te zeggen.
Verder lijkt het me dat de afmeting van de sweet-spot niet of nauwelijks wordt beinvloed door de versterking.

De avr100/200 is geen powerhouse maar was in stereo voldoende voor mijn magnepannen.
Later heb ik nog eens een AVR100 gecombineerd met een P85 en dat kwam ten goede aan de stabiliteit van het geluidsbeeld. 

Rob Eric Blank

Citaat van: aMUSEd op juli 18, 2006, 13:58:33
Arcam klinkt in mijn oren warmer is dan marantz.. mate van detaillering durf ik niets over te zeggen.
Verder lijkt het me dat de afmeting van de sweet-spot niet of nauwelijks wordt beinvloed door de versterking.

De avr100/200 is geen powerhouse maar was in stereo voldoende voor mijn magnepannen.
Later heb ik nog eens een AVR100 gecombineerd met een P85 en dat kwam ten goede aan de stabiliteit van het geluidsbeeld. 
Klinkt die Arcam warmer dan Marantz? Dan zal het naar mijn idee een goeie match met Elac kunnen zijn. Helemaal met Xindak bekabeling.

Alleen nu zit ik nog met de vraag of ik al dan niet mijn Elac beter kan vervangen door FS-208.2 speakers.

gast2018

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 18, 2006, 14:01:20
Klinkt die Arcam warmer dan Marantz? Dan zal het naar mijn idee een goeie match met Elac kunnen zijn. Helemaal met Xindak bekabeling.

Alleen nu zit ik nog met de vraag of ik al dan niet mijn Elac beter kan vervangen door FS-208.2 speakers.

Hallo Rob,

ik weet niet of je kan stellen dat Arcam warmer is dan Marantz. Het is voral anders. Arcam/Elac wordt wel vaak genoemd als een goede match, maar het blijft een kwestie van smaak. Ik denk ook dat je op moet passen als je gaat opgraden naar de fs 208.2. De 200 serie klinkt toch wat anders dan de 100 serie. Sowieso al een andere tweeter. Dus in combinatie met of Arcam of Marantz kan dat ook weer anders uitpakken.

Zou vooral eerste goed gaan luisteren naar de verschillende combi's om te kijken wat je het meest aanspreekt. Ik heb beide combi's wel eens gehoord, waarbij de marantz/Elac mij toch het meest aansprak.

Rob Eric Blank

Ik ben ook nog erg orienterende en ik denk dat ik bijna wel de limiet van mijn huidige Elac's berijkt heb en ik met de FS208.2 een stap zou kunnen doen die lekker in het gehoor licht.

Arcam en Marantz zijn wel de merken waar mijn interesse het meest naaruit gaat, vanwege mijn erg fijne ervaring met Marantz en de mooie berichten over Arcam.
Ooit Arcam met B&W beluisterd en die beviel mij erg!

gast2018

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 18, 2006, 15:26:29
Ik ben ook nog erg orienterende en ik denk dat ik bijna wel de limiet van mijn huidige Elac's berijkt heb en ik met de FS208.2 een stap zou kunnen doen die lekker in het gehoor licht.

Arcam en Marantz zijn wel de merken waar mijn interesse het meest naaruit gaat, vanwege mijn erg fijne ervaring met Marantz en de mooie berichten over Arcam.
Ooit Arcam met B&W beluisterd en die beviel mij erg!

Arcam B& is echt weer heel anders!!
De 200 serie van Elac heeft wel een veel bredere stage dan de 100 serie, misschien dat dat jouw eerder aangehaalde kritische sweetspot daarmee wel is opgelost.

Rob Eric Blank

Ik weet dat B&W heel anders is. Mara ik vergelijk het even, ik heb Arcam B&W gehoord en Marantz met dezelfde speakers.
Die Elac's lijken mij erg geschikt. Toevallig vandaag even 1 cd gespeeld op zowel mijn DVD speler en CD speler. Tijd geen cd's in mijn DVD speler gedaan, maar ik wilde weer ervaren hoe mijn geluidsbeleving maanden terug was...... :-[ :-[ :-[ :-[
Als ik een cd in mijn DVD speler draai lijkt al het geluid wel uit mijn center te komen (terwijl alleen mijn linker en rechter speaker draaien) en af en toe eens geluid links of rechts. En mijn cd speler geeft gewoon een mooie stage weer. Ik heb wel contact opgenomen met mijn dealer met dezelfde vraagstelling. Over speakers en verschillende versterkers/receivers en wat de beste upgrade is. Misschien even een flinke luistersessie beleggen! Ik wacht ook even de mail af.

GerritZ

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 18, 2006, 17:19:53
Als ik een cd in mijn DVD speler draai lijkt al het geluid wel uit mijn center te komen (terwijl alleen mijn linker en rechter speaker draaien) en af en toe eens geluid links of rechts. En mijn cd speler geeft gewoon een mooie stage weer.

Bedoel je hier mee dat de stage in de hoogte te laag is ? Al eens geprobeert om stekkers te draaien ?

Niet dat ik verwacht dat je DVD speler beter wordt dan je CD speler, maar als je stage niet klopt kun je de stekker van de DVD
speler eens gaan omdraaien, doet vaak wonderen.

Rob Eric Blank

Citaat van: GerritZ op juli 19, 2006, 09:34:10
Bedoel je hier mee dat de stage in de hoogte te laag is ? Al eens geprobeert om stekkers te draaien ?

Niet dat ik verwacht dat je DVD speler beter wordt dan je CD speler, maar als je stage niet klopt kun je de stekker van de DVD
speler eens gaan omdraaien, doet vaak wonderen.
Bedoel je de voeding stekkers?
De stage klopte opzich wel, maar was alleen totaal gecomprimeerd. Je hoorde alles centraal geplaatst behalve de geluiden uit de extremiteiten (dus erg rechts of links) geplaatst.

GerritZ

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 19, 2006, 10:12:44
Bedoel je de voeding stekkers?
De stage klopte opzich wel, maar was alleen totaal gecomprimeerd. Je hoorde alles centraal geplaatst behalve de geluiden uit de extremiteiten (dus erg rechts of links) geplaatst.

Inderdaad de voedings stekker, kan veel uitmaken.

Rob Eric Blank

Citaat van: GerritZ op juli 19, 2006, 10:28:59
Inderdaad de voedings stekker, kan veel uitmaken.
Ik zal kijken of dat enige verandering zal geven.

LittleNinja

Hi Rob.

Zelf verwacht ik dat je de grootste upgrade kan behalen met andere speakers.. Zeker als je het hebt over een kritische sweetspot..

Verder kan ik mij voor de geest halen dat de oudere Arcam's ( AVR100 & AVR200 ) gebaseerd waren op modellen van een japanse fabrikant ( iemand een idee welke? ).

Vooral toen de AVR300, de AVR250 en de AVR350 in beeld kwamen werden de recenties echt goed. Deze zijn, voor zover ik weet, in eigen huis gebouwd en ontwikkeld.

Als je dan toch gaat voor verbetering... zoek dan een 250, 300 of 350 ( nieuw of gebruikt ). Ik begreep dat Bjorn van BB&G een jonge AVR300 heeft ingekocht. Ik heb geen idee of hij deze nog heeft en wat de prijs zou zijn....

R

De 250 heeft dacht ik geen pre outs, beetje buitenbeentje wat dat betreft. Bjorn contacteren kan altijd, denkt altijd lekker mee.

LittleNinja

Citaat van: Ruben op juli 19, 2006, 17:26:05
De 250 heeft dacht ik geen pre outs, beetje buitenbeentje wat dat betreft. Bjorn contacteren kan altijd, denkt altijd lekker mee.

Daar heb je inderdaad gelijk in.. Wil je dat? Ik denk dat je al erg veel verbetering boekt met deze receiver ( vooral wanneer je de fronts bi-amped ( indien mogelijk ) ).

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2006, 16:55:11
Als je dan toch gaat voor verbetering... zoek dan een 250, 300 of 350 ( nieuw of gebruikt ). Ik begreep dat Bjorn van BB&G een jonge AVR300 heeft ingekocht. Ik heb geen idee of hij deze nog heeft en wat de prijs zou zijn....

Zolang we er niet mee adverteren, dan is deze er nog ;). Maar hij staat nu bij een klant die tijdelijk een vervanging heeft gekregen toen de Lexicon voor een update weg ging. Daar staat hij nog tot/met 1ste week augustus.

Groet Bjorn

LittleNinja

Citaat van: bmateijsen op juli 19, 2006, 17:35:26
Zolang we er niet mee adverteren, dan is deze er nog ;). Maar hij staat nu bij een klant die tijdelijk een vervanging heeft gekregen toen de Lexicon voor een update weg ging. Daar staat hij nog tot/met 1ste week augustus.

Groet Bjorn

Jemig... Wat een snelle reactie!  :o
Krijgen jullie als administrator een waarschuwing wanneer je naam gebruikt wordt??  ;D ;D

Maareh... aan Rob om er verder met je over te praten..  ;)

bmateijsen

I wish... nee, mijn oog viel er toevallig op en dan reageer ik natuurlijk direct ;).

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2006, 17:45:02
Jemig... Wat een snelle reactie!  :o
Krijgen jullie als administrator een waarschuwing wanneer je naam gebruikt wordt??  ;D ;D

Maareh... aan Rob om er verder met je over te praten..  ;)