Nieuwe frontspeakers

Gestart door Marsh, juli 11, 2006, 14:18:09

Vorige topic - Volgende topic

Rob Eric Blank

Die JBL Bilboa speakers zijn ook niet verkeerd, leuke speakers voor een redelijk budget!

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 08:51:00
Die JBL Bilboa speakers zijn ook niet verkeerd, leuke speakers voor een redelijk budget!

ik kan vrij weinig vinden op google, heb je wat meer informatie daarover? (en miss een mooi fotootje :D )
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Rob Eric Blank

Citaat van: Marsh op juli 12, 2006, 09:08:36

ik kan vrij weinig vinden op google, heb je wat meer informatie daarover? (en miss een mooi fotootje :D )
Nee sorry, ik heb geen foto archief met speakers. Zelf richt ik mij meer op andere speakers en dan vooral Elac, Quad en Sonus faber. Maar vooral de laatste valt denk ik net buiten je budget.

Specs op internet zeggen iets, je moet voor een goed oordeel eens gaan luisteren. je eigen oren liegen niet (ok een beetje dan).

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 09:26:21
Nee sorry, ik heb geen foto archief met speakers. Zelf richt ik mij meer op andere speakers en dan vooral Elac, Quad en Sonus faber. Maar vooral de laatste valt denk ik net buiten je budget.

Specs op internet zeggen iets, je moet voor een goed oordeel eens gaan luisteren. je eigen oren liegen niet (ok een beetje dan).

Ja dat ga ik ook doen.
Er zit bij ons in de buurt een goede HT shop, daar ga ik aankomende vrijdagavond met koopavond (werk fulltime ;))
even heen, en wat boxen beluisteren....

dat is...als ik voor die tijd geen speakers op het i'net heb gevonden.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Rob Eric Blank

Misschien is dit iets? Ik vind het er erg goed uitzien en hoe het klinkt......geen idee
Htforum

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 10:22:02
Misschien is dit iets? Ik vind het er erg goed uitzien en hoe het klinkt......geen idee
Htforum

vind ze niet echt mooi sorry.
Ook vind ik ze te klein.
Mijn frontspeakers moeten altijd grote zuilen zijn, zoals deze bv:

En wat vind je hier van btw?:

JBL BALBOA 30 3-WEG ZUILSPKR BEUKEN
Bestnr.: 351072 - 89

Prijs slechts 159,00 EUR

SeriousCinema

Rob Eric Blank

Volgens mij zijn het niet eens zo grote zuilen die jij nu wilt. Het was maar een idee, nothing more, nothing less.

TearS

.

TearS

.

Marsh

Citaat van: TearS op juli 12, 2006, 10:46:06
Het zijn inderdaad geen grote zuilen. Ik denk dat de Wharfedale's en de JBL's niet eens groter zullen zijn als de door Rob Eric Blank genoemde speakers. Waarom wil je perse erg grote zuilen als ik vragen mag?

Omdat ik het totale plaatje ook érg belangrijk vind.
En persoonlijk érg geil op grote speakers in een home theater ...  :-[  ^-^
En ik nu ook behoorlijk grote zuilen heb, dus ik ben het eigenlijk best gewend.

SeriousCinema

Rob Eric Blank

Ik zou meer geilen op een goeie geluidskwaliteit! ;)
Het ook wil ook wat, daarom heb ik een powercable gekocht die dikker is dan mijn wijsvinger :-\

TearS

.

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 10:55:20
Ik zou meer geilen op een goeie geluidskwaliteit! ;)
Het ook wil ook wat, daarom heb ik een powercable gekocht die dikker is dan mijn wijsvinger :-\

Dat klopt ook!
Het gaat samen met goede geluidskwaliteit, plus het uiterlijk en de grote van de speaker.
Ik ben iemand die niet alleen op kwaliteit let, maar ook op het totale plaatje.
Ik wil altijd dat alles super mooi en oogverblindend is, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de mensen die komen kijken bijvoorbeeld.

Citaat van: TearS op juli 12, 2006, 10:55:44
Ok, dat is ook begrijpelijk  :D Maar dan zou ik toch maar eens naar de maten kijken van de door jou genoemde speakers, want volgens mij zijn ze nog niet eens zo groot.

Volgens mij klopt dat ook ja.
Heb de maten niet goed kunnen bekijken.
Daarom ga ik vrijdag ook naar de winkel, zodat ik ze kan zien/voelen/horen en wat ik ook wil, lol.
Maar een beetje nadenken voordat ik na de winkel ga, en zoeken op het i'net is natuurlijk nooit erg.

SeriousCinema

TearS

.

garmtz

Ik verbaas mijn gasten met speakers die 5 cm plat zijn en waar je doorheen kunt kijken... ;D

Speakers die zo groot zijn als de JBL's en zo weinig kosten (of zelfs die van 99 Euro...  :o) kunnen nooit van zijn leven fatsoenlijk klinken. Ga dan eerder op zoek naar tweedehands. Wees kritisch!

TearS

.

Rob Eric Blank

Citaat van: garmtz op juli 12, 2006, 11:02:42
Ik verbaas mijn gasten met speakers die 5 cm plat zijn en waar je doorheen kunt kijken... ;D
haha.......een iets andere prijsklasse, maar ze zijn wel groot...erg groot!

Marsh

klopt ook wel.
Maar het is natuurlijk onzin om te zeggen

"grote zuilen hebben geen kwaliteit vergeleken met kleine speakers" ?

En nog maals; ik heb het niet over speakers van 3,5 meter hoor, lol.
Dat is een béétje overkil, niet?  :P ;D

SeriousCinema

Nelisje

Je moet gewoon luisteren en niet kijken, bij elke betere HIFI winkel is het mogelijk om onafhankelijk te luisteren. Gewoon op een stoel zitten en luisteren wat jij het mooiste vind, de kans is groot dat je thuiskomt met iets heel anders dan wat op een plaatje mooi lijkt.

@garmtz die speakers zijn zeker wel groot?? ;)

Rob Eric Blank

Meetsal heb je voor een laag budget geen goeie zuilen, kun je beter bookshelf nemen. Deze zuilen hebben ongecontroleerde kast resonanties en heeft een negatieve invloed op de geluidskwaliteit, een bookshelf heeft dat doorgaans minder.

Kijk ook eens naar de B&W DM309

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 11:16:21
Meetsal heb je voor een laag budget geen goeie zuilen, kun je beter bookshelf nemen. Deze zuilen hebben ongecontroleerde kast resonanties en heeft een negatieve invloed op de geluidskwaliteit, een bookshelf heeft dat doorgaans minder.

Kijk ook eens naar de B&W DM309

zien dr goed uit ja, hoor veel goede dingen over B&W

SeriousCinema

Rob Eric Blank

Citaat van: Marsh op juli 12, 2006, 11:25:47

zien dr goed uit ja, hoor veel goede dingen over B&W
Een vriend van mij heeft op zijn slaapkamer set 2 DM303 (de bookshelf broertjes van de DM309) aangesloten en deze klinken echt geweldig voor een heel mooi budget. In zijn woonkamer heeft hij mooie 804N's staan, maar hij was ook positief verbaasd over de DM303. De Dm309 is denk ik een topper voor het budget waarin jij zoekt en niet klein.

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 11:30:18
Een vriend van mij heeft op zijn slaapkamer set 2 DM303 (de bookshelf broertjes van de DM309) aangesloten en deze klinken echt geweldig voor een heel mooi budget. In zijn woonkamer heeft hij mooie 804N's staan, maar hij was ook positief verbaasd over de DM303. De Dm309 is denk ik een topper voor het budget waarin jij zoekt en niet klein.

Hmmmm, ik ben even aan het googlen, maar kan niet echt een vaste prijs vinden voor deze speaker, laat staan waar ik hem zou kunnen bestellen.
Denk niet dat hij "overal" nog te koop is tegenwoordig waar ik hem kan beluisteren?
Hij ziet er wel erg mooi uit!

SeriousCinema

Rob Eric Blank

Hij is zeker niet meer overal te koop. Raf Staffhorst in utrecht zal deze wel te koop zijn, deze winke raad ik je alleen niet aan.
Botman in Hoorn heeft deze ook wel ( daar staat ook de Elac 105.2 speakers die ik ook heb voor 199 euro).

Marsh

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 12, 2006, 11:40:04
Hij is zeker niet meer overal te koop. Raf Staffhorst in utrecht zal deze wel te koop zijn, deze winke raad ik je alleen niet aan.
Botman in Hoorn heeft deze ook wel ( daar staat ook de Elac 105.2 speakers die ik ook heb voor 199 euro).

Hmm, bedankt voor de info.
Ben benieuwd wat ik vrijdag zal gaan aantreffen bij de winkel bij mij in de buurt.
ze hebben daar ook wel érrgg leuke speakertjes staan.
En niet te vergeten ook nog een center speaker, wel bijpassend het liefst natuurlijk.

Na mijn werk straks eerst maar eens op zoek gaan naar een klein versterkertje voor mijn nieuwe bassboosters die ik gister heb opgehaald bij onze eigen forum-bassbooster-sponser  ;D

Dan zal ik ook eens rondvragen wat betreft speakers.

SeriousCinema