Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Seth__Gekko

Zo, die Rob is lekker bezig.

Gelukkig heeft je vriendin ook een goed baan ::) die rears aan de Xindak, nieuwe speakers binnenkort, nieuwe receiver kost nogal wat... >:D

Rob Eric Blank

Citaat van: Seth__Gekko op juli 20, 2006, 16:12:04
Zo, die Rob is lekker bezig.

Gelukkig heeft je vriendin ook een goed baan ::) die rears aan de Xindak, nieuwe speakers binnenkort, nieuwe receiver kost nogal wat... >:D
Speakers en receiver zijn nog een plan en weet nog niet of ik er nu wel het geld voor over heb om die te gaan aanschaffen.
Er zijn wat andere dingen en die kunnen mogelijk ook behoorlijk geld gaan kosten, zoals een verre reis.

denoontje

altijd goed zo'n verre reis hoor...
Wat zijn de plannen?

Ja je moet je geld wat je hebt wel "spreiden"

Denoontje

Rob Eric Blank

Citaat van: denoontje op juli 21, 2006, 08:54:32
altijd goed zo'n verre reis hoor...
Wat zijn de plannen?
Mogelijk een reis naar de west kust van de VS, of het wordt Zuid Amerika.
Als dat doorgaat dan geen speakers of receiver.....
Niet dit jaar iig.

denoontje

cool hoor...

Ik heb zlef een reisje china gepland

Qua hifi heb ik hier en daar ook wel gelezen dat er mooi spul te halen valt....

Maar je importeren van iets waarvan je eigenlijk geen idee hent hoe het klinkt (heb natuurlijk nooit tijd om iets te gaan luisteren)... ;)

dan maar genieten van de natuur.

Rob Eric Blank

Vandaag mijn center aansluiten met Xindak SC-03. Zal ook nog ff een foto van de kabel maken en dan spelen...in spelen en lang ook ;-).
Dat is werkelijk het enige nadeel van Xindak, voor de rest een prima kabel.

PhoneTech

Soms denk ik dat ik de enige ben met ELAC speakers op dit forum, maar blijkbaar niet dus ;)

Ik heb zelf 2 x 108.2 in kersen aangesloten op een Pioneer VSX908-RDS en vind het een heerlijk mooi gedetailleerd geluid geven. Wat ik wel merk bij deze speakers is dat het een wereld van verschil maakt op wat voor versterker je ze aansluit. Heb jij daar ook mee geexperimenteerd?
Sony 37EX500; Denon X4000; HTPC ;Elac FS108.2 ; Epson TWH3200

Rob Eric Blank

Citaat van: PhoneTech op juli 27, 2006, 16:36:09
Soms denk ik dat ik de enige ben met ELAC speakers op dit forum, maar blijkbaar niet dus ;)

Ik heb zelf 2 x 108.2 in kersen aangesloten op een Pioneer VSX908-RDS en vind het een heerlijk mooi gedetailleerd geluid geven. Wat ik wel merk bij deze speakers is dat het een wereld van verschil maakt op wat voor versterker je ze aansluit. Heb jij daar ook mee geexperimenteerd?
Nee ik heb niet met versterkers geexpirimenteerd. Wel eens deze speakers aan Sony gehangen, was een kleine ramp. Wat schel (lag ook zeker aan de speaker - versterker combinatie). Ik heb deze speakers gedraaid op Marantz en H/K dat waren de enige merken. De combinatie is belangrijk, niet de makkelijkste speakers.

Rob Eric Blank

Mn enkele Xindak kabel voor mijn center. Deze kwam in een erg mooi verpakking, mooier dan ik verwachtte.





En de fijne afwerking met bananen en spades!


En nu maar weer lekker inspelen!

Seth__Gekko

Ziet er heel netjes uit weer!

R


Rob Eric Blank

#61
Er is een Xindak AC-01 interlink besteld en die zal mijn receiver aan de monoblokken koppellen. Althans dat is nu even de opzet, misschien dat ik mijn cd-speler er wel mee zal gaan verbinden.


TearS

#62
.

Rob Eric Blank

Citaat van: TearS op augustus 15, 2006, 13:29:35
Je gaat de laatste tijd lekker met al die bekabeling  ;D
Gefeliciteerd met de aankoop  ;)
Zeker te weten en misschien nog een set AC-03 en dan gaat alle v.d.Hul spullen eruit!

eazyQ

Jij bent helemaal van Den Hul-af sinds je die Xindak beluisterd hebt heh Rob ;)
Maar nog set AC3 voor je rears gaat je wel een lieve duit kosten vrees ik.

Rob Eric Blank

Citaat van: eazyQ op augustus 15, 2006, 14:16:35
Jij bent helemaal van Den Hul-af sinds je die Xindak beluisterd hebt heh Rob ;)
Maar nog set AC3 voor je rears gaat je wel een lieve duit kosten vrees ik.
Nee AC-3 voor mijn verbinding tussen monoblokken en receiver (dan gaat de AC-01 naar de CD-speler) en mogelijk SC-03 naar mijn rears (kost tegen de 300 euro, maar ik kan misschie kabel van de rol regelen.....).

thur

#66
Mijn G** Rob, al die netkabels en interconnects en luidsprekerkabels. Dat moet een smak geld kosten!
Kan je in jouw geval dat geld niet veel beter METEEN in betere luidsprekers steken?
(Ik heb overigens niets tegen die ELAC's, hoor. Dat is mijn punt helemaal niet.)

In mijn beleving zijn het nog steeds (jawel, naast kamerakoestiek en plaatsing luidsprekers) m.n. de luidsprekers (vervolgens bronnen en versterkers ... dan een heeeele tijd niets ... en later misschien het omdraaien van de stekkers  ::) ) die het geluid bepalen.

Of ben ik nou gek  ???

Fatalfelix

#67
Citaat van: Rob Eric Blank op juli 27, 2006, 17:09:45
Mn enkele Xindak kabel voor mijn center. Deze kwam in een erg mooi verpakking, mooier dan ik verwachtte.





En de fijne afwerking met bananen en spades!


En nu maar weer lekker inspelen!

omg vette kabel, China Rulez :PIs dit trouwens de FS01 02 of 03.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Rob Eric Blank

Citaat van: thur op augustus 15, 2006, 15:08:15
Mijn G** Rob, al die netkabels en interconnects en luidsprekerkabels. Dat moet een smak geld kosten!
Kan je in jouw geval dat geld niet veel beter METEEN in betere luidsprekers steken?
(Ik heb overigens niets tegen die ELAC's, hoor. Dat is mijn punt helemaal niet.)

In mijn beleving zijn het nog steeds (jawel, naast kamerakoestiek en plaatsing luidsprekers) m.n. de luidsprekers (vervolgens bronnen en versterkers ... dan een heeeele tijd niets ... en later misschien het omdraaien van de stekkers  ::) ) die het geluid bepalen.

Of ben ik nou gek.
Normaal zijn betere speakers ook een enorme verbetering. Maar de speakers die ik op het oog heb zijn wel tegen de 1500 euro per set......Zoveel bekabeling heb ik er nog niet ingestoken.
Ik heb ooit mijn Elac's beluisterd op versterkers die vele malen beter zijn dan de mijne, bijvoorbeeld de Marantz PM-7001 KI en Arcam AVR200. Opeens klonken mijn speakers vele malen beter dan wat ik met mijn set voor elkaar kreeg, dus het limiet van mijn speakers was nog niet bereikt! Dus zodoende met versterkers en kabels aan de gang gegaan en nu klinkt het gewoon beter. Helemaal de Xindak tov. v.d. Hul, nu stukken meer detail. En de Elac FS-208.2 die komen er vast nog wel ;-).

Rob Eric Blank

Citaat van: Felixdi op augustus 15, 2006, 15:13:35
omg vette kabel, China Rulez :PIs dit trouwens de FS01 02 of 03.
De SC-03....dus even wat tikjes goedkoper, maar een enorme verbetering tov. de v.d. Hul Roal jade die ik had (ook geen slechte kabel).

thur

#70
Hoi Rob,

(DAT is snel!)

Als je vast wil houden aan ELAC: de FS-207.2 staat nu (OVERAL) te koop voor 549,-.
Da's 1100 per set. En dat zal ongeveer te bekostigen zijn d.m.v. de tweedehands-prijs voor je huidige luidsprekers + je nieuwe kabels.
Dat zou mijn weg zijn. ALS ik ... etc.  ;D want hier wordt behoorlijk met geld gesmeten ... Euro? What Euro? (Ik ben i.i.g. eerder geneigd jouw zoektocht te volgen dan iemand te feliciteren met de aankoop van zijn/haar derde 4000,- (ik noem maar wat) upgrade in drie maanden. Kunst! Toch?)

Wat je ook doet/gaat doen ... veel genoegen.

Groet,

Thur.

Rob Eric Blank

Citaat van: thur op augustus 15, 2006, 15:39:36
Hoi Rob,

(DAT is snel!)

Als je vast wil houden aan ELAC: de FS-207.2 staat nu (OVERAL) te koop voor 549,-.
Da's 1100 per set. En dat zal ongeveer te bekostigen zijn d.m.v. de tweedehands-prijs voor je huidige luidsprekers + je nieuwe kabels.
Dat zou mijn weg zijn. ALS ik ... etc.  ;D want hier wordt behoorlijk met geld gesmeten ... Euro? What Euro? (Ik ben i.i.g. eerder geneigd jouw zoektocht te volgen dan iemand te feliciteren met de aankoop van zijn/haar derde 4000,- (ik noem maar wat) upgrade in drie maanden. Kunst! Toch?)

Wat je ook doet/gaat doen ... veel genoegen.

Groet,

Thur.
Als ik mijn gehele speakerset zou verkopen dan kom ik misschien in de buurt.....en mn bekabeling.....maarja dat sluit de boel weer een stuk lastiger aan.
Eigenlijk hoop ik tzt weer eens een paar mooie Elac's tweedehands te vinden, dan denk ik idd aan de FS207.2 of FS208.2. Ik heb nu even geen 1100 euro op de plank liggen voor speakers, ik heb meer hobbies en die kosten ook geld. Zoals het bezoeken van live concerten, want hoe moet je immers weten hoe iets zal moeten klinken zonder iets met eigen oren ervaren te hebben. Ik hou ook nog wel van foto's schieten, toch ook wel leuk spul (en prijzig) voor nodig. Voor de rest klaag ik niet, maar het is schuiven met budget!

Fatalfelix

#72
Citaat van: thur op augustus 15, 2006, 15:39:36
Hoi Rob,

(DAT is snel!)

Als je vast wil houden aan ELAC: de FS-207.2 staat nu (OVERAL) te koop voor 549,-.
Da's 1100 per set. En dat zal ongeveer te bekostigen zijn d.m.v. de tweedehands-prijs voor je huidige luidsprekers + je nieuwe kabels.
Dat zou mijn weg zijn. ALS ik ... etc.  ;D want hier wordt behoorlijk met geld gesmeten ... Euro? What Euro? (Ik ben i.i.g. eerder geneigd jouw zoektocht te volgen dan iemand te feliciteren met de aankoop van zijn/haar derde 4000,- (ik noem maar wat) upgrade in drie maanden. Kunst! Toch?)

Wat je ook doet/gaat doen ... veel genoegen.

Groet,

Thur.

die 207.2 voor 549 geld toch alleeen voor de zwarte etalage versie of zijn er nogmeer zaken die dezelfde aanbieding als Hobo hebben ? Tenminste heb hier ook wel eens naar gekeken. Wou ze dan gaan beluisteren samen met de Sonus Faber Concertino die ongeveer dezelfde prijs hebben. Maargoed ga de SF pas beluisteren als ik het geld ervoor compleet heb, en dat duurt nogwel ff en heb geen zin om BB&G nu lastig te vallen met het uitproberen van speakers als ik het geld er toch nog niet voor heb. De Elac's ga ik denk ik wel zo een keer beluisteren bij de Hobo hier in de buurt, maar dat komt omdat de verkoper dan wat minder moeite hoeft te doen. Maar ik ga waarschijnlijk eerst m'n versterking vervangen en daarna pas de speakers, of eventueel toch andersom maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

thur

Voor zover ik weet staan ze ook bij de MediaMarkt in Rotjeknor voor die prijs.

Je kan van MM zeggen wat je wilt, maar in Rotterdam zijn ze mooi wel 'Geautoriseerd Denon Dealer' en aanbieder van ELAC.

(Mij zie je daar overigens alleen op dinsdagochtend voor 09:00 uur ... als de morrende massa nog ligt te ronken  ;D )

Groet,

Thur

Fatalfelix

#74
Citaat van: thur op augustus 15, 2006, 18:00:29
Voor zover ik weet staan ze ook bij de MediaMarkt in Rotjeknor voor die prijs.

Je kan van MM zeggen wat je wilt, maar in Rotterdam zijn ze mooi wel 'Geautoriseerd Denon Dealer' en aanbieder van ELAC.

(Mij zie je daar overigens alleen op dinsdagochtend voor 09:00 uur ... als de morrende massa nog ligt te ronken  ;D )

Groet,

Thur

omg sinds waarneer verkopen ze Elac bij de mediamarkt :P Maargoed heb niks tegen de MM hoor, denk eigenlijk dat jullie in Rotjeknor dan een iets kwalitatiever sigment audio componenten verkopen want de MM hier bij mij in de buurt stelt eigenlijk niet zoveel voor kwa kwalitatief goede audio/video componenten ondanks dat hij 2 verdiepingen telt en megagroot is.
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough