Rob's woonkamer set

Gestart door Rob Eric Blank, juli 7, 2006, 09:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Citaat van: Stadium III op april 22, 2007, 19:21:41
wel je pols bandje vastzetten anders zien we straks een flatscreen die de gaten in de muur moet afdekken en de oude tv moet vervangen ! ;D


De polsbandjes doe ik goed vast!
Vooral na wat intensief spelen krijg je redelijke zweethanden en wil niet dat de remote door het huis vliegt!

Rob Eric Blank

Even een korte update.
Inmiddels draaid er een Arcam AVR200 voor zowel stereo als HT gebruik. Ik hoopte met de AVR200 een gelijkwaardige stereo weergave te bewerkstelligen, zoals ik die reeds heb met de PM7001. Helaas was dit niet het geval. De AVR200 bracht niet geheel wat ik gehoopt had en draai nu dus weer met mijn oude vertrouwde SR7000 en PM7001.

Er zit nu een andere upgrade aan te komen, een receiver die op stereo beter zal spelen dan de Pm7001. Het zal naar alle waarschijnlijkheid een SR-14 worden. Een stap voorwaard wat betreft stereo weergave als HT gebeuren.

eazyQ

Da's een hele mooie stap en totaal wat anders dan de AVR200 en de PM7001.
wel je meubel even extra verstevigen voor die 26kg ;) .

Rob Eric Blank

Citaat van: Tim Radges op augustus 29, 2007, 13:56:20
Da's een hele mooie stap en totaal wat anders dan de AVR200 en de PM7001.
wel je meubel even extra verstevigen voor die 26kg ;) .
Het meubel moet even anders ingericht worden. De SR komt er bovenop, maar dan zijn enige verstevigingen wel nodig.
Ik kijk er naar uit, om de eerste klanken eruit te horen komen. Morgen ben ik de PM7001 waarschijnlijk kwijt, gaat naar zijn nieuwe baasje.

Rob Eric Blank

De PM7001 is verkocht, de SR7000 zal woensdag het pand verlaten.
Gister is de SR-14 binnen gekomen en direct aangesloten. Weinig cd's kunnen beluisteren, maar wel even de tuner.
Zo dat is een wereld van verschil de tuner klinkt gewoon goed, eindelijk muziek via de kabel (was voorheen toch wel minder). Ook wel even kort wat DVD scene's gekeken en het surround gevoel is overweldigend. Door voetbal op de tv weinig geluisterd, vanavond weer. Indruk is nu....WOW

denoontje

Citaat van: Rob Eric Blank op september  3, 2007, 11:39:19
De PM7001 is verkocht, de SR7000 zal woensdag het pand verlaten.
Gister is de SR-14 binnen gekomen en direct aangesloten. Weinig cd's kunnen beluisteren, maar wel even de tuner.
Zo dat is een wereld van verschil de tuner klinkt gewoon goed, eindelijk muziek via de kabel (was voorheen toch wel minder). Ook wel even kort wat DVD scene's gekeken en het surround gevoel is overweldigend. Door voetbal op de tv weinig geluisterd, vanavond weer. Indruk is nu....WOW

voetbal voor de ht...dat meen je niet.. :'( :'( :'(



>:D

Rob Eric Blank


eazyQ

Jij bent geen fanatiek HT-er, als voetbal voor HT komt, waarom heb je dan die SR14 hgekocht eigenlijk?  >:D >:D :P

Rob Eric Blank

Citaat van: Tim Radges op september  4, 2007, 10:42:56
Jij bent geen fanatiek HT-er, als voetbal voor HT komt, waarom heb je dan die SR14 hgekocht eigenlijk?  >:D >:D :P
Ik heb nooit willen beweren dat ik fanatiek HT-er ben  ;)
Die SR-14 is gewoon een visuele aanwinst in de woonkamer ;D
De echte hobby ligt zelfs nog ergens anders...... In fotografie steek ik meer geld dan HT.

Even een kleine update wat betreft de geluidprestaties:
De tuner.....klinkt zo erg goed. Maakt nu muziek en is erg aangenaam om radio te luisteren, wat voorheen toch minder plesant was. De tuner is erg aangenaam.

Gister tijdens wat werkzaamheden (even een onderzoeksvoorstel aan het schrijven voor mijn werk) wat cd's beluisterd. Cd's die ik erg goed ken van de PM7001 en voor mij als referentie materiaal gezien kan worden (Norah Jones, Turin Brakes, Editors, The Frames, dEUS).
Wat mij opviel dat er minder laat uit de SR-14 komt (via direct-source) tov. de PM7001. Een deel van het laag was wel minder gecontroleerd in de PM7001 tov. de SR-14. Wat betreft controle is de SR-14 gewoon tanden beter. Ik mis wel wat emotie die je met de PM7001 wel kreeg, maar een zeer groot voordeel....LUISTER MOEHEID. Bij de PM7001 leek er wel eens wat luistermoeheid te ontstaan, doordat sommige dingen teveel werden aangezet. Soms iets TE dominant aanwezig, dit is de SR-14 compleet vreemd. Misschien minderspectaculair, maar wel rustiger om naar te luisteren en wel een karakter verschil tussen beide versterkers. De stage lijkt iets anders dan bij de PM7001, maar er is wel enorme spreiding zoals bij de PM7001.
Het grote verschil is de rust die de SR-14 laat horen en controle, minder spectaculair maar voor een lekkere luister sessie wel zo fijn.

Ook even een korte DVD scene gekeken......WOW en overweldigend!

eazyQ

SR14 als visuele upgrade, LOL.
maar goed om te lezen dat het eigenlijk toch de verbetering is die je verwachtte Rob.
Geniet er dus van!

Rob Eric Blank

Even een foto update!

De SR-14


De Center staat noodgedwongen op de SR-14


De RC-5000, handig stukje speelgoed


Meubel heeft het zwaar!

Rody


R

Mooi man.. O0 O0


je meubeltje begint het wel zwaar te krijgen ;)

Rob Eric Blank

Citaat van: R op september  4, 2007, 19:56:28
Mooi man.. O0 O0


je meubeltje begint het wel zwaar te krijgen ;)
Meubel heeft t erg zwaar, voorheen met de SR7000 en PM7001 ook, zijn bij elkaar net zo zwaar als de SR-14.

denoontje

Citaat van: Rob Eric Blank op september  4, 2007, 19:57:18
Meubel heeft t erg zwaar, voorheen met de SR7000 en PM7001 ook, zijn bij elkaar net zo zwaar als de SR-14.
extra wieltje en tussenschot wellicht

Joris1971

Citaat van: denoontje op september  4, 2007, 21:00:56
extra wieltje en tussenschot wellicht

of die dikke tv weg en een flatscreen!

eazyQ

Mooi om te zien, ik zou idd een extra tussenschot plaatsen en 1 of 2 extra wieltjes in het midden zetten voordat de boel in elkaar zakt en alles stuk is, want dat zou pas zonde zijn. Ik zou er iig niet te lang mee wachten Rob als ik zo naar dat meubel kijk............

MarkD

Fish eye lens gebruikt bij die laatste foto??
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Rob Eric Blank

Citaat van: MarkD op september  5, 2007, 14:47:18
Fish eye lens gebruikt bij die laatste foto??
Nee, alleen op 18mm geschoten op een 1,5 crop camera.

Bij de Fisheye zul je ECHT vertekening zien!

WickedGame

Hoe verhoudt de SR14 zich nu ten opzichte van je vorige apparatuur?

Rob Eric Blank

Citaat van: WickedGame op september  5, 2007, 15:04:23
Hoe verhoudt de SR14 zich nu ten opzichte van je vorige apparatuur?
Op meer kanaals is de SR14 "DE BAAS"! Echt de film ervaring is geweldig, de surround bubble is compleet en dit heb ik niet eerder meegemaakt. Zelfs de Arcam AVR200 heeft dit niet voor elkaar kunnen krijgen.
De stereo beleving vind ik lastig om weer te geven, de controle is nu veel beter. Vooral de lage tonen zijn veel beter in controle, alleen lijken nu ook wel wat minder aanwezig te zijn. De stage is vergelijkbaar alleen is een PM7001 een stuk spectaculairder dan de SR-14 in de stereo weergave. Ook wel vermoeiender dan de SR-14. Voorheen kwam luister moeheid wel eens voor, omdat geluiden leken los te komen maar wel teveel opzichzelf staand. Nu is er meer homogeniteit, maar lijken stemmen en instrumenten minder los te komen. Vormt nu meer een geheel wat ik als positief ervaar.
De PM7001 heeft een heel ander karakter in de weergave dan de SR-14. De PM7001 is spektakel en wat vetter en warmer dan de SR-14. De SR-14 klinkt heerlijk zonder zichzelf erg aan de luisteraar op te dringen.

De upgrade is naar mijn idee een succes, surround heeft enorm veel winst opgeleverd. De Tuner is ook vele malen beter dan van de SR7000, dit was iets wat mijn vriendin meteen opviel (was dus ook blij met de upgrade). Op stereo is er best een grote karakter wisseling en die is wel beter dan de PM7001. Dus het heeft zeker positief effect gehad!  O0
Volgende upgrade.......waarschijnlijk sub, daarna LCD tv (nouja geen haast mee)

WickedGame

Hoor dat wel vaker bij hogere series dat het veel homogener is maar soms in laag weergave wat inboet. En een SR14 zal zeker zoals jij ook beschrijft een veel betere surround voorstelling neerzetten. Ik ervaarde dit ook toen me vader van de eveneens SR7000 over ging naar een SR9300. Wat een wereld van een verschil was dat. Echt ongekend.

Overigens denk ik dat in deze bij je upgrades de DVD speler wel een upgradeje mag krijgen. Is mijn inziens van de bronnen nu de zwakste schakel. Althans zo zie ik het natuurlijk. Wel mooie machine die SR14 helaas net zelf al een SR7500 aangeschaft

Rob Eric Blank

Citaat van: WickedGame op september  5, 2007, 15:37:07
Hoor dat wel vaker bij hogere series dat het veel homogener is maar soms in laag weergave wat inboet. En een SR14 zal zeker zoals jij ook beschrijft een veel betere surround voorstelling neerzetten. Ik ervaarde dit ook toen me vader van de eveneens SR7000 over ging naar een SR9300. Wat een wereld van een verschil was dat. Echt ongekend.

Overigens denk ik dat in deze bij je upgrades de DVD speler wel een upgradeje mag krijgen. Is mijn inziens van de bronnen nu de zwakste schakel. Althans zo zie ik het natuurlijk. Wel mooie machine die SR14 helaas net zelf al een SR7500 aangeschaft
DVD speler kan wel eens een upgrade gebruiken, maar ik wacht ook even de nieuwe formaten af. TV toch wel prioriteit.

eazyQ

Ik hoor dat ook steeds vaker dat idd hogere(betere) series homogener klinken, het lijkt erop dat de poplaire series (de goedkopere) meer op de moderne muziek gericht zijn en dat de hogere segmenten neutraler zijn.

Anyway, geniet van je SR14!

Rob Eric Blank

Citaat van: Tim Radges op september  6, 2007, 09:55:47
Ik hoor dat ook steeds vaker dat idd hogere(betere) series homogener klinken, het lijkt erop dat de poplaire series (de goedkopere) meer op de moderne muziek gericht zijn en dat de hogere segmenten neutraler zijn.

Anyway, geniet van je SR14!
De SR14 is op stereo gebeid gewoon minder spectaculair dan de PM7001.
Dit effect ervaarde ik ook toen ik de CD5001 inruilde voor een SA7001. De hogere serie klinkt gewoon minder speactacualir, maar wel aangenamer. Geen luister moeheid en enorm veel meer controle ook over de lagere tonen.
Ik ben dus nog steeds zeer happy!