Nelisje's Home Cinema met slechte akoestiek

Gestart door Nelisje, juli 6, 2006, 21:12:40

Vorige topic - Volgende topic

Nelisje

Na een tijdje volgen is het tijd om ook maar mijn set up te uploaden. Het is op mijn slaapkamer/ de zolderkamer. Daar ongeveer de helft van de kamer van.

Eerst een foto van de afstandbedieningen (alles staat ook echt op de zolder)  ::)

Boven:
Sony STR-DE 405 (radio die naast de PC staat)
Sony DAV- SC6 (te koop maar staat nog op mijn kamer)
van links naar rechts:
Logitech Harmony (voorheen gebruikt om alles aan te sturen)
Alpina (afstandebediening van de Airco)
Samsung digitale TV decoder (de oude versie)
Samsung Versatel decoder
Denon DVD2500 DVD speler
Samsung WS32Z306V afstandbediening
Denon AVR 3805 afstandbediening (hopelijk in de toekomst te gebruiken voor veel dingen.

En een totaal overzichtje van alles.

En een foto van mijn oude setje wat bovenop de kast staat wachtend op een koper... met daarnaast de Phonar Critica.

Nelisje

Mijn eerst stap in de surround wereld. De Sony STR-DE405 (Dolby Surround, wie kent het nog?? Was toen heel hip hoor ;)).

En een Close upje van mijn versterker en andere spulletjes.

Deze set staat nu (nog) op mijn zolderkamertje omdat ik nog thuis woon. De bedoeling is om als ik uit huis ga een dedicated Home Theater te maken icm een projector of het te integreren in de woonkamer. Maar dat kan ik pas bepalen als ik (ooit nog?) een huis toegewezen krijg van de woningstichting.

Sjors

Ook lekker Aiconditioning in je HT :) of is die witte (Alphina) ab daar niet van ?

Groet, Sjors

TearS

.

Nelisje

Ik heb in ieder geval (nog) niet gedowngrade  O0

En die alpina afstandbediening is idd van de airco, maar de airco kan niet opboksen tegen het klimaat van de afgelopen dagen en een pannendak wat op zijn dooie gemak al die warmte door de isolatie heen straalt. De zolder is nog stikheet en die airco 24uur per dag aanzetten is geen optie want die dingen maken best veel herrie en dan nog denk ik niet dat hij het trekt.

Rob Eric Blank

Je heb wel een leuke upgrade gedaan en je houd van een fijn drankje ;-)

Nelisje

Das het enige wat ik vlug opgeruimd heb voor de foto's, er stond eigenlijk nog een doos met Johnny Walker black label (oops nu verlul ik mezelf ;) ) maar die wordt alleen nog maar gebruikt voor flamberen of het maken van (whiskey, whiskey, whiskey cocktail saus (zoals sommige mensen bacotjes drinken met omgekeerde verhoudingen  ;)). Maar die glenlivet kun je in belgie gewoon in supermarkten kopen  ::), die belgen zijn zo gek nog niet..

Verder is de upgrade in principe wel aardig maar ik hoor nog niet dramatisch veel verschil (de speakers moeten nog inspelen, en de akoestiek is echt dramatisch op die zolderkamer. Ik kan dan ook niet wachten tot ik mijn eigen plekkie gevonden heb.

Rob Eric Blank

Glenfidish kun je in Nederland ook bijna overal kopen. De meeste supermarkten hebben een eigen slijter...PROOST

Rielplayer

he nelis,

al een SW-keuze gemaakt of ergens een barco kunnen storen? Las dat je een paar keer naast de pot gepist hebt?

Groet Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Nelisje

Ik denk dat ik voor de Velodyne ga, maar ik zet het voorlopig even op pauze. Zoals het er nu uitziet is er een aardige kans dat ik van baan ga switchen en zal ik een auto moeten kopen, en dat is toch een financiele aanslag op mijn reserves :)

Ik had inderdaad enorm dicht langs de pot gepist, voordat ik naar jouw ging voor die demo dacht ik nog van zal ik reageren. Toen niet gedaan (dacht dat het niet zo'n vaart liep) 2.5uur later was ie verkocht en ik pas thuis  :'(

We blijven moed houden :)

Rielplayer

Nelisje

Ik heb het gezien, hopelijk weet ik vrijdag meer over mijn financiele situatie (nieuwe baan of niet dus). Zeker tot die tijd moet ik nog op de centjes letten. En de subwoofer heeft op dit moment een iets hogere prioriteit dan een Barco.

Nelisje

Omdat mijn uitzichten op een huis nog niet gigantisch zijn, ik bij mijn vader weinig ruimte/ potentieel heb en het toch jeukt ben ik bij mijn zusje aanbeland die een uitstekende donorzolder hebben voor mijn grillen. De zolder wordt eigenlijk praktisch niet gebruikt en is dus 1 grote bijna lege ruimte.

De ruwe afmetingen zijn: 5.37x2.76. De hoogte op het hoogste punt is 2.30 en op het laagste punt 1.13 (maten in meters).

De semi witte balk is ongeveer 1.50 a 1.60 hoog. Ik wil uitgaan van een 1.80m breed scherm (wat er ooit zal komen ;) ). In 16:9 formaat komt dat neer op een hoogte van ca 1.00m Dus ongeveer de ideale ophanghoogte. En met wat creativiteit is het nog wel zo te maken dat het opkapbaar is tussen de balken.

Het budget is op dit moment het enige dat tegenwerkt om mijn creatieve ideeen niet NU meteen uit te voeren maar het idee is er :) En de projectorkeuze.. mijn gevoel zegt barco maar mijn verstand zegt weer digitaal omdat het net wat praktischer is dan een bak van een meter lang.

Rielplayer

Citaat van: Nelisje op augustus 12, 2006, 17:49:16
Omdat mijn uitzichten op een huis nog niet gigantisch zijn, ik bij mijn vader weinig ruimte/ potentieel heb en het toch jeukt ben ik bij mijn zusje aanbeland die een uitstekende donorzolder hebben voor mijn grillen. De zolder wordt eigenlijk praktisch niet gebruikt en is dus 1 grote bijna lege ruimte.

De ruwe afmetingen zijn: 5.37x2.76. De hoogte op het hoogste punt is 2.30 en op het laagste punt 1.13 (maten in meters).

De semi witte balk is ongeveer 1.50 a 1.60 hoog. Ik wil uitgaan van een 1.80m breed scherm (wat er ooit zal komen ;) ). In 16:9 formaat komt dat neer op een hoogte van ca 1.00m Dus ongeveer de ideale ophanghoogte. En met wat creativiteit is het nog wel zo te maken dat het opkapbaar is tussen de balken.

Het budget is op dit moment het enige dat tegenwerkt om mijn creatieve ideeen niet NU meteen uit te voeren maar het idee is er :) En de projectorkeuze.. mijn gevoel zegt barco maar mijn verstand zegt weer digitaal omdat het net wat praktischer is dan een bak van een meter lang.

Altijd op je gevoel afgaan ;D

Nelisje

En de volgende aanwinst gaat worden een Kipsch RW-8, er was een aanbieding van Besthomecinema waar de RW-8 afgeprijsd werd van 399 naar 249. Hoewel ik eerst voor de Velodyne wilde gaan. Mijn lijstje was Velodyne, Klipsch en REL. Dus die Klipsch is voor mij een aantrekkelijke aanbieding. Foto's volgen.

Nelisje

En de laatste aanwinst.. een donderdoos :D

Op dit moment nog aangesloten op een Harman Kardon AVR-130 en dat klinkt al zeer goed (al denken de buren er vast anders over :) ) maar de bedoeling is dat de volgende aanwinst een Barcotje gaat worden, kort daarop gevolgd door een scherm en ik hoop mijn DVD speler te upgraden naar een Denon 1920 of 1930.. en dan moet het voorlopig maar weer genoeg zijn :)

Rielplayer

Citaat van: Nelisje op augustus 21, 2006, 15:31:48
En de laatste aanwinst.. een donderdoos :D

Op dit moment nog aangesloten op een Harman Kardon AVR-130 en dat klinkt al zeer goed (al denken de buren er vast anders over :) ) maar de bedoeling is dat de volgende aanwinst een Barcotje gaat worden, kort daarop gevolgd door een scherm en ik hoop mijn DVD speler te upgraden naar een Denon 1920 of 1930.. en dan moet het voorlopig maar weer genoeg zijn :)

Nice, waarom heb je hem nog niet op je eigen set zitten?

Nelisje

Ik pas nu tijdelijk op bij mijn zusje omdat zij niet thuis zijn ivm privé omstandigheden. Dus nu kan ik er nog van genieten en kan ik hem ook vergelijken met een 10 inch woofer van Harman Kardon, en die klipsch klinkt echt stukken beter.

Nelisje

En hier is hij dan, mijn nieuwe aanwinst, de Barco Data 708. Normaal gesproken alleen in het donker te gebruiken maar omdat ik een enorme zenuwlijer ben moest alles maar meteen. Geen scherm, geen verduistering (2 vuilniszaken tegen het velux raam :) ). En het spulleke MOEST gewoon nu getest worden. En bij daglicht met een snelle convergentie en set up is het resultaat al redelijk, het kan niet snel genoeg avond worden :D

De barco en het beeld, testopstelling

Let there be light, and there is light :D

Xbox miniatuur of .....

Composite ingang xbox naar barco.

Rielplayer

Hee niels,

Top man. Wil ik wel snel bij je komen kijken ;D

Nelisje

Is goed, moet alleen nog wachten op een doekje en een kabel zodat de PC eraan kan hangen.

Nelisje

Wat grote foto's maar.

Updates:
Wandje grijs gemaakt (vind het niet mooi maar tis beter dan wit :) ).
2 fauteuls bij de IKEA gehaald (voor 59 euro per stoeltje wil je nog wel eens iets geks doen :)

Voor foto's zie post hieronder :)

Sjors

Holy crap ! beetje erg groot  :o 

een beetje overzichtelijker zo ;)

Netjes hoor !  ;)

Groet, Sjors

Nelisje

Thx.. ;)

Heb de foto's uit mijn post weggehaald voor het overzicht :)

Rappie

Barco is wel een beetje slecht weggewerkt he ;) Of komt er een tafel overheen ..... (of toch aan het plafond)

which reminds me, heb mijn fotos van barco in de lucht nog niet gepost ;D
Eigenaar van Paulthé