Atmoz' appartementje....

Gestart door Atmoz, juni 26, 2006, 14:18:12

Vorige topic - Volgende topic

G7B

Allereerst moet ik even kwijt dat het bijzonder strak is wat je allemaal maakt!!

Al die gadgets, zijn die verbonden met de pc? Of zijn het op zichzelf werkende apparaten?

Atmoz

Citaat van: JeKa op juli 22, 2008, 19:51:57
Ok  ;D
Veel plezier alvast!

Helaas was ik vrijdag niet thuis toen GLS het apparaat wilde afleveren...
Ze komen morgen weer :D Ben benieuwd... Hopelijk is hij wat sneller dan die ontzettend trage Toshiba EP30...

Citaat van: G7B op juli 27, 2008, 12:25:59
Allereerst moet ik even kwijt dat het bijzonder strak is wat je allemaal maakt!!

Citeer
Al die gadgets, zijn die verbonden met de pc? Of zijn het op zichzelf werkende apparaten?

Veel zit inderdaad aangesloten op een computer. Andere dingen draaien "stand alone" op een (of meedere) microcontroller(s)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

Ondanks de enorme warmte heb ik toch de kracht kunnen vinden om de airco maar weer eens aan te sluiten. (Thanks Spot, door jou topic werd ik eraan herinnerd dat ik zelf ook een airco had staan :P) Tevens een houtconstructie gemaakt om de lucht afvoerbuis vast te zetten en een luchtdichte afsluiting te krijgen zodat de warmte buiten blijft en de koelte binnen :D

De lagere temperatuur maakt het leven een stuk aangenamer in m'n HT'tje O0 O0 O0

Mvg,

Atmoz

Garmir

De werled is plat! zeg ik u  O0

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Its The Dude

Stefan, echt super wat je allemaal hebt gemaakt. Hier mag je ENORM trots op zijn.

Wat wordt het volgende project?
Sanyo Z4, 100" electrisch scherm, Denon 1803, Panasonic S-97, BNS A40 front, BNS 404 Center, BNS 400 Surround, DIY 25cm Kevlar subwoofer.

Atmoz

Citaat van: Garmir op juli 27, 2008, 18:50:22
De werled is plat! zeg ik u  O0

Sorry, Google kan niets vinden ;)

Citaat van: Its The Dude op juli 27, 2008, 23:36:36
Stefan, echt super wat je allemaal hebt gemaakt. Hier mag je ENORM trots op zijn.

Wat wordt het volgende project?

Thanks!
Volgende project is nog een beetje geheim :D
Maar binnenkort hier meer over...

-----------------------------------------------------

Vandaag bracht GLS trouwens wat leuks bij me langs:

Marantz CD6002 CD-speler:

Kan alleen nog geen verschil horen in geluidskwaliteit ten opzichte van m'n Toshiba EP30 HDDVD speler....
Moet zo'n ding ook "ingespeeld" worden ofzo? (gebruik nu nog MONSTER standard interlinks, misschien ligt het daaraan?)

Met vr gr,

Atmoz

celerontje

Hierbij ben je afgewezen voor de audiofielen kliniek ;D
Beloof me 1 ding, Atmoz...
Ga hem bedienbaar maken via je touchscreen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

spotmatic

Citaat van: atmoz op juli 28, 2008, 14:22:45
Kan alleen nog geen verschil horen in geluidskwaliteit ten opzichte van m'n Toshiba EP30 HDDVD speler....

Da's niet erg. Ik hoor ook geen verschil tussen een Yoko CD speler en het topmodel van Marantz.

;D

BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

MLCinema

Gezonde dosis zelfspot... ;D. Mooie cd speler! Ik hoop over 3 weken de SA7001 in me bezit te hebben. Mijn huidige cd speler irriteerd me helemaal dood. Lp's klinken hier veel beter... Terwijl daar een crappy voorversterker tussen zit.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Dergert

Citaat van: spotmatic op juli 28, 2008, 14:49:36
Da's niet erg. Ik hoor ook geen verschil tussen een Yoko CD speler en het topmodel van Marantz.

;D

Atmoz

Citaat van: celerontje op juli 28, 2008, 14:30:58
Hierbij ben je afgewezen voor de audiofielen kliniek ;D
Beloof me 1 ding, Atmoz...
Ga hem bedienbaar maken via je touchscreen!

Hehe.
Maar dat van die touchscreen komt zeker goed. Ben d'r al mee bezig...

Citaat van: spotmatic op juli 28, 2008, 14:49:36

;D

Haha ;D
Dus het boeit jou ook niet of je in de hotSPOT zit? ;)

Citaat van: Marc.Visser op juli 28, 2008, 16:03:15
Gezonde dosis zelfspot... ;D. Mooie cd speler! Ik hoop over 3 weken de SA7001 in me bezit te hebben. Mijn huidige cd speler irriteerd me helemaal dood. Lp's klinken hier veel beter... Terwijl daar een crappy voorversterker tussen zit.

SA7001 heb ik ook overwogen, maar de SA optie hoef ik écht niet...
Hopelijk hoor jij wel 't veschil :)

Mvg,

Atmoz

JeKa

Citaat van: atmoz op juli 28, 2008, 14:22:45
Moet zo'n ding ook "ingespeeld" worden ofzo? (gebruik nu nog MONSTER standard interlinks, misschien ligt het daaraan?)

Met vr gr,

Atmoz

Dat is jammer! Waar het aan ligt is natuurlijk lastig te bepalen. Als je het verschil tijdens klussen bijvoorbeeld niet hoort vind ik het niet zo vreemd, maar als ECHT gaat zitten luisteren en vergelijken hoor je denk ik wel verschillen. Dit is eigenlijk een beetje zonde van je geld, of heb jij dat gevoel zelf niet?  :-\

donaldk

Citaat van: atmoz op juli 28, 2008, 18:15:52
Dus het boeit jou ook niet of je in de hotSPOT zit? ;)

Tuurlijk wel, hij heeft niet voor niets een AIRCO(OLER).

SpeedyAndré

Een beetje algemeen gezegd blinkt een surround receiver niet uit in stereo, daarom heb ik nog steeds een aparte stereo set die tevens als fronts voor surround wordt gebruikt (l+r pre-out van receiver op stereo pre).
Als je de EP30 en de Marantz op een mooie stereo set zou vergelijken dan denk ik dat je het verschil een stuk beter hoort.
De standaard Monster interlink zou ook nog een beperking kunnen zijn, maar verwacht geen wonderen van een betere interlink i.c.m. je receiver  :-*

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Atmoz

Citaat van: JeKa op juli 28, 2008, 19:55:59
Dat is jammer! Waar het aan ligt is natuurlijk lastig te bepalen. Als je het verschil tijdens klussen bijvoorbeeld niet hoort vind ik het niet zo vreemd, maar als ECHT gaat zitten luisteren en vergelijken hoor je denk ik wel verschillen. Dit is eigenlijk een beetje zonde van je geld, of heb jij dat gevoel zelf niet?  :-\

Jammer is misschien niet het juiste woord. De CD's die ik via de EP30 draaide klonken gewoon ook érg goed!! Zonde van het geld heb ik bij geen van dit soort dingen. Tijdens (en voor) de aankoop is het misschien soms pijnlijk, maar erna lach ik er alleen maar om. Voor hetzelfde geld (klinkt hier leuk ;D) was het geld opgegaan aan stappen ofzo... Dan had ik er helemaal niets (ofja, niet veel, alleen koppijn) aan gehad. Dus zonde vind ik het zéker niet. Het is ook een schitterend apparaat om te zien he! Zeker samen met de receiver 8)

Citaat van: donaldk op juli 28, 2008, 20:09:27
Tuurlijk wel, hij heeft niet voor niets een AIRCO(OLER).

:P

Citaat van: SpeedyAndré op juli 28, 2008, 20:42:10
Een beetje algemeen gezegd blinkt een surround receiver niet uit in stereo, daarom heb ik nog steeds een aparte stereo set die tevens als fronts voor surround wordt gebruikt (l+r pre-out van receiver op stereo pre).
Als je de EP30 en de Marantz op een mooie stereo set zou vergelijken dan denk ik dat je het verschil een stuk beter hoort.
De standaard Monster interlink zou ook nog een beperking kunnen zijn, maar verwacht geen wonderen van een betere interlink i.c.m. je receiver  :-*

André  8)

Klopt, ben ik van op de hoogte. Maar ik heb deze Marantz juist genomen omdat hij zo "goed" was in stereo... Natuurlijk niet zo goed als echte stereo versterkers (zoals je zelf al aangeeft) maar zeker ook niet verkeerd!! (en helemaal niet voor een video-freak >:D) Ik ben opzoek naar een "van den Hul" interlink, maar op Ebay kapen ze 'm al de hele week voor m'n neus weg...

En ik moet ook nog eens testen met originele CD's. Wellicht dat dat ook helpt :)

Met vr gr,

Atmoz

Dirc

volgens mij heb ik hier nog een VDH interlinkje liggen (coaxiaal)

Atmoz

Citaat van: Dirc op juli 28, 2008, 23:01:35
volgens mij heb ik hier nog een VDH interlinkje liggen (coaxiaal)

Coaxiaal.
Oftewel maar 1 interlink met totaal 2 RCA stekkers?
Dat is toch alleen voor de digitale verbinding he?
Kan ik in deze combinatie niet beter een goede (dubbele) stereo interlink halen?

JeKa

Citaat van: atmoz op juli 28, 2008, 23:08:45
Coaxiaal.
Oftewel maar 1 interlink met totaal 2 RCA stekkers?
Dat is toch alleen voor de digitale verbinding he?
Kan ik in deze combinatie niet beter een goede (dubbele) stereo interlink halen?

Ja, ik zou een analoge interlink aanschaffen.

HTip

Mooie aanwinst 8)

Ik zou zeker proberen de CD-speler analoog aan te sluiten. Heb je die W&M AC-01 al geprobeerd? Ga je zeker verschil mee horen. Digitaal kan natuurlijk ook (W&M DC-01), maar dan gebruik je de DAC van de SR8002. Het is heel goed mogelijk dat de DAC in de CD6002 voor muziek beter is dan de DAC in de SR8002.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz

Citaat van: HTip op juli 29, 2008, 12:55:54
Mooie aanwinst 8)

Ik zou zeker proberen de CD-speler analoog aan te sluiten. Heb je die W&M AC-01 al geprobeerd? Ga je zeker verschil mee horen. Digitaal kan natuurlijk ook (W&M DC-01), maar dan gebruik je de DAC van de SR8002. Het is heel goed mogelijk dat de DAC in de CD6002 voor muziek beter is dan de DAC in de SR8002.

Thanks!

De W&M AC-01 heb ik nog niet geprobeerd omdat de verkoper (van hier op 't forum) nog op vakantie is...
Maar die wilde ik zeker eens gaan proberen ja.

En over dat DAC verhaal denk ik precies hetzelfde...
Weet iemand dit trouwens met 100% zekerheid? Is de DAC in de Marantz CD speler beter dan de DAC in de SR8002 receiver?

Met vr gr,

Atmoz

Atmoz

Vandaag door de post geleverd:

Eerste indrukken zijn erg goed. Mooie, strakke verpakking met daarin een compleet pakket om meteen aan de slag te gaan.
Stevige houder/laadstation, stevige behuizing van de Harmony 1000 zelf. Mooi en zeer helder kleurenscherm. Echt een gadget waar ik m'n geld nog wel eens aan zou uitgeven (voor op de slaapkamer ofzo :D)

Ik kan er wegens tijdgebrek nog niet echt mee gaan "spelen" maar volgens mij ga ik hier wel blij mee zijn >:D
Blijer dan de Philips Pronto RU970 waar ik nog niet zo heel veel mee gedaan heb (en 2e hands 2x zo duur was!!)

Binnenkort dus maar eens goed instellen 8)

Atmoz

sj0er-D

Citaat van: atmoz op juli 30, 2008, 15:55:40
Vandaag door de post geleverd:

Eerste indrukken zijn erg goed. Mooie, strakke verpakking met daarin een compleet pakket om meteen aan de slag te gaan.
Stevige houder/laadstation, stevige behuizing van de Harmony 1000 zelf. Mooi en zeer helder kleurenscherm. Echt een gadget waar ik m'n geld nog wel eens aan zou uitgeven (voor op de slaapkamer ofzo :D)

Ik kan er wegens tijdgebrek nog niet echt mee gaan "spelen" maar volgens mij ga ik hier wel blij mee zijn >:D
Blijer dan de Philips Pronto RU970 waar ik nog niet zo heel veel mee gedaan heb (en 2e hands 2x zo duur was!!)

Binnenkort dus maar eens goed instellen 8)

Atmoz

nice! was dit die Ibood aanbieding van laatst? :)

Atmoz

Citaat van: sj0er-D op juli 30, 2008, 16:29:12
nice! was dit die Ibood aanbieding van laatst? :)

Yep, that's right ;)

Zag dat er meerdere mensen hier op 't forum waren die hem hebben gekocht.

Voor dat geld kon ik 'm niet laten liggen :P

Mvg,

Atmoz

celerontje

Daar zit ik dan met m'n 525 ;D
Voor welke dingen kan je zelf logotjes maken?
Bij TV zenders schijnt het te kunnen.