Atmoz' appartementje....

Gestart door Atmoz, juni 26, 2006, 14:18:12

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

donaldk

Tjeetje, herinner me nog dat GaAs FETs meer dan duizend gulden per stuk waren, dus nooit overwogen mijn eigen LNC te bouwen;-).

Atmoz

Citaat van: donaldk op februari 29, 2008, 22:51:24
Tjeetje, herinner me nog dat GaAs FETs meer dan duizend gulden per stuk waren, dus nooit overwogen mijn eigen LNC te bouwen;-).

GaAs FET's? Daar heb ik nog nooit van gehoord... De FET's die "standaard" worden gebruikt om LED's aan te sturen zullen nooit duurder dan 1 á 2 gulden gekost hebben :) Volgens mij praten we over hele anders FET's. Wat is een LNC? Ik heb effe gegoogled, maar kom er niet wijs uit. Welke van de volgende omschrijvingen past het beste?

CiteerLNC is a three letter acronym that may stand for:

* Chief legalman (US Navy)
    * Lebanese National Congress
    * Legal nurse consultant
    * Lengbati (Papua New Guinea airport)
    * Les Nouvelles Calédoniennes (New Caledonia, lnc.nc)
    * Leszynski naming convention
    * Liberian National Conference
    * Libertarian National Committee
    * Libertarian National Convention
    * Lincoln National Corporation (lnc.com)
    * Low noise converter
    * Local News on Cable Virginia
    * Late Night Crew
    * Law of Non-Contradiction

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

MLCinema

Low noice converter klinkt het meest logische, maar jah, dat zal ook wel niet... :-[
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Atmoz

Citaat van: Marc.Visser op maart  1, 2008, 20:01:06
Low noice converter klinkt het meest logische, maar jah, dat zal ook wel niet... :-[

Tja, dat lijkt er (wat bovenstaande lijst beteft) het meeste op.
Ik weet niet wat een FET (Field-effect transistor) nog meer doet, maar misschien zijn er uitvoeringen die inderdaad SUPER speciaal zijn  en dus duur zijn/waren. Mij boeit het in ieder geval niet als ik er één of twee opblaas. Ze kosten voor deze toepassing toch niets >:D

MLCinema

Wanneer wil je Niagra Falls eigenlijk afhebben? Moet er wel heel erg vet uit komen te zien, die muur met dat effect erop. Vind je het eigenlijk niet zonde? Neem aan dat je daar niet al te lang meer zit toch?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

donaldk

Inderdaad Low Noise Convertor, LNA (Low Noise Amplifier) + LNC = LNB Low Noise Blockdownconvertor. Feed en depolarizer erbij in een unit en je hebt een LNBF. En die dingen kosten tegenwoordig (zelfs retail) nog maar enkele euro's.

GaAs FET.
http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci214515,00.html#

Is ook al weer zolang geleden, maar meen dat je er twee nodig had een voor de LNA en een voor het LNC deel.
http://rfdesign.com/mag/radio_broadband_lownoise_amplifier/

Donald was een ouwe dishhead.

donaldk

Hoe staat het eigenlijk met je servodrive? Zag vandaag toevallig op tv zo'n ex-belspeltrice reclame maken voor de versie van Grando Keukens.

Atmoz

Citaat van: Marc.Visser op maart  2, 2008, 12:39:29
Wanneer wil je Niagra Falls eigenlijk afhebben? Moet er wel heel erg vet uit komen te zien, die muur met dat effect erop. Vind je het eigenlijk niet zonde? Neem aan dat je daar niet al te lang meer zit toch?

Die zou ik graag zéér binnenkort klaar hebben. Maar ik weet hoe 't gaat... Projectjes maar voor 75% afronden en dan weer wat nieuws beginnen ::) Dat is ook de reden dat hij nog niet helemaal klaar is.

Maar wellicht dat er op zeer korte termijn toch e.e.a. af raakt... Ben sinds een paar dagen weer vriendin-loos, dus dan heb ik toch wat meer tijd he...

En zonde is het zoieso niet. De waterval bestaat uit 2 vaste delen die heel makkelijk te verplaatsen zijn. Hij kan dus gewoon mee naar de volgende woning. Alleen zou ik niet weten wanneer dat is. Ik zit hier eigenlijk nog wel goed zo :)

Citaat van: donaldk op maart  3, 2008, 01:33:12
Hoe staat het eigenlijk met je servodrive? Zag vandaag toevallig op tv zo'n ex-belspeltrice reclame maken voor de versie van Grando Keukens.

Ook daar ga ik nog eens aan verder. Wanneer kan ik niet zeggen.
Maar ik zal het zeker (uitgebreid) laten zien zodra het af is 8)

Mvg,

Atmoz

sj0er-D

Citaat van: atmoz op maart  4, 2008, 08:49:33
Maar wellicht dat er op zeer korte termijn toch e.e.a. af raakt... Ben sinds een paar dagen weer vriendin-loos, dus dan heb ik toch wat meer tijd he...

hmm that sucks.. :(

CiteerEn zonde is het zoieso niet. De waterval bestaat uit 2 vaste delen die heel makkelijk te verplaatsen zijn. Hij kan dus gewoon mee naar de volgende woning. Alleen zou ik niet weten wanneer dat is. Ik zit hier eigenlijk nog wel goed zo :)

en jij denkt echt dat je in een nieuw huis niet op nieuwe ideeen komt ;)

MLCinema

Citaat van: atmoz op maart  4, 2008, 08:49:33
Die zou ik graag zéér binnenkort klaar hebben. Maar ik weet hoe 't gaat... Projectjes maar voor 75% afronden en dan weer wat nieuws beginnen ::) Dat is ook de reden dat hij nog niet helemaal klaar is.

En zonde is het zoieso niet. De waterval bestaat uit 2 vaste delen die heel makkelijk te verplaatsen zijn. Hij kan dus gewoon mee naar de volgende woning. Alleen zou ik niet weten wanneer dat is. Ik zit hier eigenlijk nog wel goed zo :)

Mvg,

Atmoz

Tsja, iets voor 75% afmaken schiet inderdaad niet echt op. Ach vriendinloos zijn, "elk nadeel heb zijn voordeel" zou Neerlands grootste voetbalheld zeggen. Wel gaaf dat je er zoveel effort in steekt, maakt het ook extra leuk om te volgen, als het dan nog eens makkelijk mee te nemen is dan maakt het natuurlijk helemaal niks uit. Je draait momenteel ook in 2.0 of 3.0 toch dacht ik? Nog plannen om je surround set-up af te maken? (Als dit niet zo is dan ja, heb ik waarschijnlijk niet heel goed opgelet ::)

mikeske

Ai is minder wat betrefd je vriendin, was je al lang samen ?

Die sterrenhemel ziet er wel mooi uit,
wil zoits ook ooit nog eens maken.

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Atmoz

Citaat van: sj0er-D op maart  4, 2008, 09:17:21
hmm that sucks.. :(

en jij denkt echt dat je in een nieuw huis niet op nieuwe ideeen komt ;)

Tja... van de ene kant Suckt het inderdaad. Van de andere kant Suckt het niet meer..... :P ;D

In een nieuw (groter) huis zal het alleen nog maar erger worden.... >:D

Citaat van: Marc.Visser op maart  4, 2008, 11:30:41
Tsja, iets voor 75% afmaken schiet inderdaad niet echt op. Ach vriendinloos zijn, "elk nadeel heb zijn voordeel" zou Neerlands grootste voetbalheld zeggen. Wel gaaf dat je er zoveel effort in steekt, maakt het ook extra leuk om te volgen, als het dan nog eens makkelijk mee te nemen is dan maakt het natuurlijk helemaal niks uit. Je draait momenteel ook in 2.0 of 3.0 toch dacht ik? Nog plannen om je surround set-up af te maken? (Als dit niet zo is dan ja, heb ik waarschijnlijk niet heel goed opgelet ::)

Momenteel draai ik nog steeds 5.1
Maar alleen de 3 voor speakers zijn vervangen door KEF's.
De rears zijn nog steeds "Eltax" speakertjes...
Die gaan dus nog vervangen worden door KEF's. (dit jaar nog)

Citaat van: mikeske op maart  4, 2008, 12:15:40
Ai is minder wat betrefd je vriendin, was je al lang samen ?

Die sterrenhemel ziet er wel mooi uit,
wil zoits ook ooit nog eens maken.

Misschien komen er vanavond nieuwe foto's.
Ik ben vandaag namelijk ERG opgeschoten op de slaapkamer!!
En anders loop v/d week...

Mvg,

Atmoz

Bornin7ty2

Citaat van: atmoz op maart  4, 2008, 17:42:09
Misschien komen er vanavond nieuwe foto's.
Ik ben vandaag namelijk ERG opgeschoten op de slaapkamer!!
En anders loop v/d week...

Mvg,

Atmoz

Das weer het voordeel dan van vrijgezel zijn, nu kom je weer aan klussen toe op de slaapkamer 8)

JeKa

Citaat van: atmoz op maart  4, 2008, 17:42:09
Tja... van de ene kant Suckt het inderdaad. Van de andere kant Suckt het niet meer..... :P ;D

Suckt er straks weer eens wat anders >:D

DJ-Foxx

MLCinema

Citaat van: Bornin7ty2 op maart  4, 2008, 19:01:41
Das weer het voordeel dan van vrijgezel zijn, nu kom je weer aan klussen toe op de slaapkamer 8)

Hmmm, licht dubbelzinnig of licht dan aan mij :-X? ;D ;)

Atmoz

...net als de rest op deze pagina... >:D ;D

Maar straks weer serieus...
Ik denk dat ik vanmiddag weer eens lekker ga klussen namelijk ;)

Mvg,

Atmoz

Atmoz

Even wat nieuwe foto's laten zien van het slaapkamer HT'tje :D

De CRT heeft er lang zo bij gehangen:

(OUDE FOTO!!!) ;D

Maar eindelijk zit de (zelf wit gespoten) kap op de CRT (SONY 1031) in de slaapkamer, en zit ook de koof (met 2 ventilators erin) op zijn plek:

De randjes van koof naar projecter plaat zijn afgwerkt met zo'n plastic hoek strip,
en de rest van de randen zijn netjes afgekit.

Ventilator afwerking:

Kabelgoot:

(stroom en signaalkabels apart 8))

Op de groene muur ben ik al weer lang uitgekeken, dus die gaat binnenkort ook een andere kleur krijgen.
Straks de (5.1) audio weer opnieuw aansluiten en ik kan weer heerlijk (en zonder rommel) een filmpje kijken @ slaapkamer :)

Ohja, de CRT wordt straks (evenals de rest v/d slaapkamer) bestuurd met het "Bedroom Control Panel".
Verder ben ik ook bezig met de Xbox360 (beeldbron @ slaapkamer) hiermee te besturen.
Op die manier kan ik heel makkelijk een timer instellen zodat alles vanzelf (na de film) uit gaat.
Hoef je dus niet meer het bed uit om e.e.a. uit te gaan zetten >:D

(moet dus alleen het menu v/h paneeltje nog aanpassen omdat'ie de CRT en de Xbox360 nog niet kent...)

Mvg,

Atmoz

DJ-Foxx

leuk die BCP, eens over gelezen op tweakers...lol  ;D

handige jongen heh ;)

mart

Compliment, mooi afgewerkt.

Mart.

JeKa

Echt gaaf weer! Onbegrijpelijk hoe veel jij aan het "knutselen" bent zeg. (Ik kon geen beter woord vinden, maar knutselen is een understatement ;))

cine(d)rama

Hoi .

Ziet er weer top uit .

Netjes gedaan  ^-^ .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

HTip

Weer heel mooi gedaan 8)

Rot voor je dat je relatie voorbij is :( maar het voordeel van het vrijgezellenbestaan is dat je nu weer alle energie in je (HT)hobby kan stoppen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DJ-Foxx

Citaat van: HTip op maart  6, 2008, 19:48:42
het voordeel van het vrijgezellenbestaan is dat je nu weer alle energie in je (HT)hobby kan stoppen... ;)

zeker een voordeel, mijn vrouw bepaalt verdorie waar ik alle HT spullen neerzet >:(

;D ;D