Atmoz' appartementje....

Gestart door Atmoz, juni 26, 2006, 14:18:12

Vorige topic - Volgende topic

Eriks

zeer mooie set gozer (voor een student over de top!) erg mooi dat je dat allemaal zelf in elkaar knutselt  daar heb ik respect voor! en ook voor je maten want ik ga ervan uit dat ze je geholpen hebben of niet? zo ja koester die gozers want ze zijn zeldzaam

Atmoz

Citaat van: Eriks op mei 20, 2007, 01:02:43
zeer mooie set gozer (voor een student over de top!) erg mooi dat je dat allemaal zelf in elkaar knutselt  daar heb ik respect voor! en ook voor je maten want ik ga ervan uit dat ze je geholpen hebben of niet? zo ja koester die gozers want ze zijn zeldzaam

Bedankt!!  ;) En inderdaad. Je hebt helemaal gelijk. Een paar vrienden hebben me hier flink mee geholpen. Nog steeds trouwens... Er is alweer echt veel veranderd. Ze komen paar keer per week hobby'en en helpen. Ook gaan ze altijd met me mee CRT projectors (ander topic van me  ;) ::)) ophalen door het hele land/buur-landen. Echt fantastisch!!

Binnenkort maak ik maar een nieuw topic met natuurlijk de nodige foto's, filmpjes en uitleg. D'r is veel aan het interieur veranderd (positief natuurlijk  ;D) en ook de hardware is niet wat het geweest is (ook positief natuurlijk haha).

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Eriks

ik zie dat je ook een perfect draft hebt, heb jij ook koel problemen met dat ding.

Sjors

Citaat van: Eriks op juli  3, 2007, 18:44:19
ik zie dat je ook een perfect draft hebt, heb jij ook koel problemen met dat ding.

Een maatje van mij i.i.g wel, hij is er helemaal ziek van  :-\

Eriks

onder de 6/7 graden komt het ding niet meer.  slechte zaak toch maar eens met philips contact opnemen of er een hardere fan inbouwen

Atmoz

Die Perfect Draft gebruik ik eigenlijk niet meer. Die staat er maar wat te staan.
Was weer zo'n hebbeding ;D (vandaag kopen, morgen ligt'ie er weer) je kent dat wel...

De vaatjes lekten wel erg veel (continu pompen)

Jeroentjuh

Citaat van: atmoz op juli  3, 2007, 22:37:17

Die Perfect Draft gebruik ik eigenlijk niet meer. Die staat er maar wat te staan.
Was weer zo'n hebbeding ;D (vandaag kopen, morgen ligt'ie er weer) je kent dat wel...

De vaatjes lekten wel erg veel (continu pompen)

Ken 't.... mijne maar naar kantoor verplaatst voor de vrijdag middag borrel.... maarja.. aangezien er bijna niemand op kantoor is behalve ik zelf... ::)

Atmoz

Citaat van: Jeroentjuh op oktober 19, 2007, 12:44:38
Ken 't.... mijne maar naar kantoor verplaatst voor de vrijdag middag borrel.... maarja.. aangezien er bijna niemand op kantoor is behalve ik zelf... ::)

Zeker relax voor op 't werk :D Moest ik eigenlijk ook hebben. Zo voor de vrijdag inderdaad. lekker wat inpilzen voor het weekend 8)

------

Heb bij de lokale hifi-boer (meneer waar ik ook m'n Loewe plasma vandaan heb) een Pioneer 1016V-s 7.1 THX - HDMI (wat zit er allemaal op?) receiver geleend. Wilde toch wel eens weten hoe de KEF Q11's nu klinken met een andere versterker. Tot voorheen had ik ze aansloten op een Philips FR996 5.1 receiver en 0,75 kwardraat kabeltjes. Dat gaat natuurlijk nergens over. Tijd dus voor wat anders.

Had nog wat Oehlbach 2.5 kwardraat kabel liggen dus dat ook maar meteen gebruikt. Maar eerst nog wat "cablemesh" eromheen gedaan:

Achterop de KEF Q11:

Overzichtje. Ben alles nog aan het testen. Dus aub niet letten op de rommel...

Alles dus netjes aangesloten. Toen op zoek naar een "goede" cd... Maar toen kwam ik erachter dat ik niet eens een cd speler heb.
Dus de Xbox360 via SP/DIF maar aangesloten. Trailer van HALO3 kijken (geluid best hard) WOW vet geluid!! Echt heel vet. Nog nooit zoiets bij me thuis gehoord. Prachtig geluid. Toen een demo DVD van B&W die ik heel toevallig nog ergens had liggen. Met wat leuke audio-demos erop en wat songs enzo... Ook erg prachtig. En als laatste een (orginele) CD van m'n buurman geleend. Niet mijn muziek, maar het klonk erg mooi.

Al met al SUPER tevreden en blij met de Pioneer. Ik denk dat ik hem gewoon koop. De combinatie met de KEF's, andere (betere, dikkere) kabels en de Pioneer 1016V-s doen 't hem voor mij. Ben totaal geen HiFi freak, maar hier word ik blij/vrolijk/etc van!! Ook leuk dat die receiver HDMI kan switchen en THX heeft trouwens. Waren voor mij toch wel leuke extratjes.

Op naar het volgende :D

Maar nu eerst lekker slapgen.

Met vriendelijke groet,

Atmoz

SpeedyAndré

Da's een mooie receiver, hij is tenminste een beetje bij de tijd met hdmi (1080p) switching erop :)
Kwardraat ken ik trouwens niet, kwadraat wel  ;D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Sjors

Die brug plaatjes kan echt niet hé, dat weet je   >:D  ;D

Groet, Sjors

Atmoz

Citaat van: SpeedyAndré op december 15, 2007, 11:02:46
Da's een mooie receiver, hij is tenminste een beetje bij de tijd met hdmi (1080p) switching erop :)

André  8)

Dat hij 1080p doet wist ik niet. Heb de specs nog niet doorgelezen. Wel aardig als dat zo is.
kwadraat ohja :)

Citaat van: Sjors op december 15, 2007, 11:29:00

Die brug plaatjes kan echt niet hé, dat weet je   >:D  ;D

Groet, Sjors

Hoe moet ik het dan doen?
Ik heb totaal geen audio ervaring...

Ben vandaag begonnen met luisteren op een lekker volume. Heerlijk al die muziek.

Muziek waar ik eerst niet van hield (ofja, gewoon niet draaide) klinkt nu echt vet!!
Eens wat anders dan alleen maar trance, techno en dat soort dingen haha.

Het heeft me echt overtuigd dat audio gebeuren!!

Nu kan ik ook begrijpen dat mensen een uurtje gaan zitten om puur naar muziek te luisteren (zonder de tv aan)

Atmoz

SpeedyAndré

Je kan beter draad gebruiken i.p.v. brugjes.
De Oehlbach zit alvast op de goede plek, nl. op het laag :)
Een kort kabeltje met 2 banaanstekkers kan ook, maar dat is net iets minder goed dan een kabel tussen de klemmen schroeven.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Atmoz

Citaat van: SpeedyAndré op december 15, 2007, 11:57:35
Je kan beter draad gebruiken i.p.v. brugjes.
De Oehlbach zit alvast op de goede plek, nl. op het laag :)
Een kort kabeltje met 2 banaanstekkers kan ook, maar dat is net iets minder goed dan een kabel tussen de klemmen schroeven.

André  8)

Hmzz, dus dat is beter voor het geluid. Eigenlijk gek dat KEF dit dan niet standaard bij hun speakers levert (zo'n stukje kabel)

Ik heb ook ergens iets gezien van biampen of biwiren
Maar dan moet ik 2x zoveel kabel hebben...
Zou dat erg veschil uitmaken?

Als ik de receiver helemaal open zet (12dB meen ik) en er hangt geen geluidsbron aan, dan hoor ik een beetje (heeeel zachtjes) ruis over de speakers. Is dit normaal bij zo'n receiver?

cine(d)rama

Citaat van: atmoz op december 15, 2007, 12:12:22
Hmzz, dus dat is beter voor het geluid. Eigenlijk gek dat KEF dit dan niet standaard bij hun speakers levert (zo'n stukje kabel)

Als ik de receiver helemaal open zet (12dB meen ik) en er hangt geen geluidsbron aan, dan hoor ik een beetje (heeeel zachtjes) ruis over de speakers. Is dit normaal bij zo'n receiver?

Biwiren of biampen merk je met name in het laag .

Dat brommen kan komen doordat er stroom kabels en audio ( luidspreker , coaxs enz ) door en of over elkaar heen lopen ( liggen ) .
Kijk dat even na als het zo is leg ze dan los van elkaar en als dit niet kan kun je ze beter kruizen met een blokje ertussen van min 5 a 10 cm hoog .
Dit voorkomt storing .

Controleer ook even alle contacten zowel van de luidspreker als chin kabels .
Als deze niet goed ( vast ) zitten of een slecht contact maken kun je ook het vervelende brommen krijgen .

Groeten A .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Atmoz

Oke thanks dat ga ik zeker proberen deze week.
Maar ondanks de ruis op VOL open en geen bron opstaan denk ik dat ik deze houd.
Ben de hele dag al diverse muziek aan het luisteren en het bevalt uitstekend allemaal.

Atmoz

Joris1971

Je mag je kamer weleens opruimen  ;D

Sjors

Citaat van: Joris1971 op december 15, 2007, 20:12:52
Je mag je kamer weleens opruimen  ;D

Citaat van: atmoz op december 15, 2007, 02:33:18

Overzichtje. Ben alles nog aan het testen. Dus aub niet letten op de rommel...

;D  ;)

Groet, Sjors

HTR

Citaat van: atmoz op december 15, 2007, 12:12:22

KEF doet dit wel met zijn nieuwe speaker lijn, kijk maar eens in de winkel achter de iq 1/3/5/7/9
die zijn allemaal uitgevoerd met kabel brugjes ipv die plaatjes

Atmoz

Oke, dus ik moet gewoon een stukje van die Oehlbach kabel afknippen, en daar draadbrugjes van maken?
Een centimeter of 8 ofzo? Of meer/minder?

SpeedyAndré

Zorg dat het brugje niet strak staat, gewoon een ruime bocht laten maken.
Denk er ook aan dat het koper op termijn (na jaren) corrodeert en dat je het brugje dan even opnieuw aanstript (als je geen klemhulsjes gebruikt).

André  8)

Joep

Je kan ook je kabel iets verder strippen en ze gewoon onder beide aansluitingen klemmen. :)

Atmoz

PjotrrrNL

Citaat van: Proprius op december 17, 2007, 13:48:02
Je kan ook je kabel iets verder strippen en ze gewoon onder beide aansluitingen klemmen. :)

Zo zit het hier ook aan mijn Q1's....

Atmoz

Citaat van: SpeedyAndré op december 15, 2007, 11:02:46

André  8)

Hij kan volgens mij GEEN 1080p aan André...
Hoe kom jij aan die informatie? Misschien kijk ik niet goed....

Nu weet ik niet of ik deze moet houden...
HDMI - 1080p heb ik eigenlijk wel nodig!

Mvg,

Atmoz

SpeedyAndré

Stond volgens mij in de handleiding (specs) dat ie 1080p doet via hdmi, anders zet ik dat er niet bij ;)
Component heeft een bandbreedte van 100MHz, dus da's ook wel netjes.
Met een hdfury kan je het testen op de crt, zou wel leuk zijn als je hdmi met de receiver kan schakelen :)

André  8)