map op homepage beveiligen

Gestart door jeroen_B, juni 24, 2006, 11:15:56

Vorige topic - Volgende topic

jeroen_B

Vraagje aan 1 van de vele IT,ers die hier rondstruinen  ;D

Ik heb op mijn homepage van wanadoo een map staan waarin CAD ontwerpen staan voor glas in lood.In een andere map staan de JPG plaatjes van de ontwerpen. De JPG plaatjes zijn voor iedereen te zien. Ik wil echter de CAD ontwerpen voor mezelf houden maar iedereen kan die ook zo zien en copieren. Is er een mogelijkheid om die map onzichtbaar te maken of te beveiligen voor bezoekers ?

wh-vanderpost

Als de server het ondersteunt, zou je het met een .htaccess bestandje kunnen proberen ...
Denon AVC-X3800H | Rotel RMB-1555 | NVidia Shield Pro | PS3
KEF R11 Meta | R6 Meta | R3 Meta | SVS PB1-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Belden | DIY UTP | AudioQuest

jeroen_B

bedankt voor de tip. zoiets zocht ik.
Ik heb een htaccess file gemaakt en die werkt al wel. Nu moet ik echter met een telnet sessie een wachtwoord instellen en dat lukt niet ( ook putty  programma geprobeerd )

De Htaccess file staat in de patronen map die ook beveiligd moet worden
http://home.wanadoo.nl/jeroenbroekhuizen/patronen

Via ftp upload ik naar :
ftp://home.wanadoo.nl/patronen  Gebruiker is jeroenbroekhuizen

Nu vat ik dus niet naar welk http:// of www of ftp:// adres ik een telnet sessie moet openen!
Heb jij enig idee ?

wh-vanderpost

Omdat de kans groot is dat Telnet (en SSH toegang al helemaal) niet aangeboden wordt bij Wanadoo ... zal je zelf zo'n .htpasswd file moeten maken.
Als je zelf een Apache server draait thuis ergens, kan je in de /bin directory de exe file vinden waarmee je hem kan maken, een andere manier is het downloaden van het programmatje (http://www.echo-on.net/support/business/password/htpasswd.exe).

Maar dan nog vraag ik me af of dit wel gaat werken bij Wanadoo... maar het is het proberen waard :)
LG G3 83"

jeroen_B

Ben in contact met iemand die het voor elkaar heeft en die helpt me er mee verder. Het kan dus wel. Je moet van te voren en htpasswd maken en die uploaden. Je kan het niet aanmaken via een telnet sessie lijkt het.
Laat het hier nog even weten

wh-vanderpost

Citaat van: jeroen_B op juni 26, 2006, 14:19:10
Ben in contact met iemand die het voor elkaar heeft en die helpt me er mee verder. Het kan dus wel. Je moet van te voren en htpasswd maken en die uploaden. Je kan het niet aanmaken via een telnet sessie lijkt het.
Laat het hier nog even weten
Dat zei ik net ook ;D Vandaar de link naar dat programmaatje om zelf (dus op je eigen pc) zo'n htpasswd bestand te maken... ;)
LG G3 83"

jeroen_B

Klopt, maar als ik dat doe dan werkt het niet  ;D
Dus heb ik iemand gezocht die het wel voor elkaar heeft gekregen. Ik zal wel een stom foutje gemaakt hebben of zo en het niet zien.